Kan ik een boer aangeven ergens? Voor inspectie?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.608 views

• sassymousasi
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-06-2023
Ik zit nu al een tijdje met dit "probleem" in mijn maag. Ik ga wel eens, zeker met dit warme weer, maar ook bijv. s' winters naar een soort vakantiehuisje. Hierbij rijd ik dan steevast langs een boer, en een van de eerste keren viel het mij op dat hij deze koeien altijd binnen laat staan, no matter the weather. Vrijwel altijd zie ik dus ook die koeien vechten om dat kleine stukje waar ze hun kop doorheen kunnen steken. Best een afgrijselijk gezicht.

Om de boer het voordeel van de twijfel te geven heb ik altijd maar gedacht dat het toevallig was dat ik daar langs reed en dat zij binnen stonden. Maar nu ik een paar weken achter elkaar diezelfde weg heb gereden en ze altijd binnen staan (ook op verschillende tijdstippen) ben ik bang dat deze koeien de stal permanent niet uitgaan. Mij lijkt dat dit verboden is.

Is er ergens een instantie waar ik dit kan aangeven? Bestaan deze uberhaupt wel. Ik heb op Google gezocht maar kon er niets over vinden, alhoewel ik niet houd van tettletaling vind ik het welzijn van die koeien een groter probleem en wil ik daarom iets doen.

Die varkensbaron / koeienbaron scenario blijft namelijk in mijn hoofd zitten. :|

Of stel ik me aan?

• FTL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:17

FTL

Niet verboden.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Waarom moet gelijk iemand of een instantie desnoods ingeschakeld worden hiervoor?
Waarom durf je niet eerst zelf hierover te praten met de persoon of personen in kwestie?

[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 26-07-2018 17:09 ]

• B152
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 28-09 06:52

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:16

Yucon

*broem*

Dit mag gewoon. Het is net zoiets als de politie tippen dat je buurman in z'n auto steeds naar andre hazes luistert waar z'n kinderen bij zijn. Nobel, maar nutteloos.

• sassymousasi
Ok weet ik genoeg.
CH4OS schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 17:09:
Waarom moet gelijk iemand of een instantie desnoods ingeschakeld worden hiervoor?
Waarom durf je niet eerst zelf hierover te praten met de persoon of personen in kwestie?
Omdat ik mij vermoedelijk oog in oog met die gast niet in kan houden. Er zijn mensen voor die dit werk dagelijks doen. Ik ken mezelf goed genoeg om niet dat risico te nemen.

Klinkt belachelijk, maar hoe er met dieren wordt omgegaan vind ik belachelijk. Zo verschillen we allemaal van mening.

Prettige dag.

[ Voor 94% gewijzigd door sassymousasi op 26-07-2018 17:22 ]

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:58
Misschien heeft hij wel airco in de stal;)
En wij tweakers zitten toch ook de hele dag binnen;)

[ Voor 39% gewijzigd door mathy_ op 26-07-2018 17:22 ]

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Aangeven lijkt me nogal een sterk woord, maar je zou met iets als een dierenbescherming kunnen bellen met je vraag en je verhaal, die kunnen dat beter beoordelen.
CH4OS schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 17:09:
Waarschijnlijk om dat als de boer het niet bevalt hij bang is voor z'n hooivork en spierballen. Door het een instantie met wapens te laten doen loopt hij het risico niet.

[ Voor 15% gewijzigd door johnkeates op 26-07-2018 17:23 ]

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-11 19:32
Yucon schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 17:20:
Dit mag gewoon. Het is net zoiets als de politie tippen dat je buurman in z'n auto steeds naar andre hazes luistert waar z'n kinderen bij zijn. Nobel, maar nutteloos.
Dat heet kindermishandeling :P

• sassymousasi
mathy_ schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 17:21:
Misschien heeft hij wel airco in de stal;)
En wij tweakers zitten toch ook de hele dag binnen;)
Dan zouden ze vermoedelijk niet vechten om dat kleine stukje waar ze met hun kop naar buiten kunnen.

Verder zie ik al waar het heengaat en wat voor volk hier zit m.b.t. dierenwelzijn. Van mij mag het topic ook dicht. Komt volgens mij niets nuttigs uit. Behalve het antwoord op mijn vraag die ik inmiddels al heb.

