De achterkant van een 6000cd in een Ford Focus

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-06 09:45
Hi all,

Ik rijd op dit moment een Ford Focus 2006. Hierin zit een 6000cd radio zonder AUX aansluiting.

Het gesjouw met cd's ben ik nu wel echt zat (daarnaast ben ik als de dood dat het gejat wordt, leuke verzameling enzo), dus ben ik op zoek naar een manier om muziek te luisteren zonder die cd's mee te sjouwen.

Omdat ik een iPod heb die sinds ik aan het werk ben stof ligt te happen, leek het mij een prima idee om deze in de auto te gaan gebruiken.

Omdat ik binnenkort een nieuw model ga bestellen, wil ik een zo goedkoop, maar vooral simpele oplossing, mogelijk. Daarom ben ik vandaag naar de Media Markt gehobbeld en heb een Belkin FM transmitter gekocht. Helaas bevalt het geluid me allerminst, dus die gaat terug.

Na wat zoeken online ben ik tot de AUX oplossing gekomen, helaas beschikt mijn auto hier dus niet over, dus wordt het zelf knutselen.
Althans, knutselen, ik heb een kitje op ebay besteld die ik enkel hoef aan te sluiten op de achterkant van de radio en dan via een 3.5 mm plugje op mijn headphone uitgang. De iPod bedien ik dan via de iPod en die ligt dan in het dashboardkastje. Prima!

Echter zit ik met het probleem: Ik kan nergens een duidelijke beschrijving (het liefst met foto's) vinden die beschrijft hoe ik bij de achterkant van mijn radio moet komen, zodat ik dat kitje aan kan sluiten.
Ik heb wel een vermoeden dat het middels de ijzertjes achter de knoppen van de radio gaat, maar ik heb er dus geen zin in om het te slopen.

Iemand een idee, danwel een beschrijving, hoe ik dit (zonder schade) kan doen?

Dat het kitje uiteindelijk bij het inleveren in de auto blijft zitten, maakt me niet zoveel uit, het is toch niet zo'n wereldschokkend bedrag.

Alvast bedankt!

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik heb dezelfde radio in m'n Mondeo. Aan de zijkanten van de radio zitten aan beide kanten 2 gaatjes, waar je een beugeltje in moet steken, daarmee haal je dan de radio naar voren. Rij even naar de dealer en vraag of ze dat even voor je kunnen doen. Om de radio terug te stoppen heb je die beugeltjes niet nodig, dus even eruit laten halen volstaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-06 16:14

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Je hebt ook FM transmitters die aangesloten zijn op de daadwerkelijke aansluiting van de radio. Die werken een stuk beter.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76438

AkroBatik schreef op maandag 24 maart 2008 @ 19:11:
Je hebt ook FM transmitters die aangesloten zijn op de daadwerkelijke aansluiting van de radio. Die werken een stuk beter.
Bij de Halfords; Fm modulator, 50E of anders een Universele FM iPod adapter, 69E

Edit: Die gaan dus tussen de radio en antenne in. Dus eigenlijk voegen deze apparaatjes een zender toe. Vermoedelijk is dat bij het 'kitje van ebay' niet anders :)

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 76438 op 24-03-2008 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 13:01
AkroBatik schreef op maandag 24 maart 2008 @ 19:11:
Voordeel van die dingen is dat als je een stoet auto's inhaald je niet opeens vaag gebler op de radio krijgt van die FM zenders. Kan best irritant zijn, zeker als het een auto is die ongeveer even hard rijd als jezelf.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-06 14:05

Emiel1984

Made in NL

Heb zelf de "audio booom" aangeschaft bij hf die ze tegenwoordig een mp3-adapter noemen. Het is een goede oplossing maar je merkt wel dat er een input grens is. Als ik mijn D2 aansluit moet ik het volume niet hoger zetten dan 25(op de D2) samen met mijn Pioneer dehp 5800mp. De audio via de cd gaat dus een stuk harder en blijft dus een stuk langer zuiver. heb het idee dat dit een algemeen probleem is (eigenschappen antenne-input). Heb deze gekocht omdat de IP-kabel van pioneer 2x zo duur was maar achteraf toch een beetje spijt van.

