Terrasoverkapping voor in de achtertuin

Pagina: 1
Acties:
  • 24.365 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucifertje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06-05 20:57
Beste mede-tweakers,

Over enkele weken wordt ons nieuwe huis opgeleverd, tot nu toe uiteraard al veel geregeld en we hebben er gigantisch veel zin in. Het is een "kant-en-klare woning" en in principe hangt zelfs de houder voor de wc rol al. Ook wordt de tuin deels aangelegd, terras, paadje naar achter, schuurtje en ingezaaid gras.

Nu ben ik erg gecharmeerd van zo'n aluminium terrasoverkapping, acuteel hebben we een zonnescherm hangen maar bij de nieuwe woning past een terrasoverkapping mooi in het beeld en maakt het net de woning af in plaats van zo'n "ouderwets schuifding" :D.

Nu ben ik aan het zoeken geweest maar door de bomen zie ik het bos niet meer, de één geeft aan dat melkwit polycarbonaat voldoende zon tegenhoudt, de andere zweert bij een elektrisch systeem wat duurder is dan een overkapping zelf en ga zo maar door. Wellicht dat sommige van jullie hiermee ervaring hebben en wat praktische tips en adviezen hebben.

Waar ik naar op zoek ben is als volgt:
- antraciete overkapping van 5 bij 3;
- polycarbonaat (liefst glas maar dat is me het geld niet helemaal waard, net iets te duur dus genoegen met minder;
- spotjes / ledverlichting;
- fatsoenlijke zonwering.

Wie heeft zo'n ding staan, hoe hebt je dat aangepakt, heb je hem zelf geplaatst en wat heb je er als zonwering in hangen?

Het is uiteraard bedoeld om de tuin wat te verfraaien, zon tegen te gaan en gewoon lekker een droog plekje te hebben waar je kunt zitten en hangen ook wanneer het minder weer is. Terrasverwarmer heb ik ook overwogen, maar vanwege de kosten aangaande de aanschaf en het verbruik hiervan (0-op-de-meter-woning) zie ik hier vanaf.

Wie kan me een beetje op weg helpen? Ik vind het zelf lastig omdat het toch iets is wat je bevestigt aan je woning en gewoon een fiks aantal jaar mee moet gaan. Ik wil niet dat ik straks in mijn eigen tuin zit en mezelf erger aan het ding of dat het maar voor de helft geregeld is en ik er wel een kwak geld voor neer heb gelegd.

Wie biedt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:55

mb1

Wat jij wil gaat prima werken met een tuin op het noorden.
Zit je pal op het zuiden dan zou ik er niet aan beginnen.
Je krijgt de warmte er niet onderuit in de zomer.
Wij hebben om die reden gekozen voor een professionele kwaliteit Stobag zonnescherm met geleide rails.
Deze zie je ook vaak in horeca gelegenheden boven het terras.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-04 18:23

RUFFNECK

Poentje

mb1 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 22:48:
Wij hebben om die reden gekozen voor een professionele kwaliteit Stobag zonnescherm met geleide rails.
Deze zie je ook vaak in horeca gelegenheden boven het terras.
Heb je daar een foto of type/model van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:00

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Toevallig laatst een soortgelijk topic: Veranda/zonnescherm achter het huis

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Road-runner83
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-05 16:30
Lucifertje schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 22:32:
Beste mede-tweakers,

Over enkele weken wordt ons nieuwe huis opgeleverd, tot nu toe uiteraard al veel geregeld en we hebben er gigantisch veel zin in. Het is een "kant-en-klare woning" en in principe hangt zelfs de houder voor de wc rol al. Ook wordt de tuin deels aangelegd, terras, paadje naar achter, schuurtje en ingezaaid gras.

Nu ben ik erg gecharmeerd van zo'n aluminium terrasoverkapping, acuteel hebben we een zonnescherm hangen maar bij de nieuwe woning past een terrasoverkapping mooi in het beeld en maakt het net de woning af in plaats van zo'n "ouderwets schuifding" :D.

Nu ben ik aan het zoeken geweest maar door de bomen zie ik het bos niet meer, de één geeft aan dat melkwit polycarbonaat voldoende zon tegenhoudt, de andere zweert bij een elektrisch systeem wat duurder is dan een overkapping zelf en ga zo maar door. Wellicht dat sommige van jullie hiermee ervaring hebben en wat praktische tips en adviezen hebben.

