Direct bij de boer/boerderijwinkel kopen Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1
Acties:
  • 8.022 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik zit de afgelopen dagen e.e.a. te googlen over het kopen van etens- en drinkwaren direct bij de boer. Mijn redenen hiervoor zijn o.a.:

-het subjectieve gevoel van 'dichter bij de natuur' leven
-meer inzicht krijgen in waar je eten vandaan komt, bijvoorbeeld het met eigen ogen de kippen en hun leefgebied kunnen zien waarvan je de eieren en/of het vlees eet
-afstand nemen van de ontwikkeling goedkoper=beter als het gaat om eten & drinken
-een kleine bijdrage doen in de buidel van kleine(re) boeren in deze tijden waar niet alleen een boer in Kenia een oneerlijke prijs krijgt voor zijn producten, maar de kleine(re) producten hier ook onder druk staan (uiteraard is de boer in Kenia heel wat slechter af, maar je begrijpt m'n punt)

Ik woon in Amsterdam en deze praktijk is mij waarschijnlijk minder 'gewoon' dan voor de Tweaker die wat meer afgelegen woont :> Ik wil best wat extra's betalen, ookal zijn de producten niet per se meetbaar van hogere kwaliteit dan wat je bijvoorbeeld bij de AH koopt. Die discussie wil ik hier ook niet voeren. Ik ben ook niet vies van groente, fruit of andere producten met een "vlekje", ik koop geen eten en drinken alleen om ernaar te kijken...

Daarnaast wordt het alweer wat warmer, en is dat is ook een mooie reden om erop uit te gaan met de fiets of rugzak om bij de boer wat spul te halen.

Nu heb ik op internet al het een en ander gevonden, zoals:

http://aardeboerconsument...buurman-boer/hier-te-koop
http://www.bewustbiologisch.nl/index.php?p=9
http://www.bijteun.nl/aan...at:481?cat=4#.UWaubLWyc6z

en ik ben benieuwd of er Tweakers zijn die weleens producten direct bij de boer kopen. Zo ja: wat koop je waarom koop je het, waar koop je het, wat kost het en hoe bevalt het?

Afbeeldingslocatie: http://digitalefotosite-corenjoke.com/Molen%20de%20Krijgsman%20in%20Blokker%2002.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles is meetbaar als je maar je best doet en voldoende vaardigheid hebt, ik neem aan dat je geen analytische chemie hebt gestudeerd of biochemie of voedings kunde :)
Als Amsterdammer moet je bekend zijn met de boerenmarkt eens in de zoveel tijd was dit zaterdag ochten 0600/1100u bij de Noorderkerk, hier staan tientallen boeren met geweldige producten maar goedkoop zijn ze niet. Hier heb je melk direct uit een tank wagen waar je de room zelf af kan scheppen van superieure kwaliteit tot alles wat je denk te kennen in tegen stelling tot wat AH nu bied met z’n nieuwe weidemelk rommel (klacht aangemaakt), naast ook onbetaalbare 'BIO'- alternatieven te verkopen. iig komt alle melk van een boer het is maar net hoe je het behandeld.
Er zijn niet veel boeren meer waar je direct iets kan kopen maar als je ze vind zeker proberen! Al moet je niet verwachten dat ook daar goed en slecht spul tussen zit, duur of goedkoop dit kan meerdere oorzaken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-07 17:21

Plato112

Da is toch nie normaal!

Eieren en groenten worden hier nogal eens bij de boer direct gekocht. Maar wij wonen dan ook in een klein dorp in Brabant.
Deze producten zijn over het algemeen verser en minimaal van even goede kwaliteit als bij de supermarkt/groente winkel. Maar over het algemeen is het een stuk goedkopen.
Je moet het alleen niet raar vinden als het er iets minder mooi uitziet.

Speed limits are like herpes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Zit hier vlak bij een kaasboer, haal er regelmatig kaas, eieren. Stukken goedkoper dan in de supermarkt en zit veel meer smaak aan. Hebben ook erg lekkere oude kaas.

