Acties:
  • +2 Henk 'm!

• usgaap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 08:53

Op 19 juli 2018 heeft Xiaomi de Xiaomi Mi Max 3 met de Snapdragon 636 gereleased. Deze 6,9" telefoon van Xiaomi heeft op het moment van schrijven, 26 juli 2018 2 augustus 2018, nog geen niet zoveel user reviews. Daarnaast ontbreekt is er informatie over het wel of niet aanwezig zijn van Face-ID. En de eventueel daarbij behorende bug(s). Check daarom versie beheer voor de aanpassingen en toevoegingen van informatie over deze nieuwe budget telefoon. En maak van deze pagina een bookmark.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9jXCVOpF6ZTnQuPQsgkTJFqj/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VfMqI8o5JBYtGUNl02niUuRB/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yC1DA2iWj6989BiZoQ0wlCuE/full.jpg

Na het succes van de Xiaomi Mi Max en de Mi Max 2 komt Xiaomi nu met de .. tadaa .. Mi Max 3.

Voor veel Tweakers zal de nieuwe middenmotor van Xiaomi, gerealesed op 19 juli 2018, veel te groot zijn. Immers, waar laat je zo'n telefoon? Te groot voor de broekzak, te klein als tablet. Maar als zelfs Apple zich waagt aan een telefoon van, volgens geruchten 6,5", mogen anderen niet achterlopen.

In de slechts 8mm dikke Dual-SIM (dual 4G VoLTE) phablet vinden we een 5500mAh-accu die je volgens de fabrikant in een uur tot 71% vol moet kunnen laden. Ondersteuning voor Quickcharge 3.0 18W is aanwezig.
De telefoon zelf heeft een 18:9 scherm met een grootte van 6,9", zo'n 17,5 cm. Door de smallere bezels is de Mi Max 3 niet wezenlijk veel groter dan zijn voorganger. In het hart van de telefoon huist een Qualcomm Snapdragon 636, een octacore uit het laatste kwartaal van 2017 met Kryo 260-kernen die op 1,8GHz werken.
The Snapdragon 636 features the Qualcomm® Kryo™ 260 CPU, which delivers a 40 percent increase in device performance over the Snapdragon 630. The Snapdragon 636 also comes with support for modern ultra-wide FHD+ displays and Assertive Display, which optimizes the visibility of the display in all lighting conditions.
Ter vergelijking: in de Xiaomi Mi Max 2 zit een Qualcomm Snapdragon 625, een processor die we eerder aantroffen in de Redmi Note 4-serie, de Lenovo P2, Motorola Moto Z Play en Huawei Nova.

Xiaomi heeft aan de achterkant een dubbele camera geplaatst, een met een 12MP sensor en een tweede met een 5MP sensor. Beiden hebben een diafragma van f / 1.9. De camera aan de voorkant heeft een sensor van 8MP en een diafragma van f / 2.0.

Waar de Xiaomi Mi Max 2 een LCD met een resolutie van 1920x1080 pixels had, heeft de Mi Max 3 een LCD met een resolutie van 2160x1080 pixels met een 84 per cent NTSC colour gamut en een 1500:1 contrast ratio.

Xiaomi Mi Max 2 vs Mi Max 3
Links de Xiaomi Mi Max 2, rechts de nieuwe Xiaomi Mi Max 3.

Geen OLED dus maar daar is de prijs dan ook naar; de Xiaomi Mi Max 3 4GB RAM/ 64GB ROM is op het moment van schrijven op verschillende Chinese webshops te bestellen voor bedragen die beginnen bij
~ $300,-. De 6GB RAM/ 128GB ROM gaat voor ongeveer $50 meer over de toonbank.

Let wel, dit is zonder alle kosten die geassocieerd worden met import zoals douane- en inklaringskosten of omzetbelasting.

Goed, verder met de Mi Max 3, die nog een groot pluspunt heeft; het geheugen is uitbreidbaar met microSD kaartjes mocht je de tweede SIM niet gebruiken. Niet alleen dat, de Mix Max 3 beschikt buiten een
USB Type C 1.0 connectie ook over een... yay 3.5 mm audio jack! Wat in het huidige technologische landschap bijna een uitzondering schijnt te worden.

De Mi Max 3 is op dit moment beschikbaar in 2 verschillende configuraties; een met 4GB RAM en 64 GB ROM en een met 6GB RAM en 128 GB ROM. Daarnaast kun je kiezen uit 3 kleuren; zwart, blauw en goud.

Wil je de ontwikkeling van alternatieve ROM's of goede tips voor deze nieuwe telefoon op de voet volgen,
houd dan de threads op XDA zeker bij.

