Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• ramosbeton
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 28-10 08:24
Ik ben nu 2 weken trotse eigenaar van een OLED E7N televisie en wil nu naar 4k films gaan kijken. Wanneer ik een 4K bestand of een 1080p film afspeel via mijn WD elements 1TB SATA is het beeld erg mooi maar het kan denk ik beter. Soms lijkt het ietwat schokkerig, ik merk dat het via mijn bluray speler met een disc erin een stuk vloeiender gaat.

ik sluit mijn externe harde schijf via USB 3.0 direct aan op de tv.

Nu hoorde ik van iemand dat je de beeldkwaliteit kan verbeteren door vanaf een externe SSD schijf af te spelen op de tv.

Is dit zo? En wat zijn jullie ervaringen/tips voor het afspelen van grote film bestanden.

• bbc
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 09:42

bbc

Volgens mij hetzelfde probleem als in dit topic:
judder LG Oled

Ik weet niet of de E7 aan te passen is om 24fps content af te spelen. De 2018 heeft een 120Hz modus (5x24).

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:10

Major_ton

Shoot!

Afspelen vanaf een normale externe HDD zou gewoon goed moeten werken en de stap naar een SSD zou niks uit mogen maken. Mogelijk staan de motion instellingen anders dan bij een Blu-Ray kijken? LG hanteert per input en applicatie individuele settings. Uiteraard kunnen ook de bestanden judder bevatten als ze niet juist encoded zijn. Dit komt nog regelmatig voor helaas.

Some infinities are bigger than others.

• ramosbeton
Bedankt voor de reacties. Als ik op youtube kijk van voorbeelden van judder dan vind ik dat het nog best meevalt. Ik heb alle beelverbeteraars uitgezet. Wil ik de beste kwaliteit dan denk ik dat ik een UHD bluray speler aan moet schaffen met fysieke schijven. Verder zeer tevreden over deze OLED tv. Het is ook per bestand verschillend. Kan mij er ook niet echt super aan storen

• ramosbeton
Gaming overigens zie ik totaal geen judder oid😎

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-11 11:01
ramosbeton schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 10:56:
Gaming overigens zie ik totaal geen judder oid😎
Gaming =/= 24p.

Nickname does not reflect reality

• Hulleman
  • Laatst online: 24-11 16:28
ramosbeton schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 10:55:
Bedankt voor de reacties. Als ik op youtube kijk van voorbeelden van judder dan vind ik dat het nog best meevalt. Ik heb alle beelverbeteraars uitgezet. Wil ik de beste kwaliteit dan denk ik dat ik een UHD bluray speler aan moet schaffen met fysieke schijven. Verder zeer tevreden over deze OLED tv. Het is ook per bestand verschillend. Kan mij er ook niet echt super aan storen
Beeldkwaliteit heeft niet veel te maken met judder. Een film is geschoten op 24fps, dat is niet heel vloeiend en schokt. Die film kan een dikke beeldkwaliteit leveren doordat het 4K HDR is met een superhoge bitrate. Ziet er prachtig uit, maar schokt wel.

Het schokkende beeld valt voornamelijk bij panning shots op. Veel mensen vinden dat mooi, omdat dit een filmisch effect geeft. Ik ben allergisch voor judder. Als je judder vervelend vindt, zet dan eens truemotion aan op handmatig (dejudder op 2/deblur op 10) en kijk wat je er dan van vindt. Dejudder kun je verhogen voor een vloeiender beeld. Een te hoge dejudder stand kan artefacten (foutjes in het beeld) opleveren. Als je voor jezelf een balans vindt tussen vloeiend beeld en zo weinig mogelijk artefacten dat zit je goed (dat zou bovenstaande setting wel aardig moeten doen)

[ Voor 12% gewijzigd door Hulleman op 07-08-2018 16:14 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• ramosbeton
Bedankt voor je reactie Hulleman. Ik zal is met de beeldinstellingen gaan klooien om te zien of het mooi is en of her werkt. Als ik het goed begrijp dan heb jij ook deze instellingen handmatig aangepast? Wanneer 60fps films uitkomem op 4 k dan is het automatisch dus vloeiender?

Nu heb ik nog een vraagje. Ik hoop dat iemand dit weet. Ik heb vandaag een 4K HDR film geprobeerd af te spelen op mijn tv. De eerste keer dat ik hem selecteerde deed ie het ook en opeens nadat ik hem iets verder spoelde liep het vast en sindsdien herkent mijn tv het bestand niet meer. Hwt gaat om een MKV bestand. Hij herkent wel andere MKV bestanden. Nu heb ik de USB harde schijf opnieuw aangesloten maar hij blijft deze foutmelding geven. Iemand enig idee??

• -jacQues-
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-11 14:39
Korte toevoeging met betrekking tot harde schijven. Een SSD is sneller omdat er geen bewegende delen in zitten. Hierdoor is er geen zoektijd. Maar voor het afspelen maakt dit helemaal niets uit. Sterker nog, een 7200 toeren HDD is doorgaans sneller dan een SSD (puur en alleen met sequentieel afspelen). Echter zijn beide technieken via USB3 altijd snel genoeg. De stotter zit 'm dus niet van de harde schijf. Nou ja, tenzij het een sterk gefragmenteerde HDD is. Maar dat is simpel op te lossen. Bij twijfel gewoon de schijf in Windows even controleren en dan optimaliseren.

