Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

wat moet ik veranderen( GPU )?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Gamen spellen zoals csgo en fortnite

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
200

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model zou graag betere prestaties uit mijn kast halen deze specs heb ik nu
case : coolermaster h500p
CPU : AMD FX-8350 8 Core 4,2Ghz
Motherbord: Asrock Extreme 3 970 R2.0
GPU: XFX 7950 3GB Double Dissipation
Ram: 8GB (2x4) DDR3 Corsair Vengeance 1600Mhz
Processor koeler: Cooler Master masterair g100m
Memory :2x 2TB (2000GB) Seagate SSHD (Fast startup) (8GB)
Voeding: Cooler Master GM G750M 80 plus bronze watt modulair
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
een nieuwe video kaart
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? geen

Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen. nee

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
niet van plan
Wat verwacht je van ons? hulp
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?
bang for buck altijd goed

Beste antwoord (via Verwijderd op 31-07-2018 23:33)

• lamaa1
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 26-11 21:50
Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2018 @ 22:43:
wat is de beste oplossing zonder naar geld te kijken voor deze case
Op zich zou je met deze setup prima CS GO en Fortnite kunnen spelen. Fortnite wel op medium settings gok ik dan. Want draaien die spellen niet fijn dan? CS GO draaide ik met een combo van een HD 7950 (Vapor-X) en een 6700k ook vrijwel continue boven de 150 fps.

Kijk, als je geld zat hebt kan je natuurlijk beter een nieuwe pc kopen. Een HD 7950 is volgens mij nog vergelijkbaar met een GTX 1050 of een 1050 ti. Mocht je echt een upgrade willen zou ik meteen voor een 1070 gaan. Een 1060 vind ik dan persoonlijk weer een iets te minimale upgrade indien je er 300 euro tegen aan gooit. Of je kunt wachten totdat Nvidia nieuwe kaarten op de markt brengt.

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wat verwacht je zelf ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 26-11 16:13
Met 200 euro zit je aan een 1050TI. Dat is geen significante update.
Dus meer budget vrijmaken, tweedehands, of tevreden zijn met wat je hebt.

Ik zou ook eerst eens kijken of je geen last hebt van cpu throtteling. Bekend probleem met FX processors in combinatie met goedkope bordjes.

[ Voor 53% gewijzigd door WEBGAMING op 30-07-2018 21:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
een nieuw moederbord is denk ik de key

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-11 21:15
Aan alleen een moederbord heb je natuurlijk helemaal niks.

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter

Acties:
  • Beste antwoord

• lamaa1
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 26-11 21:50
Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2018 @ 22:43:
Op zich zou je met deze setup prima CS GO en Fortnite kunnen spelen. Fortnite wel op medium settings gok ik dan. Want draaien die spellen niet fijn dan? CS GO draaide ik met een combo van een HD 7950 (Vapor-X) en een 6700k ook vrijwel continue boven de 150 fps.

Kijk, als je geld zat hebt kan je natuurlijk beter een nieuwe pc kopen. Een HD 7950 is volgens mij nog vergelijkbaar met een GTX 1050 of een 1050 ti. Mocht je echt een upgrade willen zou ik meteen voor een 1070 gaan. Een 1060 vind ik dan persoonlijk weer een iets te minimale upgrade indien je er 300 euro tegen aan gooit. Of je kunt wachten totdat Nvidia nieuwe kaarten op de markt brengt.

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-11 16:11
Het systeem wat je nu hebt is aardig goed in balans, zodra je iets upgrade krijg je waarschijnlijk al een "bottleneck". Daarnaast is het investeren in AM3 het absoluut niet waard. Ik zou doorkachelen en sparen voor een compleet nieuwe systeem.

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:51
Hahn schreef op maandag 30 juli 2018 @ 22:06:
Aan alleen een moederbord heb je natuurlijk helemaal niks.
Als zijn cpu terugklokt omdat het moederbord de cpu helemaal niet aankan en de VRM's te warm worden zal een goed moederbord daar wel degelijk verbetering in brengen.

Het is alleen zonde om daar nog geld voor uit te geven.

Een snellere gpu is in dit geval weinig zinvol.

Ik zou een fan op de VRM's zetten en nogmaals proberen.

@TS Wat heb je zelf al gedaan om te bepalen waar de bottleneck zit? Heb je al eens gemeten hoeveel je cpu en gpu gebruikt worden?

Verwijderd

Topicstarter
mijn gpu word erg warm en kom aan de 90%

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-10 11:31

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 23:34:
mijn gpu word erg warm en kom aan de 90%
aan de 90% is heel wat anders dan continue gepind op 100%. met je GPU op 90% betekent dit dat je GPU wisselen geen zin heeft, aangezien je CPU je GPU op dit moment niet met genoeg "informatie" kan voeden.

Kijk eens op wat voor frequentie je CPU draait tijdens het gamen; het kan maar al te goed zijn dat dit lager is dan de 4 Ghz omdat je moederbord VRM's oververhit raken. Mocht dit zo zijn kun je houtje-touwtje even een fan op de VRM's kunnen zetten om te kijken of dit een deel van je problemen oplost.

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

NLBUURMAN schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 13:26:
[...]

aan de 90% is heel wat anders dan continue gepind op 100%. met je GPU op 90% betekent dit dat je GPU wisselen geen zin heeft, aangezien je CPU je GPU op dit moment niet met genoeg "informatie" kan voeden.

Kijk eens op wat voor frequentie je CPU draait tijdens het gamen; het kan maar al te goed zijn dat dit lager is dan de 4 Ghz omdat je moederbord VRM's oververhit raken. Mocht dit zo zijn kun je houtje-touwtje even een fan op de VRM's kunnen zetten om te kijken of dit een deel van je problemen oplost.
TS heeft al iemand als beste antwoord gemarkeerd. Daarmee is hij/zij al geholpen. @Verwijderd Mocht dat niet zo zijn, ben je wel vlot met markeren. zolang je er nog niet uit bent wat er is en leden je helpen, is er geen oplossing, dus geen beste antwoord.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1