Terug naar Inhoudsopgave

Een verkoopkanaal op Aliexpress gaf een opmerkelijke waarschuwing bij de listing van de Xiaomi Mi Max 3 Global ROM in hun webshop:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lA3l8jRZjOBOhWzNV9EePIR2/full.jpg

Een goede verstaander kan hieruit opmaken dat er
  • A - Face ID in het toestel zit. Dit is bevestigd door Chris van TechTablets.com in zijn review van de telefoon.
  • B - Face ID werkt vooralsnog niet op toestellen verkocht aan Nederlanders die de taal van hun Xiaomi Mi Max 3 Global ROM toestel in het Nederlands instellen.
Daarnaast verschijnt er voor de XIaomi Mi Max 3 eerst een China ROM. Dit is een ROM zonder Google Play en mét Chinese bloatware. Je kan de ROM in het Engels instellen. En Google Play is te sideloaden. Xiaomi maakt er een gewoonte van pas na een aantal maanden een GLOBAL ROM uit te brengen. Verwacht dus voorlopig nog geen ROM met Google Play.

Terug naar Inhoudsopgave

Rest me weinig meer behalve het volgende gerucht toe te voegen aan dit topic; er 'schijnt/ scheen' ook een Mi Max 3 Pro aan te komen.

Echter, volgens een post op Weibo van Zhi Zhiyuan, product marketing director van Xiaomi, is dit een illusie. En zou er volgens hem geen Mi Max 3 Pro gelanceerd worden. Tegenstrijdige berichten dus, die ik zeker in de gaten zal houden. Verwacht hier binnenkort meer informatie over op het moment van bekendmaking van meer nieuws.

Zou de Mi Max 3 Pro alsnog wél uitkomen, dan zou die volgens de listings op NCC en de inmiddels verwijderde webpagina op Mi.com bijna identieke componenten en eigenschappen hebben. Maar met als groot verschil de processor: waar de Mi Max 3 een Snapdragon 636 heeft, huist er volgens meerdere bronnen in de Mi Max 3 Pro een Snapdragon 710. Mocht je geïnteresseerd zijn in hoe de 2 chips zich onderling verhouden, Yournexttech.com heeft wat side-by-side comparisons gedaan en benchmarks gedraaid en deze gepubliceerd.

Terug naar Inhoudsopgave

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/f1qkeq3uEoHBad5SWsgJeBV1/full.jpg

Terug naar Inhoudsopgave

De Mi Max 3 te koop in China en de rest van de wereld

Let bij het bestellen op een aantal zaken... Allereerst ben je verplicht kosten te betalen die horen bij het importeren van een telefoon uit China. Lees er hier meer over. Of anders bij dit topic op Tweakers.

Sommige aanbieders van de Xiaomi Mi Max 3 proberen deze kosten voor je te omzeilen. De webshop belooft op het pakketje een waarde van bijvoorbeeld €12 te schrijven, zodat je theoretisch gezien gevrijwaard blijft van overige kosten.

Maar de Douane is niet gek. En een pakketje uit China met de omvang en gewicht van een telefoon kan er door een overijverige ambtenaar uit gepikt worden. En zul je alsnog extra kosten moeten betalen.

Andere webshops hanteren een middle-man. Ze sturen de telefoon eerst naar een tussenpersoon in bv de UK. Van daaruit verstuurd een medewerker de telefoon naar Nederland. Hier zijn meestal vrij forse kosten aan verbonden, zo'n €30 over het geheel genomen.

Daarnaast zijn er andere dingen die mogelijk voor wat scheve ogen kunnen zorgen. Gaat de Mi Max 3 kapot dan zul je hem op moeten sturen naar China. En let ook op de prijzen. Deze fluctueren vrij fors in het begin. Daarnaast is het aan te raden een aanbieder te zoeken die al wat langer bestaat en meerdere (positieve) beoordelingen heeft.

Ook bij dit alles geldt... bestellen op eigen risico.

Terug naar Inhoudsopgave

• We wachten nog op de eerste reviews. Je zal ze hier vinden wanneer ze opduiken.
  • Eerste unboxing en review van de Xiaomi Mi Max 3 door TechTablets.com

Terug naar Inhoudsopgave

VersieDatumAanpassingen
V1.021-07-2018Topic aangemaakt
V1.123-07-2018Lay-out verbeterd, inhoudsopgave/ pricewatch/ nieuws en reviews toegevoegd.
V1.2.125-07-2018Tegenstrijdige berichten eventuele komst "Xiaomi Mi Max 3 Pro" toegevoegd.
V1.2.225-07-2018Xiaomi Mi Max 3 vs Redmi Note 5 AI - Full Battery test with Pubg toegevoegd.
V1.2.325-07-2018Mogelijke aanwezigheid Face-ID en bug voor Global ROM NL toegevoegd
V1.2.426-07-2018Proloog toegevoegd
V1.328-07-2018Eerste review toegevoegd. Aanwezegheid Face ID bevestigd.
V1.401-08-2018Topic aangevuld met Chinese webshops die de Mi Max 3 verkopen.

