Oeroude Videokaarten ?>....

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 603 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 09:50
Matched: 3d
Op donderdag 19 juli 2001 09:54 schreef bibabolle het volgende:

[..]

uhm ik kan me toch herinneren dat ik iets HEEL anders heb gelezen op sites die dat echt niet uit hun duim zuigen. de NV1 gebruikte quadraplets of zoiets, kweenie hoe je het schrijft, basicly waren het gewoon soort polygonen maar dan vierkant, dus niet 2 driehoeken aan elkaar maar ECHT een vierkant. het scheen dat dit toen enorm moeilijk te programeren was. de NV2 zou met dat systeem geloof ik in een of andere console gebruikt worden maar die zag nooit het daglicht en toen was nVidia bijna dood, door een financiele injectie van ...(vergeten ;) ) konden ze doorgaan, dus wees die ... maar dankbaar anders zatten we nu nog met 3dfx kaarten met 16mb op 200mhz en 16 bits textures met ugly kwaliteit ;)
Zou kunnen dat je gelijk hebt hoor, maar ik weet dat de NV1 ipv polygonen op een andere manier het beeld opbouwde. Het enige dat daarom in mijn hoofd opkwam was tilebased. Maar misschien haal ik dan alles door elkaar. De NV1 werkte iig met vierkanten ipv driehoeken... :)
En Sega was het bedrijf dat NVidia redde na de geflopte NV2 (geflopte console chip)

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
Op woensdag 18 juli 2001 19:12 schreef -VnCnT- het volgende:
'K heb er nog meer! :P

Intel 740 8MB AGP
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Trident 512Kb SVGA
[afbeelding]

[afbeelding]

Het zijn wel de vetste kaarten! >:)
ik heb lekker ook die 16bit isa trident kaarten

Maar de BESTE uitgebrachte KAART ooit, en de MEKKA kaart der 3D HARDWARE is nog altijd, trommelgeroffel...

De Pyramid 3D van BITBOYS

verhaaltje erbij:

rond 1980 begonnen 2 jongens van 14 en 16 als vrienden 3d programmas te schrijven, hun waren daarin de EERSTE die dat deden (denk aan bv, wolfenstein, dat soort 3d, het is dus 2d maar het lijkt 3d)
een jaar of wat later splitsen deze 2 jongens uitelkaar, omdat de ene liever iets met hardware 3d wou doen en de andere software 3d (of gewoon software schrijven voor 3d apps)

degene die voor de hardware koos werd nu bekend als BITBOYS en die software ben ik effe zijn naam kwijt,

in iedergeval, laat in 1996 brachte bitboys hun en DE alleerste kaart uit die hardware 3d ondersteunde, EN daarbij ook hardware, bumpmapping + EMBM ram, etc etc, alle gadgets die je nou weer terug ziet. de kaart was toen SNELLER dan de Voodoo2 die 2jaar daarna kwam!

dan denk jullie, "gaaf, maar waarom heb ik nooit van hun gehoord?"

nou, het probleem was dat ze 200 kaarten uitgebracht hadden, waarvan er maar 50 "foutloos" werkte! (maar toch, zeg nou zelf, al die fancy features in een kaart uit 1996!! vinnik knap hoor!)

kijk voor de gein eens op www.bitboys.com en lees hun XBA THEORIE eens, bitboys leeft nog steeds hoewel het niet zo lijkt, jammer dat ze vanaf 1997 al zeggen dat elk h2 van een jaar tot nu toe een nieuwe kaart zullen uitbrengen, genaamg Glaze 3D.

jullie weer: "mwa mij lijken die kaartjes niet zo gewelding om NU te zeggen dat het een mekka kaart is"

ik: "ook niet als 1 zo'n kaartje NU al meer dan 3000,-- gulden waard is? is nog duurder dan een Geforce 3!! dus dat zegt wel genoeg over de features op die pyramide 3d denk!!!

zoek voor de gein eens wat op over die kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Matched: oude
hey,ik heb gister nog een oude cyrix 80 van de zolder afgehaald,zal die VGA kaart er eens eruit schroeven en vanavond met webcam effe een pic maken. Niet antiek,wel oud..:)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:54
Geen matches
Hmm, dit heb ik ook nooit geweten, maar ik denk dat zo'n kaartje zoveel kost omdat het een collectors item is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
Geen matches
The card appears to be manufactured by Tri Microelectronics and according to the site, can perform "Phong Shading, Radiocity Texturing, EMBM, Spectular Intensity" as well as Transform & Lighting calculations.
http://www.pcpop.com/readnews.asp?no=3915 flowchart van de kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
Geen matches
Hey, ik zat FF te kijken, maar ik heb nog een hele vage kaart uit 1993 , die in een vet grote doos zat en er stond : for demonstration only, de kaart is mega lang en 2 lagen printplaat dik die tegenover elkaar zijn....

er staat een grote blauw gestreepte M in een half rondje/vierkant

Het is gedeeltelijk van sigma designs ofzo ?????

