Toevallig gebruik ik de nova launcher, ik heb ook de microsoft launcher geprobeerd. Ik gebruik ook een donkere material design via samsung themes. Toch vind ik dat de telefoon niet consistent dezelfde thema/kleuren schema gebruikt. Ik heb het over de launcher samen met de quicksettings menu en instellingen. Ook wat ik heb ervaren is dat de Samsung thema ging buggen na een systeem update, omdat de thema niet meer compatible was. Ik zou graag willen dat dit gewoon uit de box goed uit ziet, zonder gepriegel met 3rd party launchers en thema's. Hoewel dit ooit een plus punt was, merk ik nu toch wel de nadelen. Ook zoals Dubrillion zegt:
Dubrillion schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 07:42:
[...]
Alleen ik heb een hekel gekregen aan alle ''Galaxy apps'' waarvan een originele Google app bestaat

.
Ik vind het inderdaad niet de moeite waard om 900 euro te betalen voor een 3 XL waarvan het design me niet aanspreekt. Althans de stereo speakers lijken me erg leuk, alleen die NOTCH!

.
Met uitzondering van samsung gallerij gebruik ik ook geen Galaxy apps/features, ik gebruik zelfs geen edge screen. Wat ik ook mis is inderdaad stereo speakers, wat ik wel had bij mijn HTC One en HTC 10
Kiwi schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 11:12:
Ik snap niet helemaal wat het probleem is met een "half jaar oude Snapdragon 845 SoC". Er zijn gewoonweg geen betere chips op de markt op dit moment. Heeft Samsung dan ook gefaald met hun Note 9?
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 11:52:
[...]
Enerzijds wordt geklaagd dat nieuwe modellen een processor krijgen die 'ietsjes' sneller is dan hun voorganger en niet upgrade waardig zijn. Maar als vervolgens een half jaar oude processor wordt gebruikt, wordt ook weer geklaagd.
De tijd is nu eenmaal zover dat nieuwe processoren niet altijd nodig zijn voor een goede user experience.
Nu is ''probleem'' een groot woord maar ik vind het wel jammer als specs-whore zijnde als je de hoofdprijs gaat betalen. Het is een stukje trots

. Ik weet dat er geen betere chips zijn op de markt, behalve misschien die van apple. Het is ook nog eens jammer als poweruser zijnde dat het volgens de geruchten gaat om 4GB RAM. Het is toch wel een fijner gevoel als je de hoofdprijs betaalt voor een vlam nieuwe SoC ergens in maart, dan wanneer je half jaar later de dezelfde hoofdprijs betaalt terwijl je weet in je achterhoofd dat er binnen een halfjaar weer een nieuwe SoC uitkomt. Ook terwijl er een telefoon zoals de S9 of in mijn geval de OP6 gewoon al op de markt is voor een fractie van de prijs.
En de Note 9 vind ik inderdaad een overrated telefoon als je het vergelijkt met een s9+. Je moet echt heel graag die S-Pen en groter scherm willen moet je een note 9 willen kopen. Een Note 9 is nauwelijks sneller dan een S9. Het enige wat de note 9 als voordeel heeft op het gebied van CPU is dat het langer duurt voordat de koeling verzadigd is vanwege de ''waterkoeling

''. In principe verschuif je enkel het punt in tijd waarbij de CPU gaat thermisch throttlen.
Ik ben sluit mij inderdaad aan bij klaagteam: "half jaar oude SoC uitbrengen betekent goedkopere telefoon''. Ik snap uiteraard dat de markt zo niet werkt aangezien er geen betere/concurerende SoC uit is. Ik ben dan ook van plan om dit keer weer 3 jaar met een smartphone te doen omdat alle verbeteringen inderdaad incremental zijn terwijl de prijzen zijn gestegen. Maar stiekem zou ik graag willen op het moment dat ik het koop voor de hoofdprijs, dat het dan ook vers/nieuwste is. Het is niet zozeer dat ik bang ben om de snelheid van de CPU te missen, ik ben wel bang om de features op het gebied van beeldverwerking voor de camera, energie + thermische efficientie van de SoC en quickcharging te gaan missen in een telefoon van 900 euro in oktober/november. Hoewel google waarschijnlijk een eigen beeldverwerker voor de camera zal gebruiken.
Maar na dit allemaal gezegd te hebben gaat het mij waarschijnlijk niet tegenhouden om een Pixel telefoon te halen. Maar of het Pixel 3, Pixel 3 XL of Pixel 3 Ultra (
Nogmaals, stage 1: Denial) OP6 of IPhone wordt, nog eventjes afwachten.
[
Voor 7% gewijzigd door
KoningSlakkie op 14-08-2018 16:12
]