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur dan een privé bericht naar usgaap.

Met dank aan @rens-br voor het mogen gebruiken van de lay-out. Much appreciated.

[ Voor 19% gewijzigd door usgaap op 02-08-2018 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usgaap
Y451N schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 11:13:
[...]

Mag ik je vragen waar je de Mi Max 3 hebt besteld?
Ik heb mijn telefoon (6GB/ 128GB) besteld bij een shop op Aliexpress die zich Mi Global Shop noemt (maar niet officieel geassocieerd is met Xiaomi).€316 aankoop, met €32 DHL verzending totaal €348.

Betaling is al een halve week goedgekeurd en ontvangen, nu de levering nog... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloR_
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-09 17:32
usgaap schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 14:44:
[...]

[...]

Ik heb mijn telefoon (6GB/ 128GB) besteld bij een shop op Aliexpress die zich Mi Global Shop noemt (maar niet officieel geassocieerd is met Xiaomi).€316 aankoop, met €32 DHL verzending totaal €348.

Betaling is al een halve week goedgekeurd en ontvangen, nu de levering nog... |:(
Is dat dan de internationale versie van de telefoon? (die werkt op alle GSM-banden hier in Europa?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatsek
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-07 15:13
FloR_ schreef op maandag 30 juli 2018 @ 14:29:
[...]

Is dat dan de internationale versie van de telefoon? (die werkt op alle GSM-banden hier in Europa?)
Op zich is er nu maar 1 hardware versie, dus met band 20 zal het wel goed zitten. De rom is wel even afwachten, je zal hem of als "China version" krijgen, met alleen Engels en een paar chinese varianten. De global rom is volgens mij nog niet uit, dus kan de leverancier er een "aangepaste" rom op gezet hebben, waar je niet op zit te wachten.

Zelf zoek ik een blauwe 128Gb versie van een betrouwbare leverancier. Maar deze staan overal op "Out of stock" of pre-order helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GQAH
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:29

GQAH

King Tux

usgaap schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 14:44:
[...]

[...]

Heb je ondertussen al een update gekregen vanuit de shop m.b.t. de verzending? Zoek namelijk zelf ook nog een adres om hem vandaan te halen.

GQAH - Good, Quick and Helpful

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usgaap
GQAH schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 14:09:
[...]

Heb je ondertussen al een update gekregen vanuit de shop m.b.t. de verzending? Zoek namelijk zelf ook nog een adres om hem vandaan te halen.
Ja... deze update... :/

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
Dear usgaap NA

You have a new message from AliExpress supplier Jack Ma.

Jack Ma: Dear friend

Good day!

Thank you for placing the order in our store!
We are contacting you regarding the stock of Max 3 128GB. 
Xiaomi manufacturer delayed the production.
We expect that the stock will arrive in 2 weeks. 
Could you please be patient and wait about 2 more weeks? 
Don't worry! We are the Xiaomi's authorized agent. 
The stock will arriver earlier than other sellers. 
We will give priority to your order once it arrives.

We will add a Mi Band 3 as compensation for the long wait.

We apologize for the inconvenience caused!
Looking forward to your response!
Kind Regards
Mi Global Store After-sale Manager
Yara

Nadeel.. ik moet 2 weken langer wachten (wat ik al anderhalve week doe). ook hecht ik weinig waarde aan de "2 weken" en zie ik dit zo makkelijk naar 3 of 4 weken veranderen. Maar dat terzijde. Een maatje van me was op launch in China en vroeg of-ie een 4GB Mi Max 3 moest meenemen voor mij. Nee, zei ik, ik wacht op de 6GB. Begin nu wel een beetje ongeduldig te worden.

Maar goed, ik krijg er een Mi Band 3 voor terug. Een vergoeding voor het feit dat de prijzen alweer vrij fors zijn gezakt. Op 19 juli zo'n €350... nu €308.

Hoop dat dit helpt.

[ Voor 20% gewijzigd door usgaap op 01-08-2018 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y451N
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:37
Zojuist de Mi Max 3 besteld op TradingShenzhen.com

Keuze ging naar TradingShenzhen omdat meerdere YouTubers hem daar ook vandaan hebben.

Ik ben benieuwd!

[ Voor 38% gewijzigd door Y451N op 01-08-2018 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GQAH

GQAH

King Tux

Y451N schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 23:29:
Zojuist de Mi Max 3 besteld op TradingShenzhen.com

Keuze ging naar TradingShenzhen omdat meerdere YouTubers hem daar ook vandaan hebben.

Ik ben benieuwd!
Mag ik vragen welke Mi Max 3 je besteld hebt? De 4GB of de 6GB versie?

