Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Pc geeft een foutmelding usb device over current status

Pagina: 1
Acties:
  • 1.014 views

Vraag

• GhixPL
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 09-08 18:46
Mijn vraag is ,
Ik heb hem aal een half jaartje , mijn moederbord is : p8h61 -m lx.
Ik had een *2handse videokaart gekocht* gtx 570 en ik wist aal van te voren dat mijn power supply te laag was ( 400w ) Merk is Aopen z400-12PNF ( die doet prima nu aan andere pc ) Maar dervoor had ik een gts 450 wat ik dus nu nog gebruik in een oude pc van mij . Maar ja ik had een een 6pin connector zitten op mijn Powersupply dus ik hem aangesloten , videokaart aangesloten aan moederbord gtx 570 dus ik starte hem op en ik merkte op dat er een van andere geur afkwam van verbandheid dus ik pc uitzetten uitstopcontact ontladen en gts450 in doen en verolgends krijg ik beeld maar dan met een fout melding van "usb device over current status detected" en ik kan ook niet verder want dan schakeld die zelf uit na 15 s.
En een van de 2 ram modules wilt niet meer doen.

Relevante software en hardware die ik gebruik.
Cpu intel pentium g2020
8 ram geheugen
Gpu gts450 ( gtx570 )
Psu Z400-12PNF

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb Geprobeerd alles hele moederbord uit halen zelfs zonder videokaart * onboard videokaart *
Een Bios baterijtje vervangen.
Videokaart gtx 570 geprobeerd op een andere pc ( werkt )
De eerste rij van usb poorten van de Lan kant

Iemand nog iets een ideen? Gr GhixPL

Beste antwoord (via GhixPL op 08-08-2018 22:37)

• brtk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:26
GhixPL schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 21:32:
[...]

en stell voor er is iets mis mee kan je die vervangen?
Dat is niet onmogelijk, maar wel vrij lastig en niet rendabel.

Kijk ook ff nog een keer al je USB poorten zelf na, zie deze link voor een stappenplan wat te doen:

https://support.rm.com/TechnicalArticle.asp?cref=TEC1628410

Als je dus niets kan ontdekken aan de USB poorten of headers, zou het ook nog een kapotte zekering op het moederbord kunnen zijn. Dan staat er ook wat je moet doen om het misschien nog op te lossen: minimaal 60 minuten de stroom eraf en ook de stroomkabel uit de voeding halen.

[ Voor 25% gewijzigd door brtk op 08-08-2018 21:35 ]

Alle reacties

• DutchTaz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21:49
Avond,
kijk eens goed naar je USB poorten, 1 daarvan maakt hoogstwaarschijnlijk kortsluiting.

• GhixPL
Ik had alles all geprobeerd die doen twee niet want als ik bijvoorbeeld mijn toetsenbord aan sluit dan krijg ik in de beeld zeg maar van 0 mouse , 1 keyboard , 2 hubs , Nu dus niet

[ Voor 4% gewijzigd door GhixPL op 08-08-2018 21:15 ]

• DutchTaz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21:49
GhixPL schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 21:15:
Ik had alles all geprobeerd die doen twee niet want als ik bijvoorbeeld mijn toetsenbord aan sluit dan krijg ik in de beeld zeg maar van 0 mouse , 1 keyboard , 2 hubs , Nu dus niet
Kijk eens goed naar je USB aansluitingen. Is er niks kapot?

• GhixPL
DutchTaz schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 21:16:
Kijk eens goed naar je USB aansluitingen. Is er niks kapot?
Nee want ik hem der niks raar's aan hangen ofzo dat teveel zou stroom doorbrengen of kapote kabels nee niks
gewoon met moment nadat ik die videokaart had ikgezet poef doen niet meer en er zit niks raars in de usb porten zelf

• brtk
Die melding heeft idd met kortsluiting in USB te maken.

Ik zou beginnen met te kijken naar de header kabel(s), die lopen van je moederbord naar de USB aansluitigen voor, boven of aan de zijkant van je kast. Je kan proberen die allemaal los te halen en dan te kijken of de melding weg is.

[ Voor 16% gewijzigd door brtk op 08-08-2018 21:25 ]

• GhixPL
brtk schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 21:24:
Die melding heeft idd met kortsluiting in USB te maken.

