meermarco schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 12:00:
Het is privélease. Een eigen laadpaal zou ik zelf moeten aanschaffen. Zag dat de Volvo ook op 6A kan laden. Dan is een normaal buitenstopcontact ook een optie.
Wua veiligheid weet ik dat tegenwoordig bijna alles 5 sterren scoort. En al die hulpjes zoals dode hoek detectie, gordelverklikkers scoren ook mee. Maar mij gaat het om de veiligheid bij frontaal en achter! Dat wordt nergens gemeten. Mijn vraag is meer: zal een 5 jaar oude Volvo qua corroserie nog steeds beter scoren dan een nieuw model Kia (Niro). Status maakt me niet zoveel uit. Fijne rijgedrag, lage brandstofkosten en veiligheid wel.
Bij de Volvo zit standaard alleen een 220v laadkabel.
Ik heb er zelf een type 2 laadkabel bij gekocht.
Ik rijd een v60 D6 twin engine rdesign met Polestar tuning.
Het is echt een beest!
Na twee weken is het nieuwe van elke auto eraf, maar tijdens het rijden blijft de V60 een glimlach op je gezicht toveren! Van de week stond er nog een gloednieuwe Golf 7 GTI performance naast mij bij het stoplicht. De V60 trekt gewoon sneller weg
Daarnaast het geluid van de 5 cilinder 2.4 diesel is geweldig.
Dan komen we ook direct op het nadeel: op diesel is hij onzuinig, het haalt er benzine verbruik mee. 7l op 100km is niet heel raar op enkel diesel.
Vooral in power stand zuipt hij. Vorige week heel de terugweg in Duitsland op power gereden en dan schakelt hij pas bij 200 door naar zijn 6de versnelling. Maar het is zoooo leuk
Ik zat in Duitsland op 9l/100km gemiddeld.
Op vakantiebestemming was 6,5l/100km ook wel haalbaar.
Maar thuis rijd ik bijna volledig elektrisch. Ik heb 20km naar werk en 20km terug en dat is nét wel nét niet te doen. Gelukkig kan ik op werk ook laden en red ik het daardoor makkelijk. Maar ik heb alleen stadsverkeer en 80km wegen naar werk. Op snelwegen is de elektromotor vaak niet krachtig genoeg om te accelereren. 100 op de cc zal nog wel lukken, maar accelereren naar 120 wil bij mij niet altijd lukken en door de luchtweerstand op hogere snelheden is het niet heel zuinig. Daar heeft iedere EV last van, maar met een kleine accu merk je dat snel.
Microkid schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 12:09:
Aangezien de Volvo al 5 jaar oud is, en je een eigen laadpaal moet aanschaffen, lijkt de Kia mij juist een betere keuze. Moderne auto, automaat, veel snufjes en hybride, dus automatisch opladen, en lagere maandkosten.
Volvo is ook automaat en ik ken de uitvoering niet, maar ik heb nu erg leuke snufjes die nieuwe auto’s helemaal niet hebben. Bij welke andere auto kun je de airco op afstand starten? Niet alleen lucht van buiten naar binnen, dat hebben veel luxe merken, maar écht de airco! Bijna alle auto’s hebben de aircopomp aangedreven door de motor, zonder motor geen airco. En daar is de Volvo ideaal, aangedreven door de accu! Ik heb dit iederedag gebruikt deze zomer en in de winter is het parkeerverwarming, inclusief stoelen en motor die voorverwarmen!
Via de app locaties naar de navigatie van de auto sturen (onderdeel van Volvo on call). Echt ideaal, nooit meer hannussen met adressen. Gewoon naam van het hotel opzoeken in de app en hij zoekt zelf het adres erbij en stuurt het naar de auto.
Deveon schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 12:11:
Duidelijk de Volvo, zolang je het onderhoud niet hoeft te betalen. Die gebruikte techniek is experimenteel, gevoelig en prijzig. Overigens moet je wel kunnne leven met de minimale kofferbak.
Voor het milieu is een gebruikte auto bijna altijd beter als een nieuwe...
Dit is een nadeel, maar wat ben je gewend. Kom je vanaf een station, dan is hete het kleiner. Kom je vanaf een hatchback, dan ga je waarschijnlijk iets vooruit, maar niet heel veel.
Steven.w schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 13:02:
Ik lees veel mensen die meteen roepen: “Volvo”. Deels zal dit status zijn, deels opgebouwde reputatie van Volvo, net als Duitse auto’s, die veel degelijker zouden zijn dan auto’s van andere merken. Deze merken maken dankbaar gebruik van dit imago. In de praktijk is het tegenwoordig nog maar de vraag of deze vooringenomenheid terecht is. Ook Volvo’s en Duitse auto’s hebben storingen en problemen.
Je kunt je beter goed inlezen in beide typen auto’s en dan een keuze maken. Vergeet ook niet dat de Kia qua techniek en innovatie nu 5 jaar voorloploopt op die Volvo.
Het is lease!!!!
Onderhoud is niet voor jou, dat maakt de keuze echt veel makkelijker!
izzet3838 schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 13:04:
persoonlijk zou ik gaan voor de kia, hebben jullie het intetieur van de volvo eens bekeken het ziet er uit als een auto uit 2006, de kia heeft tenminste een modern interieur en niet te vergeten 7 jaar garantie.
Heb je wel eens in de Volvo gezeten? Echt de absolute top! Ik heb nooit Bentley of Rolce Royce gereden, maar het zit zo veel lekkerder dan Audi, Mercedes en BMW. Al blijft dat persoonsafhankelijk, de stoelen van Volvo staan echt heel hoog aangeschreven.
Leuke gimmicks: als ik de deur open past de stoel zich aan mijn settings aan, evenals de buitenspiegels. Als mijn vrouw de deur opent en haar eigen sleutel bij zich heeft, past het automatisch op haar aan. Echt heel handig aangezien we regelmatig wisselen.
Klein detail, de v60 plug-in versies hebben een dynamische tellerplaat. Zelf instelbaar op thema’s. Dus helemaal digitaal. Jouw foto heeft dat niet.
Hoeft bij de Volvo ook niet, stopcontact is genoeg. Normaal stopcontact. Daarvoor is de lader die bijgeleverd is juist geschikt. Voor publieke laadpalen moet je een andere stekker (type2) bijkopen.
Nee hoor, geen circuit mee gedaan, gewoon als dagelijks vervoer en het blijft leuk. Met een glimlach achter het stuur!
Inderdaad ook een voordeel. Voor de deur parkeren, omdat laadpaal.
t_captain schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 18:21:
Ik heb wel eens Volvo’s als huurauto en ze sturen prima neutraal.
Speelsheid is ver te zoeken en dat zal met een paarhonderd kilo extra op de D6 niet beter zijn.
Ik zie de D6 als een hele geschikte en vrij zuinige snelwegauto. Ik denk dat de Niro bij 130+ een beetje door de mand valt. Ook qua verbruik, want zonder de elektra val je terug op een 1.6 GDi met een nogal groot uitgevallen carosserie.
De zware v60 stuurt niet zo als een Focus, maar zeker beter dan een standaard Golfje of A4...