Waar ik naar op zoek ben is als volgt:
- antraciete overkapping van 5 bij 3;
- polycarbonaat (liefst glas maar dat is me het geld niet helemaal waard, net iets te duur dus genoegen met minder;
- spotjes / ledverlichting;
- fatsoenlijke zonwering.

Wie heeft zo'n ding staan, hoe hebt je dat aangepakt, heb je hem zelf geplaatst en wat heb je er als zonwering in hangen?

Het is uiteraard bedoeld om de tuin wat te verfraaien, zon tegen te gaan en gewoon lekker een droog plekje te hebben waar je kunt zitten en hangen ook wanneer het minder weer is. Terrasverwarmer heb ik ook overwogen, maar vanwege de kosten aangaande de aanschaf en het verbruik hiervan (0-op-de-meter-woning) zie ik hier vanaf.

Wie kan me een beetje op weg helpen? Ik vind het zelf lastig omdat het toch iets is wat je bevestigt aan je woning en gewoon een fiks aantal jaar mee moet gaan. Ik wil niet dat ik straks in mijn eigen tuin zit en mezelf erger aan het ding of dat het maar voor de helft geregeld is en ik er wel een kwak geld voor neer heb gelegd.

Wie biedt? :)
toon volledige bericht
Wij hebben er één laten plaatsen afgelopen April:
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/883/40752829515_1e8fc3b5f0_k.jpg

Deze zomer nog weinig gebruik van kunnen maken (het is dan ook extreem warm en droog hehe) maar in het voorjaar al meermaals onder gezeten/gegeten en met de schuifdeuren dicht (aanrader!) kun je hem bijna het hele jaar door gebruiken :). In het najaar ga ik er nog 2 heaters onder hangen zodat je hem helemaal 365 dagen per jaar kan gebruiken.

Die van ons is van het merk Verasol en we hebben deze laten plaatsen, ook zit er nog schroeffundering onder van 4,5m (is bij ons pas de vaste zandlaag). Tuin ligt op het noordwesten maar we willen volgend jaar nog elektrische bovenzonwering laten plaatsen.

Ik weet niet wat je budget is maar alleen de bovenzonwering is al 2,5K ;).

Zie hier voor meer foto's:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/54985461

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudoo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:27
Wij hebben afgelopen mei een veranda geplaatst, 6 meter breed en 3 meter uitval (met optie voor maar 2 staanders i.p.v. 3 bij 6 meter breed). Antraciet frame met witte zonnedoeken.
Platen hebben wij gewoon doorzichtig gekozen omdat we ook zonwering erin hebben. Dus in de winter veel licht.
Wij hebben gekozen voor het merk Verasol. Wij hebben hiervoor gekozen omdat ze een optie hebben voor zonnedoeken tussen de liggers.
Foto verasol website: https://www.verasol.nl/fi...zonwering-zonnedoeken.jpg

Wij zijn hier erg blij mee. Houd veel zon tegen en de prijs is acceptabel vergeleken met andere opties voor zonwering bij veranda.
Warmte valt mij op zich best mee, die doeken houden natuurlijk ook wat tegen en de zijkanten zijn open dus de wind kan er goed bij voor wat verkoeling.
Wij hebben hem zelf geplaatst, volle dag werk met 2 personen maar goed te doen en scheelt behoorlijk in prijs.
Wij zijn er erg blij mee tot nu toe!

[ Voor 12% gewijzigd door Rudoo op 07-08-2018 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik zou geen donker zonne(dak) maken, dat wordt heel warm als je daar onder zit.

Kijk eens voor Pergola zonwering

[ Voor 42% gewijzigd door Hackus op 07-08-2018 10:56 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperdeman
  • Laatst online: 09-05 09:07
Rudoo schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 10:34:
Wij hebben afgelopen mei een veranda geplaatst, 6 meter breed en 3 meter uitval (met optie voor maar 2 staanders i.p.v. 3 bij 6 meter breed).

