Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe server, is dit wat?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• mellowpimp
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hoewel het systeem als servertje ingezet zal worden, zijn het standaard desktop onderdelen, vandaar dat ik hier om advies vraag.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
24x7 server, voor niet kritieke bestanden, denk aan media opslag etc. moet wel een beetje kracht hebben voor 1 a 2 1080p transcodes. er zal een vorm van linux op komen

Wat mag het systeem gaan kosten?
hoewel ik in principe tot 1200 euro ong kan gaan, vindt ik tussen de 600 en 700 wel een mooi budget. maar het kan dus meer als er voordelen aan zetten.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
6x 8TB schijven. WD White Labels. en Inter-Tech IPC 4U-4088-S kast.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
moederbord, cpu, geheugen, voeding.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
laag geluidsniveau, energieverbruik. zou mooi zijn, maar geen harde eis

Ga je overklokken?
nee

Wat verwacht je van ons?
ik heb met hulp van google een systeem samengesteld die wel leuk lijkt, maar ik heb wel eens computers geassembleerd in het verleden dus weet wel een klein beetje, maar ik ben lang geen expert. vraag is of onderstaande lijst goed is, of ruimte voor verbetering.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 133,89€ 133,89
1Asus Prime X370-Pro€ 129,-€ 129,-
1MSI GT 710 2GD3H H2D€ 49,-€ 49,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13€ 152,-€ 152,-
1Seasonic Focus Plus 550 Gold€ 79,95€ 79,95
1WD Black PCIe SSD 256GB€ 85,-€ 85,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 628,84

[ Voor 3% gewijzigd door mellowpimp op 29-07-2018 17:34 ]

Alle reacties

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 26-11 17:14
Ik vind het persoonlijk een slechte keuze moederbord, aan de ene kant asus is goed het is een vrij luxe moederbord en zeer futur proof maar aan de andere kant om een moederbord van 1/6 van je budget te nemen die bijna even duur is als je cpu, mwoah je kan waarschijnlijk prima af met een B moederbord.

Zelf zou ik ook geen pcie ssd nemen maar lekker een crucial mx500 sata ssd, de performance ga je amper merken.

Het ram is ook erg luxe waarom niet zoiets?
pricewatch: Kingston ValueRAM KVR24R17S8K4/16I

Videokaart uitstekende keuze.

voeding ook, altijd gewoon een kwaliteit voeding nemen.

Cpu is ook een prima keus.

• mellowpimp
  • Niet online
Torac schreef op zondag 29 juli 2018 @ 17:47:
Ik vind het persoonlijk een slechte keuze moederbord, aan de ene kant asus is goed het is een vrij luxe moederbord en zeer futur proof maar aan de andere kant om een moederbord van 1/6 van je budget te nemen die bijna even duur is als je cpu, mwoah je kan waarschijnlijk prima af met een B moederbord.

Zelf zou ik ook geen pcie ssd nemen maar lekker een crucial mx500 sata ssd, de performance ga je amper merken.

Het ram is ook erg luxe waarom niet zoiets?
pricewatch: Kingston ValueRAM KVR24R17S8K4/16I

Videokaart uitstekende keuze.

voeding ook, altijd gewoon een kwaliteit voeding nemen.

Cpu is ook een prima keus.
een goedkopere mobo kan alleen als ik het aantal sata poorten van 8x naar 6x doe. opzich kan het wel, dan zou ik ipv de ssd wel een m2 moeten houden.

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-10 11:31

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

En zou dat niet ten koste moeten gaan tov de sata poorten, zoals vaak wel het geval is.

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-11 13:55
Ik lees even mee, want ben zelf ook in de markt voor een nieuwe server.
Maar waarom kies je voor een Ryzen met losse videokaart? Waarschijnlijk verbruikt deze aanzienlijk meer dan bijvoorbeeld een i3-8100, wat tegenwoordig ook een quad code is.

Verder is een sata SSD vaak zuiniger als een PCI-E ssd

Dit topic is trouwens ook een aanrader:
Het grote zuinige server topic - deel 2

[ Voor 7% gewijzigd door yorroy op 30-07-2018 10:43 ]

• mellowpimp
  • Niet online
yorroy schreef op maandag 30 juli 2018 @ 10:43:
Ik lees even mee, want ben zelf ook in de markt voor een nieuwe server.
Maar waarom kies je voor een Ryzen met losse videokaart? Waarschijnlijk verbruikt deze aanzienlijk meer dan bijvoorbeeld een i3-8100, wat tegenwoordig ook een quad code is.

Verder is een sata SSD vaak zuiniger als een PCI-E ssd

Dit topic is trouwens ook een aanrader:
Het grote zuinige server topic - deel 2
als ik de power supply calculator moet geloven gebruiken beide cpu's evenveel stroom. moet ik wel zeggen dat ik geen flauw idee heb of dat een goede indicatie is maar goed. de ryzen heeft wat meer kracht volgen passmark benchmark. het zou idd wel wat stroom kosten voor de videokaart ja.
Pagina: 1