En op de uitgang , wat mar 2 pins hoog is ipv 3 met vga, staat for High resolution only :P ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
Geen matches
Op donderdag 19 juli 2001 12:28 schreef Carel het volgende:
Hey, ik zat FF te kijken, maar ik heb nog een hele vage kaart uit 1993 , die in een vet grote doos zat en er stond : for demonstration only, de kaart is mega lang en 2 lagen printplaat dik die tegenover elkaar zijn....

er staat een grote blauw gestreepte M in een half rondje/vierkant

Het is gedeeltelijk van sigma designs ofzo ?????

En op de uitgang , wat mar 2 pins hoog is ipv 3 met vga, staat for High resolution only :P ??
doe hem erin en kijk wat er gebeurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
Geen matches
IK zou wel willen, maar dan moet ik wel een ega monitor ofzo ?...................., of converter van 2 rijen naar 3 rijen ????, maar kan dat wel, ik heb nu de kaart gesplitst, er zitten echt vage dingen op zeg , ook eebn soort chip in een rubberen toren ????????????????????????????????, heel vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
Geen matches
Deze chippies zitten erop

NEC Japan
d4126c - 12
9003HYA08
( 8 van die chippies, en 12ns in 1993 ????)

er staat op op de plaat Laservieuw Display adapter , en met een jumper kan je de HGC half, off en full zetten ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
Geen matches
Op donderdag 19 juli 2001 12:47 schreef Carel het volgende:
IK zou wel willen, maar dan moet ik wel een ega monitor ofzo ?...................., of converter van 2 rijen naar 3 rijen ????, maar kan dat wel, ik heb nu de kaart gesplitst, er zitten echt vage dingen op zeg , ook eebn soort chip in een rubberen toren ????????????????????????????????, heel vreemd
foto please,

of zoek op die kaart naar een naam en zoek die naam op www.google.com

wees eens creatief dude!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
Geen matches
Kom FF op icq dan of geef e-mail,ik heb alleen een gare webcam, en ik heb geen id hoe ik plaatjes moet posten en kan ook niet uploaden :(
Ik zoek me al helemaal te pletter, maar dit is gewoon te vaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
Geen matches
ik zit op me werk, no icq there mann.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik heb hier nog een Antieke
"Genoa systems super vga model 6400"
128kB VGA kaart liggen, is uitgerust met 2 BIOSystems (als ik vanmiddag m'n scanner weer aan de praat krijg post ik een plaatje).
Datum staat er niet op, maar oud issie wel (Super VGA wat eigelijk VGA is :P ). Vegder heb ik nog 2 ATI VGA wondertjes liggen, waarvan 1 door nokia is geproduceert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squee
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-06 14:28
Geen matches
Op donderdag 19 juli 2001 12:54 schreef Carel het volgende:

Deze chippies zitten erop

NEC Japan

d4126c - 12

9003HYA08

( 8 van die chippies, en 12ns in 1993 ????)
Het zal dus wel 120 ns zijn. Vroeger toen de geheugen chips nog erg langzaam waren lieten ze vaak nog wel eens heet laatste cijfertje weg bij de ns aanduiding. En stond er dus 'blabla-14' op de chip, en dan was hij dus 140ns.

Please do not contact me telepathically.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
Geen matches
HEHE, dat zou me niks verbazen idd , want 12ns in 1993 is wel erg link lijkt mij ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squee
Op donderdag 19 juli 2001 06:19 schreef Femme het volgende:

Ik heb lekker een echte ATi Small Wonder 8-). 8-bit ISA Hercules kloontje uit 1988:

[plaatjes]
Jep, ik heb ook nog ff gekeken en heb er ook een liggen! :)
Met stickertje op de achterkant van Philips. Mijne komt uit zo'n oude Philips AT volgens mij.
Ik heb nog even verder lopen spitten zelfs, en kwam ook nog een Version 2 van dit kaartje tegen! :)
Zal eens kijken of ik er een plaatje van kan maken mbv een scanner...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
Geen matches
weer eens een leuk topic moet ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
Geen matches
Mister X , kan je wel e-mailen ?, ik heb hier nog een vette foto van een processor volgens mij, maar ik kan niet posten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchPlayer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-01 10:57
Ik had in mijn oude P60 een ATI Mach 64 zitten en daarna een viper 330 4mb.

Die zit nu in men mom's der Pc.

AMD 7800X3D - Lian Li HydroShift - Asus TUF X670E - Corsair Vengance 2x16GB 6000Mhz- Gigabyte RTX4070 Super 12GB - Kingston 1TB M2 - Crucial MX100 512GB - Lexar 2TB M2 - Lian Li O11D Evo RGB - Corair RM750Watt - LG 38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Laatst online: 13-09 22:32
Geen matches
Volgens mij hadden de eerste PC's geen echte videokaarten, want het enigste wat ze moesten laten zien is text, dat grafische dat kwam later pas. Dus spreken we pas over een videokaart als ie grafische afbeeldingen kan laten zien? In elk geval de eerste PC, de Altair volgens mij, had geen videokaart, die kon ook geen beeld geven. Dat kwam later pas met de Apple I, dat was echt grafisch. Daarvoor had IBM al een pc gemaakt, die kon ook grafische dingen laten zien, volgens mij zat er een Hercules kaart in. Daarvoor hadden ze nog geen beeld. Volgens mij is Hercules met zijn HCA geloof ik dat het was, de eerste videokaart, met een Hercules chipset dus, die kon alleen maar groen en zwart laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squee
Geen matches
Okee, het is (min of meer) gelukt om er een plaatje van te maken met een scanner. Beetje donker, beetje groot (112kb), daarom heb ik hem hier niet in het forum gezet.
Plaatje van de Ati's Small Wonder Graphics solution uit 1988, Version 1 (rechts) en Version 2 (links) is te vinden hier:
http://gene.wins.uva.nl/~mwvantol/atis.jpg

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
Geen matches
Op donderdag 19 juli 2001 13:24 schreef Carel het volgende:
Mister X , kan je wel e-mailen ?, ik heb hier nog een vette foto van een processor volgens mij, maar ik kan niet posten.....