Zie namelijk nu dat de 6GB "out of stock" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloR_
Wow, die prijs op TradingShenzhen.com. Nog geen 270 euro?! Weliswaar voor de 64GB, maar lijkt mij toch scherpe prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alessandr0
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-06 22:17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usgaap
Dank jullie voor het vermelden van de webshops waar de Mi Max te verkrijgen is, buiten Aliexpress ed. Opgenomen in de startpost.
FloR_ schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 14:21:
Wow, die prijs op TradingShenzhen.com. Nog geen 270 euro?! Weliswaar voor de 64GB, maar lijkt mij toch scherpe prijs?
Op Aliexpress doet-ie ~€252,99 met gratis reguliere verzending. Ik weet alleen niet hoe Trading Shenzen de Xiaomi Mi Max 3 verstuurt.

Zit eraan te denken Aliexpress order te cancellen. Word een beetje moe van het wachten. En de prijsdalingen in de tussentijd dat mijn bestelling staat. Goed, mij is intussen als dank voor mijn geduld al wel een Xiaomi powerbank, een Xiaomi hoofdtelefoon en een Xiaomi Mi Band 3 beloofd (waarvan ik nog maar moet zien of dat ook daadwerkelijk wordt geleverd).

Is er intussen iemand die zicht heeft op de levering van zijn of haar bestelde 6GB versie in de komende dagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y451N
GQAH schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 09:23:
[...]

Mag ik vragen welke Mi Max 3 je besteld hebt? De 4GB of de 6GB versie?

Zie namelijk nu dat de 6GB "out of stock" is.
De 4GB versie met Global ROM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y451N
FloR_ schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 14:21:
+- €290 incl. verzendkosten, wat mij betreft een mooie prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alessandr0
  • Laatst online: 17-06 22:17
Sinds gisteren binnen en werkt tot nu toe lekker

TradingShenzhen.com besteld totaalprijs 290 +invoerrechten 38 euro. 4 gb versie zwart met global rom. Al zeggen veel mensen (XDA Forum) dat het een fake rom is, maar bij mij doet alles het wel goed en batterij gaat lang mee :D

[ Voor 84% gewijzigd door Alessandr0 op 09-08-2018 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:05
Ik heb deze nu in mijn winkelmandje, ga nog niet bestellen (twijfel twijfel....) want ik heb al een OP6 en eigenlijk is de 'downgrade' natuurlijk vreemd, maarja
:
https://www.aliexpress.com/item/-/32897993001.html voor €238,18

met deze silicon 'case'
https://www.aliexpress.com/item/-/32901787513.html zie er op de plaatjes wel goed uit, voor € 1,32 wel een gokje waard.

Iemand anders nog een advies voor een goede TPU case, zo'n transparante siliconen hoes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karpersmurf
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14-07 12:20
Ik heb vanavond de 4/64gb zwart besteld op eGlobalCentral, normaal 250 euro maar met couponcode 'SAVE599' nu 244 euro 🙂

Levertijd tussen de 6-8 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GQAH

GQAH

King Tux

usgaap schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 15:18:
[...]

Ja... deze update... :/

code:
1
2
3
4
5
6
7
Dear usgaap NA

You have a new message from AliExpress supplier Jack Ma.

Jack Ma: Dear friend

Good day!

Nadeel.. ik moet 2 weken langer wachten (wat ik al anderhalve week doe). ook hecht ik weinig waarde aan de "2 weken" en zie ik dit zo makkelijk naar 3 of 4 weken veranderen. Maar dat terzijde. Een maatje van me was op launch in China en vroeg of-ie een 4GB Mi Max 3 moest meenemen voor mij. Nee, zei ik, ik wacht op de 6GB. Begin nu wel een beetje ongeduldig te worden.

Maar goed, ik krijg er een Mi Band 3 voor terug. Een vergoeding voor het feit dat de prijzen alweer vrij fors zijn gezakt. Op 19 juli zo'n €350... nu €308.

Hoop dat dit helpt.
Het is ondertussen bijna 2 weken verder. Toevallig al een update gehad vanuit de shop?

Zie nu namelijk dat er het volgende op de pagina van de 6GB versie staat: (5649 stukken Beschikbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bratzz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 19:55
karpersmurf schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 22:17:
Ik heb vanavond de 4/64gb zwart besteld op eGlobalCentral, normaal 250 euro maar met couponcode 'SAVE599' nu 244 euro 🙂

Levertijd tussen de 6-8 dagen.
Karpersmurf, heb je deze al binnen gekregen van Eglobal ?
Zou daar ook willen bestellen maar lees de wildste verhalen over deze shop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y451N
Bratzz schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 19:24:
[...]

