Pc build feedback

Pagina: 1
Acties:
  • 382 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaduHek20
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 19-06 13:30
Ik ben van plan om een nieuwe pc te laten bouwen op alternate.com.
Ik ga de pc puur voor games gebruiken.
Ik zat meer aan een build van 1200 euro te denken, deze build hieronder is 1550 euro vrij prijzig dus.
Wat zouden jullie eventueel aan deze build veranderen?:

Moederboard: ASUS ROG Strix H370-F
Processor:Intel core i5-8600k 4,3 GHZ
Processor koeler:Corsair Hydro Series H150i
Werkgeheugen: Corsair 8 GB DDR4
Grafische kaart: ASUS GeForce 1080 Strix
Behuizing: Corsair SPEC OMEGA RGB
Harde schijf: Sasmung 250 GB, 970 EV0 SSD
Voeding: corsair 750 watt

[ Voor 3% gewijzigd door WaduHek20 op 12-08-2018 10:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:26
Beantwoord even alle standaard vragen, en maak het lijstje aan in de Pricewatch en plak die hier. Dan kunnen mensen je beter helpen.
Ga je overclocken? Zo nee: non -K CPU, gewoon een luchtkoeler, 16GB RAM, SATA SSD (MX500 of 860 EVO bv) en een goedkopere case zoals een NZXT H500. De Asus Strix 1080 is ook niet een van de goedkopere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-09 16:24
Huh, 1550 euro voor dat? Waar gaat al het geld naartoe dan?

Gare build trouwens mbt geheugen en processor/mobo keuze. SSD is ook onnodig duur zo.

Edit: Nou, ik zie het al. Gooi al die onzin RGB zooi er eens uit, zit je zo maar op je budget. Die waterkoeling en kast zijn veel te duur. Verder mist er nog een voeding.

Op welke resolutie ga je uberhaupt gamen?

[ Voor 43% gewijzigd door Nat-Water op 12-08-2018 08:15 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:37
Zonder voeding zal het systeem niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:53

br00ky

Moderator Harde Waren
Om onduidelijke redenen heb je
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?
weggehaald. Deze vragen zijn echter essentieel voor het geven van goed advies. Vul dit nog even aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@WaduHek20 Oa zo kun je een wens lijstje maken. Ha naar pricewatch en kies een product, dan klik je op willen en zie je de optie wenslijst. Als je alles klaar hebt klik je onderaan op genereer en kopiër je alles en plak dat hier
De gekozen SSD levert voor gamen in de praktijk weinig voordeel op tov bijv. Crucial MX500
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8600K Boxed€ 255,-€ 255,-
1Asus Strix H370-F Gaming€ 145,05€ 145,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 400,05

Verder is het van belang te vermelden welk beeldscherm je gebruikt en wat je wensen zijn qua instellingen voor je games. Laad je games op een SSD, dan kun je beter 1TB pakken.
Verder heb je nog geen voeding en is de vraag of je gaat overklokken oa van belang

[ Voor 5% gewijzigd door Hackus op 12-08-2018 09:27 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaduHek20
@Nat-Water Iemand is met het verkeerde been uit bed gestapt 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Voeding is echt te zwaar. BitFenix 450W of andere kwaliteitsvoeding is wschl meer dan voldoende. RAM zou ik verdubbelen, 8 GB is echt wel het minimum tegenwoordig om wat marge te hebben.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
Nee hoor, gewoon oprecht verbaasd door de keuze van onderdelen i.c.m. het geld wat je er voor kwijt bent. 1550 euro voor een PC met maar 8GB ram, geen voeding en dan een 1080 is gewoon duur dus je betaalt ergens veel te veel. Als je dan zelf aangeeft 350 euro boven budget te zitten, ik het eventjes uitzoek en zie dat de kast 110 euro is, waterkoeler 150 euro, moederbord 150 welke eigenlijk geen bijzondere toegevoegde waarden hebben boven wat goedkopere varianten m.u.v. wat RGB, zou ik toch daar in gaan snijden. Deze build is makkelijk onder de 1200 te krijgen met meer 16GB ram.

reviews: Desktop Best Buy Guide - Juli 2018

Kijk daar eens. En dan wel een andere voeding.

[ Voor 20% gewijzigd door Nat-Water op 12-08-2018 11:05 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaduHek20
@Nat-Water kwam een beetje zo over met bepaalde verwoordingen.
Maar je hebt wel gelijk ik zal daar veranderingen in gaan maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nat-Water
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8600 Boxed€ 219,-€ 219,-
1MSI B360-A Pro€ 88,-€ 88,-
1MSI GeForce GTX 1080 GAMING 8G€ 529,-€ 529,-
1Fractal Design Define S€ 69,90€ 69,90
1be quiet! Pure Rock€ 29,90€ 29,90
1G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 143,90€ 143,90
1BitFenix Formula Gold 450W€ 62,-€ 62,-
1Crucial MX500 2,5" 250GB€ 56,76€ 56,76
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.198,46

Ik klik dit even snel bij elkaar op basis van de BBG. Vergeleken met wat je nu hebt is de processor hetzelfde (eerst K, maar met een H mobo maakt dat niet uit), maar voeding beter, meer ram, goedkopere SSD. 350 euro goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaduHek20
@Nat-Water Dit ziet er goed uit!
Alleen vroeg ik me af of de cpu/gpu wel genoeg gekoeld worden.
En word de gpu niet gebottlenecked?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
Zit toch een extra koeler op de CPU? De koeler is eerder getest, zie deze review. Op 95W load blijft hij koel, en jouw cpu gebruik maar 65W. En waarom zou de GPU te warm worden? / waarom zou de GPU gebottlenecked worden?

Over welke resolutie praten we eigenlijk met gamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaduHek20
@Nat-Water Vraag het voor de zekerheid aangezien mijn vorige cpu/gpu wel de 82 graden aantikte met zware games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

@WaduHek20 Deze pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M staat heel hoog aangeschreven. Ik zou even Voeding advies en informatie topic - Deel 34 doorkijken om te checken of het model dat @Nat-Water in zijn lijst heeft OK is. Kwaliteit kan ook bij dezelfde fabrikant wat variëren. Sowieso is 750W overbemeten.

Het lijkt me sterk dat de CPU een rem is op je GPU. Een 8600 is al één van de hoogst geklokte processors van het moment vziw.

[ Voor 20% gewijzigd door Borromini op 12-08-2018 11:50 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaduHek20
@Borromini Ik ga even een kijkje nemen, bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:53

br00ky

Moderator Harde Waren
Blijkbaar kies je ervoor mijn post te negeren. Dan houdt het op. Ben je nog steeds op zoek naar advies, open dan een volledig topic zoals beschreven staat in DAA beleid.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.