Synology software virtueel draaien

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• JarnovdBerg
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11-12 12:56
Hallo,

Ik heb thuis een computer liggen die ik wil gebruiken voor windows 10, maar hier wil ik eigenlijk ook een nas van maken.

Nu had ik het idee om de synology software te installeren in VMware, alleen vroeg ik mij af of dat de raid configuratie en alles dan nog werkt?

Alvast bedankt voor U tijd!

Gr.

Alle reacties

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:38
JarnovdBerg schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 12:30:
Hallo,

Ik heb thuis een computer liggen die ik wil gebruiken voor windows 10, maar hier wil ik eigenlijk ook een nas van maken.

Nu had ik het idee om de synology software te installeren in VMware, alleen vroeg ik mij af of dat de raid configuratie en alles dan nog werkt?

Alvast bedankt voor U tijd!

Gr.
Heb je al eens gekeken of synology in vmware kan draaien? Nog even afgezien wat jij bedoelt met vmware... Aangezien vmware verschillende producten heeft.

Je topic mist nog al wat basis informatie, maar vooral wat je zelf al gezocht / gevonden hebt.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:08

DukeBox

loves wheat smoothies

En waarom dan niet gewoon een fileshare onder windows ? Of heb je specifieke dingen nodig welke een synology kan bieden ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-12 11:50
Het Grote XPenology Topic

Misschien nuttig?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-12 19:45

DarkSide

theres no place like ::1

NAS ≠ synology.

Wat is je uiteindelijke doel? Data sharen, packages draaien etc, etc.
Verder is het niet een dump topic waar wij jouw huiswerk gaan doen.

DSM is virtueel te draaien. Dus gebruik dit als basis.

Verder geen idee hoe de support verder is.
Zal ook niet deze richting op gaan met een oude bak als ik een NAS wil.

Maar dat ben ik.
Zou eerder gewoon shares maken of kijken naar xpenology

[ Voor 5% gewijzigd door DarkSide op 09-08-2018 12:39 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Reken voor de gein eens uit wat de stroomkosten zijn als je de PC 24/7 aan laat, omdat hij ook een NAS functie vervult, en kijk dan eens hoe snel je een echte Synology NAS hebt terugverdiend.

Ik heb pogingen met Xpenology ondernomen, met een behoorlijk zuinige setup, maar het is altijd wat.
Schijven die blijven draaien, en geen hybernate, dus meer slijtage en stroomverbruik.

Ben maar wat blij met mijn NASje in de meterkast...

Te koop....

• JarnovdBerg
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11-12 12:56
Iedereen bedankt voor zijn antwoord!

Ik heb al een tijdje een wat oudere HP computer ( i3 4e gen / 8 GB Ram / 2 x 1TB ) ( ik weet het; het is overkill maar ik heb hem gehad )

Hier heb ik een tijd geleden een NAS van gemaakt met de DSM software van Synology. Dit beviel me zo goed dat ik de NAS nu veel gebruik, vooral voor data sharing maar ook voor vpn verbinding etc.

Maar omdat ik nu wat andere dingen nog wil gaan proberen op die computer, dacht ik als ik nou met het programma VMware een virtuele machine aan maak ( synology dus ) heb ik daarnaast nog gewoon windows om te draaien, en kan ik er altijd bij met een externe bureaublad verbinding.

Maar als ik de nas in een virtuele omgeving ga draaien vroeg ik mij af of dan de VPN,raid etc. nog gewoon blijft werken.

@albino71 stroom gebruik maakt mij opzich niet heel veel uit, we hebben panelen dus dat scheelt weer wat ;p

Maar het lijkt me wel leuk om te weten hoeveel stroom hij gebruikt, heb jij hiervoor een site of iets? dan hoor ik het graag.

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Je moet er achter zien te komen wat het stroomverbruik is. Dat kan met een simpele energieverbruiksmeter.

Dan kun je daarna mbv onderstaande website ongeveer uitrekenen wat je aan stroomkosten kwijt bent.

http://www.verbruiken.nl/...-verbruikskosten-apparaat

Te koop....

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:43

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

albino71 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 12:39:
Reken voor de gein eens uit wat de stroomkosten zijn als je de PC 24/7 aan laat, omdat hij ook een NAS functie vervult, en kijk dan eens hoe snel je een echte Synology NAS hebt terugverdiend.

Ik heb pogingen met Xpenology ondernomen, met een behoorlijk zuinige setup, maar het is altijd wat.
Schijven die blijven draaien, en geen hybernate, dus meer slijtage en stroomverbruik.

Ben maar wat blij met mijn NASje in de meterkast...
Wat betreft slijtage van je harde schijven, het up- en down spinnen van de harde schijven levert meer slijtage of belasting op voor een harde schijf dan het continue aanstaan/draaien. Elke keer dat een harde schijf weer moet opspinnen levert weer een risico op. Daarnaast moet je natuurlijk wel het juiste type harde schijf gebruiken in een NAS.

[ Voor 9% gewijzigd door _Dune_ op 09-08-2018 13:28 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1