Zit ook een boer die groenten verkoopt, maar dat is niet altijd even goed, en die verkopen naast wat ze zelf verbouwen ook een hoop dat ze weer terug mee nemen van de veiling. Dus dan is het meer een veredelde groentewinkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-07 14:02
Je kan ook eens op een markt rondkijken? Daar hebben ze vaak ook wat 'ambachtelijker' spul.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-07 18:02

EiT

Oei.. vers producten.

Die fout heb ik als kind mee gekregen door alleen vers producten te eten yoghurt, melk, kaas, groenten direct van de boer en fruit direct van het land.

Toen ik daarna op mij zelf ging wonen kreeg ik die troep uit de winkel bijna niet door mij strot heen.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00d
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:25
Wij halen hier ook bij de lokale boer(en) diverse producten. Kwaliteit vinden wij vaak juist beter dan bij de supermarkt, bijv aardappels bij de boer zitten niet vol met pitten e.d. Kosten daarvan zijn ook lager, 5 kg voor 2,50 a 3,- euro.

Reden zijn eigenlijk hetzelfde als de TS en ik rijdt er toch langs vanuit me werk. (Wij wonen in de randstad in de omgeving van Nieuw-Vennep in een klein dorpje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:55

Khaine

Python liefhebber

Een ander voordeel van sommige versproducten vind ik dat je er meer mee kunt. Een hele aardappel met schil uit de over b.v. moet je met een gemiddelde bespoten AH-aardappel niet proberen....

Voor de rest hebben wij in de stad een culi-markt, waar bijna alles BIO en vers is. Ja, je betaald er meer voor, maar de smaak komt het overduidelijk ten goede!

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2013 @ 21:17:
Alles is meetbaar als je maar je best doet en voldoende vaardigheid hebt, ik neem aan dat je geen analytische chemie hebt gestudeerd of biochemie of voedings kunde :)
Ik weet wel het een en ander over voeding, maar de term kwaliteit is op zichzelf al vaag. Het betekent niet meer dan "eigenschap" en iedereen bedoelt er andere eigenschappen bij (reken je bijvoorbeeld de mindset van de boer mee, of de "milieuvriendelijkheid" van de productieomstandigheden?). Vandaar dat ik geen discussie wil starten over het feit of bijvoorbeeld "biologische" producten "beter" zijn.
Als Amsterdammer moet je bekend zijn met de boerenmarkt eens in de zoveel tijd was dit zaterdag ochten 0600/1100u bij de Noorderkerk, hier staan tientallen boeren met geweldige producten maar goedkoop zijn ze niet. Hier heb je melk direct uit een tank wagen waar je de room zelf af kan scheppen van superieure kwaliteit tot alles wat je denk te kennen in tegen stelling tot wat AH nu bied met z’n nieuwe weidemelk rommel (klacht aangemaakt), naast ook onbetaalbare 'BIO'- alternatieven te verkopen. iig komt alle melk van een boer het is maar net hoe je het behandeld.
Deze kende ik nog niet! Ik heb Amsterdam nog niet echt "ontdekt", ik ga daar aankomende zaterdag zeker even kijken.
Er zijn niet veel boeren meer waar je direct iets kan kopen maar als je ze vind zeker proberen! Al moet je niet verwachten dat ook daar goed en slecht spul tussen zit, duur of goedkoop dit kan meerdere oorzaken hebben.
Dit snap ik niet helemaal :p

