Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-04 22:45
Ik heb een OnePlus 5 (met dualsim) en ik gebruik twee abonnementen van Telfort. Eentje particulier en eentje zakelijk. Het is me opgevallen dat ik met m'n particuliere abonnement alleen Edge of HSDPA heb (lees: retetraag internet), terwijl overschakelen naar m'n zakelijke SIM vaak gelijk 4G geeft. Ik heb dit probleem al sinds vrijdag en gaf eerst het Franse platteland de schuld, maar het blijkt dus bij KPN/Telfort te liggen. Ik heb inmiddels meerdere KPN/Telfort-klanten gesproken die hetzelfde ervaren: particuliere klanten hebben 2/3G, zakelijke klanten hebben 4G.

Ik heb gebeld met Telfort en ze geven aan dat dit een bekend probleem is en dat "zakelijke klanten op een andere frequentie zitten".

Twee vragen:
  • Ervaar je dit probleem ook? En geldt het alleen voor Frankrijk, of ook in andere delen van de EU?
  • Hoe valt te verklaren dat dit probleem zich voordoet? Is er inderdaad een technisch verschil tussen zakelijk en particulier? Of is dit gewoon een kwestie van dataverkeer prioriteren?[

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-05 17:10
Heeft alles te maken met het feit dat Telfort sinds de EU roaming pricecap voor particulieren geen 4G meer aan wil bieden :-) Het is inderdaad uitgeschakeld.

Met KPN zelf geen problemen. Gisteren 209Mbit down gehaald vlakbij Parijs via Orange F en mijn KPN sim.

[ Voor 35% gewijzigd door RadioAir op 30-07-2018 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

RadioAir schreef op maandag 30 juli 2018 @ 22:07:
Heeft alles te maken met het feit dat Telfort sinds de EU roaming pricecap voor particulieren geen 4G meer aan wil bieden :-) Het is inderdaad uitgeschakeld.
Sure? Op de site staat dat je gewoon 4G moet kunnen krijgen..

https://www.telfort.nl/pe...anzetten-en-gebruiken.htm

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• martijn-
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:26
Glashelder schreef op maandag 30 juli 2018 @ 22:13:
[...]

Sure? Op de site staat dat je gewoon 4G moet kunnen krijgen..

https://www.telfort.nl/pe...anzetten-en-gebruiken.htm
onder aan die link staat: (let op: in het buitenland is 3G de hoogst mogelijke internetsnelheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
RadioAir schreef op maandag 30 juli 2018 @ 22:07:

Met KPN zelf geen problemen. Gisteren 209Mbit down gehaald vlakbij Parijs via Orange F en mijn KPN sim.
KPN Zakelijk of particulier?
martijn- schreef op maandag 30 juli 2018 @ 22:18:
[...]

onder aan die link staat: (let op: in het buitenland is 3G de hoogst mogelijke internetsnelheid)
Dat vertelden ze er aan de telefoon vandaag niet bij. Zal morgen nog eens bellen, want tussen "technische.problemen zijn bekend" en "dat klopt, we knijpen je sowieso in het buitenland" zit nogal een verschil. Overigens zou ik best kunnen leven met fatsoenlijke 3G, maar met Edge is zelfs een gecomprimeerde foto verzenden vrijwel niet te doen.

Daarbij geven providers natuurlijk weinig meer om 3G als ze al 2G én 4G-dekking hebben, dus dat zorgt op termijn voor een onhoudbare situatie. Ik weet niet hoe het in Frankrijk zit, maar in Nederland hebben providers al aangegeven te stoppen met 3G.

Ik ben overigens vooral nieuwsgierig naar de opmerking dat zakelijke klanten op een andere frequentie zitten. Het lijkt mij gelul, maar ik hoor graag van een deskundige op dit gebied hoe het zit.

[ Voor 16% gewijzigd door StephanVierkant op 30-07-2018 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
Heb mijn telefoon op 2G/3G gezet en dan heb ik H+ (HSDPA, 3.5G), maar als ik 4G inschakel gaat hij naar Edge (2.5G). Downgraden naar 3G is dus beter en dat zorgt bij mij nu voor een acceptabele snelheid (7 Mbit vind ik prima op de camping).