[ Voor 6% gewijzigd door Mister_X op 07-04-2021 22:13 . Reden: email verbergen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Geen matches
Op donderdag 19 juli 2001 13:31 schreef squee het volgende:
Okee, het is (min of meer) gelukt om er een plaatje van te maken met een scanner. Beetje donker, beetje groot (112kb), daarom heb ik hem hier niet in het forum gezet.
Plaatje van de Ati's Small Wonder Graphics solution uit 1988, Version 1 (rechts) en Version 2 (links) is te vinden hier:

Helaas, die werkt dus niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
Geen matches
Op donderdag 19 juli 2001 13:31 schreef squee het volgende:

mooi plaatje hoor:
ScienceWeb

Forbidden (error code 403)

Access to the document /~mwvantol/atis.jpg is denied for some reason.
Possible reasons are:

The document you requested is not world readable
The account of the owner of the file has been disabled
Access to this document is only granted to certain hosts

--------------------------------------------------------------------------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
Geen matches
This page was last updated: 15 Oct. 1999, 13:17

lol, mooie site , (not) hehehe en je achternaam staat er lekker groot op, stalkuhhh... ! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
Geen matches
Euuh :P
IDD een mooi platje, maar ik heb mooiere, hoe kan ik godver nou mijn plaatjes posten !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:35

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Geen matches
Op donderdag 19 juli 2001 13:33 schreef het_beest het volgende:

[..]

Helaas, die werkt dus niet...
url ff kopieren en pasten in een nieuw venster, dan werkt ie wel :)

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Geen matches
Op donderdag 19 juli 2001 13:31 schreef het_beest het volgende:
Volgens mij hadden de eerste PC's geen echte videokaarten, want het enigste wat ze moesten laten zien is text, dat grafische dat kwam later pas. Dus spreken we pas over een videokaart als ie grafische afbeeldingen kan laten zien? In elk geval de eerste PC, de Altair volgens mij, had geen videokaart, die kon ook geen beeld geven. Dat kwam later pas met de Apple I, dat was echt grafisch. Daarvoor had IBM al een pc gemaakt, die kon ook grafische dingen laten zien, volgens mij zat er een Hercules kaart in. Daarvoor hadden ze nog geen beeld. Volgens mij is Hercules met zijn HCA geloof ik dat het was, de eerste videokaart, met een Hercules chipset dus, die kon alleen maar groen en zwart laten zien.
Dit klopt dus niet helemaal bij nader inzien. Het was inderdaad IBM die met de videokaart kwam, het was de MDA, Monochrome Display Adapter, gemaakt in 1981, je moest er toen nog een TTL monitor op aansluiten, digitaal dus. Het kon ook alleen maar tekst laten zien. Later kwam de HGC, wat ik dus HCA noemde, Hercules Graphics Card, in 1982, en deze kaart kon dus grafische afbeeldingen laten zien, wat dus zeer handig was om lotus 1-2-3 te kunnen draaien in die tijd.
Goed en dan de rest in chronologische volgorde:
CGA
EGA
VGA
SVGA
Maar het was dus IBM die voor het eerst met een "videokaart" kwam, de IBM MDA, 1981. En de eerste grafische kaart was de hercules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squee
Op donderdag 19 juli 2001 13:36 schreef Mister_X het volgende:

This page was last updated: 15 Oct. 1999, 13:17

lol, mooie site , (not) hehehe en je achternaam staat er lekker groot op, stalkuhhh... ! ;)
Heheheh :P
Die oude homepage die ik ooit gemaakt heb wil ik het liever niet meer over hebben ;)
(Is nu ook bij deze gedelete) :)
Was ooit het eerste wat ik maakte voor op het web, ivm met een wedstrijdje wat ze toen hadden voor de eerstejaars. Heb met die gare homepage nog een boekje met smiley's gewonnen indertijd ;)

Hmm en dat voor sommigen die foto niet werkt... tsja ik snap het niet? Ga klagen bij het systeembeheer van de UvA :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpine
  • Laatst online: 15-09 20:46