Wij zijn hier erg blij mee. Houd veel zon tegen en de prijs is acceptabel vergeleken met andere opties voor zonwering bij veranda.
Warmte valt mij op zich best mee, die doeken houden natuurlijk ook wat tegen en de zijkanten zijn open dus de wind kan er goed bij voor wat verkoeling.
Op welke richting staat jullie tuin? Mijn nieuwe tuin komt straks op het zuid-oosten. Het zou dan vervelend zijn als het dan de hele dag warm onder zou zijn. Al zouden wij ook voor een "open" versie gaan. Voornamelijk om een beetje droog te houden en schaduw te geven, niet zo zeer om te zitten als het kouder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudoo
jasperdeman schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 10:39:
[...]

Op welke richting staat jullie tuin? Mijn nieuwe tuin komt straks op het zuid-oosten. Het zou dan vervelend zijn als het dan de hele dag warm onder zou zijn. Al zouden wij ook voor een "open" versie gaan. Voornamelijk om een beetje droog te houden en schaduw te geven, niet zo zeer om te zitten als het kouder is.
Onze tuin light op zuiden, vanaf een uur of 1 komt de zon op het dak tot in de avond.
Maar de warmte valt mij nog mee deze zomer. Ik had het erger verwacht.
pluspunt is ook dat de zon nu op het dak staat en niet langer vol op het huis. Dat scheelt ook weer binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperdeman
  • Laatst online: 09-05 09:07
Rudoo schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 10:41:
[...]

Onze tuin light op zuiden, vanaf een uur of 1 komt de zon op het dak tot in de avond.
Maar de warmte valt mij nog mee deze zomer. Ik had het erger verwacht.
pluspunt is ook dat de zon nu op het dak staat en niet langer vol op het huis. Dat scheelt ook weer binnen.
Ja precies, dat hoopte ik al. Hebben jullie een glazen of polycarbonaat dak en zonwering?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudoo
jasperdeman schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 10:42:
[...]

Ja precies, dat hoopte ik al. Hebben jullie een glazen of polycarbonaat dak en zonwering?
nee polycabonaat doorzichtig. Juist doorzichtig en geen melk gekozen omdat we ook zonwering hebben. Zodat we in de winter zo veel mogelijk lichtinval hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-05 14:58
Wij hebben sinds begin van de zomer ook een overkapping van Verasol van 6mtr breed en 3,5mt diep. Onze tuin ligt op het zuid-westen en vanaf een uur of 12 tot 8 á 9 uur staat de zon erop.

Wij hebben ook de zonnedoeken om schaduw te creeëren, op zich werkt dat goed, maar bij echt warme dagen (zoals vandaag :) ) is het nog wel wat warm onder de overkapping. Maar het is beter dan alleen een parasol.
Voordat we de overkapping hadden warmden de bakstenen van de muur op en die straalden ook weer veel warmte uit. Dat is nu veel minder geworden.

Fototje:
Afbeeldingslocatie: https://n6tgpw.db.files.1drv.com/y4mOyuS5R0HCgDj9kjEXS-BYJT8IoMQ-W0csMxWWdCGKUU6mfm5VmRgwLry5Mcmoa3nRYNTyNTPkIiXgZi7Of59-h4NhmAlRoXoHEFlJvzzraI38N-fjDJo3Xd2bLcbbxElu9IPLv4R24zX_MwJEHXmGAk561n4gGZtBP_h1UcP4txHxcmIuBPT1fTXNfz9BspWqhJjZrqd2_3RjV140ECEJQ?width=800&height=529&cropmode=none

We hebben ook wel gekeken naar uitval schermen en dergelijke, maar qua prijs waren die nog duurder als de overkapping :X

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:47

JT

VETAK y0

Familie heeft een zelfbouw overkapping met polycarbonaat melkglas-achtige kleur. Die hebben afgelopen weken meermaals niet onder de overkapping gezeten maar onder een parasol want er komt nog steeds veel warmte doorheen. Lang niet alles maar wel significant.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudoo
JT schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 13:06:
Familie heeft een zelfbouw overkapping met polycarbonaat melkglas-achtige kleur. Die hebben afgelopen weken meermaals niet onder de overkapping gezeten maar onder een parasol want er komt nog steeds veel warmte doorheen. Lang niet alles maar wel significant.
Ligt ook erg aan de plaatsing en situatie.
Persoonlijk vind ik dat niet erg die paar dagen per jaar dat het zo warm is. Scheelt ook zon direct op het huis.
Daarnaast zit je in het voorjaar en najaar er wel langer door buiten.
Dus ik neem die paar hele warme dagen voor lief voor wat het verder op levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Laatst online: 22:47

JT

VETAK y0

Overkapping van m'n schoonouders staat tegen de schutting, niet tegen het huis :P Het kan wel, bij zonnig, wat minder warm weer is het wel fijn. Maar ik zou er iets bij willen voor als het 25+ graden is ofzo.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:55

mb1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucifertje
Road-runner83 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 09:49:
[...]

