Videokaartenverzameling

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-D
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-01-2024
Beste mede tweakers,

Ik ben tijdens het opruimen van mijn zolder gestuit op een oude pc. Inmiddels heb ik het beestje uit elkaar gehaald en deels al afgevoerd naar de milieustraat. Nu kwam ik tijdens dat opruimen ook nog de doos van de grafische kaart tegen. Voor de historici onder ons, het betreft een ASUS AX850XT Platinum.

Afbeeldingslocatie: http://ascii24.ascii.jp/2005/02/03/thumbnail/thumb300x225-images764873.jpg

Bovenstaande afbeelding heb ik van internet maar de dat is nagenoeg dezelfde doos als die ik nog volledig in tact heb. Ik stond op het punt om het hele handeltje weg te gooien maar toe bedacht ik me ineens weer dat er hier op Tweakers.net wel eens een aflevering is geweest over een persoon die oude grafische kaarten (of de dozen daarvan) spaarde. Nu heb ik hier dus een nagenoeg compleet pakket van: verpakking, videokaart en een behoorlijk aantal toebehoren.

Kan iemand mij wellicht vertellen waar ik dat item over die verzamelaar kan vinden? Of is iemand anders wellicht erg geïnteresseerd in dit pakket? Laat het me a.u.b. weten.

Met vriendelijke groeten,
Hennie

P.S. Naar mijn weten werkt deze kaart ook nog steeds, maar eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik dat niet meer geprobeerd heb tijdens het ontmantelen van het oude systeem. }:O

Beste antwoord (via Hennie-D op 12-08-2018 14:55)

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:38
video: Gathering of the Tweakers - 3dfx-videokaarten

ging over 3dfx kaarten

zelf deze platinum 850xt ook nog gehad, wat een tijden waren dat

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
V&A. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-D
Nier perse... want ik bied niet in het algemeen iets aan. De vraag is wie weet welke gebruiker videokaarten verzameld. Vandaar hier :P

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Wannial

ging over 3dfx kaarten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hennie-D
Wannial schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 14:49:

ging over 3dfx kaarten

Top! Dank je wel...

Ja, dat waren zeker nog eens tijdens ja. Ik heb dan ook zelf veel plezier aan de herinneringen beleefd toen ik die oude pc van mij met mijn 9-jarige zoon uit elkaar aan het halen was.
"En wat is dit dan papa?". Dat mijn zoon, is een floppy drive :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Er zijn wel meer gebruikers die videokaarten verzamelen ;)

Iedereen doet dat met eigen insteek en eigen aandachtsgebied. Dus iemand die 3dfx-kaarten spaart zal niet noodzakelijkerwijs ook geinteresseerd zijn in een oudere Radeon, maar ik weet dat deze beestjes - zeker in doos - behoorlijk gewild zijn, al is het lang niet zo fanatiek (en duur) als bij 3dfx.

Omdat vintage hardware nogal een niche-ding is zie je trouwens op een algemeen forum als GoT weinig erover. Enige actuele topic erover die ik zo 1-2-3 weet:
Het grote Retro Game PC topic

De meeste mensen (ook GoTters) die ermee bezig zijn zitten op www.vogons.org , en (ver)kopen dingen op www.amibay.com . Dat zijn twee plekken waar je evt zou kunnen kijken naar een goede huis voor dit stuk computergeschiedenis.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
En mocht je niemand vinden dan heb ik wellicht zelf wel interesse om er een retro pc omheen te bouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richo999
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 10-09 11:55
Heb u reeds bericht gestuurd. Zoek nog dergelijke GPU om mijn retro Athlon te upgraden.

[ Voor 3% gewijzigd door Richo999 op 13-08-2018 18:13 ]

AMD Ryzen 5800X,BeQuiet Darkrock Pro4, Asus B550-E ROG Strix, AMD 6800XT, 32Gb G.Skill TridentZ 3600MHz, Seasonic Focus Plus Gold 850W, Kingston KC3000 1 TB, Samsung Evo 960 500Gb, Samsung Evo 850 1Tb / Samsung 860 Evo 1 Tb, be quiet! Light Base 600 LX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 13:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

@Astennu Jij spaarde toch kaarten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Klopt ja ik ben inderdaad verzamelaar van ATi/AMD refferenced kaarten :)

Afbeeldingslocatie: https://sua1og.dm.files.1drv.com/y4pqIfStKLWt3HKoysZQ1xHsjtU3NfkRu-d5LVz7jHxAEBZ2Q3copDqkp8V7FXek81I4J_KbpPq4pSPQgNbhNRg4LIUdh43ZG4oanD9RTYh3R3oyOUoazptukU2js-Z2cZrpZGXjG5Y6o7RKJ8XWbJZbS95GrwnADpqAZc2fyEm-NA0Rih83IpbOfDZwyJY_tbyjJiCY1E3DN3-fBFaRqBLkw/VGA_Collection_20141011_1_Edit_wmbl_s.jpg?psid=1

Dit is al een wat oudere foto. Ik heb er inmissels ook een 295X2, Fury Nano en RX Vega kunnen bemachtigen.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Pagina: 1