Alpine

Twisted animator

Op donderdag 19 juli 2001 09:54 schreef bibabolle het volgende:
uhm ik kan me toch herinneren dat ik iets HEEL anders heb gelezen op sites die dat echt niet uit hun duim zuigen. de NV1 gebruikte quadraplets of zoiets, kweenie hoe je het schrijft, basicly waren het gewoon soort polygonen maar dan vierkant, dus niet 2 driehoeken aan elkaar maar ECHT een vierkant. het scheen dat dit toen enorm moeilijk te programeren was. de NV2 zou met dat systeem geloof ik in een of andere console gebruikt worden maar die zag nooit het daglicht en toen was nVidia bijna dood, door een financiele injectie van ...(vergeten ;) ) konden ze doorgaan, dus wees die ... maar dankbaar anders zatten we nu nog met 3dfx kaarten met 16mb op 200mhz en 16 bits textures met ugly kwaliteit ;)
Er werd ook nog gezegt verder in dit topic dat de financiele injectie van SEGA was. In de arcade systemen van SEGA vanaf model 2 tot nu (behalve de NAOMI borden) gebruiken ze daar vierkante polygonen ipv de standaart 3 hoekjes. Het zou dan natuurlijk best kunnen dat ze die techniek geleend hadden en in hun eigen 3D chipset plantte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 13:21

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Op woensdag 18 juli 2001 16:46 schreef Carel het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat de oudste ati kaart is, dus met ATI chips, de eerste S3 en de eerste Nvidia?.... owja, en de eerste cirrus logic :)
Vroeg ik me gewoon af
dit is wat ik weet

Ati , 1988 , small wonder grapichs CGA met tv out.. (isa 8 bit!! )
Nvidia riva 128, zat op de diamond viper 330
pci( net zag ik diamond edge 3d, maar ik zal effe kijke of dat echt zo is )
Cirrus Logic, 1989 vga 256k isa
De eerste chip van nVidia was net als de derde chip (de Riva128) in samenwerkings verband met SGS-Thomson (nu STMicroelectronics) ontworpen en dat was inderdaad de Edge 3D. nVidia was met deze chip 'n soort van pionier op 3D gebied.

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
Geen matches
Beest :Maar het was dus IBM die voor het eerst met een "videokaart" kwam, de IBM MDA, 1981. En de eerste grafische kaart was de hercules.

Maar euuh , was het ook echt van het merk hercules , nee toch ?

Ow, mister X, de plaatje zijn gemailed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Dus eerst hadden we text, daarna grafisch, en nu 3d, hmz wat komt er nu? Oja virtual reality denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squee
Geen matches
Ik heb dus nog wat lopen spitten in bergen hardware... en vond o.a. nog twee van de Ati's... Ik heb dus twee version 1's en twee version 2's. Wil iemand er nog een? :D
Verder kwam ik nog een berg videokaarten tegen, Zoals een Trident TGUI9440A VESA bus, een Quadtel met een Trident TVGA chip, een Oak OtiVGA, Trident TVGA9000B, en een Paradise PVGA1a.
De meest leuke die ik nog tegen kwam was een kaart van UMC, dit was namelijk een ISA kaart met VESA extensie, waarop een I/O controller, IDE controller en Videokaart was geintegreerd (1 mb volgens mij).
Zie een plaatje hier:
http://gene.wins.uva.nl/~mwvantol/umc.jpg

Dit ding stamt uit het 486dx2 tijdperk ongeveer, waarbij ze alles zoveel mogelijk bij elkaar probeerden te proppen :) (en daarbij die VESA bus te gebruiken uitereaard ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-09 04:11

Kirpeknots

Wazzup!

Geen matches
Bij mijn weten was Paradise de eerste VGa. Het was een VGA met een EGA connector. Paradise is een type van Western Digital die ook deze chipset ontwikkelde. Iemand zij dat hij een Olivetti kaartje had met deze chipset. Dat klopt het was de standaard videokaart in de Olivetti M240/M250. Ik heb ze ook in Laser machines (386's) uit die tijd gezien.

En we vergeten nog een innoverende VGA fabrikant. Weitek. Die hadden o.a. de Power! 9000 chipsets die o.a. op de originele Diamond Viper zaten (heb hier nog een Vesa kaartje liggen). Weet iemand wat er van Weitek gekomen is? Ik zie er nu niets meer van.

Meest brakke VGA ooit is volgens mij de Avance Logic ALG2809 PCi. Heb ik ooit gehad. Jemig 800*600*16 was nog te veel. En dat voor een PCi SVGA kaartje. :r :r Nog erger dan SIS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Kijk da n ff hier:
http://gene.wins.uva.nl/~mwvantol/

Das de hoofdpagina, daar kun je hem wel bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squee
Geen matches
Op donderdag 19 juli 2001 14:39 schreef Kirpeknots het volgende:

En we vergeten nog een innoverende VGA fabrikant. Weitek. Die hadden o.a. de Power! 9000 chipsets die o.a. op de originele Diamond Viper zaten (heb hier nog een Vesa kaartje liggen). Weet iemand wat er van Weitek gekomen is? Ik zie er nu niets meer van.
Het enige wat ik van Weitek weet is dat ze ook processoren maakten... Zo waren er de Weitek co processors voor de PC (was altijd een aparte instelling voor in het bios, kom je nog wel eens tegen in de setup van een 368/486)... maar ook voor andere soorten computers. Zo was er bijvoorbeeld voor de Sun Sparc IPX een Weitek processor upgrade, waardoor hij twee keer zo snel was. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
Geen matches
Op donderdag 19 juli 2001 14:55 schreef squee het volgende:

[..]