Daarnaast gaat het natuurlijk maar om enkele producten, eieren, kaas, yoghurt, aardappelen, wat groenten, etc. Als ik een goede bron heb, hoef ik er niet nog meer te hebben.
Plato112 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 21:21:
Eieren en groenten worden hier nogal eens bij de boer direct gekocht. Maar wij wonen dan ook in een klein dorp in Brabant.
Deze producten zijn over het algemeen verser en minimaal van even goede kwaliteit als bij de supermarkt/groente winkel. Maar over het algemeen is het een stuk goedkopen.
Hoe "open" zijn die boeren? Kan je bijvoorbeeld een rondleiding krijgen over de boerderij (als je 't lief vraagt :p ) ?
Bartske schreef op donderdag 11 april 2013 @ 21:27:
Je kan ook eens op een markt rondkijken? Daar hebben ze vaak ook wat 'ambachtelijker' spul.
Ik kom regelmatig op de markt, maar dat is toch nog "ondoorzichtig". Het is vaak een stuk goedkoper en als ik puur afga op hoe het eruitziet, is het ook prima kwaliteit, maar ik weet nog steeds niet waar het vandaan komt. Ik heb het vermoeden dat 9/10 marktkoopmannen hun producten gewoon bij de groothandel haalt...
Plato112 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 21:21:
Ik vind het zelf hartstikke raar als mensen bepaalde dingen niet eten alleen door hoe het eruit ziet... Ik zag eens in een Italiaans kookprogramma hoe échte citroenen eruit zien. Dat waren behoorlijk "lelijke" dingen, maar als ik de chefs mocht geloven, kon je ze zo uit 't handje eten.
w00d schreef op donderdag 11 april 2013 @ 22:23:
Wij halen hier ook bij de lokale boer(en) diverse producten. Kwaliteit vinden wij vaak juist beter dan bij de supermarkt, bijv aardappels bij de boer zitten niet vol met pitten e.d. Kosten daarvan zijn ook lager, 5 kg voor 2,50 a 3,- euro.

Reden zijn eigenlijk hetzelfde als de TS en ik rijdt er toch langs vanuit me werk. (Wij wonen in de randstad in de omgeving van Nieuw-Vennep in een klein dorpje)
Kan je wat voorbeelden geven? Nu ik nog gratis reis, is de omgeving van Nieuw-Vennep best te doen qua afstand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Awaken1
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-04 11:18

Awaken1

All hail the mighty hypnotoad!

Ik koop altijd groenten bij de boer.

Maar ja ik woon ook in Noordlimburg.

Over het algemeen een stuk goedkoper dan in de winkel en ongeveer dezelfde kwaliteit.
Soms wel een scheve komkommer maar goed de inhoud is hetzelfde.

Ik heb de ervaring met boeren in de randstad (2 jaar in Rotterdam gewoond) dat ze de boel behoorlijk flessen met die zogenaamde "natuurwinkels". Voor hun is het dikke winst en er is niks meer natuurlijks aan dan in de winkel.

Sterker nog, in de winkel is het vaak nog een keer schoongemaakt en goed verpakt terwijl het in de boerderij direct van het land in de kist wordt gelegd waar het soms lang kan liggen.

Neem mijn advies: Ga niet naar boeren die hun producten als "natuurlijk" of "biologisch" aanprijzen, boeren zijn rasondernemers. Ga naar boerderijen waar af en toe een bord buiten staat waar "aardappelen" op staat.
Dit is zwarte verkoop voor ze en vaak goedkoper dan in de "natuur"-boeren.

Ow ja, om even terug te komen op je zielige boeren verhaal, boeren in Nederland krijgen goede subsidies en verdienen vaak meer dan modaal. De reden dat veel boeren zeiken is omdat ze bepaalde quota niet mogen overstijgen waardoor ze niet méér mogen verdienen. Dit is namelijk binnen de EU vastgelegd, maar voor bijvoorbeeld de melk wordt dit al opgeheven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Wij hebben het geluk dat we op een plek liggen waar twee zorgboerderijen liggen. Scheelt enorm ten opzichte van zogeheten "natuurwinkels" maar ook ten opzichte van de supermarkten. Al moet ik zeggen dat een plaatselijke Jumbo daar tegenwoordig op in begint te springen middels leveringscontracten met die zorgboerderijen. Interessant om die ontwikkeling te zien.