[ Voor 13% gewijzigd door Emiel1984 op 24-03-2008 20:59 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Mag ik dan vragen als ik hier kijk waarom er groot AUX op de radio staat.
Ik heb zelf een focus uit 2005 wel uitgevoerd met een luxere Sony radio, maar daar zit de AUX gewoon in het dashboard kastje. Lastig te zien, maar als je hem open klapt zit deze op de bovenrand. (een 3,5 mm plugje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-06 16:14

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

In de TS staat dat het de 6000 zonder aux is. Vermoedelijk zijn er dus verschillende :?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:36

mambo No5

Bad Apple?

* mambo No5 meld zich met ook een focus en ook een 6000cd radio :P.

Ik heb het opgelost door een setje van dension aan te schaffen en deze achter het dasbordkastje weg te werken. De dension module kan je aansluiten op de cd-wisselaar ingang, waardoor je je Ipod/USB stick tot op zekere hoogte met je originele HU kan bedienen.

Afbeeldingslocatie: http://www.dension.com/GW300.jpg

Deze uitvoering kost ongeeveer €170, ex inbouw. Inbouwen is overigens easy; je rijd even langs je/een ford dealer, vraagt of ze de radio er even uit willen wippen met een tooltje (kost €35 op internet, langsrijden is goedkoper dus) en plug het geheel in. Je dashbordkastje verwijder je door 3 schroeven in het scharnier te verwijderen; et voilla :) Het grote voordeel bij deze oplossing is dat je je originele radio houd en ook je stuurbediening (indien aanwezig) blijft werken.

* mambo No5 is er in ieder geval wel content mee :).

/edit:

Crap, niet goed naar het bouwjaar van je auto gekeken.. :X Wellicht dat je radio deze oplossing ook ondersteund, maar dat weet ik dus niet echt zeker

[ Voor 8% gewijzigd door mambo No5 op 24-03-2008 22:37 . Reden: niet echt goed gelezen.. bier enzo. ]

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende
Hi all,

dank voor de reacties.

De radio is zgn AUX prepared. Met andere woorden: ik heb een AUX knop, maar er zit niets op de radio aangesloten, vandaar dat ik de AUX kit heb gekocht. Dit is een kabeltje met aan de ene kant een stekkertje voor op de radio en op de andere kant een 3.5 jackplugje. Sorry als ik daarin onduidelijk was.

Ik heb dus wél deze radio:

Afbeeldingslocatie: http://www.stevelarkins.freeuk.com/images/ford_6000cd.jpg

En het gaat mij er dus om hoe ik bij de achterkant van de radio kan komen (het liefst zonder de boel te slopen :+ ), zodat ik het stekkertje van de AUX-kit aan kan sluiten en het kabeltje via het dashboardkastje kan laten lopen en daar via de koptelefoonuitgang mijn ipod kan aansluiten (bediening hoeft wat mij betreft niet via de radio, daarnaast heb ik geen cd wisselaar mogelijkheid op mijn radio, aldus de dealer.)

Het lijkt erop dat er boven de CD en AM/FM knoppen en onder de FADE/BAL en Telefoon knoppen kleine gleufjes zijn waar ik iets van ijzertjes in kan drukken. Net iets anders dan bij de Mondeo, so it seems.
Wellicht kan ik inderdaad beter even langs de dealer crossen en vragen of ze hem er voor mij uit wippen. Had gehoopt dat ik dat met een mesje oid wel zelf voor elkaar kon krijgen.

De Dension set heb ik ook al voor gekeken, maar die is in mijn optiek iets te duur voor wat het nog 4 maandjes moet doen.

Bedankt voor alle hulp tot nu toe in ieder geval!

[edit]
Ik zie ook dat mijn topictitel wat te wensen overlaat |:(

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende
Update!

Na gisteravond nog een tijdje gezocht te hebben, eindelijk de oplossing gevonden:

http://www.fitaudio.com/?View=entry&EntryID=146

Dus dat wordt (helaas) een ritje naar de dealer om hem eruit te laten wippen.

Dank iedereen!

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Kleine kick.

Sinds kort rij ik in een 2005 Ford Focus II (wagon, 1.6 TDCi). Deze heeft een standaard 6000CD radio erin maar zonder AUX knop. Nu wil ik een dubbeldins radio kopen (Pioneer FH-P80BT), maar ik kan nergens vinden of dan mijn stuurwielbediening blijft werken..dat is namelijk wel min of meer een vereiste.

Heeft één van jullie ervaring met het inbouwen van een andere radio in de Focus II?
Pagina: 1