Het enige wat ik van Weitek weet is dat ze ook processoren maakten... Zo waren er de Weitek co processors voor de PC (was altijd een aparte instelling voor in het bios, kom je nog wel eens tegen in de setup van een 368/486)... maar ook voor andere soorten computers. Zo was er bijvoorbeeld voor de Sun Sparc IPX een Weitek processor upgrade, waardoor hij twee keer zo snel was. :)
naam komt me bekend voor,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha, ik weet nou weer waar mijn oude Diamond Viper kaart uit komt ! :)

Uit de 486 sx met 33 monsterige mhz >:)
Aleen nou weet ik nog niet hoeveel mb die is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

zoals beloofd heb ik pics van die oude kaart gemaakt, maar ik heb geen webspace..
Kan ik ze iemand mailen en online laten zetten? pleaze? ;)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
s.jeroen@home.nl

Ik heb nog wel heel wat plek om ze erop te zetten. :)

Greetzz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Jaaaaa Avance Logic !!!

In mijn eerste computer (januari 1995) (nog een keurige Compaq a f 4000,-, niet van mij uiteraard maar van mijn pa) zat een Tseng Labs ET4000 onboard, die deed het erg goed voor zijn tijd, vooral met Wing Commander III.

Maar goed, 1997, eindelijk wat ervaring, eigen PC'tje samengesteld uit 2ehands gekochte shit. Videokaart: Avance Logic 2301 PCI. Dat was op zich al heel bijzonder voor en 486 Mobo, en zitten maar liefst 4 PCI sloten in !! Maargoed, Avance Logic was al failliet dus aan drivers komen was toendertijd ook nog een aardige klus. Ik had gelukkig internet (14k4, interlokaal inbellen) dus ik kon wel drivers downloaden. Eindelijk deed Windows 95 het, en ik kon Red Alert-en8-) Ik heb hem nu nog steeds, ook met die kaart erin, want hij roelt gwoon. Upgegrade van 1mb naar 2mb trouwens (dat kon toen tenminste noch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Geen matches
heb ze gemaild, effe een word of warning:
heb brakke Philips webcam,sorry voor de slechte kwaliteit..
Het zal geen verzamelobject zijn, met die s3 chippies. Hij werkt trouwens nog prima,haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Okey,

Hier de foto`s van 2Dutch2.
Afbeeldingslocatie: http://members.tripodnet.nl/Thunderbirdate/chippie1.gif

Afbeeldingslocatie: http://members.tripodnet.nl/Thunderbirdate/chippie2.gif

Afbeeldingslocatie: http://members.tripodnet.nl/Thunderbirdate/isakaartje.gif

(Over 10 dagen haal ik ze er weer af.)
edit/ Nou ja laat ook maar lekker staan todat deze topic gesloten is. :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik heb ook zo'n ATI small wonder kaart en een ATI met dual display uit 1988 met een goud kleurig chippie erop :))

BTW gekregen van Carel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
Geen matches
Yep, ik wil alle Nvidia's en Hulst mag alle ati's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Tseng Labs, Video7 en Genoa.

Waren dat ook niet ancient merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Mijn eerste PC beeldscherm was een monochrome hercules monitor met bijpassende kaart (idd het merk + type). Eerst groen (lekker nagloeien), toen amber (al beter) en uiteindelijk wit (goed te doen). An sich was hercules best goed, 720*348 alleen echt zwart/wit, geen grijswaarden.

CGA heb ik overgeslagen (kon de monitor niet betalen en CGA/EGA waren redelijk te emuleren op een hercules scherm), ik heb nog een randje EGA meegepikt en wel middels een of andere diamond super-ega kaart welke tot 1280x1024 bij 32k kleuren kon weergeven. Daarna een Tjeng labs ET4000W32/p gehad, erg polulair geweest bij de tweakers vanwege hoge 2d snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
Geen matches
Maar nu effe terug op dat Landmark, dat moet ik hebben !!!, dan kunnen we misschien een video roundup doen dan 1988 ?? en andere jaren :P
Wat me wel opviel is dat ik nu 2 keer een ati smaal wonder zie, en beide hebben ze geen voorkant bevestigings metaaltje, bij Femme niet en bij de kaart die ik aan hulst gaf , was dat ding van goud ofzo ?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
  • Laatst online: 23-05-2023
in '86 kwam er bij ons in huis een IBM PS/2 model 50 (pc prive project, kosten fl 10000 voor mn ouders en fl 10000 voor bedrijf/fiscus).

dit was een aardige machine: 286 cpu, MCA bussen, SCSI HD (weet ik nu pas, onder pc-dos niets nada van gemerkt ;)), maar vooral: een IBM display adapter met 256 kB RAM en ondersteuning voor 640x480x256 kleuren! Dat was toen echt gaaf. De monitor die erbij kwam is een 12" model, 8513 , je ziet ze nog steeds staan.

Kan zelfs tot 1024x768 interlaced 43 Hz aan, wat in principe voorbehouden id aan de XGA graphics accelerator (de uiteraard welbekende 8514). Dus die mode is niet "officieel" volgens de specs, maar ja.

Leuke tijd :)

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 11:38
Geen matches
Wij hadden hiero een XT 8088 met een Paradise EGA kaart (wel 256 Kb). Maar ik kon tenminste wel civilisation spelen. >:)
En dat kaartje had een tulpuitgang, zou dat tv-out zijn geweest ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirpeknots

Kirpeknots

Wazzup!

