Direct bij de boer/boerderijwinkel kopen - pt 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Rondom ons dorp kan ik eieren, melk, kaas, vlees, eieren, kip, tomaten, uien, aardappelen, tomaten, komkommers, paprika's, aubergine's, appels, peren, perziken, aardbeien, jam, honing en bloemen kopen en dat doe ik ook vaak. Maar voor het goedkope moet je het niet doen! De prijzen die ze vragen liggen op supermarktniveau en dat is een keurige extra verdienste voor ze aangezien ze normaal maar 5-15% van de supermarkt prijs krijgen. Maar het is wel altijd veel verser en vaak ook veel lekkerder.

En het geeft een goed gevoel als je bijvoorbeeld de de eieren koopt van kippen die je zelf ziet rondscharrelen...

AGee: Dit topic is afgesplitst van Direct bij de boer/boerderijwinkel kopen, en is bedoelt om de discussiëren over wat je bij welke boer / boerderijwinkel koopt / kunt kopen. Expliciet niet de bedoeling is het om de tegenstelling stad vs dorp tot in den treuren te behandelen, of over de (mogelijk) uitwassen van de sector te discussiëren.

[ Voor 23% gewijzigd door naitsoezn op 06-08-2018 08:39 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BroederM
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-05 22:06
Stadsvolk |:(

Kan die Noord-Zuidlijn niet zorgen voor verse producten? })

Ik woon me hele leven al in de polder tussen de boeren en tuinders in.

Jip, ze zijn ras ondernemers, hebben geen crowdfunding nodig en als je een boerenbedrijf heb dat al 100 jaar bestaat dan kan je het moeilijk een "start-up company" noemen.
Ik denk dat boeren de eerste CEO's,sharks en entrepreneur waren.

Dus "direct van het land" is hip? Dan hangen we er een prijskaartje aan.

Waar moet je heen gaan? Wie is goed?
Dat weet je doordat je een praatje moet maken met die mensen.
Fuck die vendingmachines , gewoon even hallo zeggen. Toon intresse in wat je koopt. Boeren zijn trots op hun product.
Was ook eerlijk als je ziet dat het kleine aardappels zijn. (Droogte)
Of dat je kippenvlees kan kopen bij een koeien boer (ze ruilen onderling vlees)

Maar ga niet dom staan lullen, als ergens geen verstand van heb wees eerlijk. We kijken niet op je neer als je niet weet dat spruitjes aan een plant groeien ipv onder de grond (true story)
Ergens vinden we het "zeilig" dat jij nooit in contact bent gekomen met de natuur zoals wij dat zijn.
En willen je graag meenemen in onze wereld.

Wil je eens komen kijken op het boeren bedrijf? Ik denk dat je goed kan beginnen bij de open dagen van o.a. Campina of "kom in de kas"

Natuurlijk kan je een boerenbedrijf binnen komen lopen op je Floris van Bommel mocassins pratende over hoe goed je het vind dat ze bij gevoerd hebben bij de Oostvaardersplassen.
Tref je dan een boer wiens land na 100jaar terug word gegeven aan de zee.
Een sproeiverbod heeft en preventief koeien moet slachten omdat hij anders niet aan de regels voldoet.
Geen opvolger heeft in zijn bedrijf.
Of als een gek aan het werk is om zijn uien van het land te halen omdat de kilo prijs geen 6 cent de kilo is maar nu door de droogte 17 cent :+
Denk ik dat je dan weer snel buiten staat.

Dus kom langs, en vergeet niet een praatje te maken!

My life is in 2D, How about yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saitek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:38
Leuk topic om zo te lezen!
Blij dat wij elke zomer uit eigen tuin kunnen eten (vader zijn hobby gelukkig :)). Ernaast nog paar kippen en bij tekort of dierenvoeding gaan wij naar de molen zodat zij hier onderhoud aan kunnen blijven doen.

Op het moment dat ik op mijzelf ga, ga ik ook kijken of ik in de buurt een boer of dergelijke kan vinden voor deze producten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Bij ons in de buurt heb je veel landwinkeltjes waar ze veel producten van de boer verkopen. Of dat bij jullie ook zo is? Dat zou je moeten opzoeken. Daarnaast zijn er bij ons ook boeren die zelf producten verkopen. Vaak staat er een bordje aan de weg. Bij ons in de Achterhoek is het soms zelfs nog zo dat er een potje bijstaat waar je je geld in kan stoppen en dan je spullen mee kan nemen. Helaas wordt er ook steeds vaker gestolen, waardoor deze mooie kneuterigheid afneemt.

