Kan iemand me vertellen wat een redelijke prijs is voor het vervangen van het muurlood op de aansluiting van een aanbouw, lengte 3 meter? Het bestaande muurlood zit tot in de spouwmuur. Er ligt hier een offerte voor EUR 900, en dat vind ik aan de prijzige kant...
Dit is echt een enorme klus waarbij de aannemer deel voor deel een deel van het buitenblad moet slopen, lood moet aanbrengen en het buitenblad weer moet herstellen.
Ik kan mij die kosten wel voorstellen.
Waarom wil je je lood vervangen?
Ik kan mij die kosten wel voorstellen.
Waarom wil je je lood vervangen?
Quod licet lovi, non licet bovi
€34,99
(veel te summiere info om hier een kostenraming voor te maken)
(veel te summiere info om hier een kostenraming voor te maken)
[ Voor 86% gewijzigd door Wootism op 01-08-2018 17:39 ]
Het is op meerdere plaatsen gebarsten.MrDry schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 17:29:Waarom wil je je lood vervangen?
Je hebt 1 prijs aangevraagd? Vraag meerdere offertes aan, dan kan je jezelf wel een beeld vormen denk ik.
De offerte was 3 meter lood plaatsen €900? Meer staat er niet in?
Rolletje loodvervanger kost 40,- en reken 45 tot 50 euro per uur voor een metselaar. 2 arbeidsgangen als je het goed en voorzichtig doet en een keertje terugkomen voor te voegen. Reken in volle dagen als je een bedrijf laat komen. Als ik zelf zou rekenen 2 keer een dag om stenen uit te boren, lood aanbrengen, metselen, handje vol stenen voor de breuk bij het uit boren plus een ochtendje voor het voegen en daar is die 900 euro.
Het kan voor veel minder maar gaat dan niet tot op het binnenbad.
@eezacque Waar had je zelf aan gedacht ? Het is niet echt een (ideale)klus waar een aannemer tijd voor vrij maakt. 3m kan op 1 dag. lood er uit hakken/frezen, lood er in stellen en (laten) voegen. als er een voeger alleen daarvoor moet komen kost je ook meer als zijn/haar uurloon.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Dat zegt weinig, ik heb een tijdje geleden offertes aangevraagd voor een lastiger klus, en de verschillen waren bizar, dus op basis van een paar offertes kan ik me geen beeld vormen. Deze offerte is uitgebracht door een bedrijf dat ik voor een andere klus had ingehuurd, dat constateerde dat het lood gescheurd was, en maar meteen een offerte schreef. Ik ben inderdaad van plan nog andere offertes aan te vragen.xinix03 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 18:30:
Je hebt 1 prijs aangevraagd? Vraag meerdere offertes aan, dan kan je jezelf wel een beeld vormen denk ik.
De offerte is gespecificeerd, slopen en opnieuw aanbrengen van metselwerk is ingecalculeerd.pacificocean schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 18:32:
De offerte was 3 meter lood plaatsen €900? Meer staat er niet in?
Dan ga je niet tot op het binnenblad. Oud lood afsnijden, slijptol door een voeg halen, lood omvelzen, vast slaan met wat proppen lood en weer voegen. Dat is een paar uurtjes werk maar Afhankelijk of het de regenzijde is niet ideaal.Hackus schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 18:47:
@eezacque Waar had je zelf aan gedacht ? Het is niet echt een (ideale)klus waar een aannemer tijd voor vrij maakt. 3m kan op 1 dag. lood er uit hakken/frezen, lood er in stellen en (laten) voegen. als er een voeger alleen daarvoor moet komen kost je ook meer als zijn/haar uurloon.
Lood naast een aanbouw zou ik altijd door laten lopen tot aan het Binnenblad . Omhoog zetten met een spouwondersteuningsprofiel .
Dit is een ingrijpende klus . Je metselwerk moet worden gesloopt en ondersteund of gehaakt worden want je kan niet in eens 3 meter metselwerk los gaan slopen. Dan vervolgens het lood wegslopen en nieuw lood en eventuele isolatie aanhelen. Gebruik wel bij voorkeur 18 ponds lood of zwaarder . Die lichte rommel is zo weer versleten . 900 euro is veel geld maar ik denk voor het werk dat het is wel een redelijke prijs
Dit is een ingrijpende klus . Je metselwerk moet worden gesloopt en ondersteund of gehaakt worden want je kan niet in eens 3 meter metselwerk los gaan slopen. Dan vervolgens het lood wegslopen en nieuw lood en eventuele isolatie aanhelen. Gebruik wel bij voorkeur 18 ponds lood of zwaarder . Die lichte rommel is zo weer versleten . 900 euro is veel geld maar ik denk voor het werk dat het is wel een redelijke prijs
500 WP Zn shine 2x250 wp micro omvormer ZW & 500 WP Zn shine 2x250 wp micro omvormer NO . 18x160 WP TSMC ZZO
Het goede nieuws is dat er maar een metertje metselwerk zit...marcel_piet schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 19:26:
Je metselwerk moet worden gesloopt en ondersteund of gehaakt worden want je kan niet in eens 3 meter metselwerk los gaan slopen.