Ik ga weer in de tuin zitten. Houdoe.

[ Voor 13% gewijzigd door sassymousasi op 26-07-2018 17:25 ]

• mathy_
johnkeates schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 17:22:
Aangeven lijkt me nogal een sterk woord, maar je zou met iets als een dierenbescherming kunnen bellen met je vraag en je verhaal, die kunnen dat beter beoordelen.

[...]

Waarschijnlijk om dat als de boer het niet bevalt hij bang is voor z'n hooivork en spierballen. Door het een instantie met wapens te laten doen loopt hij het risico niet.
Het NVWA heeft geen wapens hoor.
Dat is wel de instantie als je een snitch wil zijn

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Van internet:
Koeien houden van temperaturen tussen -5°C en 18°C.Bij een temperatuur van 20°C en een luchtvochtigheid van 60-80 procent heeft een koe al last van de warmte. Hoe hoger de temperatuur hoe meer energie een koe gebruikt om zichzelf te koelen. Eigenlijk heeft de koe dan dus meer voeding dan normaal nodig om in die energie te voorzien. Maar als koeien het te warm hebben, gaan ze juist minder eten. Pensverzuring en een teruglopende melkgift zijn het mogelijke gevolg. Hittestress is bovendien niet fijn voor het dier.
Koeien met hittestress grazen nog maar heel weinig, drinken veel en rusten voortdurend. Door de geringe grasopname geven ze veel minder melk. Vaak hebben ze nog wel trek in krachtvoer, maar daardoor ligt een verstoorde balans tussen ruw- en krachtvoer en daarmee pensverzuring op de loer. Nog minder eetlust is daarvan het resultaat: een neerwaartse spiraal. Ook een verminderde conditie en weerstand zijn het gevolg van hittestress. Daarom is het zaak om koeien bij erg hoge temperaturen aan het eten te houden.
Koeien zijn gebaat bij schaduwplekken in hun weiland. Kan dat niet geboden worden, dan kunnen de koeien bij al te hoge temperaturen beter overdag naar binnen en ’s avonds en 's nachts naar buiten. Let op de tekenen dat het te warm is: koeien die niet meer lekker grazen, gaan hangen in de wei of 'vergaderplekken' houden. Verder hebben koeien bij warm weer volop fris water nodig, extra zout en extra ruwvoer zoals hooi. Om ze een gezonde eetlust te laten houden kunnen de dieren een beetje verwend worden met soja of nog beter bierborstel. Dus geen ijsjes voor de koeien of meer fruit, maar juist een gezond rantsoen met veel water. Overleg eventueel met de dierenarts om natriumbicarbonaat en/of magnesiumoxide bij te voeren.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:47
Erg nobel maar helaas is het romantische beeld van koetjes horen in de wei al jaren achterhaald. Wij willen nou eenmaal voor weinig een litertje melk, Appie Hein wil nou eenmaal de hoogste winstmarge. Het is gewoon een wandelende melkfabriek en koetjes die in de wei rennen krijgen ook niet van die lekkere dikke billen voor op de BBQ.

• londemanmp
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:48
*knip* Dat kan ook anders.

[ Voor 84% gewijzigd door naitsoezn op 26-07-2018 18:19 ]

• mathy_
sassymousasi schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 17:24:
[...]

Dan zouden ze vermoedelijk niet vechten om dat kleine stukje waar ze met hun kop naar buiten kunnen.

Verder zie ik al waar het heengaat en wat voor volk hier zit m.b.t. dierenwelzijn. Van mij mag het topic ook dicht. Komt volgens mij niets nuttigs uit. Behalve het antwoord op mijn vraag die ik inmiddels al heb.

Ze zullen in de stal vast ook wel een waterpunt hebben. Maar nogmaals, vertrouwen je het echt niet, en weet je hoe het er aan toe gaat in een stal, maak een melding bij het NVWA.

Al zijn de meningen of die hun werk doen ook verdeeld.

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-11 18:03

DirtyBird

Praktiserend denker

Misschien kun je het filmen en op facebook zetten, wacht je gewoon tot een linkse mob er werk van maakt :)

Ik ben het overigens met je eens dat dit geen manier is, i.t.t. al deze kutreacties hier, maar ik ben bang dat je er inderdaad weinig aan kunt doen :(

Zelf vlees kopen met beter leven sterren en hopen dat deze onzin stopt omdat niemand het meer wil hebben.

