Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeSuisBroke
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 16-01-2022
Hallo iedereen, ik ga binnenkort een eigen game pc in elkaar zetten. Mijn vraag is nu of alle onderdelen compatibel met elkaar zijn. Tips over wat jullie misschien zouden aanpassen zijn ook welkom. Bij deze build heb ik het mobo, de koeler en de case al. Deze zal ik dus niet kunnen aanpassen.

Deze build is alleen voor gamen bedoeld. Games zoals Bf1, Doom, Rainbow Six Siege...Vooral zware games. Ik game op 1440p en 144hz.

Gpu: MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G
RAM: G.Skill DDR4 Trident-Z 2x8GB 3000Mhz
CPU : Intel core i7 8700
Koeler: Corsair hydro series h100i v2
Mobo: Asrock B360m Pro4
PSU : Corsair RM750X
HDD: Seagate BarraCuda, 2 TB Harde schijf
SSD: Kingston ssd A400 240GB
Case: Corsair Crystal 570X

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ETHART
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-06-2024
Ziet er in principe goed uit, de voeding is wel overkill de RM550x is ook al voldoende.

[ Voor 86% gewijzigd door ETHART op 05-08-2018 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwduitje
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 26-02 16:46
voeding is naar mijn mening niks mis mee hoor, is leuk ook als je in de toekomst nog een tweede kaart bij wilt zetten om toch nog voldoende kracht te behouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:57
jwduitje schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 16:43:
voeding is naar mijn mening niks mis mee hoor, is leuk ook als je in de toekomst nog een tweede kaart bij wilt zetten om toch nog voldoende kracht te behouden.
SLI werkt niet op B360!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwduitje
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 26-02 16:46
excuses, ik had me beter in moeten lezen. wist niet dat dit niet kon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:28
Bijzondere keuzes. Waarom dat ram? Waarom die voeding? Waarom dat moederbord met die case?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETHART
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-06-2024
pricewatch: MSI B360 Gaming Pro Carbon
Dit moederbord heeft een USB-C header, dan kun je de USB-C poort op de kast gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeSuisBroke
Nat-Water, hoe bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:00
Ram: systeem ondersteunt maximaal 2666MHz (3000MHz is niet altijd even compatible).
Voeding: zwaar overkill, je zit op een verbruik van pakweg 300W.
Moederbord is micro-ATX, case is ATX (groter), zelf heb ik daar geen moeite mee.

Ik denk dat het verstandig is dat je per onderdeel even aangeeft waarom je daarvoor gekozen hebt, ik zie nog wel meer 'rare' keuzes namelijk (bv de SSD keus en koeling, maar wellicht heb je voor beiden een goede reden/onderbouwing).

[ Voor 7% gewijzigd door mitsumark op 06-08-2018 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeSuisBroke
mitsumark, Sorry ik weet niet echt heel veel van computers. Ik kom namelijk van console dusja..
Dus dan gaan voor een 2666MHz en een minder zware voeding?
Waarom zijn de koeler en de SSD ook rare keuzes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Ik snap dat je kennis wellicht beperkt is, maar hoe ben je dan tot de huidige lijst gekomen?

Wat betreft de voeding kun je kijken naar een 450w bitfenix of toch een rmx maar dan 550w.

De koeler is ook overkill, een tranquillo van 25 euro lijkt me zat.

De SSD is dan weer een instapmodel, ik zou kijken naar een crucial of samsung 1TB SSD.
De HDD heb je dan misschien niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeSuisBroke
Youtube, forums etc...

Klopt het dat de Asrock B360m pro4 geen USB-C header heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Klopt, maar die heb je met deze kast ook niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeSuisBroke
ETHART zegt dan weer om voor een MSI B360 Gaming Pro Carbon te gaan zodat ik de USB-C poort ook kan gebruiken. Wat is het nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeSuisBroke
Mijn moederbord Asrock B360m Pro4 heeft 2x 4-pins case fan headers. Aangezien er in de case al 3 fans zitten en ik ook nog van plan ben om er nog een extra fan bij te doen. Kom ik dan niet niet 2x 4-pins te kort? Of zit dat anders in elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
In de manual staat een gewone USB3 header aansluiting.
Afbeeldingslocatie: https://s22.postimg.cc/cdcuecump/Knipsel.jpg