Wat betreft melk van de boer. Volgens mij is bij veel boeren die melk aan huis verkopen de melk toch eerst naar de fabriek geweest. Wel is het zo dat deze melk voller is dan de volle melk uit de supermarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Medione1210 schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 09:16:
Rondom ons dorp kan ik eieren, melk, kaas, vlees, eieren, kip, tomaten, uien, aardappelen, tomaten, komkommers, paprika's, aubergine's, appels, peren, perziken, aardbeien, jam, honing en bloemen kopen en dat doe ik ook vaak. Maar voor het goedkope moet je het niet doen! De prijzen die ze vragen liggen op supermarktniveau en dat is een keurige extra verdienste voor ze aangezien ze normaal maar 5-15% van de supermarkt prijs krijgen. Maar het is wel altijd veel verser en vaak ook veel lekkerder.

En het geeft een goed gevoel als je bijvoorbeeld de de eieren koopt van kippen die je zelf ziet rondscharrelen...
Ik werk zelf op een zorgboerderij waar we een best leuke moestuin hebben. Eieren zijn van eigen kippen en van een boer in de buurt. Kaas verkopen we van een andere kleine hobby kaasmaker/boer uit de buurt, honing kopen we in via een bedrijfje en komt van imkers uit de regio.

Allemaal heerlijk en vers spul maar als we moeten gaan concurreren op prijs met bv. de Lidl in het dorp dan is er geen beginnen aan. Geloof dat het €0,39 cent per komkommer is, nou hoeven we niet rond te komen van de opbrengst maar tegen zulke prijzen kunnen wij op hobby niveau het niet aanbieden.

Gelukkig genoeg aanloop van mensen die onze extreem verse en 'biologische' producten kunnen waarderen en het ons gewoon gunnen. Daarnaast hebben we ook regelmatig wat apartere dingen die je neit zo snel in de supermarkt ziet :)

Heb iig wel ontdekt dat enigszins zelfvoorzienend zijn qua groente best te doen is :)

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:33

Theo

moederbord

Het leuke van de lokale boerderijwinkel is dat ze courgettes per stuk verkopen, en niet op gewicht. De stukprijs mag dan wel een euro zijn, maar ze wegen dan ook soms tot anderhalve kilo! Echter moet je wel het zand er van te voren even afwassen. :P

Ik kom toch wel regelmatig daar . Niet alleen voor de courgettes maar ook voor de vla, kaas, pastasaus, koekjes en andere groente. Prijs is gelijkwaardig aan de supermarkt of de groenteboer, maar de smaak is gewoon beter. En dan komen de knikkers gewoon bij de lokale boer te liggen, en niet bij een graaiend management van een beursgenoteerde levensmiddelenbedrijf.

Net als af en toe bij een slager een grote vleesbestelling doen (5 kilo minimaal). Prijzen zijn dan gelijkwaardig aan de supermarkt, maar het is wel beter vlees. Een kipfilet krimpt niet in de pan. Biefstuk hoef je niet met een zaag te snijden. En de lokale slager wordt er beter van.

Voor mij zou het een goede reden zijn om nooit in 'den grootten stad' te gaan wonen. Leuk die huizen bij elkaar en die files om overal te komen, maar geen ruimte om lokaal je voedsel te vinden.

Zou in/rondom Amsterdam een boerderij gezien en bezocht worden als winkel of als attractie?

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-05 15:58
Mogen bloemen ook? Vroeger in een kas gewerkt, De, in dit geval, chrysanten die we daar soms meekregen staan veel langer dan dat je ze bij de bloemist koopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:04
Theo schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 11:34:
Zou in/rondom Amsterdam een boerderij gezien en bezocht worden als winkel of als attractie?
In Eindhoven hebben we tegen de stadsring aan er in een natuurgebied een biologische boerderij staan. Ze hebben eigen groenten en vee. In de weekenden zie je veel mensen daar rondkijken en even een ijsje/bakje doen in de boerderijwinkel. Dus beide wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcelvdsteen
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-05 19:56
Ja, rauwe (dus onbewerkte) melk heerlijk ! Verse eieren en kaas. En soms ook andere producten welke ze via andere boeren hebben (vruchtensap ,vlees e.d). En als ik er ben wandel ik altijd even door de koeien stallen om de koeien te “bedanken”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rappie_nl
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:45

rappie_nl

Gewoon doen

Goed dat je benieuwd bent naar waar je eten vandaan komt.

