Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsFlokkie
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-08 11:34
Hallo,

Ik heb ook een i7 8700K maar mijn temparaturen zijn extreem hoog. Weet iemand hier waardoor dat komt. Ik tik rustig de 100 graden aan met een stress test van AIDA64 en heb de processor met een Corsair Hydro 100x Series gekoelt. (Water) Dit terwijl ik de processor niet heb overgeklokt.

Daardoor heb ik soms ook als ik aan het livestreamen ben in combinatie met een game dat mijn pc uitvalt vanwege overheating. Nu ik de tempraturen hier zie met luchtkoeling vraag ik mij echt af of dit meer dan normaal is? Heb al geprobeert om de voltage terug te drukken in plaats van Auto maar dat lijkt niet te werken.

Iemand een suggestie of oplossing?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Voel ook eens hoe warm de radiator wordt. Is die niet heet komt de warmte van de CPU niet naar de rad, dus pomp of montage van CPU blok.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yarwest
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 17-12-2020
Cflokkie schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 15:14:
Nu ik de tempraturen hier zie met luchtkoeling vraag ik mij echt af of dit meer dan normaal is? Heb al
hier verwijst naar deze topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Koeler goed vast geschroefd? Koelpasta goed aangebracht?

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:40
nee dat is niet goed, ik haal dat namelijk niet met mijn 8700k die overclocked is naar 4,9ghz. Om je een idee te geven en dat is met een luchtkoeler.

Check of de radiator heet word, controleer de koeler goed vast zit op de cpu, breng desnoods een nieuwe laag koelpasta aan op de cpu en zet de koeler opnieuw vast.

Draaien de fans voluit als de cpu zo warm word?

Check ook in de bios of functies als core enhacement aanstaan een check sowieso of de vcore niet veel te hoog is onder belasting.

[ Voor 15% gewijzigd door freaky35 op 01-08-2018 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsFlokkie
[b]freaky35 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 15:28:[/b
Draaien de fans voluit als de cpu zo warm word?
Fans draaien inderdaad op 100% dan.
PilatuS schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 15:22:
Voel ook eens hoe warm de radiator wordt. Is die niet heet komt de warmte van de CPU niet naar de rad, dus pomp of montage van CPU blok.
Dat is zeker nog een goede oplossing om te kijken of alles wel goed werkt. Ga dat vanavond zeker proberen! :)
freaky35 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 15:28:
Check ook in de bios of functies als core enhacement aanstaan een check sowieso of de vcore niet veel te hoog is onder belasting.
Core Enchancement staat inderdaad uit want die zorgt echt voor hoge temparaturen. Vooral op het MSI Z370 Carbon Gaming Pro moederbord wil die dan naar 1.4V schieten wat echt niet normaal hoog is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsFlokkie
Gisteravond mij even beziggehouden met mijn CPU. Alleerst via AIDA64 een Stress Test gedaan om te kijken of de temperaturen nog steeds zo hoog waren tijdens een 100% CPU load. Na een tijdje tikte de CPU op zijn max weer de 100 graden aan. Niet cool dus! (letterlijk en figuurlijk). Daarna gevoelt aan de radiator om te kijken of deze warm werd. Gelukkig was dit het geval en kon ik de Corsair 100x Hydro Series uitsluiten van het probleem.

Tijdens het stress testen heb ik de pomp harder op de CPU gedrukt met mijn hand om te kijken wat de temparatuur deed. Ik zag gelijk een drop van z'on 5/8 graden op verschillende cores.

Daardoor heb ik besloten om de koeler er weer van af te schroeven en te kijken wat de staat van de Thermal Paste was. Die bleek inderdaad niet heel erg goed. \Met alcohol heb ik toen netjes alles schoongemaakt, meer thermal paste toegevoegd dan ik ooit zal doen, en daarna netjes met de bijgeleverde spoon de thermal paste verdeeld over de IHS. Daarna de koeler er weer op gedraaid met een schoevendraaier, in plaats van mijn mooie vingers, zodat ik zeker wist de de pomp stevig op de IHS zat.

Stress Testen daarna waren stukken beter! Average temperaturen van zo'n 76 graden en een max tempratuur van 82 graden.

Me happy! Thanks voor alle input. Ben namelijk nog vrij onervaren in het waterkoelen maar wist wel dat er iets mis was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgnex
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09-09 19:10
Mooi dat het opgelost is. Mocht het alsnog te warm zijn voor je smaak kun je de temperaturen nog eens 20-30 graden laten droppen met een delid! (Ik bied er toevallig eentje aan haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wijthoef
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-08 21:51
staat je voltage op automatisch?
dat was bij mij ook het probleem me pc tikte de 100 graden aan.
ik heb de Vcore fixed gezet en nu is hiij beduidend koeler met 85 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrgnex schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 15:03:
Mooi dat het opgelost is. Mocht het alsnog te warm zijn voor je smaak kun je de temperaturen nog eens 20-30 graden laten droppen met een delid! (Ik bied er toevallig eentje aan haha)
Ik zeg doen, ook goed voor de levensduur van de processor en verder inderdaad goed kijken naar de Vcore.
Vooral ASUS met hun MCE (multi core enhancement, zorgt dat alle cores even hoog boosten) wilt eens rare dingen doen met voltages.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2018 02:50 ]

Pagina: 1