[ Voor 55% gewijzigd door DirtyBird op 26-07-2018 17:44 ]

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

• londemanmp
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:48
En dan niet gaan zeiken dat je nergens meer melk kunt krijgen

[ Voor 95% gewijzigd door londemanmp op 26-07-2018 17:50 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

sassymousasi schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 17:21:
Omdat ik mij vermoedelijk oog in oog met die gast niet in kan houden. Er zijn mensen voor die dit werk dagelijks doen. Ik ken mezelf goed genoeg om niet dat risico te nemen.
Je weet echter helemaal niets van de situatie of de wetgeving, je hebt wel een mening en wilt die even opdringen. Als je niet weet waar je het over hebt, bemoei je er dan niet mee of vraag vriendelijk om uitleg.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Veel boeren halen met tegen 11u de koeien naar binnen, en ze gaan na 20u weer naar buiten ivm de hitte.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
[...]

jij dreigt gelijk met agressie tegenover de boer:
Omdat ik mij vermoedelijk oog in oog met die gast niet in kan houden.
Jij wil gelijk naar iemand "Meneer, meneer! Deze grote boze boer doet het fout! en omdat ik geen zelfbeheersing heb moet jij met hem praten".

Mensen reageren op je vraag. en gelijk doe je maar aannames? Sorry, maar dan zit je toch echt verkeerd.. 8)7

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:08

ThunderNet

Flits!

DirtyBird schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 17:39:
Misschien kun je het filmen en op facebook zetten, wacht je gewoon tot een linkse mob er werk van maakt :)

Ik ben het overigens met je eens dat dit geen manier is, i.t.t. al deze kutreacties hier, maar ik ben bang dat je er inderdaad weinig aan kunt doen :(

Zelf vlees kopen met beter leven sterren en hopen dat deze onzin stopt omdat niemand het meer wil hebben.
Een stal is meestal een stuk koeler dan bloot in de zon staan. Ook al zou je de hekken open gooien zul je zien dat de koeien naar binnen willen omdat het in de zon veel te heet voor ze is.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Ik heb eens gewerkt bij een (melk)boer. Deze vertelde me dat koeien zich het best voelen bij 11 tot 14 graden. Bij deze temperaturen geven ze ook het meeste melk. In de stal is het ook vaak koeler dan buiten. Ook hebben ze vaak roosters oid zodat de wind door de stal kan waaien.

Dus nee, dit is zeker niet zielig en al helemaal niet met deze weersomstandigheden. De koeien voelen zich veel beter met 'lagere' temperaturen dus ik heb het gevoel dat de betreffende boer juist goed voor de dieren zorgt.

[ Voor 17% gewijzigd door pjot1 op 26-07-2018 18:20 ]

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
DirtyBird schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 17:39:

zeker nooit bij een boerderij gekeken? Dan weet je dat je reactie kant noch wal raakt. Misschien dat eerst een keer doen voordat je aannames doet.

Zie deze reactie maar;
pjot1 schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 17:49:
Ik heb eens gewerkt bij een (melk)boer. Deze vertelde me dat koeien zich het best voelen bij 11 tot 14 graden. Bij deze temperaturen geven ze ook het meeste melk. In de stal is het ook vaak koeler dan buiten. Ook hebben ze vaak roosters oid zodat de wind door de stal kan waaien.

Dus nee, dit is zeker niet zielig en al helemaal niet met deze weersomstandigheden.
Precies dit dus.. helaas snappen die "dierenvriendjes" dit niet..

[ Voor 31% gewijzigd door corset op 26-07-2018 17:50 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Steamwitz
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 06-11 11:47
Ik zou mij ook even goed inlezen over koeien voor je geweld gaat gebruiken.

Koeien nu (overdag) naar buiten laten gaan is dierenmishandeling. Bij 20 graden krijgen koeien al last van de warmte. (Bron: https://www.levendehave.n.../hittestress-bij-runderen)
Daarnaast zijn koeien zeer nieuwsgierige dieren, dus het verbaast mij niets dat ze graag door het gat naar buiten kijken en daar wat ruzie om maken.

