Nieuwe PC connecteert niet met monitor

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Uszka schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 18:26:
[...]

https://m.imgur.com/NhALRpe aan de kant van de ATX stekker. Je maakt mij niet wijs daar daar een standoff tussen mobo en behuizing zit.
Het is op de andere foto's niet erg duidelijk maar bij het I/O lijkt het mij ook wat vreemd te zitten.
Ah, op die manier... ik ging er vanuit dat TS de standoffs juist wel had gebruikt omdat hij dat een paar posts daarvoor had bevestigd op die vraag

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_noob
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 01-07 15:01
Breezers schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 20:34:
[...]

Ah, op die manier... ik ging er vanuit dat TS de standoffs juist wel had gebruikt omdat hij dat een paar posts daarvoor had bevestigd op die vraag
i was dus verkeerd, mijn excuses.
i dacht dat de ene metalen tussenstukje vast zat aan de behuizing, blijkbaar kan ik het toch eruit halen.

Nu blijkt misschien aan de hand van de QVL dat mijn CMK16GX4M2B3000C15B, niet ondersteund word :( . zou het niet hetzelfde moeten zijn als de gewone CMK16GX4M2B3000C15?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wy17
  • Registratie: Januari 2018
  • Niet online
Je zegt steeds dat je handleidingen e.d. hebt gelezen maar de fouten die je maakt duiden erop dat je of niet goed leest of niet begrijpt.

Ik zou je aanraden nogmaals een how-to-build video door te nemen en deze keer wel alle stappen doorlopen, en dan je build rustig uit elkaar halen en opnieuw beginnen.
De tijd die je gebruikt om zo'n video te bekijken bespaart dit topic waarschijnlijk 100+ vervolg posts en je hebt minder kans op schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnb1234
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 10-10 08:29
pc_noob schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 20:39:
[...]

i was dus verkeerd, mijn excuses.
i dacht dat de ene metalen tussenstukje vast zat aan de behuizing, blijkbaar kan ik het toch eruit halen.

Nu blijkt misschien aan de hand van de QVL dat mijn CMK16GX4M2B3000C15B, niet ondersteund word :( . zou het niet hetzelfde moeten zijn als de gewone CMK16GX4M2B3000C15?
Dat RAM ding maakt niet uit. De B staat voor Blue, maar voor de rest is er daar niks anders aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_noob
stijnb1234 schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 21:38:
[...]

Dat RAM ding maakt niet uit. De B staat voor Blue, maar voor de rest is er daar niks anders aan.
weet anders niet wat het probleem zou zijn.

er is een andere QVL die verteld over ryzen 2000 series. hier word niet alleen de gewone (zwart) vermeld maar ook rood dat aangegeven word met "R" op het einde.
http://dlcdnet.asus.com/p...000-Series-Processors.pdf

hierdoor kwam ik op de "B" conclusie of is het nog steeds verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:18

DukeBox

loves wheat smoothies

pc_noob schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 21:58:
weet anders niet wat het probleem zou zijn.
Niet al je posts zijn even duidelijk maar het volgende begrijp ik eruit..

- je hebt hem hem gestart zonder koeling (zowel fan als koelblok)
- je was een of meerdere afstands busje(s) vergeten..

nofi maar het zal mij niets verbazen als de boel nu gewoon stuk is door je eigen onwetendheid.

Daarnaast lees je ook alle adviezen niet goed, er is al meerdere keren aangegeven: begin met de basics.
Oftewel, zorg dus dat alles constructief in orde is (haal desnoods je moederbord uit je kast en leg deze op een niet geleidende ondergrond)
Zo min mogelijk aansluiten behalve natuurlijk de benodigde voedingskabels op je moederbord.
Gebruik de CPU mét IGP (én koeling!), zodat je ook je GPU kan weglaten, 1 bankje geheugen in slot 1

Probeer het dan eens.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijnb1234
DukeBox schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 22:07:
[...]

nofi maar het zal mij niets verbazen als de boel nu gewoon stuk is door je eigen onwetendheid.

