Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Netwerkshare in combinatie met modem en router

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• laurens362
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16-11 22:06
Hoi,

Ik maak gebruik van een telfort modem die beneden staat. Op de zolder heb ik mijn ''gaming'' room gemaakt en hier de router geplaatst.
Is het mogelijk dat ik met deze 2 netwerken kan sharen dmv externe HDD op de Router of modem?

Ik heb namelijk beneden een mac / tv die gebruik maken van internet, maar mijn pc staat dus op de zolder en ik wil dus een externe HDD benaderen van het netwerk op alle apparaten.

Beste antwoord (via rens-br op 06-08-2018 10:39)

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:42
Beschrijf inderdaad eens precies hoe je netwerk er uit ziet. Liefst inclusief modelnummers van de belangrijkste netwerkcomponenten. Het telfort modem dat je hebt functioneert waarschijnlijk ook al als router, dus mijn gok is dat je de router die je nu op zolder hebt staan moet inrichten als accesspoint in plaats van als router. Daarvoor vind je hier alle benodigde instructies:

[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Mocht je meer hulp willen, post dan wat meer informatie over hoe alles er uit ziet en is aangesloten.

Alle reacties

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:46
Heb je twee netwerken (twee subnets) dubbele dhcp dus?

Hoe gebruik je de extra router staat hier ook dhcp op aan? Of gebruik je hem als AP/switch?

[ Voor 37% gewijzigd door HKLM_ op 03-08-2018 17:24 ]

Cloud ☁️

Verwijderd

Je kan er een enkel netwerk van maken. Dan kun je teevee en peecee zelfs direct met elkaar laten praten.

Acties:
  • Beste antwoord

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:42
Beschrijf inderdaad eens precies hoe je netwerk er uit ziet. Liefst inclusief modelnummers van de belangrijkste netwerkcomponenten. Het telfort modem dat je hebt functioneert waarschijnlijk ook al als router, dus mijn gok is dat je de router die je nu op zolder hebt staan moet inrichten als accesspoint in plaats van als router. Daarvoor vind je hier alle benodigde instructies:

[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Mocht je meer hulp willen, post dan wat meer informatie over hoe alles er uit ziet en is aangesloten.

• laurens362
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16-11 22:06
Ik heb mijn r7000 nu als ap en het werkt hoe ik wil!! Bedankt voor de reacties!