Hoewel het systeem als servertje ingezet zal worden, zijn het standaard desktop onderdelen, vandaar dat ik hier om advies vraag.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
24x7 server, voor niet kritieke bestanden, denk aan media opslag etc. moet wel een beetje kracht hebben voor 1 a 2 1080p transcodes. er zal een vorm van linux op komen
Wat mag het systeem gaan kosten?
hoewel ik in principe tot 1200 euro ong kan gaan, vindt ik tussen de 600 en 700 wel een mooi budget. maar het kan dus meer als er voordelen aan zetten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
6x 8TB schijven. WD White Labels. en Inter-Tech IPC 4U-4088-S kast.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
moederbord, cpu, geheugen, voeding.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
laag geluidsniveau, energieverbruik. zou mooi zijn, maar geen harde eis
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?
ik heb met hulp van google een systeem samengesteld die wel leuk lijkt, maar ik heb wel eens computers geassembleerd in het verleden dus weet wel een klein beetje, maar ik ben lang geen expert. vraag is of onderstaande lijst goed is, of ruimte voor verbetering.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
24x7 server, voor niet kritieke bestanden, denk aan media opslag etc. moet wel een beetje kracht hebben voor 1 a 2 1080p transcodes. er zal een vorm van linux op komen
Wat mag het systeem gaan kosten?
hoewel ik in principe tot 1200 euro ong kan gaan, vindt ik tussen de 600 en 700 wel een mooi budget. maar het kan dus meer als er voordelen aan zetten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
6x 8TB schijven. WD White Labels. en Inter-Tech IPC 4U-4088-S kast.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
moederbord, cpu, geheugen, voeding.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
laag geluidsniveau, energieverbruik. zou mooi zijn, maar geen harde eis
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?
ik heb met hulp van google een systeem samengesteld die wel leuk lijkt, maar ik heb wel eens computers geassembleerd in het verleden dus weet wel een klein beetje, maar ik ben lang geen expert. vraag is of onderstaande lijst goed is, of ruimte voor verbetering.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler | € 133,89 | € 133,89 |
| 1 | Asus Prime X370-Pro | € 129,- | € 129,- |
| 1 | MSI GT 710 2GD3H H2D | € 49,- | € 49,- |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13 | € 152,- | € 152,- |
| 1 | Seasonic Focus Plus 550 Gold | € 79,95 | € 79,95 |
| 1 | WD Black PCIe SSD 256GB | € 85,- | € 85,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 628,84 | |
[ Voor 3% gewijzigd door mellowpimp op 29-07-2018 17:34 ]