Helaas is Telfort niet erg transparant dat ze bij particuliere klanten 4G in het buitenland niet aanzetten. In plaats daarvan geeft de telefonische klantenservice de schuld aan een storing en geeft webcare de schuld aan de buitenlandse providers. Ook de website is (behalve het ene zinnetje) niet helder. In mijn net vernieuwde contract staat ook 'internet zoals thuis' of woorden van gelijke strekking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
StephanVierkant schreef op maandag 30 juli 2018 @ 22:48:
[...]

KPN Zakelijk of particulier?

[...]
Je blijft aanhouden/denken dat KPN en Telfort dezelfde zijn, dat is pertinent niet waar.
Dat Telfort over de netwerken van KPN loopt, maakt ze niet hetzelfde.

Telfort betaald voor de netwerk-toegang als een (zakelijke) klant, en heeft afspraken gemaakt mbt snelheden en capaciteit.
De reden dat Telfort 'voordeliger' is, komt ook nu weer naar boven, er worden concessies gedaan.

In Nederland onlangs nog meegemaakt met andere voordeelaanbieders icm drukke omgevingen.
Wij hadden met onze KPNabo's vol bereik, terwijl een 'Simpel'abo continu aan het zoeken naar verbinding was

De EU heeft een roaming-deal voorgeschreven, ik weet niet precies of daar in staat dat er een minimale verplichting is ( snelheid ), maar ik vermoed dat er iets instaat als "aanbieder is verplicht om zonder meerkosten toegang te bieden " ( exacte bepaling kun je vast wel vinden )
Telfort doet juist dat, ze bieden internettoegang, zonder meerkosten.
Dat het tergend traag is ..... dat is niet hun probleem ..
StephanVierkant schreef op maandag 30 juli 2018 @ 22:48:
[...]
Ik ben overigens vooral nieuwsgierig naar de opmerking dat zakelijke klanten op een andere frequentie zitten. Het lijkt mij gelul, maar ik hoor graag van een deskundige op dit gebied hoe het zit.
Geen andere frequentie, maar waarschijnlijk wel andere afspraken.
Een zakelijk abo kan prioriteit krijgen t/o particulier, en zelfs meer snelheid in het pakket in het profiel aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21:23
Ergens gewoon prima dat ze deze 4g uitzetten. Wie gaat die extra kosten voor het video streamen in 4g in het buitenland betalen? Volgens mij alle klanten inclusief een groep die er geen gebruik van maakt, de thuisblijver en vakantievierder in eigen land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

FreshMaker schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 00:55:
[...]

Je blijft aanhouden/denken dat KPN en Telfort dezelfde zijn, dat is pertinent niet waar.

Telfort betaald voor de netwerk-toegang als een (zakelijke) klant, en heeft afspraken gemaakt mbt snelheden en capaciteit.
De reden dat Telfort 'voordeliger' is, komt ook nu weer naar boven, er worden concessies gedaan.

In Nederland onlangs nog meegemaakt met andere voordeelaanbieders icm drukke omgevingen.
Wij hadden met onze KPNabo's vol bereik, terwijl een 'Simpel'abo continu aan het zoeken naar verbinding was .
Ik heb hier nog ergens een brief liggen van de directie van KPN waarin men garandeerd dat Telfort klanten op geen enkele manier gediscrimineerd worden t.o.v. KPN klanten.

Als het met Telfort was, dan was het waarschijnlijk eerder een storing. Simpel werkt toch met Vodafone? Die laatste is sowieso al lang niet meer wat het ooit geweest is. In het buitenland kan je daar alleen roamen op het Vodafone netwerk ter plekke. Op de Azoren heb je dan de helft van de tijd geen bereik 8)7. Met Telfort hopte ik gewoon van netwerk naar netwerk. Had eigenlijk altijd wel bereik.

Edit: zie wel dat er in de brief gesproken wordt over Telfort Zakelijk. Maar de KPN mensen die ik gesproken heb ontkennen dit in ieder geval.

[ Voor 5% gewijzigd door Glashelder op 31-07-2018 07:54 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:57
Glashelder schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 07:49:
[...]

Ik heb hier nog ergens een brief liggen van de directie van KPN waarin men garandeerd dat Telfort klanten op geen enkele manier gediscrimineerd worden t.o.v. KPN klanten.

Als het met Telfort was, dan was het waarschijnlijk eerder een storing. Simpel werkt toch met Vodafone? Die laatste is sowieso al lang niet meer wat het ooit geweest is. In het buitenland kan je daar alleen roamen op het Vodafone netwerk ter plekke. Op de Azoren heb je dan de helft van de tijd geen bereik 8)7. Met Telfort hopte ik gewoon van netwerk naar netwerk. Had eigenlijk altijd wel bereik.