Daarnaast lees je ook alle adviezen niet goed, er is al meerdere keren aangegeven: begin met de basics.
Oftewel, zorg dus dat alles constructief in orde is (haal desnoods je moederbord uit je kast en leg deze op een niet geleidende ondergrond)
Zo min mogelijk aansluiten behalve natuurlijk de benodigde voedingskabels op je moederbord.
Gebruik de CPU mét IGP (én koeling!), zodat je ook je GPU kan weglaten, 1 bankje geheugen in slot 1

Probeer het dan eens.
En als het dan nog niet werkt, ga gewoon even naar een PC winkel. Die kunnen fysiek ernaar kijken en wat dingen uitproberen om het probleem op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_noob
DukeBox schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 22:07:
[...]

Probeer het dan eens.
geen CPU koeling plaatsen was mijn fout ja, het systeem detecteerde dat en wou daarom niet verder draaien. Er was een zwarte tussenstukje in de behuizing, die aan de hand van de manual en how to vids (met dezelfde behuizing) niet had verwijdert, dus ik had die dan gelaten. Maar nu heb ik hem vervangen met de meegegeven tussenstukje.

hoe steek je de mobo aan zonder aan uit knop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:18

DukeBox

loves wheat smoothies

pc_noob schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 22:20:
hoe steek je de mobo aan zonder aan uit knop?
Als je de button niet kan aansluiten, dan even kort de 2 pinnen op je moederbord verbinden.

[ Voor 8% gewijzigd door DukeBox op 28-07-2018 22:25 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnb1234
DukeBox schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 22:25:
[...]

Als je de button niet kan aansluiten, dan even kort de 2 pinnen op je moederbord verbinden.
Dit kan met elk stuk metaal of bijv. een schroevendraaier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_noob
stijnb1234 schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 23:02:
[...]

Dit kan met elk stuk metaal of bijv. een schroevendraaier.
ok dan, zal dit morgen proberen en zal laten weten of het werkte of niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-10 12:38

SomerenV

It's something!

pc_noob schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 20:10:
[...]

ik heb de andere ram verwijdert, omdat ik dacht dat het misschien zou werken met 1.

dit is mijn eerste bouw, de handleiding verteld dat het in die slot moet zitten wanneer je 1 ram gebruikt (DIMM A2)

EDIT: volgens dit pdf lijst word mijn RAM niet ondersteund, denk ik?
http://dlcdnet.asus.com/p...LUS_Memory_QVL_180126.pdf
De gewone (CMK16GX4M2B3000C15) word wel ondersteund, mijn is een CMK16GX4M2B3000C15B. werkt het niet omdat het een B heeft :(
Dat RAM niet officieel ondersteund wordt wil niet zeggen dat het niet werkt. Grote kans dat jouw RAM dus gewoon werkt. Wat ik nog heb gemist in dit topic is wat je post codes zijn. Heeft het moederbord een intern speakertje (voor piepjes) en zo ja, wat doet ie?

Kort piepje - Geen keyboard
Lange piep gevolgd door twee korte piepjes - Geen RAM gedetecteerd
Lange piep gevolgd door drie korte piepjes - Geen VGA gedetecteerd
Lange piep gevolgd door vier korte piepjes - Defect component

Verder:
- Zijn er geen pinnetjes van de CPU verbogen?
- Weet je 100% zeker dat alle kabels goed aangesloten zijn? Je zult niet de enige zijn die een kabel vergeet.

Het lullige met zelfbouw is dat je vrij eenvoudig componenten kunt slopen. Een klein beetje kortsluiting is al genoeg om cruciale onderdelen onklaar te maken. Mijn advies is om niet zelf verder te sleutelen maar om de hulp in te schakelen van een computerwinkel of een behulpzame Tweaker. Grote kans dat als er een Tweaker in de buurt van je woont dat er wel wat geregeld kan worden. Maar als je zelf niet voldoende kennis hebt om het op te lossen is de kans vrij groot dat de problemen alleen maar erger worden. Uiteraard moet iedereen ergens beginnen maar wat hulp hier en daar kan nooit kwaad.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Pagina: 1 2 Laatste