Ik ben absoluut een voorstander van betere omstandigheden voor dieren, maar zorg dan wel dat je weet waar je het over hebt.

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 31-10 18:59
Ben geen expert, maar het is zeker niet verboden. De boer heeft onder andere te maken met afspraken met de afnemer, de eisen in de vergunning, mestquota/hoeveelheid land en eventueel de maatlat duurzame veehouderij over het wel of niet toepassen van beweiding en in welke mate.

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Fijn topic weer.
Niets uitgezocht qua branche of regelgeving maar enkel afgaan op een gevoel/ beeld.
Niks zelf willen doen maar wel een instantie willen bellen.
En bij geen gewenste reacties het gelijk maar dicht willen en de mensen die de moeite nemen om te reageren ergens van beschuldigen.

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:12
Verder zie ik al waar het heengaat en wat voor volk hier zit m.b.t. dierenwelzijn. Van mij mag het topic ook dicht. Komt volgens mij niets nuttigs uit.
Nou nou. Wel kritiek uiten op een boer, maar zodra je zelf kritiek te verwerken krijgt er geen zin meer in hebben.
Wel verstandig van je om dit eerst op GoT te vragen voordat je jezelf voor lul had gezet door die boer iets te verwijten wat hem niet verweten kan worden, namelijk dierenmishandeling. Integendeel zelfs, het is beter om de koeien met dit weer binnen te houden, tenzij ze een beekje in kunnen lopen ofzo.

[ Voor 3% gewijzigd door Joep op 26-07-2018 17:55 ]

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Voor verwaarlozing of mishandeling van dieren kun je 144 (in NL) bellen, daar schakelen ze de juiste instantie in. Mocht je nog steeds twijfelen over die beesten in de stal na wat behoorlijk oververhitte reacties hier kun je daarheen bellen en overleggen.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:13

-tom-562

Oliesjeik

Alsjeblieft zeg... Ik denk dat die boer je haarfijn kan uitleggen waarom de koeien op stal staan... Voor de rest, zie de reacties hier.
Een koe nu in de wei laten, dát is pas dierenmishandeling.

Vaak bu'j te bang!

Verwijderd

-tom-562 schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 18:08:
Alsjeblieft zeg... Ik denk dat die boer je haarfijn kan uitleggen waarom de koeien op stal staan... Voor de rest, zie de reacties hier.
Een koe nu in de wei laten, dát is pas dierenmishandeling.
Dat wou ik maar even zeggen.

Als je dieren nu in de wei ziet staan zonder mogelijkheid van schaduw zou ik wel even bij de boer aanbellen.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

sassymousasi schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 17:21:

Klinkt belachelijk, maar hoe er met dieren wordt omgegaan vind ik belachelijk. Zo verschillen we allemaal van mening.

Prettige dag.
Tja, met een dag als vandaag snap ik wel dat een boer de dieren binnen houdt, zeker met de stand van het water erbij, drogen die dieren ook snel uit, de boer wilt zijn dieren ook niet kwijt.

• Joeri.Bijlsma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-11 16:09
wel leuk om te zien dat TS tegengewerkt wordt door feiten, en dan zelf niet meer reageert omdat hij het in de gaten heeft dat hij geen idee heeft waar die over praat.

• Boermansjo
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07-11 18:57
Die boer zal wel weten wat het beste is vermoed ik...
Als mens zou je toch ook niet willen buiten staan in de blakke zon. Die dieren zijn niet anders dan wij.
(Of laat je de kinderen ook heel de dag buiten :? )

[ Voor 15% gewijzigd door Boermansjo op 26-07-2018 18:16 ]

• Chntl321
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-07-2023
Jeetje zeg, wat zijn jullie toch weer aardig. De TS maakt zich gewoon zorgen om het welzijn van de koeien. En zoals te lezen in de topicstart, is dit niet iets van de laatste week dat ze constant binnen staan.

Verboden of niet, ik vind het ook ontzettend zielig als die dieren inderdaad het hele jaar binnen staan. En ik snap best dat TS vraagt of daar iets aan te doen is. En ook snap ik dat die niet zelf op zo’n boer af stapt. Alsof die dan ineens gaat zeggen, nou je hebt helemaal gelijk, ik ga ze voortaan buiten laten... duuuuhhhh...