Zit er geen fancontroller bij de kast waar je een aantal fans op kunt aansluiten? Of moet die er los bij gekocht worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeSuisBroke
Er zit er denk ik wel een op maar ben dat niet zeker. Uit iedere fan komen er 2 kabels. Een kabel die bestaat uit 3 kleinere en een kabel die bestaat uit 4 kleinere. De 3 kabels van 4 kleinere kabels zijn aangesloten op een klein zwart apparaat (ik denk de fan controller). De 3 kabels van 3 kleinere zitten gewoon los in de case. Ik dat die dan op het mobo moeten worden geplaatst.

Sorry voor al deze vragen, ik ken er echt niet veel van :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattiVM
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 09-05 23:45
ETHART schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 22:07:
Ziet er in principe goed uit, de voeding is wel overkill de RM550x is ook al voldoende.
Neen. Ik heb zelf de RM550X samen met een i7 7700K en een MSI GTX 1080 GAMING X. Theoretisch is de 550 inderdaad voldoende, maar hij komt in de buurt van zijn limiet. Beter de 650 nemen. Ik hoor namelijk coilwhine wanneer ik echt demanding games speel of zeer hoge FPS haal. Seasonic heeft ook zeker goede PSUs, misschien ook eens de moeite om te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:28
MattiVM schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 12:21:
[...]

Neen. Ik heb zelf de RM550X samen met een i7 7700K en een MSI GTX 1080 GAMING X. Theoretisch is de 550 inderdaad voldoende, maar hij komt in de buurt van zijn limiet. Beter de 650 nemen. Ik hoor namelijk coilwhine wanneer ik echt demanding games speel of zeer hoge FPS haal. Seasonic heeft ook zeker goede PSUs, misschien ook eens de moeite om te bekijken.
Lijkt me sterk. De kaart trekt max 254W, CPU 65W. Jouw CPU is niet hetzelfde, he.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Seasonic heeft ook zeker goede PSUs, misschien ook eens de moeite om te bekijken.
Op dit moment mankeert daar nogal wat aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeSuisBroke
Laat maar probleem voor de fans is opgelost.

[ Voor 89% gewijzigd door JeSuisBroke op 07-08-2018 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeSuisBroke
Hallo iedereen,
In mijn vorige topic( MattiVM in "Componenten compatibel en geschikt voor functie?" ) waarin ik mijn build voorstelde vonden de meesten dat mijn moederbord onder andere niet echt geschikt was. Daarom heb ik wat rond gekeken op het internet en ben ik tot een ander mobo gekomen. Namelijk de ASUS B360-f. Ik weet alleen niet helemaal zeker of dit moederbord alle functies heeft voor mijn build. Mijn kennis over computers en de hardware is zeer beperkt. Daarom weet ik niet echt waar ik moet op letten.

Relevante software en hardware die ik gebruik
RAM: G Skill DDR4 Trident Z RGB 2x8GB 2666MHz RGB
CPU: Intel Core i7 8700 Boxed
GPU: MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G
Cooler: Corsair H100i v2(overkill, maar had deze 7 maanden geleden al besteld, lang verhaal)
Case: Corsair Crystal 570x(4 case fans totaal, 3.0 USB front)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Asus website, Tweakers en reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wat heb je gevonden waar je over twijfelt ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeSuisBroke
Gewoon in het algemeen of het wel geschikt is. Iets wat niet compatibel is of weet ik veel wat. Bijvoorbeeld met mijn eerste build had ik de ASrock B360m Pro4. Ik dacht toen dat alles goed en compatible was. Blijkbaar niet dus. Mijn ram was eerste 3000 Mhz, dat moederbord kan maar tot 2666Mhz ofja dat type. Het ASrock moederbord had 2 fan headers, ik heb er 4 nodig...Ik ben bang dat er nog zulke dingen zijn waar ik totaal geen idee van heb. Daarom dat ik het hier vraag, snap je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hegeman
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 19-05 16:45

Hegeman

Weet van alles wat

Dit kun je toch zelf ook vinden door gewoon te Googlen?