Karpersmurf, heb je deze al binnen gekregen van Eglobal ?
Zou daar ook willen bestellen maar lees de wildste verhalen over deze shop....
Op TradingShenzhen kost dit toestel op dit moment €247,- Daar heb ik de mijne ook vandaan en is betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bratzz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 19:55
Y451N schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 22:29:
[...]

Op TradingShenzhen kost dit toestel op dit moment €247,- Daar heb ik de mijne ook vandaan en is betrouwbaar.
Heb daar al gekeken maar er komt 15 euro verzending bij en nog
eens 9 euro er bovenop wanneer je wil betalen met PayPal !

Ondertussen toestel besteld op Ali voor 220 verzending inbegrepen.
Hebben beloofd Chinese versie in sealed box te versturen, ben benieuwd.

[ Voor 16% gewijzigd door Bratzz op 25-08-2018 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usgaap
GQAH schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 15:13:
[...]

Het is ondertussen bijna 2 weken verder. Toevallig al een update gehad vanuit de shop?

Zie nu namelijk dat er het volgende op de pagina van de 6GB versie staat: (5649 stukken Beschikbaar).
Pfff... uiteindelijk de order ge-cancelled.

Had vanaf minuut 1 bij de Mi Global Shop op ALiexpress.com de 6GB besteld. Goed, €350, ex verzenden, alleen om de eerste te zijn.

Na 2 weken....

"Order kan niet worden uitgeleverd. U krijgt een Xiaomi headset kado."

2 weken later....

"Uw order heeft vertraging opgelopen, stuur ons een berichtje en we doen u een powerbank kado."

2 weken later....

"Xiaomi heeft aangegeven ons als eerste de volgende batch 6GB/128GB te leveren. U krijgt een Mi Band 3 voor Uw geduld."

2 weken later....

.....

You have cancelled your order...

:-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zyxnor
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-08 07:11
Da's dik balen, zeg.
Ik had de 4GB besteld (zie je andere topic), omdat jij hier postte dat de 6GB niet op voorraad was. Dit bleek ook wel te kloppen toen ik bij Ali ging kijken.
Voor wat ik met m'n foon doe, is 4GB voldoende: vooral lezen en puzzelen; ik draai geen zware apps. Echt magnifiek op dat grote scherm. Ik heb zelfs m'n e-reader weggedaan. Op dit scherm kan ik nu bijv. grotere Japanse puzzels maken, omdat de vakjes preciezer zijn aan te wijzen met zo'n rubberen stylus. En voor de opslag heb ik er 128GB bij geprikt, dus ik kan even vooruit.
Ik neem aan dat je hem alsnog elders gaat bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usgaap
zyxnor schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 09:50:
Da's dik balen, zeg.
Ik had de 4GB besteld (zie je andere topic), omdat jij hier postte dat de 6GB niet op voorraad was. Dit bleek ook wel te kloppen toen ik bij Ali ging kijken.
Voor wat ik met m'n foon doe, is 4GB voldoende: vooral lezen en puzzelen; ik draai geen zware apps. Echt magnifiek op dat grote scherm. Ik heb zelfs m'n e-reader weggedaan. Op dit scherm kan ik nu bijv. grotere Japanse puzzels maken, omdat de vakjes preciezer zijn aan te wijzen met zo'n rubberen stylus. En voor de opslag heb ik er 128GB bij geprikt, dus ik kan even vooruit.
Ik neem aan dat je hem alsnog elders gaat bestellen?
Ja.

Ben een fan van grote schermen, om precies dezelfde redenen als jij. Er komt dus hoe dan ook een Mi Max 3.

Nu inderdaad even kijken wie de 6GB ook echt op voorraad heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyBorr
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-12-2024
Eerder had ik de vraag aan de Mi Global Store gesteld of en wanneer de 6GB op voorraad zou zijn.
Op 4 september kreeg ik bericht:"1.The stock of Original Xiaomi Mi Max 3 is on the way. Black /blue color It will arrive in 1 - 3 working days. Gold color will arrive in 1-2 weeks."
Zaterdag 8 september de knoop doorgehakt en de Mi Max 3 6GB 128GB versie besteld op AliExpress.
De bestelling geplaatst bij de Mi Global Store. De blauwe versie.
Ik vond het een gok gezien de eerdere posts in dit topic...
Vanochtend (11 september) het bericht gekregen dat de telefoon klaar ligt om te versturen.
Ook heb ik nu een Tracking nummer van DHL.
Afwachten wanneer ik de gelukkige eigenaar wordt van een Mi Max 3 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q4Jan
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-08 06:29
4/64 gisteren besteld op gearbest voor mijn vrouw.

€224,90

Schijnt volgens alle beantwoorde vragen echt om de global versie te gaan.
Ik ben benieuwd.

