Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snderrr
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08-05-2024

snderrr

Model 3 - LR MJ2021

Topicstarter
Na de Macbook opnieuw te hebben geïnstalleerd (heb hem overgenomen) en via de App Store de update uitgevoerd te hebben, zie ik bij 'over deze Mac' staan: OS X versie 10.9.5. De App Store toont dat Sierra is geïnstalleerd en dat er geen update beschikbaar is. Toch heb ik volgens mij niet de laatste versie, nog niet eens 10.10 waardoor ik andere programma's niet kan installeren.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Betreft een MacBook Pro retina late 2013, 2,4 GHz, 4GB, met nog 89 GB vrij beschikbaar op de SSD.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Getracht via https://support.apple.com/nl_NL/downloads de combo update te downloaden maar hij geeft aan dat het bestand beschadigd is dus kan niet installeren.

Dank!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Kijk eerst eens onder het Appeltje links boven bij over deze Mac. Krijg het gevoel dat het een vreemde config is wat staat daar? Graag alle specs.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:01

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Als je zoekt op 'High Sierra' in de App Store, kan je de laatste OS-versie downloaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Als je 'm hebt overgenomen, zou ik overwegen 'm opnieuw te installeren. Dit zijn de opties:

https://support.apple.com/en-us/HT204904

Het is mogelijk dat MacOS wat verwart is als er een nieuwere versie op heeft gestaan - bijvoorbeeld een beta - en er vervolgens getracht is te downgraden. Probeer de originele variant van MacOS te installeren en vervolgens te upgraden. Hoewel je - zie ik nu - daar wel 10.12 voor nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

DAzN schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 11:48:
Als je 'm hebt overgenomen, zou ik overwegen 'm opnieuw te installeren. Dit zijn de opties:

https://support.apple.com/en-us/HT204904

Het is mogelijk dat MacOS wat verwart is als er een nieuwere versie op heeft gestaan - bijvoorbeeld een beta - en er vervolgens getracht is te downgraden. Probeer de originele variant van MacOS te installeren en vervolgens te upgraden. Hoewel je - zie ik nu - daar wel 10.12 voor nodig hebt.
** If you haven't already updated to macOS Sierra 10.12.4 or later, Option-Command-R installs the macOS that came with your Mac, or the version closest to it that is still available.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:40

nelizmastr

Goed wies kapot

snderrr schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 11:12:
OS X versie 10.9.5. De App Store toont dat Sierra is geïnstalleerd en dat er geen update beschikbaar is. Toch heb ik volgens mij niet de laatste versie, nog niet eens 10.10 waardoor ik andere programma's niet kan installeren.
Dat is OS X Mavericks, stamt alweer uit 2013. Als je daar updates voor installeert ga je niet automatisch door naar 10.10 of verder maar update je maximaal voor die specifieke versie, je moet zelf de juiste macOS versie downloaden uit de app store en die installeren. Zo kom je op 10.13 High Sierra uit :)

Het is net zoals met je eiföhn dat alles vanzelf gaat, zeg maar. Vroeger was macOS dan ook een betaalde upgrade elk jaar ;)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snderrr
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08-05-2024

snderrr

Model 3 - LR MJ2021

Topicstarter
Allen,
Dank voor jullie reacties. De vorige eigenaar had hem terug gezet met een schone installatie. Vervolgens had ik een upgrade uitgevoerd -dacht ik- en in de app store stond dan ook dan Sierra al was geïnstalleerd en dat er geen updates beschikbaar waren. Op de Macbook kwam ik een installatiebestand 'Sierra' tegen. Nadat ik die heb geïnstalleerd is het nu voor elkaar. Hij stond op 10.13.4 en de app store gaf nu aan dat er een 10.13.6 beschikbaar was. Het is opgelost zo lijkt het!

nogmaals dank!

[ Voor 3% gewijzigd door snderrr op 09-08-2018 10:26 ]

Pagina: 1