Nadat ik laatst op werk een korte training in ergonomie heb gehad wil ik mijn werkplek thuis eens aanpakken. Momenteel heb ik een IKEA Hemnes bureau, en ergonomisch gezien is die gewoon niet goed voor mij. Deze week ga ik naar een tweedehands Steelcase bureau kijken die in hoogte verstelbaar is (en ik dus ook staand kan werken). Dat is al een goed begin, echter wil ik nog meer aanpakken:
- Bureaustoel met lenden steun en in hoogte verstelbare armleuningen;
- Verstelbare arm voor mijn monitor (mijn huidige monitor support dat niet dus zal ik die ook moeten vervangen, geen probleem na 7 jaar);
- Een ergonomisch (mechanisch?) toetsenbord;
- Ergonomische muis.
Zelf twijfel ik nog of het bureau dat ik op het oog heb wel de beste keuze is, gezien ik daar mijn desktop niet in/op kwijt kan, en er geen lades inzitten. Echter kan ik ook geen goed alternatief vinden die daar wel plek voor heeft (1diepe lade zou voldoende zijn), dus vandaar dit topic.
Wat is jullie ervaring met een ergonomische werkplek thuis? Welk bureau gebruik jij? Ik zou graag meer opties zien zodat ik beter weet of de Steelcase de juiste keuze is.
Zodra ik het bureau aangeschaft heb ga ik me verdiepen in de andere stukken hardware
Alvast bedankt voor de tips en het delen welk bureau jou al dan niet bevalt.
- Bureaustoel met lenden steun en in hoogte verstelbare armleuningen;
- Verstelbare arm voor mijn monitor (mijn huidige monitor support dat niet dus zal ik die ook moeten vervangen, geen probleem na 7 jaar);
- Een ergonomisch (mechanisch?) toetsenbord;
- Ergonomische muis.
Zelf twijfel ik nog of het bureau dat ik op het oog heb wel de beste keuze is, gezien ik daar mijn desktop niet in/op kwijt kan, en er geen lades inzitten. Echter kan ik ook geen goed alternatief vinden die daar wel plek voor heeft (1diepe lade zou voldoende zijn), dus vandaar dit topic.
Wat is jullie ervaring met een ergonomische werkplek thuis? Welk bureau gebruik jij? Ik zou graag meer opties zien zodat ik beter weet of de Steelcase de juiste keuze is.
Zodra ik het bureau aangeschaft heb ga ik me verdiepen in de andere stukken hardware

When life throws you a curve, lean into it and have faith! ~ Looking for a job in a fun IT company? Ask me about it!