https://www.asus.com/nl/M...-F-GAMING/specifications/

[ Voor 42% gewijzigd door Hegeman op 09-08-2018 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@JeSuisBroke oa hier kun je dat opzoeken en je wensen instellen
categorie: Moederborden

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeSuisBroke
Weet ik en heb ik ook gedaan. Maar aangezien ik er totaal niet veel van weet. Ben ik het gewoon niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeSuisBroke
@Hackus Op de website van ASUS zeggen ze dat het bord 2 x Chassis Fan connector(s) heeft maar op tweakers zijn het er dan 5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

JeSuisBroke schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 12:19:
@Hackus Op de website van ASUS zeggen ze dat het bord 2 x Chassis Fan connector(s) heeft maar op tweakers zijn het er dan 5?
hier moet je van uit gaan
1 x AAFP connector
1 x RGB Header(s)
1 x USB 3.1 Gen 1(up to 5Gbps) connector(s) support(s) additional 2 USB 3.1 Gen 1 port(s)
1 x USB 2.0 connector(s) support(s) additional 2 USB 2.0 port(s)
1 x M.2 Socket 3 with M Key, type 2242/2260/2280 storage devices support (SATA & PCIE 3.0 X2 mode)
1 x M.2 Socket 3 with M key, type 2242/2260/2280 storage devices support (PCIE 3.0 x 4 mode)
6 x SATA 6Gb/s connector(s)
1 x M.2_FAN connector
1 x CPU Fan connector(s)
1 x CPU OPT Fan connector(s)
2 x Chassis Fan connector(s)
1 x AIO_PUMP connector
1 x 24-pin EATX Power connector(s)
1 x 8-pin ATX 12V Power connector(s)
1 x System panel(s)
1 x 5-pin EXT_FAN(Extension Fan) connector
1 x Thermal sensor connector(s)
1 x Clear CMOS jumper(s)
1 x 14-1 pin TPM connector
1 x COM port header
2 x 3D Mount screw port(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:02

br00ky

Moderator Harde Waren
JeSuisBroke schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 11:11:
Hallo iedereen,
In mijn vorige topic( MattiVM in "Componenten compatibel en geschikt voor functie?" ) waarin ik mijn build voorstelde vonden de meesten dat mijn moederbord onder andere niet echt geschikt was.
En moet dus ook gewoon daar verder. Merge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

[...]

Leg eens uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattiVM
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 09-05 23:45
Wat zou ik dan nog meer kunnen zeggen? Dat is wat ik ondervonden heb. Had ik de RM650x genomen, had deze ook Coil Whine kunnen hebben (?)... Er is alleen geen Coil Whine te horen wanneer ik bv. op mijn desktop zit of bezig ben in een browser. Enkel wanneer ik dus demanding games speel (en/of heel hoge FPS haal) is er Coil Whine te horen. Zowel ik als enkele andere mensen in mijn omgeving veronderstellen dat de oorzaak is dat de PSU (van 550 Watt) dicht bij zijn limiet komt.

Als ik mijn PC om mijn bureau zou zetten, dan zou dit mij erg veel storen. Gelukkig hoor ik het niet (zo hard) als hij onder mijn bureau staat (wat ook de bedoeling was en is dat die daar staat).

Wat zou je exact meer willen weten? Wat moet ik uitleggen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dat je verbruik geen 550W haalt. En een voeding nog overcapaciteit heeft om pieken op te vangen. Dus je voeding zou erg slecht zijn, of je videokaart verbruikt extreem (lees dubbel)

Dus is het meer aannemelijk dat het geluid van je videokaart komt, dan van je voeding

[ Voor 19% gewijzigd door Hackus op 09-08-2018 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
[...]

300w trek je max uit de voeding en dan zit je nog niet op de helft van het moment dat de OPP in werking treedt. Dus nee, de RM550x zit nog lang niet aan zijn limiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Los daarvan kan er natuurlijk wel coil whine van de voeding komen, kan evengoed bij een exemplaar met hoger vermogen. Bv: Corsair RM750x Coil Whine

Evenals daar ook aangegeven, misschien komt het wel van de videokaart (komt namelijk vaker voor).
Pagina: 1