Nu was het tot een jaar geleden zo dat als je de sla kocht bij de zorgboerderij je het zelf moest schoonmaken, tegenwoordig springen ze daar slim op in om alles "klaar om te koken" te maken voor klein bedrag op je volledige aanschaf. Nog steeds behoorlijk onder supermarkt prijsniveau. Op het moment bieden ze zelfs ontbijt, lunch en diner kits aan. Een tijdelijk experiment, maar ik hoop dat ze er mee doorgaan.

Het blijft natuurlijk zo dat het aanbod seizoensgebonden is, maar daar is weinig mis mee wat mij persoonlijk aangaat. Nou ben ik een van die gekken die spruiten altijd lekker vind, maar enfin :P

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:16

servies

Veni Vidi Servici

Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2013 @ 21:17:
Ik zou als stadsbewoner toch maar een beetje oppassen met rauwe melk direct van de }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het enige waar je mee moet oppassen is de lijn. Het is namelijk nogal vol te noemen maar het is puur natuur. Ik denk juist dat een beetje extra natuurlijke bacillen juist de weerstand verhogen. Echter is en blijft het de beste melk die je ooit zal vinden bijna goddelijk :) De markt is ook een aanrader voor elke geitenkaas liefhebber maar dat moet je wel lusten natuurlijk!

http://www.boerenmarktamsterdam.nl/

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2013 11:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vliettos
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-03 22:31
Hallo, hier een boerenzoon van een veehouder. Ik kan uit ervaring vertellen dat als je overstapt van supermarktmelk naar rauwe melk dat de eerste paar weken je maag behoorlijk van streek kan raken, dus is mijn tip is dat je eerst kleine beetje moet gaan gebruiken (ipv twee bekers 's ochtend één beker).

Ook koop ik aardappels bij de buurman 25kg voor 5 euro, dat is veel goedkoper dan de aardappels uit de supermarkt en qua smaak proef ik geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-07 20:26

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Wat mij altijd wat tegen staat is de ruimte die het vaak in beslag neemt, als je het bij de boer koopt. Het zijn vaak toch grote porties.

De redenen hierboven zijn ook de redenen waarom wij vaak wat afnemen bij de lokale boer. Vooral de eieren zijn echt super lekker :9

Maar het is vooral het idee dat het daar weg komt. Op 1 of andere manier is de voorbereiding hierdoor leuker en smaakt het hierdoor gek genoeg beter.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02:07

Fiber

Beaches are for storming.

Jeugd trauma's: Met een emmertje achterop de fiets bij de boer een paar km verderop melk halen... :z

Maar wel lekker en gezond, verse zuivel, boter, kaas, eieren, groentes, aardappels, etc. rechtstreeks van de boer. Ik heb er ook wel eens over nagedacht, maar het is er nooit meer van gekomen. Wellicht toch nog eens zoeken, ook al woon ik in de stad, het platteland is hier niet heel ver weg.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-07 15:22
Rare vraag misschien: hoe weet je bij welke boer je rechtstreeks iets kan kopen? In m'n dorpie zitten wel een aantal boerderijen, maar hoe weet ik of ze direct aan particulieren verkopen? Sommige hebben wel een bordje buiten staan, maar die richten zich dan specifiek op bv melk en geen groente...
Er zit ook een zorgboerderij die 'alles' doen, maar daar staat nooit een bordje buiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasplank1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-07 17:18
Ik weet dat in het dorp waar mijn ouders wonen, er alleen verkocht wordt als er een bordje staat, vooral paprikas tomaten en soms aardappels of penen.

( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

@ jroz2001, Sommige boeren hebben ook telefoon tegenwoordig... ;)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-07 15:22
Fiber schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 13:08:
@ jroz2001, Sommige boeren hebben ook telefoon tegenwoordig... ;)
Klopt. Maar ik weet niet voor ik zo'n boer bel wat hij allemaal verbouwd en heb geen zin 20 boeren af te bellen. Ik bel wel eens naar de zorgboerderij.