Ze hebben er nu nog 154 voor die prijs als iemand er een wil.

https://www.gearbest.com/...id=1349303#anchorGoodsFAQ

[ Voor 16% gewijzigd door Q4Jan op 16-09-2018 04:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idylle
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-10-2022
Het is dus wachten op de 6gb versie en een beetje betaalbaar. Ik heb nu de max 1 prime, ook nu nog een prima toestel.
Ik had een mi 8 besteld bij Spemall maar dat is verkeerd afgelopen. Het ding is nog steeds in transit maar gelukkig via PayPal het geld terug gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alessandr0 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 20:16:
Sinds gisteren binnen en werkt tot nu toe lekker

TradingShenzhen.com besteld totaalprijs 290 +invoerrechten 38 euro. 4 gb versie zwart met global rom. Al zeggen veel mensen (XDA Forum) dat het een fake rom is, maar bij mij doet alles het wel goed en batterij gaat lang mee :D
Krijg je ook weekly updates van xiaomi op die rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David13
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12-06-2023
Tradingshenzhen heeft nu de officiële Global version 4/64 GB voor €267, verzonden vanuit EU warehouse dus geen invoerkosten en snelle levering.

https://tradingshenzhen.c...pdragon-636-eudevice.html

Verwijderd

Max ICT heeft 'm nu ook, voor 284E
(geen idee welke ROM)

https://maxict.nl/xiaomi-...m=cpc&utm_source=tweakers

Wel even een "heads up", voorraad/leverstatus wijkt wel eens af van wat ze melden...

https://tweakers.net/shop...t-b-punt-v/shopreviews/1/

Verwijderd

lol, max (ICT) heeft net snel prijs en levertijd omhoog gedaan, nu niet meer zo interessant.

Verwijderd

Alternate heeft global vesion nu ook, 318E, wel 8 dagen levertijd...
https://www.alternate.nl/...X&utm_source=tweakers.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyBorr
Even een update..
Op zaterdag 8 september de blauwe Mi Max 3 6GB 128GB versie besteld op AliExpress.
€ 326,81 inclusief verzending via DHL. Het duurde helaas langer dan verwacht, als reden werd de orkaan opgegeven.
Op 24 september de Mi Max 3 ontvangen.
Zoals beloofd: geen invoerrechten etc.
Wauw, wat een pracht telefoon.
Hij is unlocked, voorzien van MIUI versie: MIUI Global 9.6 | Stabiel 9.6.4.0(OEDMIFD).
Bij het opstarten de nodige vragen, waaronder de taal.
En voila: keurig in het Nederlands.
Nu al een tijdje de telefoon aan het gebruiken en hij bevalt me zeer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatsek
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-07 15:13
CrazyBorr schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 16:41:
Even een update..
Op zaterdag 8 september de blauwe Mi Max 3 6GB 128GB versie besteld op AliExpress.
€ 326,81 inclusief verzending via DHL. Het duurde helaas langer dan verwacht, als reden werd de orkaan opgegeven.
Op 24 september de Mi Max 3 ontvangen.
Zoals beloofd: geen invoerrechten etc.
Wauw, wat een pracht telefoon.
Hij is unlocked, voorzien van MIUI versie: MIUI Global 9.6 | Stabiel 9.6.4.0(OEDMIFD).
Bij het opstarten de nodige vragen, waaronder de taal.
En voila: keurig in het Nederlands.
Nu al een tijdje de telefoon aan het gebruiken en hij bevalt me zeer goed.
Dit is (waarschijnlijk) een fake global rom. Het is verstandig om het te checken en er iets anders op te zetten.
Let erop dat als je een chinese versie hebt, te herkennen aan chinese tekst op de doos, je geen officiele global rom kunt flashen vanwege je unlocked bootloader. De beste keus zou zijn om TWRP te flashen, en de laatste versie van xiaomi.eu

Ik heb de blauwe ook, fantastische telefoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Let bij flashen er wel even op dat je met anti-rollback protection te maken kunt hebben!
dwz als je een nieuwere ROM vervangt door een oudere, kun je je telefoon "bricken", onbruikbaar tot officiele repair door Xiaomi rep.
Dit lift eraan of anti rollback enabled is en of je naar een lagere "rollback number" wilt gaan.