[afbeelding]

Deze zomer nog weinig gebruik van kunnen maken (het is dan ook extreem warm en droog hehe) maar in het voorjaar al meermaals onder gezeten/gegeten en met de schuifdeuren dicht (aanrader!) kun je hem bijna het hele jaar door gebruiken :). In het najaar ga ik er nog 2 heaters onder hangen zodat je hem helemaal 365 dagen per jaar kan gebruiken.

Die van ons is van het merk Verasol en we hebben deze laten plaatsen, ook zit er nog schroeffundering onder van 4,5m (is bij ons pas de vaste zandlaag). Tuin ligt op het noordwesten maar we willen volgend jaar nog elektrische bovenzonwering laten plaatsen.

toon volledige bericht
Ziet er gaaf uit hoor, erg netjes!
Ik heb inderdaad ook zitten kijken naar Verasol, is dit de Profiline?

In eerste instantie wil ik eerst gewoon de overkapping en de zonwering, de automatisch zonwering vindt ik te prijzig dus dat wordt iets handmatigs. Ruim 2k vind ik dan weer net iets teveel van het goede, en bovendien zal de penningmeester thuis vragen of ik gek ben als ik daarmee aan kom.

Heb ook overwogen om één heater op te hangen maar met een 0 op de meter woning en een toekomstig verbruik wat al wat meer is dan we zelf gaan opwekken heb ik dat even geparkeerd.

Die schuifwanden, dat is ook achteraf nog te monteren toch? Zelfde geldt voor die spie?
Rudoo schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 10:34:
Wij hebben afgelopen mei een veranda geplaatst, 6 meter breed en 3 meter uitval (met optie voor maar 2 staanders i.p.v. 3 bij 6 meter breed). Antraciet frame met witte zonnedoeken.
Platen hebben wij gewoon doorzichtig gekozen omdat we ook zonwering erin hebben. Dus in de winter veel licht.
Wij hebben gekozen voor het merk Verasol. Wij hebben hiervoor gekozen omdat ze een optie hebben voor zonnedoeken tussen de liggers.
Foto verasol website: https://www.verasol.nl/fi...zonwering-zonnedoeken.jpg

Wij hebben hem zelf geplaatst, volle dag werk met 2 personen maar goed te doen en scheelt behoorlijk in prijs.
Wij zijn er erg blij mee tot nu toe!
Die optie had ik inderdaad ook gezien, vindt ik ook wel een erg mooi systeem en dat is prijstechnisch ook nog wel grappig. Heb jij ze al erin of wil je dit later ook nog gaan doen?

Ik heb straks de tuin op het zuiden, zonwering of iets wat in ieder geval de warmte tegenhoudt is daarom van essentieel belang. Maar niet al te warme dagen is het natuurlijk ook gewoon lekker om helder glas te hebben en te kunnen genieten van de zon! Heb jij polycarbonaat en glazen dak?

[ Voor 4% gewijzigd door Lucifertje op 09-08-2018 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
Lucifertje schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 20:29:
[...]

Ziet er gaaf uit hoor, erg netjes!
Ik heb inderdaad ook zitten kijken naar Verasol, is dit de Profiline?

In eerste instantie wil ik eerst gewoon de overkapping en de zonwering, de automatisch zonwering vindt ik te prijzig dus dat wordt iets handmatigs. Ruim 2k vind ik dan weer net iets teveel van het goede, en bovendien zal de penningmeester thuis vragen of ik gek ben als ik daarmee aan kom.

Heb ook overwogen om één heater op te hangen maar met een 0 op de meter woning en een toekomstig verbruik wat al wat meer is dan we zelf gaan opwekken heb ik dat even geparkeerd.

Die schuifwanden, dat is ook achteraf nog te monteren toch? Zelfde geldt voor die spie?
Nee het is de Greenline, Profiline is weer een stukje duurder en het is al duur zat met de glazen schuifwanden erbij ;).