Ik vond ook wel een aantal websites, maar de boeren in ons dorp staan daar niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Bestla

M/M -> V/F

Wij kunnen voor alle etenswaren in ons dorp terecht bij de boer. We kunnen gezamelijk een koe kopen voor de slacht, en daarmee de vriezer vullen. Melk en eieren zijn bij een zuivelboerderij te koop, en groente en aardaapels weer bij een andere boer.

Maar toch gaan we naar de C1000 , want we willen bier, chips, etc.

Misschien een verbeterplan invoeren. Als ik dit zo zie dan schaam ik mij dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-07 00:38

pino85

Im just a Bird in the Sky

Ook ik koop met mijn vriendin wel eens wat bij een plaatselijke boer, ze hebben een eigen winkeltje en verkopen er eigen vlees en melkproducten en eieren etc, moet zeggen dat ik dit wel fijn vind om af en toe daar aan te schaffen omdat je dan toch je boer steunt want zo makkelijk is het voor veel boeren ook niet meer en wat ze uiteindelijk over houden voordat hun product in de winkel ligt is ook erg weinig.

Wel is het zo dat bepaalde producten toch duurder zijn bij het boederij winkeltje dan in de supermarkt, toch vind ik de smaken in de meeste gevallen beter, geen idee hoe dit komt wie weet zit het tussen de oren maar toch proef ik verschil tussen het vlees vers van de boederij en als het verpakt in de supermarkt ligt.

Maar al met al zijn we zeer tevreden met de producten die we rechtstreeks via de boer kunnen kopen, al halen we doorgaans het meeste toch nog in de supermarkt maar dit heeft meer te maken met aanwenning denk ik.. :)

[ Voor 3% gewijzigd door pino85 op 12-04-2013 13:47 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Bier kun je ook zelf brouwen en chips kun je maken van aardappels... :)

Ik, en de meeste anderen gaan natuurlijk gewoon naar de supermarkt omdat het makkelijker is.

[ Voor 48% gewijzigd door Fiber op 12-04-2013 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr44nVogel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-07 12:39
Ik kom zelf ook uit Amsterdam en heb altijd in de buurt van Landsmeer gewoond. In die omgeving kan je altijd wel boerenproducten halen ( zuidoost beemster - beemster - purmerland ) De namen weet ik niet meer maar ik weet dat daar veel eierboeren kaasboeren en andere boeren wonen :)

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:20
Hier in België hebben wij een 'boerenmark'. De boeren (=landbouwers) staan dan met hun groenten, aardappelen, fruit, zelfgemaakte yoghurt, pudding, ijscrème, melk,... op één plaats zoals bij een echte markt dus.

Handig én hun pudding en ijscrème is overheerlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:22

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

ja ik ga af en toe ook langs bij de locale boer,
voornamelijk om aardbeien te halen en asperges. extra vers en extra lekker :).
Direct bij de boer is vaak ook nog scherp geprijst en er zijn geen tientallen handelaren ertussen die er ook nog aan moeten verdienen.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:16

servies

Veni Vidi Servici

Fiber schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 13:00:
Jeugd trauma's: Met een emmertje achterop de fiets bij de boer een paar km verderop melk halen... :z

Maar wel lekker en gezond, verse zuivel.....
Ja lekker...
Je weet toch waar veel van de TBC gevallen in Nederland vroeger door werden veroorzaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Bij mijn ouders (gemeente Asten in Brabant) is menig boer die een vending machine op de oprit heeft staan :)
(Melk, eitjes, groente) helaas kom ik daar niet veel meer.

Waarom dat het vlees beter smaakt? Echt ouderwets scharrelvee is gewoon lekkerder/van betere kwaliteit om 2 reden:
-omdat het minder bewerking heeft hoeven doorstaan dan supermarktvlees (en te vaak zelfs slagersvlees)
-omdat het geen bio-industrie vlees is; lees heeft gewoon natuurlijk kunnen groeien (minder hormonen, steroiden, stress en geneesmiddelen en dat proef je echt terug in vlees).