Edit: zie wel dat er in de brief gesproken wordt over Telfort Zakelijk. Maar de KPN mensen die ik gesproken heb ontkennen dit in ieder geval.
De vraag stellen of Simpel met Vodafone werkt en vervolgens een rant beginnen over Vodafone... |:(
Doe aub even wat zoekwerk voordat je wat neerplempt... Iets met klok en klepel

Zal een provider ooit aangeven richting de consument dat er weldegelijk verschil zit in het geleverde product en de daarbij behorende dekking? Ik denk het niet.
Er zijn alleen meerdere voorbeelden, ook in mijn directe omgeving, dat er wel verschil zit in de geleverde dekking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• borgdrone
  • Laatst online: 04-02 01:04
aljooge schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 06:17:
Ergens gewoon prima dat ze deze 4g uitzetten. Wie gaat die extra kosten voor het video streamen in 4g in het buitenland betalen? Volgens mij alle klanten inclusief een groep die er geen gebruik van maakt, de thuisblijver en vakantievierder in eigen land.
Volgens mij betaal je daar gewoon voor, heeft niets te maken met hoe andere hun data gebruiken.
Het is geen verzekering, maar een betaald abonnement met wederzijdse verplichtingen en rechten.

Als ik wil video streamen in het buitenland en ik heb de data bundel om dat te doen en ervoor betaald, wat heeft daar iemand anders mee te maken..... inderdaad niets!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kdwf2018
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 09-05 12:32
Heb je al eens geprobeerd om handmatig een andere provider te selecteren op de bestemming? Sommige roaming partners hebben de voorkeur vanuit jouw provider ivm prijs terwijl de netwerkkwaliteit op de specifieke locatie te wensen over kan laten. Overigens, als Telfort aangeeft dat 3G de max is en je al op HSDPA zit ga je niet hoger komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 567735

Misschien nog even een puntje om na te kijken: op mijn OP5 (en de 3 en de 6) stond de APN verkeerd ingesteld, namelijk op die van KPN. Binnen Nederland geen enkel probleem.

In het buitenland dan allerlei vage problemen, totdat ik de APN goed ingesteld had: toen werkte het als een tierelier inclusief 4G (Telfort -relatief- Groot Zakelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Anoniem: 567735 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 09:49:
Misschien nog even een puntje om na te kijken: op mijn OP5 (en de 3 en de 6) stond de APN verkeerd ingesteld, namelijk op die van KPN. Binnen Nederland geen enkel probleem.

In het buitenland dan allerlei vage problemen, totdat ik de APN goed ingesteld had: toen werkte het als een tierelier inclusief 4G (Telfort -relatief- Groot Zakelijk).
Same voor mijn OP3 op Tele2 die überhaupt het begrip 'internet' kwijt raakte toen ik de grens over ging, opnieuw (correct) instellen van de APN loste dit probleem volledig op.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
borgdrone schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 09:17:
[...]

Volgens mij betaal je daar gewoon voor, heeft niets te maken met hoe andere hun data gebruiken.
Het is geen verzekering, maar een betaald abonnement met wederzijdse verplichtingen en rechten.

Als ik wil video streamen in het buitenland en ik heb de data bundel om dat te doen en ervoor betaald, wat heeft daar iemand anders mee te maken..... inderdaad niets!!!
Daar betaal je niet voor. Staat duidelijk op hun website, max 3g in het buitenland. TS had dit gewoon ook moeten lezen.

Ik zit ook bij telfort en heeft hele goede andere voorwaarden, zoals data meenemen naar de volgende 2 maanden. Is ook een stukje goedkoper dan Kpn. Je kan niet alles hebben voor een goedkopere maandbedrag. blij niet te hoeven meebetalen aan excessief datagebruik van anderen in het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14:03
Op de Telfort Fora gaat het hier al een paar jaar over :). Dan kom je ook echt pareltjes van reacties tegen van Telfort-moderators, zoals;
het klopt inderdaad dat we nog steeds wachten op ontwikkelingen omtrent 4G in het buitenland
, 4G in het buitenland is nog niet uitgerold ofzo?

Achja, ze roepen al die tijd al "het gaat er (waarschijnlijk) komen, alleen weten we niet wanneer, hoe of wat". Ik zou er geen rekening mee houden in de nabije toekomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StephanVierkant
[...]