Je blijft je best doen om zo weinig mogelijk informatie te geven hé.eezacque schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 19:04:
[...]
De offerte is gespecificeerd, slopen en opnieuw aanbrengen van metselwerk is ingecalculeerd.
Vooral niet de details posten, stel je voor dat we je correct antwoord kunnen geven......eezacque schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 19:04:
[...]
De offerte is gespecificeerd, slopen en opnieuw aanbrengen van metselwerk is ingecalculeerd.
39
Waarom vraag je niet meer offertes op en pak je daar het gemiddelde van? Als het goed is komen ze dan ook langs om het werk goed te beoordelen....dat werkt net iets beter dan een paar regels op een forum
Ik vraag om een indicatie, een nauwkeurige begroting kun je pas maken als je beschikt over alle details, maten, etc. Daar wil ik jullie niet mee lastigvallen.Fietsbel schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 20:47:
[...]
Vooral niet de details posten, stel je voor dat we je correct antwoord kunnen geven......
Voor veel klussen kun je opzoeken wat het zo ongeveer kost per strekkende meter, dus voor ik offertes opvraag lijkt het me zinnig me hierover te informeren. Ik vraag nog even verder.Road-runner83 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 20:49:
Waarom vraag je niet meer offertes op en pak je daar het gemiddelde van? Als het goed is komen ze dan ook langs om het werk goed te beoordelen....dat werkt net iets beter dan een paar regels op een forum
Dan vraag je toch bij 4 partijen een offerte op? Dan heb je direct contact met mensen die er verstand van hebben ipv deze toevallig op Tweakers tegen te komen.eezacque schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 20:50:
[...]
Ik vraag om een indicatie, een nauwkeurige begroting kun je pas maken als je beschikt over alle details, maten, etc. Daar wil ik jullie niet mee lastigvallen.
Met deze informatie kan ik wel een indicatie geven. Het bedrag zal liggen tussen €100 en €10000.eezacque schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 20:50:
[...]
Ik vraag om een indicatie, een nauwkeurige begroting kun je pas maken als je beschikt over alle details, maten, etc. Daar wil ik jullie niet mee lastigvallen.
En nog een risico op regen op de uitvoeringsdagen.D.deJong schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 18:35:
Rolletje loodvervanger kost 40,- en reken 45 tot 50 euro per uur voor een metselaar. 2 arbeidsgangen als je het goed en voorzichtig doet en een keertje terugkomen voor te voegen. Reken in volle dagen als je een bedrijf laat komen. Als ik zelf zou rekenen 2 keer een dag om stenen uit te boren, lood aanbrengen, metselen, handje vol stenen voor de breuk bij het uit boren plus een ochtendje voor het voegen en daar is die 900 euro.
Vindt het geen gekke prijs. Is gewoon net geen 2 mandag incl materialen. Mandag is ca. 400 ex (480 incl)
Ook een metertje metselwerk blijft niet hangen in het luchtledige. Ik doe het voor 1200,- excl reiskosten en afvoer vuil.
Ik heb het een paar jaar terug laten doen boven een kozijn in de achtergevel:
Geen ankers/stempels ivm doorhangen maar telkens 1 meter uithakken, 3/4 lagen steen uit buitenblad, lood aanbrengen/slijpen in binnenbad , isolatie aanbrengen, stenen metselen en als laatste de geheel 3 meter voegen.
Ik was voor iets meer dan
4 halve dagen arbeid, voorrijkosten, huur steiger, specie en rol lood bijna 1000 euro incl btw kwijt.
Als je toch ziet hoeveel werk het eigenlijk is, is de prijs best reeel
Geen ankers/stempels ivm doorhangen maar telkens 1 meter uithakken, 3/4 lagen steen uit buitenblad, lood aanbrengen/slijpen in binnenbad , isolatie aanbrengen, stenen metselen en als laatste de geheel 3 meter voegen.
Ik was voor iets meer dan
4 halve dagen arbeid, voorrijkosten, huur steiger, specie en rol lood bijna 1000 euro incl btw kwijt.
Als je toch ziet hoeveel werk het eigenlijk is, is de prijs best reeel
“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross
Hoe slecht is het? en is het helemaal tot in de muur gescheurd of alleen de slab zelf?
Als het alleen de slab zelf is kun je loodband gebruiken met bitumen en dat op de slechte plakken stoken... dat gaat jaren +10 mee normaal
euhmmmm
Dat dus. Dan is het ook wel een beetje uithakken maar dan kun je hem onder de bestaande slab leggen.cactusman schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 08:15:
[...]