Zie voor meer info bijvoorbeeld:
https://forum.xda-develop...tivated-mi-max-3-t3830448

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyBorr
Euh, okay..
Sorry, dit gaat boven mijn pet.
Wat ik wel gezien heb, is dat er nog geen officiële global ROM is.
Voor nu werkt het voor mij prima. Is het verstandig om te wachten op de officiële ROM?
Of loop ik risico's met deze nep ROM?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zover ik het weet is er nog geen global rom voor 6gb/128gb. Aangezien dit echt een nieuw ding is zou ik even wachten met experimenteren, behalve als je weet wat je doet. Op XDA staat een hoop betrouwbare info, zou ik zeker doorlezen als je wilt gaan flashen. Naar xiaomi.eu mag geen probleem zijn, maar ik heb nog niet veel gezien over flashen naar een global 9.6.7 rom... Goed, als alles nu werkt (er zijn gevallen van niet werkende modem op 9.6.4...), gewoon even geduld hebben en genieten van een prachtig toestel! :) Ik kon niet lang genoeg wachten op global 6GB/128GB, dus heb maar een 4GB/64GB gekocht. Wel bij BelSimpel, dat is de global versie (engelse doos) met 9.6.7 global erop, geverifieerd op https://www.mi.com/en/verify/#/en/tab/imei, alles werkt perfect!
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyBorr
Dank voor je reactie TheDudeReloaded.
"If if ain't broken, don't fix it"
Dit is also zo'n vooruitgang op mijn oude Xiaomi Redmi Hm Note.
Ik ga wel de verkoper hierop aanspreken.
Kijken wat hij te zeggen heeft...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verkopers op Aliexpress nemen gewoon een chinese versie, unlocken hem, en gooien een interntionale rom erop, 9.6.4 komt meeste voor, maar daar zitten blijkbaar wat bugs in, soms vastlopers, soms erger, dat je helemaal niet kan bellen (verkeerde modem). Probleem nu is dat Xiamo merkt dat haar officiele partners (bijv. BelSimpel) de internationale versie niet makkelijk verkopen, omdat een chinese versie met internationale ROM een stuk goedkomer is. 220+BTW is rond de 270 in huis, BelSimpel heeft 'm nu voor 330 (was 350). Ik vind het die 50E wel waard gezien alle onduidelijkheden, maar velen kiezen voor de goedkopere versie (had ik waarschijnlijk ook gedaan als ik niet alle berichten gevolgd had...)

Het kost ze dus business, en Xiamo probeert er nu voor te zorgen dat flashen van chinese phones met global roms moeilijker / niet meer mogelijk is, zodat haar partners de global versie kunnen slijten. Natuurlijk is er ook een deel veiligheid, geen idee wat er met die fake ROMs gerotzooid is, maar om de een of andere manier denk ik dat (gemiste) harde dollars luider spreken in hun overweging. :)

Goed, gewoon even oppassen, ik denk dat ze uiteindelijk een oplossing moeten zoeken voor al deze mensen, want nu komen er voor 9.6.4 als het goed is geen OTA updates... En daar gaat een storm van protest komen. Uiteindelijk zijn er 3 realistische scenarios: over naar officiele chinese ROM (die is de meest stabiele, inc eerste in updates) met engelse taal, over naar bijv. xiaomi.eu of andere custom rom, of (hopelijk) over naar een echte global rom.

Maar wacht in godsnaam even rustig af, neem geen risico, en pas ook even op wat voor verhalen je van je AliExpress winkel hoort en volg zeker niet blind hun advies om iets te doen aan je telefoon, want ik kan niet tellen hoe vaak ik hoor "yes, global device", terwijl het chinese versie is met een "fake" global ROM...

Werkt in ieder geval alles naar behoren? Dat is op dit moment het belangrijkste!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David13
Net de zwarte 4/64 GB global version besteld bij TradingShenzhen, €247 met verzending uit EU warehouse.

Iemand nog tips voor goede hoesjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Max 3 is nieuw, dus nog weinig lokale keuze, Aliexpress geeft je wel wat keuze, shops met veel positieve feedback is meestal wel goede kwaliteit, maar wel paar weken wachttijd, dus.... Daar heb ik een wallet case gehaald, weken voordat ik telefoon bestelde, kwam paar dagen later aan :) Werkt tot nu toe goed.
Let trouwens op als je een smart cover wil (locksrceen gaat aan als je cover openr doordat sensor geen magneetje in hoesje meer ziet), dat is niet standaard bij de meeste.. Hoewel je zo'n magneetje zelf zou moeten kunnen toevoegen, is het mij niet gelukt om de sensor te triggeren.... Weet dus niet zeker of dit wel kan, ook al beloven sommige cases het...
En screen protector kan handig zijn, het is nog steeds niet duidelijk wat voor soort glass er op zit, gorilla wordt niet met name genoemd, raar... Beter paar euro aan screen protector uitgeven.

Die 247, daar komt geen invoer maar wel BTW bij, toch? dan zit je al op de 300, wellicht is in zo'n geval een global device beter, gezien alle berichten rondom anti-roll back, fake ROMS, etc... Of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyBorr
Ik ben zeer blij met mijn blauwe hoesje. Dit is een smart cover. Dus openen en voila hij gaat aan. Sluiten, de telefoon gaat weer uit.
Of deze werking komt door mijn (fake) rom, dat weet ik niet.
Besteld op: https://trade.aliexpress....pcB7pw&tracelog=ws_topbar
Het hoesje was eerder in huis dan de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

link werkt bij mij niet, kun je even origineel controleren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrazyBorr
Sorry, ik had de link niet getest.
https://nl.aliexpress.com...-4154-839c-77b04546e98c-7
deze werkt?

