Die aanname was gebaseerd op de opmerking van de klantenservice dat het hier een technische storing betreft. Dat lijkt mij inmiddels een leugen.
Telfort betaald voor de netwerk-toegang als een (zakelijke) klant, en heeft afspraken gemaakt mbt snelheden en capaciteit.
De reden dat Telfort 'voordeliger' is, komt ook nu weer naar boven, er worden concessies gedaan.
In Nederland onlangs nog meegemaakt met andere voordeelaanbieders icm drukke omgevingen.
Wij hadden met onze KPNabo's vol bereik, terwijl een 'Simpel'abo continu aan het zoeken naar verbinding was
De EU heeft een roaming-deal voorgeschreven, ik weet niet precies of daar in staat dat er een minimale verplichting is ( snelheid ), maar ik vermoed dat er iets instaat als "aanbieder is verplicht om zonder meerkosten toegang te bieden " ( exacte bepaling kun je vast wel vinden )
Telfort doet juist dat, ze bieden internettoegang, zonder meerkosten.
Dat het tergend traag is ..... dat is niet hun probleem ..
[...]
Geen andere frequentie, maar waarschijnlijk wel andere afspraken.
Een zakelijk abo kan prioriteit krijgen t/o particulier, en zelfs meer snelheid in het pakket in het profiel aangegeven.
toon volledige bericht
Dat zou ik prima vinden, als ze daar eerlijk over zouden zijn. Helaas zijn ze dat niet.
Ik ben al jaren klant bij Telfort, zowel mobiel als internet thuis. Zowel zakelijk als particulier. Hun aanbod (iets minder snelheid/kwaliteit/prioriteit voor veel minder geld) vind ik uitstekend. Ik kan prima leven zonder 4G, zeker in het buitenland. Maar deze leugens vind ik echt onacceptabel.
Het is de enige plek op de site waar dit staat vermeld. Het is tegenstrijdig met andere teksten op de site en (nog belangrijker) het staat ook nergens in mijn contract. Wat wél in mijn contract staat is dat ik 'internet zoals thuis' krijg en dat alleen bij technische problemen ze geen 4G kunnen bieden. Van die technische problemen is echt geen sprake. Bovendien wordt die opmerking op de site telefonisch ontkend.
Ik heb zojuist weer gebeld met de klantenservice. Ik heb dit gesprek opgenomen om goed terug te kunnen luisteren wat ze nu zeggen. Wat de mevrouw van Telfort meldde:
- Het is een storing in Frankrijk. Iets dat de Franse zendmasten het niet aankunnen. Waarom Telfort particulier wel problemen heeft en Telfort Zakelijk/KPN/T-Mobile/Vodafone niet was haar niet bekend. Nadat ik duidelijke maakte dat de Franse masten hier echt wel 4G hebben werd het verhaal anders:
- Er is een EU-brede storing met klanten van Telfort particulier. Het betreft de
gehele EU, dus binnen Nederland en buiten de EU zijn geen problemen bekend.
De opmerking op de Telfort-site over max. 3G is van tijdelijke aard en betreft alleen de EU. Buiten de EU zou je dus 4G moeten kunnen hebben.
Edit: nogmaals gebeld, maar nu met een andere insteek. Niet 'ik heb geen 4G in het buitenland, help!' maar 'ik zie dat jullie geen 4G in het buitenland aanbieden, waarom?'. Dan krijg je wel het eerlijke antwoord: Telfort heeft voor particuliere klanten (nog) geen roamingafspraken voor 4G.
[
Voor 9% gewijzigd door
StephanVierkant op 31-07-2018 11:10
. Reden: Update ]