Werktafels magazijn aanpassen / Kabelmanagement /

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobskeRonalds
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 28-07 11:41
Mijn vraag:

Hallo Tweakers, ik ben op zoek naar tips om de werktafels in ons magazijn zo aan te passen, dat we met vaste bekabeling kunnen werken en vaste stroompunten.

Op elke werkplek worden hardware systemen aangesloten op een switch in zijn eigen netwerk, om systemen te prepareren en te testen.

We lopen tegen een aantal zaken aan waarbij ik jullie hulp kan gebruiken. We zijn erg veel tijd kwijt met het aansluiten van de apparatuur zelf. Kabelmanagement is ver te zoeken. Overal liggen netwerkkabels, stekkerdozen, etc. Ik zoek een eenvoudige doch effectieve manier om dit te een beetje te stroomlijnen en te ordenen.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Werkbanken: Zijn nu grote werkbanken op wielen, 2 tegen elkaar aangeschoven.
Precies deze, echter deze staat niet op wielen, die van ons wel:
Afbeeldingslocatie: https://123magazijninrichting.nl/wp-content/uploads/2016/02/Werkbanken-2700-900-1000-2.jpg

Op elke werkbank staat een 24-poorts switch. (hp 1920-24g 24-poorts)

De huidige situatie:

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/vorjn5.jpg

Zoals je ziet is het een bende. We hebben meestal steeds 2 tafels tegen elkaar aangeschoven.

Wat belangrijk is, is dat er elke dag weer nieuwe systemen op de tafels, dus aansluiten en loskoppelen van de systemen moet eenvoudig zijn.

Ik zat te denken aan:

Gaten in de tafels boren waardoor de kabels naar boven komen. Deze kabels komen wel uit de switch die bij die tafel hoort.

Stekkerblokken vast boren op het midden van de tafel.

Ik weet niet precies in welk topic ik deze vraag moet stellen, ik hoop dat ik hier goed zit, en dat er mensen zijn die mij wellicht kunnen adviseren hierin.

B.v.d.

Rob

[ Voor 1% gewijzigd door RobskeRonalds op 07-08-2018 11:04 . Reden: plaatje werkte niet ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:05

orf

Je tweede plaatje doet het niet.

Is het een idee om een patchpaneeltje in de tafel te verzinken? Met zo’n spaanplaat of mdf blad is dat prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:07
Bureaublad stekkerdoos heb je in allerlei soorten en maten en mogelijkheden wat je er in kan prikken. Als je wat meer nodig hebt kan je dat eventueel onder de tafel monteren :)
Afbeeldingslocatie: https://www.kabelshop.nl/image/Brennenstuhl_Premium_Office_stekkerdoos_4-voudig_18M_Kindveilig_USB_schakelaar_1156250514_K010813108_big.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.worktrainer.nl/Files/2/24000/24864/ProductPhotos/Large/216795529.png

[ Voor 5% gewijzigd door jip_86 op 07-08-2018 11:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sepio
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:49
Op deze site zie je ook veel voorbeelden.
http://www.stekkerblokken...blokken-voor-kantoor.html
(Ze zijn aardig prijzig hier dus ik zou nog even verder zoeken als je weet wat je wilt hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-10 11:53
Zet er een opstaand wandje achter en schroef daar de benodigde contactdozen tegenaan, dan heb je de complete tafel vrij.

Repareren doe je zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:57
Een 3U of 4U 19" open rackje op de bovenkant vast schroeven met daar in de switch en een paar PDU's?

Of er onder natuurlijk, maar net wat makkelijker is.

[ Voor 21% gewijzigd door MewBie op 07-08-2018 13:58 ]

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobskeRonalds
Dank voor de snelle reacties!

Ik krijg weer nieuwe inspiratie, was een beetje vastgelopen!

Meer tips altijd welkom! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:29
Misschien kun je ook nog inspiratie opdoen door plaatjes te kijken in Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:10

SA007

Moderator Tweaking
Heel simpel, maar heel effectief is een rijtje ogen monteren
Afbeeldingslocatie: https://images0.gerstaecker.nl/out/pictures/generated/500_500/pboxx-pixelboxx-2418234/ASRE+Schroefogen.jpg

Daar doe je de standaard kabels die je gebruikt (netwerk/power) doorheen, dan hang je een lus achter de tafel, met onderin de lus een gewichtje.
Dan wordt de stekker door het gewicht altijd weer naar de lus getrokken.

Vervolgens monteer je de switch en stekkerblokken aan de onderkant van de tafel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Inderdaad, kabels door een oogje voeren zodat ze wel altijd voorhanden zijn, maar de lengte aan kabel zal lekker onder de werkbank blijven. Voeding/PDU en switch verzonken in de werkbank monteren lijkt mij ook wel praktisch. En het is makkelijker met het insteken en loshalen van de stekkers.
( Ik weet niet of de switch nog specifiek is, als je telkens verbinding moet maken met verschillende netwerken kun je VLANs gebruiken met een specifieke kabel kleur bijvoorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobskeRonalds
SA007 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 13:59:
Heel simpel, maar heel effectief is een rijtje ogen monteren
[afbeelding]

Daar doe je de standaard kabels die je gebruikt (netwerk/power) doorheen, dan hang je een lus achter de tafel, met onderin de lus een gewichtje.
Dan wordt de stekker door het gewicht altijd weer naar de lus getrokken.

Vervolgens monteer je de switch en stekkerblokken aan de onderkant van de tafel.
Dit zie ik wel zitten! Heb nog niet helemaal voor ogen hoe dit er uit komt te zien als ik UTP kabels van 10m ga gebruiken.

Maar bedankt voor deze super tip!
Pagina: 1