Geen matches
Op vrijdag 20 juli 2001 00:42 schreef Toewan het volgende:
Wij hadden hiero een XT 8088 met een Paradise EGA kaart (wel 256 Kb). Maar ik kon tenminste wel civilisation spelen. >:)
En dat kaartje had een tulpuitgang, zou dat tv-out zijn geweest ??
Een Western Digital Paradise was zelfs al VGA. Hij had alleen nog een EGA connector achterop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridge
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14-09 16:32

Ridge

From the Bold & the Beauti

Geen matches
Volgens mij zijn de OUDSTE merken:

Ati
Tsjeng Labs

www.tradealliance.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
We hadden ook nog een gigant genaamd STB ....
Van hun heb ik nog ergens een EGA kaart rond zwerven hah ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squee
Geen matches
Op donderdag 19 juli 2001 23:44 schreef Carel het volgende:

Maar nu effe terug op dat Landmark, dat moet ik hebben !!!, dan kunnen we misschien een video roundup doen dan 1988 ?? en andere jaren :P

Wat me wel opviel is dat ik nu 2 keer een ati smaal wonder zie, en beide hebben ze geen voorkant bevestigings metaaltje, bij Femme niet en bij de kaart die ik aan hulst gaf , was dat ding van goud ofzo ?...
Die vier small wonders die ik heb, zijn wel in prima staat. Allemaal braaf met een afdekplaatje 8-)
Als het goed is was dat ook wel een beetje te zien op dat plaatje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirpeknots

Kirpeknots

Wazzup!

Op vrijdag 20 juli 2001 09:13 schreef Ridge het volgende:
Volgens mij zijn de OUDSTE merken:

Ati
Tsjeng Labs
Zeker weten van niet.
-Hercules is ouder (oude z/w kaartjes)
-Ibm had ook al op zijn 286's een eigen VGA
-OAK was er ook lekker snel bij.
chipset
-Western Digital Paradise zat ook al op 286's (Olivetti M240)

Tsenglabs kwam pas met de ET2000. Dat was zo'n beetje in de tijd van de Trident TVGA8900. 386 tijdperk dus.

ATi weet ik niet helemaal zeker. Maar die kwam ik vroeger ook niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Geen matches
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Op donderdag 19 juli 2001 13:31 schreef het_beest het volgende:
Op donderdag 19 juli 2001 13:42 schreef het_beest het volgende:

[..]

Dit klopt dus niet helemaal bij nader inzien. Het was inderdaad IBM die met de videokaart kwam, het was de MDA, Monochrome Display Adapter, gemaakt in 1981, je moest er toen nog een TTL monitor op aansluiten, digitaal dus. Het kon ook alleen maar tekst laten zien. Later kwam de HGC, wat ik dus HCA noemde, Hercules Graphics Card, in 1982, en deze kaart kon dus grafische afbeeldingen laten zien, wat dus zeer handig was om lotus 1-2-3 te kunnen draaien in die tijd.
Goed en dan de rest in chronologische volgorde:
CGA
EGA
VGA
SVGA
Maar het was dus IBM die voor het eerst met een "videokaart" kwam, de IBM MDA, 1981. En de eerste grafische kaart was de hercules.
Volgens mij is dit de oplossing dan hoor, ik heb alleen geen pix :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Wat was eigenlijk de eerste dual display kaart ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Geen matches
Volgens mij eentje van Matrox ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik heb nog een ATI kaart liggen uit 1988 en volgens mij had Matrox toen nog geen dual display

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirpeknots

Kirpeknots

Wazzup!

Geen matches
Mijn Amiga1000 uit 1985 had het al wel >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Geen matches
Op donderdag 19 juli 2001 00:18 schreef Klaaz het volgende:

[..]

Bij mijn weten kan een VGA monitor altijd Highcolor weergeven in alle resoluties die de monitor heeft. De beperkende factor is altijd de videokaart (wat kleuren betreft dan) Of was het een EGA combinatie?
de monitor kon wel 320x240 en 640x480 weergeven maar geen sub-resoluties als 512x384 en 640x400 (trok de refreshrate niet ofzo, het beeld ging rollen). was op een AOC VGA scherm. (die overigens wél 800x600 kan mits er een goede VGA-kaart aan hangt).

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Heeft er nog iemand plaatjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
Geen matches
Afbeeldingslocatie: http://www.chapeaux.demon.nl/picture%205.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.chapeaux.demon.nl/picture%206.jpg

Sorry voor de kwalitiet, maar dit is mijn rare videokaart, gemaakt met een webcam :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Laatst online: 16-09 13:31
Geen matches
Hebben jullie ff geduld, dan schiet ik ff wat plaatjes van een ATI graphics solution+ uit 1986 :). Met wel echte hercules monochrome ondersteuning en via een tweak kon ie zelfs cga converteren naar hercules monochrome. Maar volgens mij konden alle monochrome dingen dat.