[ Voor 58% gewijzigd door eL_Jay op 15-04-2013 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:41
Lang niet iedere boer zit te wachten op onverwacht bezoek. Diegene die het wel willen hebben gewoon een fijn bordje aan de weg staan, zoek die maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:30

franssie

Save the albatross

Mijn buurman is net Kaas gaan maken (ja met een hoofdletter). Als je die proeft is supermarkt kaas een soort geel plastic.
http://www.degroenegriffi...derij_bedrijf/Welkom.html
Verkopen ook rauwe melk, eigen vlees (!) en producten van andere groente en fruitboeren en een imker.
Is vanuit Amsterdam op de fiets een leuke tocht. Ik beveel ze van harte bij iedereen aan, want hoe meer zij verkopen, hoe zekerder ik ben van het bij hun kunnen blijven kopen.
Ook is er een supermarkt in Amsterdam die hun kaas verkoopt (kan even niet op de naam komen maar was een C1000 of Jumbo in Noord dacht ik).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-07 20:02

Nox

Noxiuz

We hebben een poelier, die maakt lekkere kipburgers enzo.

Helaas is het nogal veel voor weinig. Maar de kipfilet daar kan je wel kippenbiefstuk noemen, zo omnomnom. Zit in Uitgeest in de koog tussen de splitsing en Uitgeest zelf. De locals weten waar :)

Verder halen we niet heel veel bij de boer zelf. We hebben een eigen tuintje in de familie. Rode bieten zijn er echt rood en er groeit witlof (dat is mijn vaders werk, maar dat is vies) uit de kuil maar ook peulen bijvoorbeeld. En boontjes, worteltjes en nog wat spul. Eieren kunnen we bij mijn oom halen desnoods maar meestal supermarkt.

[ Voor 3% gewijzigd door Nox op 18-04-2013 00:27 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:01

St@m

@ Your Service

NoxiuZ schreef op donderdag 18 april 2013 @ 00:23:
Helaas is het nogal veel voor weinig.
Vriezer :?
Of bedoel je het andersom? Woon zelf in Zwolle, dus op een paar minuten fietsen zat boerderijen, maar eigenlijk nog nooit wat gekocht :P Zal eens kijken binnenkort.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-07 09:53
St@m schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 11:47:
[...]

Vriezer :?
Of bedoel je het andersom? Woon zelf in Zwolle, dus op een paar minuten fietsen zat boerderijen, maar eigenlijk nog nooit wat gekocht :P Zal eens kijken binnenkort.
Veel geld voor weinig waar ;)

Woon dichtbij NoxiuZ maar De Koog is te ver voor me. Mijn vader gaat na zijn werk wel eens langs bij de Oude Boerderij landwinkel, erg gemakkelijk aan de A9 bij beverwijk.

Verder halen we eieren bij de boer een paar honderd meter verderop, zijn altijd lekker vers met de kippenstront er nog aan <3

[ Voor 10% gewijzigd door BeefHazard op 20-04-2013 16:11 ]

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev-anche
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07 02:33
Vliettos schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 12:50:
Hallo, hier een boerenzoon van een veehouder. Ik kan uit ervaring vertellen dat als je overstapt van supermarktmelk naar rauwe melk dat de eerste paar weken je maag behoorlijk van streek kan raken, dus is mijn tip is dat je eerst kleine beetje moet gaan gebruiken (ipv twee bekers 's ochtend één beker).

Ook koop ik aardappels bij de buurman 25kg voor 5 euro, dat is veel goedkoper dan de aardappels uit de supermarkt en qua smaak proef ik geen verschil.
Als je in opperdoes woont hoor ik graag het adres ? :9

‘Eén dode is een tragedie, een miljoen doden een statistiek.’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Dit is een oud topic, en zo'n vraag is geen reden om het topic omhoog te schoppen. Ik heb de overige reacties afgesplitst naar een nieuw topic: Direct bij de boer/boerderijwinkel kopen - pt 2 . Deze mag van z'n rust blijven genieten.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.