Ik zou beginnen met te kijken naar de header kabel(s), die lopen van je moederbord naar de USB aansluitigen voor, boven of aan de zijkant van je kast. Je kan proberen die allemaal los te halen en dan te kijken of de melding weg is.
Maar als ik hele Moederbord uit de kast heb gehaald kan tochgeen kwaad zeg maar meer * ik starte pc op met Schroevendraaier *

• brtk
check anders ook ff de header aansluitingen op het moederbord, misschien er is met een kabel lostrekken iets verbogen, pinnetje die tegen elkaar aankomen misschien?

Deze aansluitingen:

https://postimg.cc/image/l8ikznzbf/

[ Voor 15% gewijzigd door brtk op 08-08-2018 21:30 ]

• GhixPL
brtk schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 21:27:
check anders ook ff de header aansluitingen op het moederbord, misschien er is met een kabel lostrekken iets verbogen, pinnetje die tegen elkaar aankomen misschien?
op dit moederbord zitten geen 3.0 usb poorten en zijn geen verborgen kabeltjes in moederbord eengiste wat derop is een 1 Jumper

• brtk
Zijn 2.0 poorten ja, maar er zitten wel drie headers op je moederbord. Zou ff kijken of daar iets mee is.

• GhixPL
brtk schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 21:31:
Zijn 2.0 poorten ja, maar er zitten wel drie headers op je moederbord. Zou ff kijken of daar iets mee is.

Acties:
  • Beste antwoord

• brtk
GhixPL schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 21:32:
[...]

Kijk ook ff nog een keer al je USB poorten zelf na, zie deze link voor een stappenplan wat te doen:

Als je dus niets kan ontdekken aan de USB poorten of headers, zou het ook nog een kapotte zekering op het moederbord kunnen zijn. Dan staat er ook wat je moet doen om het misschien nog op te lossen: minimaal 60 minuten de stroom eraf en ook de stroomkabel uit de voeding halen.

[ Voor 25% gewijzigd door brtk op 08-08-2018 21:35 ]

• GhixPL
brtk schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 21:33:

Dankje zou ff naar kijken zou laten weten zodra ik verder ben, Gr GhixPL

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Voor iedereen die nog wil reageren: @GhixPL heeft nog een tweede topic lopen over exact dit zelfde probleem: Pc doet het niet meer

• GhixPL
Juist.

• GhixPL
brtk schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 21:33:

hij wilt niet meeraan gaan zegmaar normaal had ik zn led lampje op moederbord die zie ik niet meer kan daar door komen? dat die niet doet?

• brtk
Er is iets flink mis, dat is wel duidelijk. Je kan nog proberen moederbord uit de PC te halen en buiten de kast geisoleerd neer te leggen, eens heel goed bekijken of je niks vreemds, schade ofzo, ziet (ook de onderkant) en dan met alleen de CPU en een kaart om beeld te geven erin, geen harddisk, geheugen etc voorzichtig aanzetten en kijken wat er gebeurt.

Als je dan nog niet verder bent, moet je moederbord wel naar de knoppen zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door brtk op 08-08-2018 22:11 ]

• GhixPL
brtk schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 22:10:
Er is iets flink mis, dat is wel duidelijk. Je kan nog proberen moederbord uit de PC te halen en buiten de kast geisoleerd neer te leggen, eens heel goed bekijken of je niks vreemds, schade ofzo, ziet (ook de onderkant) en dan met alleen de CPU en een kaart om beeld te geven erin, geen harddisk, geheugen etc voorzichtig aanzetten en kijken wat er gebeurt.

Als je dan nog niet verder bent, moet je moederbord wel naar de knoppen zijn.
weetje wat hij is nu wel zeker dood heb wel geprobeerd meer dan 80% van mensen in NL ;)
ik ga gewoon denk ik nieuwe kopen en deze verkopen voor 5 euro ofzo dankje voor je moeite gozer ! :)

• brtk
Succes ermee! Mooie reden om te upgraden heb je nu :P.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Een topic is (soms meer dan) voldoende voor een vraag. Crossposten is op GoT niet toegestaan. Graag in je originele topic verder:
Pc doet het niet meer

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.