TS, heel jammer dat hier zo gereageerd wordt. Ik hoop dat je eventueel toch nog een instantie in kunt schakelen. Je kunt melding maken bij de dierenbescherming, maar ik weet uit ervaring dat die weinig doen zolang de dieren eten en drinken krijgen en een dak boven hun hoofd hebben.

Het blijft gewoon sneu hoe sommige mensen met dieren omgaan en hoe sommige mensen dat dan ook nog eens de normaalste zaak van de wereld vinden :?

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-11 13:51

Metalfreak

Hoije woh!

sambalbaj schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 17:53:
Fijn topic weer.
Niets uitgezocht qua branche of regelgeving maar enkel afgaan op een gevoel/ beeld.
Niks zelf willen doen maar wel een instantie willen bellen.
En bij geen gewenste reacties het gelijk maar dicht willen en de mensen die de moeite nemen om te reageren ergens van beschuldigen.
Je vergeet nog: menselijke emoties proberen te projecteren op dieren.

Die zogenaamde "dierenliefhebbers" maken zich hier allemaal schuldig aan. En vervolgens willen ze het liefst psychopathische martelmethodes toepassen bij de verantwoordelijke wat ze uiteindelijk geen haar beter maakt.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:34

Harrie

NederVlaming

Lekker in de schaduw, in het open veld. Oh, wacht... :+

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Chntl321 schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 18:23:
Jeetje zeg, wat zijn jullie toch weer aardig. De TS maakt zich gewoon zorgen om het welzijn van de koeien. En zoals te lezen in de topicstart, is dit niet iets van de laatste week dat ze constant binnen staan.

Verboden of niet, ik vind het ook ontzettend zielig als die dieren inderdaad het hele jaar binnen staan. En ik snap best dat TS vraagt of daar iets aan te doen is. En ook snap ik dat die niet zelf op zo’n boer af stapt. Alsof die dan ineens gaat zeggen, nou je hebt helemaal gelijk, ik ga ze voortaan buiten laten... duuuuhhhh...

TS, heel jammer dat hier zo gereageerd wordt. Ik hoop dat je eventueel toch nog een instantie in kunt schakelen. Je kunt melding maken bij de dierenbescherming, maar ik weet uit ervaring dat die weinig doen zolang de dieren eten en drinken krijgen en een dak boven hun hoofd hebben.

Het blijft gewoon sneu hoe sommige mensen met dieren omgaan en hoe sommige mensen dat dan ook nog eens de normaalste zaak van de wereld vinden :?
Is dat zo dan? Hoe weet je of ze 24 uur per dag binnen staan? TS komt 1 (of 2) keer per dag langs, dat is toch geen graadmeter?
Ik verwacht niet dat TS het als 'dierenliefhebber' beter weet dan de boer zelf.
Vaak is het ook helemaal niet goed dat die beesten naar buiten gaan, en willen ze het zelf niet eens (nogal logisch, met dit weer ben ik ook liever binnen, idem met <10 graden Celsius).

Vaak bu'j te bang!

Verwijderd

Als je je zo drukt maakt om die koeien, waarom ga je dan eerst een topic openen op Tweakers en vervolgens de reacties afwachten. Terwijl die koeien maar in die stal blijven staan.
Waarom niet gewoon eens een praatje maken met de boer?

Nu kom je best een beetje over alsof je een SJW bent maar niet goed durft.
En bovendien denk ik dat je een sterker topic hebt als je kunt vertellen wat de boer te melden had. Misschien heeft de beste man een goeie reden om zijn koeien binnen te laten staan. Misschien staat z'n vee 's nachts buiten omdat het overdag te warm is in de wei.

• WolfsRain
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-11 16:05
Vraag en aanbod. Stoppen met vlees eten/consumeren van dierlijke producten(wellicht zijn het melkkoeien) en dit soort situaties zullen langzaam aan verdwijnen. Je hebt het zelf in handen. Inmiddels zijn er tientallen alternatieven voor zowel vlees als zuivel.

Mbt tot mishandeling van dieren had een simpele google search je natuurlijk al. Een antwoord gegeven. Je kunt ook contact opnemen met animal rights/bite back/andere stichting.

