iemand ervaring met schaafmachine van gamma?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.080 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:37
Heeft iemand ervaring met deze schaafmachine?
https://www.gamma.nl/asso...afmachine-p-853/p/B463881

Ik kan nergens recensies vinden op internet en de reviews bij de gamma site blijven eeuwig laden.
Het is een cadeautje, maar als veel mensen slechte ervaringen hebben met deze gamma schaaf dan betaal ik wel een paar tientjes meer voor een beter merk schaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Hoe serieus is die nodig?

Heb zelf een huismerk van Cranenbroek gekocht, met de wetenschap dat die niet helemaal goed zou werken.
Heeft uitstekend gewerkt en kostte ook een stuk minder. Geloof dat er nog €25 voor heb betaald. Heb die gebruikt voor het schaven van een aantal deuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:33

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Geen ervaring mee, maar ik zou niet al te veel kwaliteit verwachten van bouwmarkt huismerk spul.
Recensies laden hier trouwens wel. Gemengde reacties. Onder andere klachten dat vervangende mesjes niet beschikbaar / leverbaar zouden zijn.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjong5
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:18

rjong5

?

Ik heb zelf een electrische schaaf van Parkside ( lidl ) , nog weinig gebruikt maar zowiezo erg tevreden over het merk ( mbt prijs/ kwaliteit verhouding )

kost geen drol, dus als het kapot gaat haal ik gewoon een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
Diegene waar ik het voor koop is het huis aan het verbouwen. Hij was een houten blad aan het maken voor de badkamer enz.

Dat blad moest een paar mm bijgeschaafd worden..... met een elec. schaaf was dat een stuk sneller gegaan.

[ Voor 31% gewijzigd door saken op 31-07-2018 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

saken schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 12:29:
Diegene waar ik het voor koop is het huis aan het verbouwen. Hij was een houten blad aan het maken voor de badkamer enz.
En wat heeft die persoon verder voor gereedschap? Als het een fanatieke klusser is die verder uitsluitend met A-merk machines klust, dan is wellicht een dergelijke budget machine niet de beste keuze qua cadeau :)

Een machine kopen voor iemand anders is sowieso tricky. Los van prijs/kwaliteit afwegingen is het soms ook gewoon een persoonlijke keuze welk apparaat prettig aanvoelt, specifieke eigenschappen, merkvoorkeuren etc.

[ Voor 19% gewijzigd door Orion84 op 31-07-2018 12:33 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
Orion84 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 12:31:
[...]

En wat heeft die persoon verder voor gereedschap? Als het een fanatieke klusser is die verder uitsluitend met A-merk machines klust, dan is wellicht een dergelijke budget machine niet de beste keuze qua cadeau :)

Een machine kopen voor iemand anders is sowieso tricky. Los van prijs/kwaliteit afwegingen is het soms ook gewoon een persoonlijke keuze welk apparaat prettig aanvoelt, specifieke eigenschappen, merkvoorkeuren etc.
Wat ik bij hem zoal heb gezien: hij heeft een slijp machine (ik weet de exacte naam niet) van het Gamma huismerk ...zo'n apparaat waarmee je punten van schroevendraaiers weer scherp kunt maken o.a.
Verder boormachines van het merk Worx en ook wel wat parkside zien staan.
Die schaaf van de gamma is dus niet zo'n goed idee als de messen niet meer leverbaar zijn. Die van de Lidl is ook nog goedkoper, maar is goedkoop niet duurkoop? Als de schaaf er na een half jaar mee ophoud lijkt me ook niet handig. Het is geen beroepsmatige klusser o.i.d, het is gewoon iemand met een heel groot huis die de boel aan het verbouwen is. Ik hoorde hem wel zeggen dat hij die van de Gamma (zie link topicstart) wel zou willen kopen (dus vandaar mijn idee om die schaaf van de gamma cadeau te doen).

[ Voor 14% gewijzigd door saken op 31-07-2018 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Ah, kijk, als de rest van zijn collectie uit vergelijkbare merken bestaat, dan is de kans op een mislukt cadeau al een heel stuk kleiner natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:11
Parkside is niks mis mee over het algemeen. Je moet alleen even kijken naar wat je precies koopt. Heb hier een boorhamer en een verticuteermachine, beide prima apparaten voor die paar keer dat ik het gebruik.

Heb hier ook een slijpstation voor beitels, messen en scharen, leek allemaal heel makkelijk in gebruik, maar na 2 messen slopen heb ik dat ding weer in de doos gepropt om er nooit weer uit te komen. Reviews van dat ding waren op internet wel te vinden, zeggen precies wat ik heb ervaren met dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
De Lidl Parkside schaaf is uitverkocht op de website, eens even kijken binnenkort bij de Lidl of hij hier nog in de winkel ligt.
Hier nog wat recensies gevonden van de Parkside schaaf:

https://www.woodworking.n...een-festool-mafell-killer
YouTube: parkside peh 30 a1 rabot electrique lidl electric planer elektrohobel (subs auto translate -> nl)

[ Voor 24% gewijzigd door saken op 31-07-2018 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:59
Kuch: [DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 3 Daar kan je deze vraag het beste kwijt. :)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.