Spie is makkelijk achteraf te monteren maar de glazen schuifwanden niet tenzij er voldoende fundering voor is (dingen wegen aardig wat namelijk).

Als je toch iets van warmte eronder wilt dan is een heater voordeliger dan een terrashaard op gas dus het is maar net wat je wilt :).

Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucifertje
Road-runner83 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 21:13:
[...]

Nee het is de Greenline, Profiline is weer een stukje duurder en het is al duur zat met de glazen schuifwanden erbij ;).

Spie is makkelijk achteraf te monteren maar de glazen schuifwanden niet tenzij er voldoende fundering voor is (dingen wegen aardig wat namelijk).

Als je toch iets van warmte eronder wilt dan is een heater voordeliger dan een terrashaard op gas dus het is maar net wat je wilt :).

Succes ermee!
Ja, behoorlijk prijsverschil nog. Maar dan heb je volgens mij wel een optionele gootafwerking of is dit de standaard?

Nog een vraag; hoe zit je met je afwatering? Loop die via de poeren en dan aangesloten op de afvoer van je huis? Of strand het ergens onderweg naar beneden? 😜

En ik kan van tevoren toch rekening houden met eventuele plaatsing van die wanden en eventuele fundering/plaatsing van het geheel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
Lucifertje schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 22:11:
[...]

Ja, behoorlijk prijsverschil nog. Maar dan heb je volgens mij wel een optionele gootafwerking of is dit de standaard?

Nog een vraag; hoe zit je met je afwatering? Loop die via de poeren en dan aangesloten op de afvoer van je huis? Of strand het ergens onderweg naar beneden? 😜

En ik kan van tevoren toch rekening houden met eventuele plaatsing van die wanden en eventuele fundering/plaatsing van het geheel?
Klassieke goot is wel optioneel inderdaad, volgens mij heb je standaard, modern en dus klassiek :).

Afwatering zit idd aangesloten op een regenpijp (onder de grond/terras).

Yup daar kun je zeker rekening mee houden, uit m'n hoofd is het iets van 300kg per strekkende meter wat het moet kunnen dragen maar dat kun je beter nog even checken bij een Verasol dealer (of Tuinmaximaal alleen hebben die een minder mooi systeem wbt glazen schuifwanden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lucifertje
Road-runner83 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 22:46:
[...]

Klassieke goot is wel optioneel inderdaad, volgens mij heb je standaard, modern en dus klassiek :).

Afwatering zit idd aangesloten op een regenpijp (onder de grond/terras).

Yup daar kun je zeker rekening mee houden, uit m'n hoofd is het iets van 300kg per strekkende meter wat het moet kunnen dragen maar dat kun je beter nog even checken bij een Verasol dealer (of Tuinmaximaal alleen hebben die een minder mooi systeem wbt glazen schuifwanden).
Bedankt voor de input. Begin september komt er een mannetje langs van een lokale zaak voor adviesgesprek! Ben benieuwd 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:54
Misschien zo’n zaak kan je daar goed mee helpen:
https://www.sunexpress.nl/

• garrow
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-05 15:16

garrow

PSN: Garrow1978

Road-runner83 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 09:49:
[...]

[afbeelding]

toon volledige bericht
Ziet er erg mooi uit en exact waar wij ook na op zoek zijn. Enige waar ik nog over twijfel is zulke schuif deuren of harmonicadeuren.
Mag ik vragen wat ongeveer het totaal kostenplaatje was? (mag uiteraard ook in DM)

• Road-runner83
garrow schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 11:18:
[...]

Ziet er erg mooi uit en exact waar wij ook na op zoek zijn. Enige waar ik nog over twijfel is zulke schuif deuren of harmonicadeuren.
Mag ik vragen wat ongeveer het totaal kostenplaatje was? (mag uiteraard ook in DM)
Tuinkamer incl. glazen schuifdeuren en plaatsen was rond de 10K en extra fundering (schroefpalen van 4,5m) was rond de 1,5K dus totaal zeg kleine 12K.