Hoe slecht is het? en is het helemaal tot in de muur gescheurd of alleen de slab zelf?
Als het alleen de slab zelf is kun je loodband gebruiken met bitumen en dat op de slechte plakken stoken... dat gaat jaren +10 mee normaal
Ongeveer €900.-eezacque schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 20:50:
Wij hebben een tijd terug ons complete plat dak laten vernieuwen en daar zat ook een strook lood bij van 8m. De totale kosten voor die strook in de offerte is 1191 euro en daar valt onder:
Vervangen lood in opgaande gevel (ca 8,1 m¹) door en door
Korte werkomschrijving:
- Afdekken van het bestaande platte dak om beschadigen te voorkomen
- Verwijderen van het bestaande lood
- 1 of 2 lagen metselwerk beurtelings verwijderen en tijdelijk ondersteunen
- Aanbrengen van een ondersteuningsstrook vanaf de
buitenmuur tot tegen het binnenspouwblad, op afschot naar buiten toe aangebracht
- Aanbrengen van stroken Alphaflex tot tegen het binnenspouwblad aanbrengen en de
naden felsen en voorzien van kit
- Aanbrengen van 1 of 2 lagen nieuw metselwerk, open stootvoegen aanbrengen h.o.h. ca 60 cm
- Aanbrengen van voegwerk op nieuw metselwerk
- Aankloppen van de Alphaflex op de dakbedekking
- Aankloppen van Alphaflex op de gevel en de dakbedekking
- Aanbrengen van open stootvoegroosters
- Afvoeren van alle afvalmaterialen
Uit te voeren in 2 fases i.v.m. uitharding metselwerk
1,00 post Afdekmaterialen platdak
1,00 post Afvoer afvalmaterialen
1,00 post Huur breekhamer
1,80 m² Vlakke plaat Siliconen Polyester 1,0 mm 11,00 m¹
AlphaFlex Basis Loodvervanger 60 cm breed (zwart)
2,00 kokerEPDM Uniflex MS lijm/kit
10,00 stuk Gevelsteen, als bestaand
1,00 post Zand / cement (specie)
15,00 stuk RVS stootvoegrooster 50 mm
0,20 liter Patineerolie
1,00 post Kleinmateriaal
1,00 post Werkloon
Korte werkomschrijving:
buitenmuur tot tegen het binnenspouwblad, op afschot naar buiten toe aangebracht
- Aanbrengen van stroken Alphaflex tot tegen het binnenspouwblad aanbrengen en de
- Aanbrengen van 1 of 2 lagen nieuw metselwerk, open stootvoegen aanbrengen h.o.h. ca 60 cm
0,20 liter Patineerolie
1,00 post Kleinmateriaal
1,00 post Werkloon
Moet je dat dan op de bovenkant plakken? Uit de reactie van @Yucon begrijp ik dat je het eronder plakt?cactusman schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 08:15:
[...]
En bedoel je gewoon aluband?
Dat kan.. maar je hebt ook echt lood wat zelf plakt.Wolly schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 21:19:
[...]
Moet je dat dan op de bovenkant plakken? Uit de reactie van @Yucon begrijp ik dat je het eronder plakt?
En bedoel je gewoon aluband?
en dan moet het aan de bovenkant.... goed schuren ( maskertje op lood is giftig) ontvetten en plakken maar, bij de bitumen variant voorzichtig warmstoken.
euhmmmm
Op werkspot lopen volgens mij alleen beunhazen die verder nergens anders meer aan het werk komenredfoxert schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 21:22:
Gooi je klus op Werkspot.
Voorbeeldje (schilder was ook gevonden via Werkspot)
[ Voor 5% gewijzigd door ImNotnoa op 03-08-2018 08:50 ]
Try SCE to Aux
Maar je krijgt wel een inzage in de mogelijke kostenImnoa schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 08:43:
[...]
Op werkspot lopen volgens mij alleen beunhazen die verder nergens anders meer aan het werk komen![]()
Voorbeeldje (schilder was ook gevonden via Werkspot)
Waarschijnlijk ergens tussen de 800 en 1000 euro. Gebaseerd op: wil ik je niet mee lastig vallen, dat is te ingewikkelde materie. Hint: lijkt op pOffertjeeezacque schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 20:50:
Ik vraag om een indicatie
Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.
Dat is meer info in 1 post dan de TS aan woorden heeft gepost in dit hele topic, wel duidelijk overzicht zo.CMos schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 08:46:toon volledige bericht
Wij hebben een tijd terug ons complete plat dak laten vernieuwen en daar zat ook een strook lood bij van 8m. De totale kosten voor die strook in de offerte is 1191 euro en daar valt onder:
Korte werkomschrijving:
0,20 liter Patineerolie
1,00 post Kleinmateriaal
1,00 post Werkloon
Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
Pagina: 1