Die aanname was gebaseerd op de opmerking van de klantenservice dat het hier een technische storing betreft. Dat lijkt mij inmiddels een leugen.

Wij hadden met onze KPNabo's vol bereik, terwijl een 'Simpel'abo continu aan het zoeken naar verbinding was

De EU heeft een roaming-deal voorgeschreven, ik weet niet precies of daar in staat dat er een minimale verplichting is ( snelheid ), maar ik vermoed dat er iets instaat als "aanbieder is verplicht om zonder meerkosten toegang te bieden " ( exacte bepaling kun je vast wel vinden )
Telfort doet juist dat, ze bieden internettoegang, zonder meerkosten.
Dat het tergend traag is ..... dat is niet hun probleem ..

[...]

Geen andere frequentie, maar waarschijnlijk wel andere afspraken.
Een zakelijk abo kan prioriteit krijgen t/o particulier, en zelfs meer snelheid in het pakket in het profiel aangegeven.
toon volledige bericht
Dat zou ik prima vinden, als ze daar eerlijk over zouden zijn. Helaas zijn ze dat niet.

Ik ben al jaren klant bij Telfort, zowel mobiel als internet thuis. Zowel zakelijk als particulier. Hun aanbod (iets minder snelheid/kwaliteit/prioriteit voor veel minder geld) vind ik uitstekend. Ik kan prima leven zonder 4G, zeker in het buitenland. Maar deze leugens vind ik echt onacceptabel.
aljooge schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 10:14:
[...]

Daar betaal je niet voor. Staat duidelijk op hun website, max 3g in het buitenland. TS had dit gewoon ook moeten lezen.
Het is de enige plek op de site waar dit staat vermeld. Het is tegenstrijdig met andere teksten op de site en (nog belangrijker) het staat ook nergens in mijn contract. Wat wél in mijn contract staat is dat ik 'internet zoals thuis' krijg en dat alleen bij technische problemen ze geen 4G kunnen bieden. Van die technische problemen is echt geen sprake. Bovendien wordt die opmerking op de site telefonisch ontkend.

Ik heb zojuist weer gebeld met de klantenservice. Ik heb dit gesprek opgenomen om goed terug te kunnen luisteren wat ze nu zeggen. Wat de mevrouw van Telfort meldde:

- Het is een storing in Frankrijk. Iets dat de Franse zendmasten het niet aankunnen. Waarom Telfort particulier wel problemen heeft en Telfort Zakelijk/KPN/T-Mobile/Vodafone niet was haar niet bekend. Nadat ik duidelijke maakte dat de Franse masten hier echt wel 4G hebben werd het verhaal anders:
- Er is een EU-brede storing met klanten van Telfort particulier. Het betreft de gehele EU, dus binnen Nederland en buiten de EU zijn geen problemen bekend.

De opmerking op de Telfort-site over max. 3G is van tijdelijke aard en betreft alleen de EU. Buiten de EU zou je dus 4G moeten kunnen hebben.

Edit: nogmaals gebeld, maar nu met een andere insteek. Niet 'ik heb geen 4G in het buitenland, help!' maar 'ik zie dat jullie geen 4G in het buitenland aanbieden, waarom?'. Dan krijg je wel het eerlijke antwoord: Telfort heeft voor particuliere klanten (nog) geen roamingafspraken voor 4G.

[ Voor 9% gewijzigd door StephanVierkant op 31-07-2018 11:10 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
StephanVierkant schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 10:31:
[...]

Die aanname was gebaseerd op de opmerking van de klantenservice dat het hier een technische storing betreft. Dat lijkt mij inmiddels een leugen.

[...]

Dat zou ik prima vinden, als ze daar eerlijk over zouden zijn. Helaas zijn ze dat niet.

Ik ben al jaren klant bij Telfort, zowel mobiel als internet thuis. Zowel zakelijk als particulier. Hun aanbod (iets minder snelheid/kwaliteit/prioriteit voor veel minder geld) vind ik uitstekend. Ik kan prima leven zonder 4G, zeker in het buitenland. Maar deze leugens vind ik echt onacceptabel.

[...]