Kan een stukje goedkoper bij bijv. Tuinmaximaal of Ri-Jo maar die hebben niet een volledig af te sluiten schuifsysteem en meenemers voor de schuifdeuren (en wellicht andere kwaliteit Veranda).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rigie86
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-05 13:10
Afgelopen voorjaar laten plaatsen, daarna zelf de zijkanten dichtgemaakt.

https://i.imgur.com/J38gCsn.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:22

JB

Cédric roelt!

mb1 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 22:48:
Herkenbaar, in de zomer (ook tuin op zuiden) is zo'n overkapping erg warm op midden van de dag. Voor licht is het wel weer fijn omdat ie aan het huis zit. Wij hebben nog een tuinhuis met afdak waar we dan zitten omdat het te warm is onder de overkapping aan het huis. Voordeel is weer wel dat je er lang en vroeg/laat in het jaar kan zitten. Wij zitten graag buiten en daardoor kun je dit veel langer doen, zeker als je er ook nog een fatsoenlijke tuinkachel bij zet.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lucifertje
Nou, kleine update:

Binnenkort komt er een overkapping, 5600 mm x 3000 mm en dan voorzien van transparant polycarbonaat, handmatig drapeerbare zonwering (voor 2,5k voor elektrisch iets te veel van het goede) en dingetjes zoals LED en klassieke goot afwerking. En voor in de toekomst wellicht nog glazen schuifwanden erin maar dat zal de tijd leren. Zal fotootjes plaatsen als ik hem heb staan.. Ben zelf ook erg benieuwd 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-05 16:40
Wij zijn ook aan het overwegen zo'n mooie overkapping te laten plaatsen. Huis is 7m breed dus om hem niet te massief te maken en niet teveel van de tuin in te leveren denken we aan een diepte van 2,5m. Wat is jullie mening hierover?

Ook vraag ik mij af welke opties voor zonwering er zijn. De zaken waar ik geweest ben verkopen enkel zeer dure elektrische systemen. We kiezen voor glas dus zonwering is wel een must.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rowwan
  • Nu online
2.5m diep zou ik zelf erg smal vinden. Als je er een tafel in wil zetten wordt het allemaal erg krap. Verder hangt het ook af waarvoor je het allemaal wil gebruiken: als je er ook binnen nog wat verkoeling van wil hebben, zul je al snel merken dat bij 2.5m de zon nog op je ramen schijnt.

Zelf heb ik een van 7 x 3.5. Omdat we zelf ook niet zo'n grote tuin hebben, hebben we gekozen voor een lamellendak, je kunt de lamellen open zetten als je toch lekker in het zonnetje wil zitten. Als je ze dicht maakt, is het waterdicht...

[ Voor 29% gewijzigd door Rowwan op 24-03-2019 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDF82
  • Laatst online: 20:38

NDF82

Doomed Space Marine

Rowwan schreef op zondag 24 maart 2019 @ 21:35:
2.5m diep zou ik zelf erg smal vinden. Als je er een tafel in wil zetten wordt het allemaal erg krap. Verder hangt het ook af waarvoor je het allemaal wil gebruiken: als je er ook binnen nog wat verkoeling van wil hebben, zul je al snel merken dat bij 2.5m de zon nog op je ramen schijnt.

Zelf heb ik een van 7 x 3.5. Omdat we zelf ook niet zo'n grote tuin hebben, hebben we gekozen voor een lamellendak, je kunt de lamellen open zetten als je toch lekker in het zonnetje wil zitten. Als je ze dicht maakt, is het waterdicht...
Wij hebben ook een lamellen dak overwogen maar:
- Waren bang voor te veel herrie bij regen. De regen druppels die op de aluminium lamellen vallen zouden veel herrie maken.
- De prijs: tegen de 20k voor +- dat formaat dat je noemt

Wat zijn jullie ervaringen met geluid en prijs?

Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rowwan
  • Nu online
Herrie tijdens regen heb ik eigenlijk nog nooit over nagedacht, en ook nog niemand over horen klagen :). Het is me blijkbaar nog nooit opgevallen en zelfs nu ik erover nadenk geloof ik niet wat er meer geluid vandaan komt dan ik gewend ben dan bij andere overkappingen.

Wij hadden een totaalprijs van rond de 17K, maar het zijn vooral de extra opties die het duur maakten. Wij zijn gegaan voor de "full options": LED verlichting, heater, screens aan de lange voorzijde & bluetooth speakers. Zonder deze opties denk ik dat je voor 12-13K een heel eind bent.

Wij hebben trouwens een Brustor BL200XL..