[ Voor 25% gewijzigd door WolfsRain op 26-07-2018 18:44 ]

5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI

• sassymousasi
Steamwitz schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 17:49:
Ik zou mij ook even goed inlezen over koeien voor je geweld gaat gebruiken.
Ik zeg net dat ik niet daarheen ga, daarom dat ik vraag waar ik dit kan melden. Is lezen moeilijk?

Heb nergens gezegd dat ik geweld ga gebruiken, daarom vermijd ik moderne boerderijen ook.

Er zijn gelukkig ook mensen die het wel snappen. Duurt nog een jaar of 50-100 voordat de rest ook om is, vermoedelijk zal ik dat niet meemaken.

De anderen hoeven niet zo te reageren wat mij betreft, maar als het op dit onderwerp aankomt zijn mensen als de dood dat ze het vlees niet meer zo goedkoop kunnen inkopen. Sloebers.

[ Voor 11% gewijzigd door sassymousasi op 26-07-2018 18:47 ]

Verwijderd

WolfsRain schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 18:43:
Vraag en aanbod. Stoppen met vlees eten/consumeren van dierlijke producten(wellicht zijn het melkkoeien) en dit soort situaties zullen langzaam aan verdwijnen. Je hebt het zelf in handen. Inmiddels zijn er tientallen alternatieven voor zowel vlees als zuivel.
Really?? Dat is echt wel de grootste onzin die je kunt vertellen. Stoppen met vlees eten zal nooit gebeuren. De mens is van nature een vleeseter.
En sowieso, waarom zou je alleen maar plantaardig voedsel gaan eten? Dan hebben de plantenetende dieren straks niet genoeg en hebben jullie vegetariërs weer zoveel moorden op je geweten.
Niet echt slim dus. :F

• WolfsRain
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-11 16:05
Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 18:46:
[...]

Really?? Dat is echt wel de grootste onzin die je kunt vertellen. Stoppen met vlees eten zal nooit gebeuren. De mens is van nature een vleeseter.
En sowieso, waarom zou je alleen maar plantaardig voedsel gaan eten? Dan hebben de plantenetende dieren straks niet genoeg en hebben jullie vegetariërs weer zoveel moorden op je geweten.
Niet echt slim dus. :F
Ik ben veganist, geen vegetariër.

90% van de granen en soja gaat naar de bioindustrie. Ik zou mij even inlezen als ik jou was, want je komt nu heel erg dom over.
Of cowspiracy op netflix kijken, of wetenschappelijke artikelen opzoeken.

https://static1.squarespa...cy-Infographic-Metric.png

https://www.trouw.nl/groe...cht-aan-cijfers~ab5ef6e2/

En er zijn wereldwijd miljoenen veganisten, ik ben het zelf ook al jaren. Je komt niets tekort.

5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

sassymousasi schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 18:44:
[...]

Ik zeg net dat ik niet daarheen ga, daarom dat ik vraag waar ik dit kan melden. Is lezen moeilijk?

Heb nergens gezegd dat ik geweld ga gebruiken, daarom vermijd ik moderne boerderijen ook.

Er zijn gelukkig ook mensen die het wel snappen. Duurt nog een jaar of 50-100 voordat de rest ook om is, vermoedelijk zal ik dat niet meemaken.

De anderen hoeven niet zo te reageren wat mij betreft, maar als het op dit onderwerp aankomt zijn mensen als de dood dat ze het vlees niet meer zo goedkoop kunnen inkopen. Sloebers.
8)7 Spreek voor jezelf, idioot. Al het vlees komt hier van de lokale biologische boerderij (keuze genoeg, lang leve de Achterhoek), dat is duurder, maar ik eet er geen biefstuk minder om.

Maar ben je al langs de boer geweest? Heb je al informatie gezocht hoe boeren überhaupt dieren houden? Of ben je alleen maar de naïeve domme SJW'er aan het uithangen?

Vaak bu'j te bang!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ok, volgens mij is de oorspronkelijke vraag van TS inmiddels wel beantwoord. Het topic gaat inmiddels een richting op die bij meer bij Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij past, maar omdat dit topic niet de juiste start daarvoor heeft gooi ik hier een slotje op. Het staat één ieder vrij om een nieuw topic over dit onderwerp te openen in Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij, maar dan wel volgens de richtlijnen die daar gelden, zie o.a. Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid .

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.