• ramosbeton
Bedankt voor de reacties. Goed om te weten dan investeren in een SSD niet nodig is. Ik heb weer wat filmmateriaal getest en dit gaat zonder stotter. Ik heb ook de de-judder op 2 gezet en deblur op 10. Is best een mooie instelling en bij snelle beelden zie ik geen artefacten in het beeld. Ik kan nu dus mijn tv verder finetunen.

• Hulleman
ramosbeton schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 23:48:
Bedankt voor je reactie Hulleman. Ik zal is met de beeldinstellingen gaan klooien om te zien of het mooi is en of her werkt. Als ik het goed begrijp dan heb jij ook deze instellingen handmatig aangepast? Wanneer 60fps films uitkomem op 4 k dan is het automatisch dus vloeiender?

Nu heb ik nog een vraagje. Ik hoop dat iemand dit weet. Ik heb vandaag een 4K HDR film geprobeerd af te spelen op mijn tv. De eerste keer dat ik hem selecteerde deed ie het ook en opeens nadat ik hem iets verder spoelde liep het vast en sindsdien herkent mijn tv het bestand niet meer. Hwt gaat om een MKV bestand. Hij herkent wel andere MKV bestanden. Nu heb ik de USB harde schijf opnieuw aangesloten maar hij blijft deze foutmelding geven. Iemand enig idee??
Als films op 60fps uitkomen is het zeer vloeiend inderdaad, maar dat gaat niet gebeuren. Peter Jackson heeft met The Hobbit geëxperimenteerd met een high-frame-rate variant. Die film is op 48fps geschoten. Ik vond het gaaf, maar heel veel mensen vinden het te vloeiend. Het ziet er goedkoop uit, te nep en het klopt gewoon niet. Het fenomeen van te soepel beeld, wordt ook wel het soap opera effect (SOE) genoemd. Het schokkende effect wat jij ervaart hoort nu eenmaal bij films. Een OLED laat dat veel beter zien dan een LCD tv, omdat de reactiesnelheid van OLED's nagenoeg perfect is ten opzichte van LCD tv's.

Wat je kunt doen mbt je harde schijf. Zet alle content op je pc/laptop. Plug de usb hdd in de tv in en laat de tv je schijf formatteren. Zet alle content weer op je schijf en speel het opnieuw af. Dan moet het gewoon weer werken.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-11 11:01
-jacQues- schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 10:48:
Sterker nog, een 7200 toeren HDD is doorgaans sneller dan een SSD (puur en alleen met sequentieel afspelen).
Zelfs de duurste en snelste 7200rpm disk zal meestal langzamer lezen dan de goedkoopste SSD's :)

Nickname does not reflect reality

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:10

Major_ton

Shoot!

Hulleman schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 16:12:
[...]

Beeldkwaliteit heeft niet veel te maken met judder. Een film is geschoten op 24fps, dat is niet heel vloeiend en schokt. Die film kan een dikke beeldkwaliteit leveren doordat het 4K HDR is met een superhoge bitrate. Ziet er prachtig uit, maar schokt wel.

Het schokkende beeld valt voornamelijk bij panning shots op. Veel mensen vinden dat mooi, omdat dit een filmisch effect geeft. Ik ben allergisch voor judder. Als je judder vervelend vindt, zet dan eens truemotion aan op handmatig (dejudder op 2/deblur op 10) en kijk wat je er dan van vindt. Dejudder kun je verhogen voor een vloeiender beeld. Een te hoge dejudder stand kan artefacten (foutjes in het beeld) opleveren. Als je voor jezelf een balans vindt tussen vloeiend beeld en zo weinig mogelijk artefacten dat zit je goed (dat zou bovenstaande setting wel aardig moeten doen)
Even nitpicken, maar waarover je het hebt heet 'stutter' en niet 'judder' ;-) Judder ontstaat wanneer frames niet in dezelfde cadance worden weergegeven als ze worden aangeboden. 4 regelmatig voorkomende aspecten zijn;

Judder.
Telecine Judder.
Stutter.
Micro stutter.

Stutter is de enige waarbij het 'probleem' in de bron zelf zit. In alle andere gevallen is het een mismatch van frames en frequenties en lazy fabrikanten die hun software niet goed voor elkaar hebben.

Some infinities are bigger than others.

• Hulleman
Major_ton schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 12:39:
[...]
Even nitpicken, maar waarover je het hebt heet 'stutter' en niet 'judder' ;-) Judder ontstaat wanneer frames niet in dezelfde cadance worden weergegeven als ze worden aangeboden. 4 regelmatig voorkomende aspecten zijn;

Judder.
Telecine Judder.
Stutter.
Micro stutter.
Stutter is de enige waarbij het 'probleem' in de bron zelf zit. In alle andere gevallen is het een mismatch van frames en frequenties en lazy fabrikanten die hun software niet goed voor elkaar hebben.
Dank voor de toevoeging!

Pagina: 1