[ Voor 88% gewijzigd door CrazyBorr op 07-10-2018 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yep, dank! die had ik niet bekeken toen ik rondkeek, ik sorteer meestal op aantal bestellingen, en 12 stuks staat dan helemaal onderaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David13
Verwijderd schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 23:52:
Die 247, daar komt geen invoer maar wel BTW bij, toch? dan zit je al op de 300, wellicht is in zo'n geval een global device beter, gezien alle berichten rondom anti-roll back, fake ROMS, etc... Of mis ik iets?
Het is een officiële Global versie:
https://tradingshenzhen.c...pdragon-636-eudevice.html

En als het goed is komen er geen extra kosten bij, omdat ie vanuit Duitsland verzonden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dat ze inderdaad volgens recente reactie van CN naar Global zijn gegaan, als dat waar is, perfect!
Probleem met dat EU logo is dat dat complete onzin is, enigste wat relevant is voor global version is sealed engelstalige(!) doos met "global version" erop.

Weet je het trouwens zeker van die kosten? Heb je het hun gevraagd?

"All prices on the website do not include customs fees and import sales tax of the respective recipient countries." Dat zinnetje werd ik een beetje bang van...

Je hoeft inderdaad binnen Europa geen import tax (custom fees) te betalen, maar zeker nog wel BTW! Behalve als BTW in duitsland al betaald is. (en zelfs dan moet je verschil in BTW betalen, maar BTW is dacht ik zelfde niveau in duitsland)

... Of ik heb helemaal verkeerd begrepen hoe dit werkt, laat graag van je horen of je nog BTW moet betalen of niet! Kan anderen helpen in hun beslissing waar 'm te halen.

CUSTOMERS IN EUROPE

For customers in Europe, most countries do not charge fees for smartphones, tablets or smaller gadgets. However, customers in Europe are required to pay import sales tax, which may be charged by the respective country to the ordered item. As a rule, the import turnover tax (for example, 19% in Germany) is paid by DHL Express / postal service. Should there be complications in customs clearance or if the fee you pay is too high, you can contact us at any time and we will help you with the processing. The import turnover tax is calculated from the declaration value (purchase price) + shipping costs.

https://tradingshenzhen.com/en/content/18-customsinformation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David13
Dacht dat met verzending uit EU er nooit extra kosten bij kwamen. Ging er van uit dat het importkosten verhaal op hun site alleen van toepassing was op een bestelling uit China.

We gaan het zien :p

Edit: Zojuist mijn Mi Max 3 ontvangen van TradingShenzhen. Geen extra kosten gehad.

[ Voor 17% gewijzigd door David13 op 12-10-2018 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloR_
Iemand soms een goed adres waar je de global rom 128gb kan bestellen?

Edit: iemand ervaring met AliExpress voor Xiaomi telefoons?

Deze beweren geen duoane en btw kosten, toch verzending vanuit China:

https://s.click.aliexpress.com/e/bYMWDdjE

[ Voor 56% gewijzigd door FloR_ op 26-11-2018 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
  • Laatst online: 22:04
Q4Jan schreef op zondag 16 september 2018 @ 04:26:
4/64 gisteren besteld op gearbest voor mijn vrouw.

€224,90

Schijnt volgens alle beantwoorde vragen echt om de global versie te gaan.
Ik ben benieuwd.

Ze hebben er nu nog 154 voor die prijs als iemand er een wil.

https://www.gearbest.com/...id=1349303#anchorGoodsFAQ
Betrof het effectief de global versie? Hoe lang duurde het ongeveer voor je ´m ontving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er ondertussen een officiele global rom voor de 128gb versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q4Jan
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-08 06:29
cy-gor25 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 14:46:
[...]

Betrof het effectief de global versie? Hoe lang duurde het ongeveer voor je ´m ontving?
Ja, was de global versie. Inmiddels keurig ota naar nieuwe software gehad.

Toestel was best vlot binnen, weet niet meer precies hoelang, week of twee max.
Had de iets duurdere verzend methode omdat die meer kans schijnt te hebben zonder extra stempels aan te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloR_
Ik zou de Mi Max 3 bestellen op amazon.de.

Je hebt verschillende verkopers, amazon verkoopt hem zelf ook. Iemand soms een idee of je via amazon de officiele global versie krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idylle
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-10-2022
Tijd voor een nieuw draadje Mi Max 4?

https://www.gsmarena.com/xiaomi_mi_max_4_pro-9552.php

;)
Pagina: 1