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
Geen matches
WOWWW hunter, een ati uit 1986, die moeten we zien, ik d8 dat de small wonder de eerste was ?..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
Geen matches
Op vrijdag 20 juli 2001 21:24 schreef Carel het volgende:
WOWWW hunter, een ati uit 1986, die moeten we zien, ik d8 dat de small wonder de eerste was ?..
Ja de foto's komen deraan. Waren een beetje mislukt. Maak nu nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
Geen matches
Oke, Hier komen wat plaatjes. Mijn pa's digicam kan dus geen close-ups doen :( (Fujifilm DX-5 max resolutie 640*480 :P) Dus heb ik ze maar met een webcam gemaakt, niet super maar te lezen.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/huntor/plaatjes/Foto4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/huntor/plaatjes/Foto5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/huntor/plaatjes/Foto6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/huntor/plaatjes/Foto7.jpg

Het kaartje is verder niet groter dan een cd-hoesje en ISA(DUH). Hij werkt nog perfect met de bijbehorende philips monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Wauw... Waar komt die enorme vga kaart vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Foto's van mijn dual display ATI kaart uit 1988!!

Afbeeldingslocatie: http://www.chapeaux.demon.nl/ati1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.chapeaux.demon.nl/ati2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
Geen matches
Mijnes bedoel je ?.. nou uit grote doos ,et 300 beschermkussentjes waarop stond : for demonstation only , ooit een keer van een gast gehad , het is een enorm ding, en die processor zit in een rubberen toren...., voor mij is dat ding een raadsel , het is geen vga uitgang, maar ega zeg maar, en er staat op for high resolution only :P ?
Het is een lazervieuw display adapter ?..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
De oudste S3 is de 801 chipset. Voor de meeste is het de 805. Deze heeft S3 bekend gemaakt. In die tijd had je ook nog die Viper van Diamond met een Weitek chip en de Razendsnelle Speedstar PRO met de Cirrus-Logic GD5428 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:26
Op donderdag 19 juli 2001 13:57 schreef smeetsr het volgende:

[..]

De eerste chip van nVidia was net als de derde chip (de Riva128) in samenwerkings verband met SGS-Thomson (nu STMicroelectronics) ontworpen en dat was inderdaad de Edge 3D. nVidia was met deze chip 'n soort van pionier op 3D gebied.
Ik heb em hier. In die tijd stond je versteld van wat dat ding kon. Als het spel ervoor gemaakt was, deed dat ding echt niet onder voor een Voodoo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:26
Geen matches
Speedstar = niet echt snel, gewoon low-budget
Stealth = Mid range produkt, niet snel niet traag
Viper = Top of the notch

Zo heeft Diamond altijd al gewerkt...

Edge = Het randje van de afgrond :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Maar uit welk jaar stamt de eerst dual display kaart ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
Hehe, toen de Nvidia NV1 er was, wist diamond niet eens hoe je NVIDIA moet schrijven, overal stond "Nvidea chipset voor realtime 3d rendering "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:35

voz

De echte kenner

Geen matches
Wat ik nog niet voorbij heb zien komen is tandy. Ik weet alleen niet wat het is, ken het alleen van spelletjes als lemmings waar je eerst moest kiezen wat voor videokaart je had (VGA, EGA/TANDY, CGA, HERCULES).

Wie het wel weet mag het zeggen!

Systeemspecs
PV Installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Die van mij een OAK 1 MB uit 1990 *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happy3736
  • Laatst online: 30-12-2024
Geen matches
heb hier nog een hercules CGA geval
en een ATi vga wonder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Geen matches
Op zaterdag 21 juli 2001 17:52 schreef voz het volgende:
Wat ik nog niet voorbij heb zien komen is tandy. Ik weet alleen niet wat het is, ken het alleen van spelletjes als lemmings waar je eerst moest kiezen wat voor videokaart je had (VGA, EGA/TANDY, CGA, HERCULES).

Wie het wel weet mag het zeggen!
Tandy is afkomstig van een apart soort computersysteem. Je had Tandy VGA maar ook Tandy audio (vast wel eens gezien). Volgens mij was dit een wat uitgebreide PC-speaker waar ook cheapass 4-bit audio uit kon komen ofzo :) Meer details weet ik niet, behalve dat het een aparte PC-structuur was die niet 100% compatibel was met i386.

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Heb hier ook nog een 2theMAX videokaart liggen met tseng labs t6000 chippie en 4 mb geheugen waarvan er 2 mb later is bijgeprikt maar de core wordt gloeiend heet kan hem niet eens aanraken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Geen matches
Op vrijdag 20 juli 2001 23:23 schreef _JGC_ het volgende:
Speedstar = niet echt snel, gewoon low-budget
Stealth = Mid range produkt, niet snel niet traag
Viper = Top of the notch

Zo heeft Diamond altijd al gewerkt...
niet helemaal waar. In mid jaren 90 waren de Stealth kaarten het snelst (nog voor de Viper330 etc.), zoals de Stealth3000/3200/3400. De Vipers uit die tijd waren voor de normale gebruiker totaal niet sneller alleen wel onder NT en AutoCAD etc, oftewel professionele toepassingen.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb foto`s genomen van een ook oude kaart.
Ik zal ze plaatsen als ze klaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Wat voor kaart is het logitech ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 18:14

mvz

muziek verslaafde

Geen matches
zie ik in AL die replies, niet 1x OAK technologies staan, met hun 64KB EGA kaartjes en 256KB VGA kaartjes..of de tandy display adapter * in die stomme tandy dingen die toen zo veel kosten *

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nixan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 17:56

nixan

and then?