Het is de enige plek op de site waar dit staat vermeld. Het is tegenstrijdig met andere teksten op de site en (nog belangrijker) het staat ook nergens in mijn contract. Wat wél in mijn contract staat is dat ik 'internet zoals thuis' krijg en dat alleen bij technische problemen ze geen 4G kunnen bieden. Van die technische problemen is echt geen sprake. Bovendien wordt die opmerking op de site telefonisch ontkend.

Ik heb zojuist weer gebeld met de klantenservice. Ik heb dit gesprek opgenomen om goed terug te kunnen luisteren wat ze nu zeggen. Wat de mevrouw van Telfort meldde:

- Het is een storing in Frankrijk. Iets dat de Franse zendmasten het niet aankunnen. Waarom Telfort particulier wel problemen heeft en Telfort Zakelijk/KPN/T-Mobile/Vodafone niet was haar niet bekend. Nadat ik duidelijke maakte dat de Franse masten hier echt wel 4G hebben werd het verhaal anders:
- Er is een EU-brede storing met klanten van Telfort particulier. Het betreft de gehele EU, dus binnen Nederland en buiten de EU zijn geen problemen bekend.

De opmerking op de Telfort-site over max. 3G is van tijdelijke aard en betreft alleen de EU. Buiten de EU zou je dus 4G moeten kunnen hebben.

Edit: nogmaals gebeld, maar nu met een andere insteek. Niet 'ik heb geen 4G in het buitenland, help!' maar 'ik zie dat jullie geen 4G in het buitenland aanbieden, waarom?'. Dan krijg je wel het eerlijke antwoord: Telfort heeft voor particuliere klanten (nog) geen roamingafspraken voor 4G.
toon volledige bericht
Dit is dan wel een hele lange storing in de EU. Precies 2 maanden geleden had ik in Duitsland ook alleen maar 3g en al die Duitsers gewoon wel 4g. Ik denk dat dit van die tijdelijke aard ook gewoon niet klopt en meer structureel afknijpen is van Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-05 22:15
Je kan bij een dual sim toestel ook nog je simkaart van plaats wisselen. Simkaart 2 naar de plaats van simkaart 1 en simkaart 1 naar de plaats van simkaart 1.

En wat Telfort bedoet met alleen 3G snelheid? Dit kan zijn werkelijk alleen toegang tot 2G en 3G, of het kan betekenen dat je ook op 4G kan, maar met een verlaagde gecappde snelheid. Dat laatste zou ik nog acceptabel vinden. Maar blijkbaar komt je toestel in zijn geheel niet op 4G.

Op mijn "echte" KPN sim kon ik in Italië gewoon op 4G. Dus het zou dan in ieder geval al beperkt zijn tot prijsvechter Telfort. Die aapt dan blijkbaar Tele2 na die bijna alleen 3G roaming contracten heeft en bijna geen 4G roaming overeenkomsten. (Of 4G gewoon heeft dichtgezet in deze landen) Zij hebben daarbij echter een "unlimited" aanbod, waarbij je 9GB roaming data mag verstoken binnen de EU en de traagheid van 3G maakt dat de meeste klanten minder data (kunnen) gebruiken dan via 4G.

Het zou niet netjes van Telfort zijn dat dit niet helderder gecommuniceerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
ucsdcom schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 13:14:
Je kan bij een dual sim toestel ook nog je simkaart van plaats wisselen. Simkaart 2 naar de plaats van simkaart 1 en simkaart 1 naar de plaats van simkaart 1.
Nog handiger: je kunt gewoon aangeven welke SIM je standaard wilt gebruiken voor oproepen, berichten of dataverkeer.
En wat Telfort bedoet met alleen 3G snelheid? Dit kan zijn werkelijk alleen toegang tot 2G en 3G, of het kan betekenen dat je ook op 4G kan, maar met een verlaagde gecappde snelheid. Dat laatste zou ik nog acceptabel vinden. Maar blijkbaar komt je toestel in zijn geheel niet op 4G.
Alleen 3G. Als je je telefoon op 2G/3G/4G zet krijg ik alleen Edge, met alleen 2G/3G krijg ik HSDPA (H+).
Op mijn "echte" KPN sim kon ik in Italië gewoon op 4G. Dus het zou dan in ieder geval al beperkt zijn tot prijsvechter Telfort. Die aapt dan blijkbaar Tele2 na die bijna alleen 3G roaming contracten heeft en bijna geen 4G roaming overeenkomsten. (Of 4G gewoon heeft dichtgezet in deze landen) Zij hebben daarbij echter een "unlimited" aanbod, waarbij je 9GB roaming data mag verstoken binnen de EU en de traagheid van 3G maakt dat de meeste klanten minder data (kunnen) gebruiken dan via 4G.
Het blijkt alleen om Telfort particulier te gaan. Zoals gezegd; bij Telfort zakelijk werkt het wel goed.
Het zou niet netjes van Telfort zijn dat dit niet helderder gecommuniceerd wordt.
Helemaal eens. Ik zou het sterker willen aanzetten: Telfort liegt hierover.

