Ik zit nu al een tijdje met dit "probleem" in mijn maag. Ik ga wel eens, zeker met dit warme weer, maar ook bijv. s' winters naar een soort vakantiehuisje. Hierbij rijd ik dan steevast langs een boer, en een van de eerste keren viel het mij op dat hij deze koeien altijd binnen laat staan, no matter the weather. Vrijwel altijd zie ik dus ook die koeien vechten om dat kleine stukje waar ze hun kop doorheen kunnen steken. Best een afgrijselijk gezicht.
Om de boer het voordeel van de twijfel te geven heb ik altijd maar gedacht dat het toevallig was dat ik daar langs reed en dat zij binnen stonden. Maar nu ik een paar weken achter elkaar diezelfde weg heb gereden en ze altijd binnen staan (ook op verschillende tijdstippen) ben ik bang dat deze koeien de stal permanent niet uitgaan. Mij lijkt dat dit verboden is.
Is er ergens een instantie waar ik dit kan aangeven? Bestaan deze uberhaupt wel. Ik heb op Google gezocht maar kon er niets over vinden, alhoewel ik niet houd van tettletaling vind ik het welzijn van die koeien een groter probleem en wil ik daarom iets doen.
Die varkensbaron / koeienbaron scenario blijft namelijk in mijn hoofd zitten.
Of stel ik me aan?
Om de boer het voordeel van de twijfel te geven heb ik altijd maar gedacht dat het toevallig was dat ik daar langs reed en dat zij binnen stonden. Maar nu ik een paar weken achter elkaar diezelfde weg heb gereden en ze altijd binnen staan (ook op verschillende tijdstippen) ben ik bang dat deze koeien de stal permanent niet uitgaan. Mij lijkt dat dit verboden is.
Is er ergens een instantie waar ik dit kan aangeven? Bestaan deze uberhaupt wel. Ik heb op Google gezocht maar kon er niets over vinden, alhoewel ik niet houd van tettletaling vind ik het welzijn van die koeien een groter probleem en wil ik daarom iets doen.
Die varkensbaron / koeienbaron scenario blijft namelijk in mijn hoofd zitten.
Of stel ik me aan?