[ Voor 3% gewijzigd door Rowwan op 25-03-2019 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-05 03:19
Road-runner83 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 12:19:
[...]

Tuinkamer incl. glazen schuifdeuren en plaatsen was rond de 10K en extra fundering (schroefpalen van 4,5m) was rond de 1,5K dus totaal zeg kleine 12K.

Kan een stukje goedkoper bij bijv. Tuinmaximaal of Ri-Jo maar die hebben niet een volledig af te sluiten schuifsysteem en meenemers voor de schuifdeuren (en wellicht andere kwaliteit Veranda).
Je hebt een prachtige systeem. Vraagje is je overkapping gesloten? Ook aan de zijkanten?
Is het gebruik van de schroefpalen voldoende?

Ik was laatst ook bij een zaak voor zoiets. En hij kwam met een offerte van 3k. Zij wilden echt een betonnen fundering gieten. Daarna idee maar uit m'n hoofd gezet. Maar 12k is toch wat anders dan 30k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
Russel88 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 09:41:
[...]

Je hebt een prachtige systeem. Vraagje is je overkapping gesloten? Ook aan de zijkanten?
Is het gebruik van de schroefpalen voldoende?

Ik was laatst ook bij een zaak voor zoiets. En hij kwam met een offerte van 3k. Zij wilden echt een betonnen fundering gieten. Daarna idee maar uit m'n hoofd gezet. Maar 12k is toch wat anders dan 30k.
Yep de overkapping is voorzien van glazen schuifdeuren aan alle 3 de kanten, daardoor het hele jaar door te gebruiken. Met een feestje van de oudste in november nog gebruikt met de heaters aan :).

Was het nou 3K of 30K? ;). Maar 30K heb ik ook weleens gezien bij een hele luxe waarbij je de glazen schuifdeuren kan vouwen tegen de wand. Is uiteraard wel mooi maar toch veeels te duur.

Gebruik van schroefpalen is zeker voldoende, je moet even weten wanneer je op het zand zit/vaste grond. Bij ons is dat 4,5m dus er zitten schroefpalen onder van 4,5 - 5m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-05 03:19
Road-runner83 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 09:54:
[...]

Yep de overkapping is voorzien van glazen schuifdeuren aan alle 3 de kanten, daardoor het hele jaar door te gebruiken. Met een feestje van de oudste in november nog gebruikt met de heaters aan :).

Was het nou 3K of 30K? ;). Maar 30K heb ik ook weleens gezien bij een hele luxe waarbij je de glazen schuifdeuren kan vouwen tegen de wand. Is uiteraard wel mooi maar toch veeels te duur.

Gebruik van schroefpalen is zeker voldoende, je moet even weten wanneer je op het zand zit/vaste grond. Bij ons is dat 4,5m dus er zitten schroefpalen onder van 4,5 - 5m.
Bedankt voor je antwoord, ik zal een dealer in de buurt opzoeken om even te babbelen. Zag wel dat ik de Profiline nodig heb, omdat ik waarschijnlijk maatwerk nodig heb doordat overkapping bij mij hoger moet zijn dan bij een standaard huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharpdogster
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 25-10-2024
Goeiemiddag allemaal,

Ik twijfel tussen een overkapping aan huis of een houten overkapping helemaal achter in de tuin.
Mijn tuin ligt op het Westen met knik naar het Zuiden.

Wie heeft er advies?

Alvast bedankt.

Paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni superens
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Sharpdogster schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 17:00:
Goeiemiddag allemaal,

Ik twijfel tussen een overkapping aan huis of een houten overkapping helemaal achter in de tuin.

Wie heeft er advies?

Alvast bedankt.

Paul
Misschien een tekening van het huis en de tuin of afbeelding van het perceel? Een tuin op het westen met een knik naar het zuiden laat namelijk heel veel ruimte over voor interpretatie.

En het zou ook handig zijn als je aangeeft wat je zelf wilt qua overkapping, waar je hem voor wilt gebruiken etc. etc..

[ Voor 10% gewijzigd door Omni superens op 06-02-2020 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Laatst online: 03:56

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Sharpdogster schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 17:00:
Goeiemiddag allemaal,

Wie heeft er advies?

Alvast bedankt.

Paul
Open even een eigen topic met meer informatie, zoals @Omni superens al aangaf. Gaat deze op slot.

Tweakers Discord

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.