Op markten kan je vaak makkelijker aan producten komen die direct van het land komen. Ook marktkooplui weten vaak een hoop over hun handelswaar. Tuurlijk, het is niet hetzelfde als direct bij de boer kopen. Voor mij is er in ieder geval een wereld voor me open gegaan sinds ik regelmatig m'n boodschappen haal op de markt i.p.v standaard bij de supermarkt. De Dappermarkt en Ten Cate markt (en als je tegen hordes toeristen kunt de Albert Cuypmarkt) zijn prima plekken in Amsterdam voor je dagelijkse boodschappen.

Daarnaast zijn er initiatieven zoals Boeren en Buren waar je producten besteld van boeren of kleine makers en in de buurt kunt ophalen. Vaak zijn er boeren aanwezig je van alles kunnen vertellen over hun producten, en dat ook graag doen!

Als het niet erg vindt om een stukje te fietsen vanuit de stad dan zijn Lindenhoff in Baambrugge en zuivelboerderij Gein Genoegen in Abcoude leuke bestemmingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:57
Xepos schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 13:20:
[...]

In Eindhoven hebben we tegen de stadsring aan en in een natuurgebied een biologische boerderij staan. Ze hebben eigen groenten en vee. In de weekenden zie je veel mensen daar rondkijken en even een ijsje/bakje doen in de boerderijwinkel. Dus beide wel.
Boerderijwinkel(tjes) zoals Boerder-ei-ke (Eindhoven), Blije Big (Son en Breugel), etc. zijn geen attracties, maar gewoon winkels die eigen / lokale waar verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11-05 03:18

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

Heerlijk... gewoon in de polder bij de kraampjes je groente halen. Heerlijk. Voor 5 a 6 euro een kofferbak vol met groente. Nog vers ook en nog heerlijk van smaak ook !!

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:04
Rukapul schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 17:38:
[...]

Boerderijwinkel(tjes) zoals Boerder-ei-ke (Eindhoven), Blije Big (Son en Breugel), etc. zijn geen attracties, maar gewoon winkels die eigen / lokale waar verkopen.
Dat zou zeker kunnen!
Maar ik heb het over deze: http://www.genneperhoeve.nl/index.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik koop hier voor 1 euro een krop ijsbergsla. geen opgefokt ding, zoals je bij menig supermarkt ziet liggen.
Mooie klein wortel te zien, en van binnen geen dikke grote wortel (met eigenlijk weinig sla) Dan mag het bij de supermarkt 80ct zijn, maar dan betaal ik liever 1,- . voor 20 eieren L betaal ik 2,75. ook Kersen en aardbeien waren ook vol te koop en vaak net geplukt.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

715289

BroederM schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 09:32:
Stadsvolk |:(

Kan die Noord-Zuidlijn niet zorgen voor verse producten? })
Domme boeren |:(

Jij weet mensen wel te verbinden.
Ik woon me hele leven al in de polder tussen de boeren en tuinders in.

Jip, ze zijn ras ondernemers, hebben geen crowdfunding nodig en als je een boerenbedrijf heb dat al 100 jaar bestaat dan kan je het moeilijk een "start-up company" noemen.
Ik denk dat boeren de eerste CEO's,sharks en entrepreneur waren.
In welke categorie moeten we de subsidies dan stoppen?
Ik vraag mij wel eens af hoeveel boeren bestaansrecht zouden hebben als er geen subsidies zouden zijn.
Maar ga niet dom staan lullen, als ergens geen verstand van heb wees eerlijk. We kijken niet op je neer als je niet weet dat spruitjes aan een plant groeien ipv onder de grond (true story)
Ergens vinden we het "zeilig" dat jij nooit in contact bent gekomen met de natuur zoals wij dat zijn.
En willen je graag meenemen in onze wereld.
Stadsvolk, dom staan lullen, vinden we het zielig, maar je kijkt niet op anderen neer? Goh, je geeft me een hele andere indruk.
Wil je eens komen kijken op het boeren bedrijf? Ik denk dat je goed kan beginnen bij de open dagen van o.a. Campina of "kom in de kas"
Tja, ik vrees alleen dat je de hectoliters landbouwgif, de opgepropte dieren en de vervolging van vossen, dassen en roofvogels alleen niet te zien krijgt.

Gelukkig laten organisaties als Ongehoord en Animal Rights ook zien, wat je anders niet te zijn krijgt tijdens deze promodagen.

Nog een aardig schrijfseltje van Youpie over de liefdevolle agrariërs
Dus kom langs, en vergeet niet een praatje te maken!
Ik sla even over en heb genoeg gezien in de afgelopen jaren.

Gelukkig zijn er nog wel boeren die met emphatie voor het landschap boeren. Dan maar meer betalen voor mijn eten.

[ Voor 3% gewijzigd door 715289 op 04-08-2018 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timoth
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23-12-2024
@EnGee

De post waar je op reageert vond ik ook een beetje raar inderdaad. Niet echt een verbindende post tussen 'stadsvolk' en 'boeren'.