Overigens val ik in herhaling, is het topic nu al te lang om even door te lezen alvorens te reageren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
StephanVierkant schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 13:27:
[...]

Nog handiger: je kunt gewoon aangeven welke SIM je standaard wilt gebruiken voor oproepen, berichten of dataverkeer.

[...]

Alleen 3G. Als je je telefoon op 2G/3G/4G zet krijg ik alleen Edge, met alleen 2G/3G krijg ik HSDPA (H+).

[...]

small]
Raar, maar waar: Dat je de datasim in je toestel menu kan wisselen is bekend, maar juist de Oneplus toestellen hebben op sommige netwerken door een software bug nog wel eens problemen met 4G specifiek via 1 van de 2 simkaartslots. De oplossing is dan fysiek de kaart van simslot te wisselen. (als ik mij goed herinner moet je 4G kaart naar simslot 2 bij Oneplus om de software bug te omzeilen). Idem trouwens voor bellen over 4G via VoLTE, maar dat is weer een ander topic. Dat zal het overigens in jouw geval vast niet zijn. Daar is het Telfort die een blokkade voor een netwerk techniek inricht.

NB. heb je alle beschikbare netwerken getest? Soms heeft er maar 1 of 2 van de 3 of 4 netwerken een 4G roaming overeenkomst met een Nederlandse provider. In bijvoorbeeld Griekenland had T-Mobile op 1 netwerk wel een vereenkomst voor bellen, maar niet voor internet. Je kon wel 2G krijgen, maar geen 3G en 4G. De sim van de concurrent kon je op 2G en 3G, ook niet op 4G. Je kon bij deze simkaart wel op 4G bij de andere in Griekenland aanwezige netwerken.

En tenslotte: als je je toestel op 3G zet, dan meldt je toestel zich in sommige landen eerst aan op 2G, na verloop van tijd zal je toestel overschakelen naar 3G en als het netwerk het toestaat naar 4G.

En soms moet je 3 of 4 keer een inlog poging doen op een -niet- voorkeurs roamingnetwerk van jouw provider om in te loggen, voor je op de buitenlandse provider mag. (de buitenlandse roaming provider wordt geblokkeerd, tot je netwerk het idee krijgt dat de voorkeursprovider blijkbaar echt geen dekking geeft.....dus door de meerdere aanlog pogingen op het eerder "geblokkeerde"netwerk achter elkaar. Dan krijg je als nog toegang tot die provider, totdat je weer langere tijd op hun voorkeurs provider ingelogd bent geweest.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

offtopic:
Ben ff aan het prutsen :+

[ Voor 91% gewijzigd door Glashelder op 31-07-2018 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

[...]
Simpel gebruikt blijkbaar T-Mobile. Dit is dus geen bewijs voor je stelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112755

Hier KPN particulier. In het buitenland ervaar ik altijd trager internet sinds die nieuwe roamingovereenkomst. Je wordt in mijn ogen gewoon afgeknepen. (Ervaring BE, FR en DUI)
Zelf op 3G soms totaal geen verkeer mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Glashelder schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 15:18:
[...]

Simpel gebruikt blijkbaar T-Mobile. Dit is dus geen bewijs voor je stelling.
Ik hoef helemaal niets te bewijzen, lees de topics over onder-providers maar terug, die krijgen nooit voorrang op de ''directe' klanten.
Anoniem: 112755 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 16:04:
Hier KPN particulier. In het buitenland ervaar ik altijd trager internet sinds die nieuwe roamingovereenkomst. Je wordt in mijn ogen gewoon afgeknepen. (Ervaring BE, FR en DUI)
Ik kom regelmatig in BE ( grensdorp ) en ervaar dit soms, maar wisselen van aanbieder levert soms meer / betere verbindingen op.

