Waar kan ik de aux-ingang vinden in Ford Focus MK2 2007?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taper
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 24-09-2023
Mijn vraag
De standaard autoradio van de Focus is een 6000CD radio. Hierop zit o.a. een CD-speler, FM en AUX.
De CD speler is kapot, dus ik zou graag de AUX gebruiken om mijn telefoon aan te sluiten.
Echter, ik kan nergens de AUX ingang vinden in de auto. Garages gebeld en die zeggen: handschoenenvakje of middenconsole.

Relevante software en hardware die ik gebruik
De 6000 CD radio is in mijn geval de ovale variant, zonder navigatie, mp3, bluetooth of usb.
De auto is dus een Ford Focus uit 2007 (MK2).

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al gekeken in het dashboard kastje (bovenin, achterin), in het midden console (achter handrem (klepje), bij 12V aansluiting en onder warmte regelaar) maar nergens kan ik iets vinden.
Ik heb dat onder-paneel (onder warmte regeling) ook al los gehad en daar zit nu 1 knop op (achterruitverwarming) en daarnaast 1 leeg vakje en de andere 2 zijn ook leeg voor, maar voorzien van draden waarvan ik het nut niet begrijp.

Ik heb al geprobeerd om de radio (het hele blok) los te halen. Toen bleek dat op de achterkant een quadlock zat met daarin een B connector en een C connector. Beiden ondersteunen AUX (L & R).
Op internet vind ik tips waarbij connector C wordt gebruikt voor audio (L+R+aarde). Echter, er zit bij mij al een stekker (12-pin) in met draden precies op de L+R+aarde. (In connector B zit nu de SWC (steering wheel control) overigens).

Subvraag 1): heeft iemand een idee welke AUX (connector B of C) aan zal staan als ik op de AUX knop druk?
Subvraag 2): kan het zo zijn dat de kabel (uit connector C) nu loos is? Dat deze b.v. al wel in het handschoenenvakje ligt zonder aansluiting?

Tenslotte heb ik ook de draad & stekker die nu volgens mij AUX zijn losgehaald om te controleren of het niet toch zoiets als stuurbediening was. Met de stekker los ontdekte ik geen problemen met de stuurbediening.

Kortom: Waar denken jullie dat de draad heen gaat (waar ik het uiteinde kan terugvinden) die in de AUX ingang van de 6000-CD radio zit?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-05 14:02
In de Ford Mondeo Station uit 2006 ook met een 6000 CD zit deze in het handschoenenvakje links boven in. Het ziet er uit als een witte plug. Het lijkt ook niet echt op een AUX ingang.

Edit: Ik kan straks wel even een foto voor je maken :)

[ Voor 13% gewijzigd door Ryan_ op 01-08-2018 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taper
Ryan_ schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 10:18:
In de Ford Mondeo Station uit 2006 ook met een 6000 CD zit deze in het handschoenenvakje links boven in. Het ziet er uit als een witte plug. Het lijkt ook niet echt op een AUX ingang.

Edit: Ik kan straks wel even een foto voor je maken :)
Bedankt @Ryan_. Ik heb deze aansluiting (vrij groot inderdaad) al op internet gezien. Helaas is dat echt niet wat ik bij mij zie. Het vlakje is echt leeg bij mij. 100% zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
Waarschijnlijk is de AUX aansluiting dan semi aanwezig en moet je deze alsnog zelf aansluiten. Check dit topic even:

De achterkant van een 6000cd in een Ford Focus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-05 15:18
Mijn ervaring is niet met een Ford, maar ik weet dat de radio in bijv. mijn oude Honda Civic Hybrid wel een AUX optie had. Echter de bijbehorende AUX AANSLUITING was optioneel en had de leaserijder voor mij niet gekozen. Heb mij destijds ook scheel gezocht naar die AUX aansluiting.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taper
Ryan_ schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 10:28:
Waarschijnlijk is de AUX aansluiting dan semi aanwezig en moet je deze alsnog zelf aansluiten. Check dit topic even:

De achterkant van een 6000cd in een Ford Focus
In welk opzicht is dit relevant Ryan_?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taper
Meekoh schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 10:31:
Mijn ervaring is niet met een Ford, maar ik weet dat de radio in bijv. mijn oude Honda Civic Hybrid wel een AUX optie had. Echter de bijbehorende AUX AANSLUITING was optioneel en had de leaserijder voor mij niet gekozen. Heb mij destijds ook scheel gezocht naar die AUX aansluiting.
Tja, ik heb een Ford garage gevraagd of dit überhaupt een optie was bij de aanschaf (wel/niet aux input), maar de dame zei van niet. Kleine steekproef. Wellicht heb je gelijk. Ik ga dat handschoenenvakje eens openen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fazerfreak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-02-2024
taper schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 15:59:
[...]

Hij hiermee wil te zeggen (voor zover ik het goed lees :9 ) is dat je radio wel een aux ingang heeft maar deze niet afgewerkt is met een aux ingang zoals jij omschrijft (handschoenen vakje e.d.) .
Oftewel zelf eentje aanleggen wat niet al te lastig is.

Battle.net :: FazerFreak#2695

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
taper schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 15:59:
[...]

fazerfreak schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 16:02:
[...]

Hij hiermee wil te zeggen (voor zover ik het goed lees :9 ) is dat je radio wel een aux ingang heeft maar deze niet afgewerkt is met een aux ingang zoals jij omschrijft (handschoenen vakje e.d.) .
Oftewel zelf eentje aanleggen wat niet al te lastig is.
Dit inderdaad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-05 23:33
Al eens in je kofferbak gekeken? Misschien zit daar een aansluiting voor een CD-wisselaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baexem
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-05 14:51
Hier: http://www.connects2.com/Product/ProductItem/CTVFOX002 Adapter om Aux te krijgen op Ford 6000CD. Al weet ik niet wie dit spul tegenwoordig nog verkoopt in Nederland... Stuur ze een een mail anders.
Amazon: https://www.amazon.co.uk/...r-Interface/dp/B005FMYDDS
Ebay: https://www.ebay.nl/itm/M...X-CTVFOX002-/271048270785

[ Voor 31% gewijzigd door baexem op 01-08-2018 16:48 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taper
Gisteren heb ik het handschoenenvakje losgehaald. Daarachter kwam ik (bovenin zoals te zien op YouTube: Ford Focus 2006 AUX-IN installation for 6000CD een losse connector tegen. Een 4-pins blokje waarop je blijkbaar een socket kan zetten (met artikelnummer 1310208).
Te gek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkstar
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 14-12-2023
Hallo, ik heb net focus met zelfde 6000 cd radio gekocht. Wat heb jij uiteindelijk gedaan om de AUX werkzaam te krijgen? Werkt bij jou de carkit functie (groen/rode telefoon knop).?
Pagina: 1