Maar het voorbeeld van Youp wat je geeft vind ik dan juist wel weer een typisch voorbeeld van een 'stadsmens' dat zich juist alleen maar eenzijdig heeft voor laten lichten door groepen als wakker dier etc.

Deze groepen laten vaak alleen de uitwassen zien en zijn niet vies van een beetje framing. Zij doen voorkomen alsof al die uitwassen de normale gang van zaken is.

Juist bij boeren die aan huis verkopen kun je vaak alles zien en vragen wat je wilt. Hiermee zie je dus echt wat je koopt. Dit geeft echt een Veel realistischer beeld van de sector dan die van wakker dier e.d. voorschotelen.

[ Voor 18% gewijzigd door Timoth op 05-08-2018 01:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Timoth schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 01:13:
@EnGee

De post waar je op reageert vond ik ook een beetje raar inderdaad. Niet echt een verbindende post tussen 'stadsvolk' en 'boeren'.

Maar het voorbeeld van Youp wat je geeft vind ik dan juist wel weer een typisch voorbeeld van een 'stadsmens' dat zich juist alleen maar eenzijdig heeft voor laten lichten door groepen als wakker dier etc.

Deze groepen laten vaak alleen de uitwassen zien en zijn niet vies van een beetje framing. Zij doen voorkomen alsof al die uitwassen de normale gang van zaken is.

Juist bij boeren die aan huis verkopen kun je vaak alles zien en vragen wat je wilt. Hiermee zie je dus echt wat je koopt. Dit geeft echt een Veel realistischer beeld van de sector dan die van wakker dier e.d. voorschotelen.
Het moge duidelijk zijn dat we(ik in ieder geval) het hier in dit topic hebben over de kleine boer, de keuterboer, die met veel liefde en heel hard werken een kleine boerderij runt en niet die grote megafbrieken met tienduizenden dieren of fabrieksteelt van groenten en fruit!
Die categorie is vast ook nodig, maar daar vindt je doorgaans geen stalletje met zakjes groente/fruit/potjes jam en honing voor de deur. Ook houdt die categorie boeren de deur vaak angstvallig dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timoth
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23-12-2024
Medione1210 schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 04:44:
[...]

Het moge duidelijk zijn dat we(ik in ieder geval) het hier in dit topic hebben over de kleine boer, de keuterboer, die met veel liefde en heel hard werken een kleine boerderij runt en niet die grote megafbrieken met tienduizenden dieren of fabrieksteelt van groenten en fruit!
Die categorie is vast ook nodig, maar daar vindt je doorgaans geen stalletje met zakjes groente/fruit/potjes jam en honing voor de deur. Ook houdt die categorie boeren de deur vaak angstvallig dicht.
Daarin ben ik het niet helemaal met je eens. Het zal zeker kloppen dat boerderijen met winkeltjes, vaak gemiddeld kleiner zijn. Maar kleiner is zeker niet altijd beter in mijn vakgebied dan (=(rund)veehouderij. akker- en glastuinbouw weet ik niet alles exact). Juist nieuwe (grote) stallen, voldoen aan veel meer welzijnseisen en milieu-eisen dan oude (kleine) stallen. Dat wil zeker niet zeggen dat groter altijd beter is, maar kleiner is ook niet altijd beter.

Als ik kijk naar de veehouderijen hier in de buurt die veel bezoekers ontvangen of een winkeltje hebben zijn dat zeker geen keuterboertjes. Daarnaast is het zo dat iedere boer, groot of klein, echt keihard werkt en passie heeft voor zijn vak. Anders blijf je niet lang meer boer, zeker niet gezien de geringe inkomsten en shitload aan regels en kritiek waar je mee te maken krijgt. Echt diep respect _/-\o_

Ik vind ook dat direct kopen bij de boer kopen gewoon super is. De boer houdt er meer aan over, je bent zelf niet (veel) meer kwijt dan in de supermarkt. Daarnaast zie je precies bij wie je producten vandaan komen, hoe ze geproduceerd worden en krijgen consument en boer gewoon meer verbinding met elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-05 01:27
Medione1210 schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 09:16:
Rondom ons dorp kan ik vlees. Maar voor het goedkope moet je het niet doen! Maar het is wel altijd veel verser en vaak ook veel lekkerder.
Waar haal jij vers vlees dan? Laat staan droog iets minder vers vlees*. Hier in het Westen verkopen ze enkel diepvries:-(.