Zoals ik hiervoor al aangaf, de EU-overeenkomst zal geen minimale snelheid in zich dragen, alleen maar "klant moet verplicht toegang krijgen tegen lokale kosten" bla bla
Dat is net zoals de EU regulering over "universele opladers"
Iedereen gebruik nu USB, maar het toestel gedeelte verschilt nog steeds.

Daarom is regulering zo'n gedoe, ze moeten elke letter controleren, en elke uitleg zo wegschrijven dat het sluitend is, er is altijd wel iemand die een loophole vindt
( we hebben nu in de EU allemaal datatoegang, tegen lokale kosten, zoals thuis .... maar nergens staat er dat het dezelfde snelheden 'als thuis' moet zijn )

[ Voor 62% gewijzigd door FreshMaker op 31-07-2018 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:57
FreshMaker schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 16:05:
[...]

Ik hoef helemaal niets te bewijzen, lees de topics over onder-providers maar terug, die krijgen nooit voorrang op de ''directe' klanten.

[...]
Jij vergelijkt Simpel met KPN, terwijl de 2 compleet verschillende netwerken gebruiken ;) dat is denk ik waar Glashelder het over heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Ik had iets soortgelijks met een andere virtuele provider op het KPN Netwerk.

In Italië, Duitsland, Oostenrijk ging alles prima op 3G/4G. Snel genoeg om met 4MB/s sport te streamen iig.

In Zwitserland, hele tijd problemen. Tot ik handmatig een 4G netwerk heb geforceerd.

| live and give like no one else |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

MartijnAbel schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 17:38:
[...]

Jij vergelijkt Simpel met KPN, terwijl de 2 compleet verschillende netwerken gebruiken ;) dat is denk ik waar Glashelder het over heeft
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nw7OQLn6r3zqiXD6AX96lumg/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Dat is bij veel meer providers. In Spanje en Frankrijk heb ik met mijn BEN abonnement slecht internet (in tegenstelling tot in NL). Zet ik de KPN (zakelijk) sim aan en gebruik ik deze, dan merk ik geen verschil met thuis.
Hier zie je dat er dus ergens beknibbeld moet worden bij de budget providers.
Wij noemen dat gewoon: alle waar naar zijn geld.

[ Voor 7% gewijzigd door HerZon op 31-07-2018 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Nu online
Anoniem: 112755 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 16:04:
Zit bij Tmobile. Nooit last van afgeknepen snelheden. In die zin, de behaalde snelheid ligt 99% boven de 25Mbps meer dan genoeg dus. Duitsland, België, Spanje, Canarische Eilanden allemaal geen probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Afgelopen vakantie viel mij op dat ik erg vaak en erg lang op 3G ben verbonden, terwijl de mobiel van m'n vrouw wel op 4G zat. Ik vond dat echt wel apart.

Mijn abonnement:
- iPhone 7
- KPN
- Automatische netwerk selectie
- €66 per maand.

Abonnement vrouw:
- iPhone 6
- Simyo
- Automatische netwerk selectie.
- € 10 per maand, Sim only.

Ik heb het vermoeden dat er wel mee geknoeid wordt. Dat versta ik niet onder "Roam like home".

[ Voor 19% gewijzigd door kamerplant op 01-08-2018 11:12 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
gast schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 11:11:
Afgelopen vakantie viel mij op dat ik erg vaak en erg lang op 3G ben verbonden, terwijl de mobiel van m'n vrouw wel op 4G zat. Ik vond dat echt wel apart.

Mijn abonnement:
- iPhone 7
- KPN
- Automatische netwerk selectie
- €66 per maand.

Abonnement vrouw:
- iPhone 6
- Simyo
- Automatische netwerk selectie.
- € 10 per maand, Sim only.

Ik heb het vermoeden dat er wel mee geknoeid wordt. Dat versta ik niet onder "Roam like home".
toon volledige bericht
Het kan veel minder complot zijn dan je denkt: als je een datasessie start op 3G, dan zal je niet meer naar 4G wisselen zo lang deze datasessie "open staat". En daarbij is "open staan" iets anders dan dat de verbinding ook door jou actief gebruikt wordt. Zet je je toestel een minuut op de vliegtuig modus, dan zal je toestel meestal ook alsnog naar 4G gaan.

NB. andersom wisselen lukt wel: als je tijdens een gesprek of datasessie je 4G verbinding verliest, dan zal je toestel wel terug schakelen naar 3G of zelfs 2G. Andersom, dus opschakelen naar 4G gaat dan echter niet.
Pagina: 1