kan niet updaten vanaf macOS 10.13 naar hoger

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JipJapGoedje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-05 11:45
Ik krijg het maar niet voor elkaar om te updaten naar de huidige MacOS.
Nu is de versie High Sierra 10.13 en de app store geeft de 10.13.2 combo update. maar die geeft elke keer na rebooten een mislukt bericht.

Als ik het rechtstreeks van apple download laatste 10.13.6 combo dan mislukt die ook.

Heb een mid 2015 macbook pro. Snap er geen zak van. Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakje-2018
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:50
JipJapGoedje schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 18:14:
Ik krijg het maar niet voor elkaar om te updaten naar de huidige MacOS.
Nu is de versie High Sierra 10.13 en de app store geeft de 10.13.2 combo update. maar die geeft elke keer na rebooten een mislukt bericht.

Als ik het rechtstreeks van apple download laatste 10.13.6 combo dan mislukt die ook.

Heb een mid 2015 macbook pro. Snap er geen zak van. Help!
Kan je een screenshot of de melding op het scherm posten? Zonder verdere info is het lastig een beeld te krijgen van de oorzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JipJapGoedje
na herstarten krijg ik rechtsboven een popup bericht dat niet alle updates geinstalleerd konden worden. en dan kan ik kiezen tussen opnieuw proberen of bekijken.

De update die de App store aangeeft is de 10.13.2 combo update, maar inmiddels zitten we op 10.13.6 geloof ik. Als ik dat bestand rechstreeks van Apple website download en uitvoer dan krijg ik hetzelfde.
zelfs al via terminal een opdracht ingevoerd en dan krijg ik de melding dat 10.13.6 succesvol is geinstalleerd en moet herstarten.

Na herstarten sta ik weer helemaal bij 0.

Heb al wat gegoogled en blijk niet de enige te zijn. Ik heb echter geen idee wat te doen.
Dacht dat Apple zo easy to use was :-|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakje-2018
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:50
JipJapGoedje schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 11:01:
na herstarten krijg ik rechtsboven een popup bericht dat niet alle updates geinstalleerd konden worden. en dan kan ik kiezen tussen opnieuw proberen of bekijken.

De update die de App store aangeeft is de 10.13.2 combo update, maar inmiddels zitten we op 10.13.6 geloof ik. Als ik dat bestand rechstreeks van Apple website download en uitvoer dan krijg ik hetzelfde.
zelfs al via terminal een opdracht ingevoerd en dan krijg ik de melding dat 10.13.6 succesvol is geinstalleerd en moet herstarten.

Na herstarten sta ik weer helemaal bij 0.

Heb al wat gegoogled en blijk niet de enige te zijn. Ik heb echter geen idee wat te doen.
Dacht dat Apple zo easy to use was :-|
Oke blijkbaar geef os x in dit geval niet veel info.
Welke versie heeft "about this mac" aan? soms is de app store een beetje buggy met updates weergeven en is de update al wel gedaan.
Je kan ook kijken welke logs de "Console" application heeft opgeslagen, misschien staat daar nog een hint naar de oorzaak.

https://discussions.apple.com/thread/8456578 In dat topic iemand die aangeeft dat het is opgelost door de combo update op een andere computer te downloaden.

[ Voor 6% gewijzigd door tweakje-2018 op 11-08-2018 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweazer
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-04 16:22
In terminal (programma's,hulpprogramma's) inkloppen
sudo softwareupdate -i -a

Het geheel staat beschreven op https://www.macrumors.com...e-macos-terminal-command/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JipJapGoedje
@Hackus dat heeft mij helaas niet geholpen.

@tweazer hij zegt dan in terminal dat ie de installatie heeft doorlopen. bij herstart sta ik weer op 0. Bij Over deze Mac staat dan weer MacOs 10.13

heb geen andere computer om bestanden op te downloaden etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digilb
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:47
Hoeveel vrije schijfruimte heb je? Er moet namelijk behoorlijk wat beschikbaar zijn (weet zo snel niet hoeveel, maar meer dan je denkt).
Bij een oude Macbook Air moest ik bijv. eerst Garageband deinstalleren voordat ik kon updaten, en daarna dus weer installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:09

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Probeer eens de computer op te starten. Houdt hierbij de combinatie Command + Option + R ingedrukt totdat je in recovery mode komt. Als je van hieruit MacOS installeert moet hij automatisch 10.13.6 installeren.

Ik had hetzelfde geeikel met mijn nieuwe MacBook Air. Kwam met High Sierra 10.13 en tijdens het updaten naar 10.13.6 via de Software Update ook een foutmelding en kwam in een update loop terecht. (Opnieuw opstarten, updaten, opnieuw opstarten etc.) Uiteindelijk recovery mode gedaan met bovenstaande toetsencombinatie. SSD opnieuw geformatteerd en toen installeerde 10.13.6 ineens prima.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:12
Jup, macOS herinstalleren via de Internet Recovery is sinds Sierra 10.12.4 een update naar de nieuwste versie die er voor de Mac beschikbaar is.

zie https://support.apple.com/nl-nl/HT204904

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JipJapGoedje
Ik dacht: Hell! ga gewoon de boel opnieuw installeren via recovery, want niks werkt. OS-X wil die dan installeren, duurde 8 uur. 'Kan niet afrondn want er staat reeds een nieuwere versie op de hardeschijf'..

Godsamme, en nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JipJapGoedje
Fixed it! 10.13.6 geheel nieuw erop gezet na heel wat kunstgrepen, maar tis gelukt.
Pagina: 1