*Aan den lucht gerijpt, liefst op karkas (in Nederland vind je nergens meer een karkas, altijd helften).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
wolly_a schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 10:08:
Bij ons in de buurt heb je veel landwinkeltjes waar ze veel producten van de boer verkopen. Of dat bij jullie ook zo is? Dat zou je moeten opzoeken. Daarnaast zijn er bij ons ook boeren die zelf producten verkopen. Vaak staat er een bordje aan de weg. Bij ons in de Achterhoek is het soms zelfs nog zo dat er een potje bijstaat waar je je geld in kan stoppen en dan je spullen mee kan nemen. Helaas wordt er ook steeds vaker gestolen, waardoor deze mooie kneuterigheid afneemt.

Wat betreft melk van de boer. Volgens mij is bij veel boeren die melk aan huis verkopen de melk toch eerst naar de fabriek geweest. Wel is het zo dat deze melk voller is dan de volle melk uit de supermarkt.
Ik weet hier in het Westen een boer die het gewoon voor je neus uit zijn koeltank tapt. Rauwe melk dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

donaldk schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 10:42:
[...]

Waar haal jij vers vlees dan? Laat staan droog iets minder vers vlees*. Hier in het Westen verkopen ze enkel diepvries:-(.

*Aan den lucht gerijpt, liefst op karkas (in Nederland vind je nergens meer een karkas, altijd helften).
Vers= net geslacht, dus niet ingevroren. Dat koop je bij de slager die nog zelf slacht. (of delen koopt van grote
slachterij) Dat is vaak de avond ervoor geslacht. Dinsdagmiddag kun je dus vlees kopen wat maandagavond geslacht is.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

donaldk schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 10:48:
[...]

Ik weet hier in het Westen een boer die het gewoon voor je neus uit zijn koeltank tapt. Rauwe melk dus.
Moet je je wel realiseren dat je dan een grotere kans op voedselinfectie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
Yup dus niet bij de boer, die laat het bijvoorbeeld helemaal in de kop van Noord-Holland slaen en krijgt het dan geportioneerd, ge-etiketteerd, geprijst en bevroren terug. Hier in het Westen zijn bijna geen slagerijen over, hoogstens beenhouwerijen. In de NVWA lijsten met EC goedgekeurde instellingen heb iknog geen kandidaat kunnen ontdekken, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
Oscar Mopperkont schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 10:58:
[...]

Moet je je wel realiseren dat je dan een grotere kans op voedselinfectie hebt.
Ik drink het niet, melk is voor babies. Het is minder geld dan in de winkel, maar als ik de benzine moet tellen dan is het duurder, dus meestal neem ik de moeite niet en kijk voor die persoon die het wel drinkt naar 50% korting sticker in de Coop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik mis even het doel vam dit topic, zal wel aan de afsplitsing liggen. Willen jullie discussieren over stad vs dorp of is dit een topic voor interessante adresjes voor goede verse producten :?

* The Eagle hoopt het laatste

Woon zelf omgeving Den Bosch en heb het geluk dat er hier in het buitengebied een stel landwinkels zitten en een vleesboerderij. Met name die laatste is echt fantastisch. Heerlijk vers vlees van lokale eerlijke afkomst, prijs conform een normale slager of goedkoper en smaak fantastisch. Al een paar keer onze gasten bij een BBQ of gourmet kunnen verassen met de smaak :)

Wat ik overigens ook aan kan raden: noten halen bij de notenboer op de markt. Echt velen malen beter dan uit de supermarkt, en stukken goedkoper. Gaat sinds een aantal maanden ca 1,5 - 2 kilo notenmix doorheen in huize Eagle :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

donaldk schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 11:06:
[...]

Ik drink het niet, melk is voor babies. Het is minder geld dan in de winkel, maar als ik de benzine moet tellen dan is het duurder, dus meestal neem ik de moeite niet en kijk voor die persoon die het wel drinkt naar 50% korting sticker in de Coop.
juist babies moeten geen rauwe melk drinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
donaldk schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 10:48:
[...]

Ze zullen er zeker zijn. Ik doel meer op die boeren die zo’n melktapmasjien aan de straat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

715289

*knip* off-topic

[ Voor 97% gewijzigd door naitsoezn op 06-08-2018 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

The Eagle schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 11:13:
Ik mis even het doel vam dit topic, zal wel aan de afsplitsing liggen. Willen jullie discussieren over stad vs dorp of is dit een topic voor interessante adresjes voor goede verse producten :?
Excuses, dat was mijn fout.

Bij deze in ieder geval expliciet de melding dat dit topic niet bedoelt is om te discussiëren over de tegenstelling stad vs dorp, noch over de (al-dan-niet) uitwassen van de sector.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Pagina: 1