op voorhand zeg ik alvast dat ik geen verstand heb van zowel HTML als PHP.
Op het werk neem ik een project van een ex collega over. Dit is een HTML/PHP site die enkel data toonde uit een SQL database.
Nu wil ik een textarea maken waarin de data uit een SQL text column wordt getoond. Hier kunnen collega's dan veranderingen in aanbrengen en op "Submit" drukken om de aangepaste tekst terug te schieten de SQL database in. Zo willen we een soort van support.txt bijhouden bij bepaalde systemen.
Op dit moment heb ik het volgende de functie "Details" die een pagina toont. Op deze pagina bevindt zich de volgende div, welke de informatie uit de database weergeeft in een textarea.
en de volgende twee functies. de eerste functie haalt de gegevens op van de database en zet deze in een makkelijk leesbaar formaat.
De tweede functie moet de database updaten.
Nu lukt het me niet om de tweede functie setOnlineSupportTXTInfo met de beide argumenten te koppelen aan de button.
Met enkel de id variabele lukt me dit wel.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
de volgende sites heb ik geraadpleegd
https://stackoverflow.com...-to-php-using-id-not-name
https://www.w3schools.com...name=tryhtml5_button_form
Moet ik dit op een totaal andere manier aanpakken of is er een manier om dit werkend te krijgen?
Belangrijk is wel dat ik verder werk op het fundament van een ex-collega en niet de tijd heb om alles aan te passen.
bij voorbaat dank
Op het werk neem ik een project van een ex collega over. Dit is een HTML/PHP site die enkel data toonde uit een SQL database.
Nu wil ik een textarea maken waarin de data uit een SQL text column wordt getoond. Hier kunnen collega's dan veranderingen in aanbrengen en op "Submit" drukken om de aangepaste tekst terug te schieten de SQL database in. Zo willen we een soort van support.txt bijhouden bij bepaalde systemen.
Op dit moment heb ik het volgende de functie "Details" die een pagina toont. Op deze pagina bevindt zich de volgende div, welke de informatie uit de database weergeeft in een textarea.
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
| <div id="supporttxt" class="box" style="width: 100%;margin-bottom: 20px;"> <div class="boxhead">Support.txt</div> <div class="boxbody"> <textarea name="Text1" id="OnlineTekst" cols="40" rows="5"><?php echo getOnlineSupportTXTInfo($id) ?></textarea> <INPUT type="submit" value="Send"></INPUT> </div> </div> |
en de volgende twee functies. de eerste functie haalt de gegevens op van de database en zet deze in een makkelijk leesbaar formaat.
De tweede functie moet de database updaten.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
| function getOnlineSupportTXTInfo($id) { global $link; $sectie = ""; $html = ""; $sql = "SELECT TekstOnline FROM support WHERE ID = '" . $id . "'\n"; $query = mysqli_query($link, $sql) or die("<pre>" . $sql . "</pre>" . mysqli_error($link)); //echo "<!--\n" . $sql . "\n-->\n"; while ($data = mysqli_fetch_array($query)) //get data from sql { $html .= Trim(htmlspecialchars($data[0])); } $html = str_replace("<BR>", "<BR>", $html); mysqli_free_result($query); return $html; } function setOnlineSupportTXTInfo($tekst, $id) { global $link; $sql = "UPDATE support SET TekstOnline = '" . $tekst . "' WHERE ID = '" . $id . "'\n"; $query = mysqli_query($link, $sql) or die("<pre>" . $sql . "</pre>" . mysqli_error($link)); mysqli_free_result($query); } |
Nu lukt het me niet om de tweede functie setOnlineSupportTXTInfo met de beide argumenten te koppelen aan de button.
Met enkel de id variabele lukt me dit wel.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
de volgende sites heb ik geraadpleegd
https://stackoverflow.com...-to-php-using-id-not-name
https://www.w3schools.com...name=tryhtml5_button_form
Moet ik dit op een totaal andere manier aanpakken of is er een manier om dit werkend te krijgen?
Belangrijk is wel dat ik verder werk op het fundament van een ex-collega en niet de tijd heb om alles aan te passen.
bij voorbaat dank
[ Voor 0% gewijzigd door RobIII op 07-08-2018 17:58 . Reden: Code tags gefixed ]