Geen matches
Ik weet niet meer precies hoet het zat met onze Philip NMS9115
NMS 9100: 1*3,5
NMS 9105: 1*3,5 + 1*5,25
NMS 9110: 2*3,5
NMS 9115: 1*3,5 + 20MB HD!!
zoiets was het, maar over de videokaart gesproken... ik herinner me iets van Plantronics, een enigzins geavanceerd CGA kaartje (iets met 16 kleuren o.i.d.)

Het kaartje was i.i.g. MDA, CGA en Hercules compatible en kon de CGA kleuren vertalen naar een groen (pijn aan je ogen) scherm.

Weet iemand meer van deze Philips XT's en de Plantronics vidkaarten?

where is my car?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 18:14

mvz

muziek verslaafde

Geen matches
die laatste pc met 20 meg HDD hadden wij ook, daar zat een EGA kaart in hoor, 16 kleuren, was zeeee-eeeeeer geavanceerd toen, die bak koste in die tijd ook bijna 7000 pieken..

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:52

Gallus

Cheesy

Geen matches
Mijn eerste videokaart was ook een hercules/cga combo MET gameport! 8-)

Afbeeldingslocatie: http://home.soneraplaza.nl/qn/prive/loekditadh/ati2.jpg

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik heb nog wel een AGP vidoekaart van het falliette bedrijf STB, 4MB AGP 1x STB Nitro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabriel-LG
  • Laatst online: 13-09 13:30
De eerste Nvidia chip is de NV1, deze dingen zaten op de Edge3D van diamond (en misschien nog meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark
  • Laatst online: 15-09 11:50

Tjark

DON'T PANIC

Geen matches
Op zaterdag 21 juli 2001 14:06 schreef Da_Hulst het volgende:
Maar uit welk jaar stamt de eerst dual display kaart ??
Volgens mij een miro kaart ergens al in '96 oid?

-edit, ouwe meuk weg-
got 'm: Miro Crystal 22SD Twin

http://net.info.nl/ci/506/mirovid.html
De miroCRYSTAL 22SD (fl. 599,-) mikt op de meer zakelijke gebruiker Deze grafische kaart volgt de succesvolle miroCRYSTAL 20SD op. Het grafische hart van de miroCRYSTAL 22SD vormt de nieuwe grafische processor Trio 64 van de firma S3. Standaard is er 2-MB DRAM aan boord. Het maximale oplossend vermogen komt op 1280x1024 beeldpunten bij 256 kleuren. Beide miroCRYSTAL-videokaarten zijn beschikbaar in PCI- en VESA local-bus uitvoering (nieuwe modellen alleen nog in PCI-uitvoering).

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beest
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-08 11:39
Geen matches
Diamond Stealth S220 turbo 4MB PCI is ook zo'n mooi kaartje :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark
  • Laatst online: 15-09 11:50

Tjark

DON'T PANIC

Geen matches
Maar dat is ook een redelijk nieuw kaartje! :)

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:23

woutur

Klauwtjes uit!

Geen matches
Door squee - donderdag 19 juli 2001 14:20

Ik heb dus nog wat lopen spitten in bergen hardware... en vond o.a. nog twee van de
Ati's... Ik heb dus twee version 1's en twee version 2's. Wil iemand er nog een?
Verder kwam ik nog een berg videokaarten tegen, Zoals een Trident TGUI9440A VESA bus,
een Quadtel met een Trident TVGA chip, een Oak OtiVGA, Trident TVGA9000B, en een
Paradise PVGA1a.
De meest leuke die ik nog tegen kwam was een kaart van UMC, dit was namelijk een ISA
kaart met VESA extensie, waarop een I/O controller, IDE controller en Videokaart was
geintegreerd (1 mb volgens mij).
Zie een plaatje hier:
http://gene.wins.uva.nl/~mwvantol/umc.jpg

Dit ding stamt uit het 486dx2 tijdperk ongeveer, waarbij ze alles zoveel mogelijk bij elkaar
probeerden te proppen (en daarbij die VESA bus te gebruiken uitereaard )
Die had ik ook! Maar dan de 512kb versie! Nooit ergens drivers gevonden voor w95.. Dat was wel balen. Maar een beest in w3.11 *proest* !!!

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Snuggles
  • Laatst online: 05-03 13:26
Geen matches
leuk topi ik zoek nog een isa video kaart kleuren 1024x740 :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
Geen matches
ik heb er nog 1 een trident isa 16bits met 1mb of 512kb ram :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik heb een cga kaart van Oak kan dat? :)
En het is zo`n 256kb denk ik.

Helaas geen pic van de kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Er is er nog 1tje die ook al een tijdje mee gaat, SiS :r . Goedkope bagger, maar het werkte wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabriel-LG
  • Laatst online: 13-09 13:30
Geen matches
In onze router zit een CGA video kaartje met een Microsoft chipsetje uit 1984 (speciaal opgebaggerd voor een 8" CGA monitortje, heel nuttig, de hele router past nu op 1 plank in een kast, naast een paar onderbroeken :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik ga zo ff zoeken in de kelder :)

moet vast iets te vinden zijn *D
Pagina: 1 2 Laatste