Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een Lumix DMC TZ30 (28 x 104 x 58 mm, lekker compact). Die is niet helemaal goed meer. Ik zoek dus een vervangende camera nog voor mijn vakantie :-).

Weet iemand een goed alternatief? Een camera die niet groter en niet (veel) zwaarder is, graag wel groothoek en zoom (liefst vergelijkbaar) en video heeft. Handig zou zijn als je foto's zo kunt overzetten zonder kabeltje of zonder SD eruit te halen (nu wel noodzakelijk).

En graag ook niet slechtere kwaliteit. Ik ben er gewend aan dat ik geen kijkgaatje heb (dus alleen op achterscherm kan zien wat met veel licht wel onhandig is), dus ik hoef ook nu geen kijkgaatje. Mag evt. wel, maar dan wordt de camera misschien weer groter. En dat wil ik juist niet.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:45

DirtyBird

Praktiserend denker

Ik zou in dezelfde lijn kijken; tz70/80/90. Een van de weinige series met raw opname in kleine body en goedkoop.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:17

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Welkom op Tweakers. Op Tweakers verwachten toch net wat meer eigen inzet.

Wat heb je zelf gevonden.
Wat zijn volgens jou de voor en tegens
Waarom twijfel je tussen de camera's
Budget
etc etc....

Het is niet de bedoeling om even wat eisen neer te zetten en te verwachten dat mede Tweakers voor jou gaan zoeken. Je kunt je start post voorzien van extra informatie. Door op de "Wijzig" tekst te klikken.

Goed start punt om informatie te vergaren kan zijn
[Aankoopadvies] Premium compactcamera's
[Aankoopadvies] Compactcamera

Tevens: Spoed uit je topic titel gehaald. ;-)

[ Voor 25% gewijzigd door Daan_ op 25-07-2018 22:16 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oh bedankt voor de snelle reacties. Ik ben nieuw hier, wist niet dat ik iets anders moest doen dan ik gedaan had.

Ik ben gewoon niet zo handig met snel zoeken, dus ben blij met de tips.
Zie dat de TZ 70 weer wat groter is, en ik wil dat liever niet, en ALS de camera al iets groter is, dan liever niet in alle richtingen :-).

Heb inmiddels de Sony Cybershot DSC-WX350 gevonden. Twijfel of die kwaliteit niet minder goed is dan ik gewend ben.

En ben nu ook de Canon PowerShot SX610 HS aan het bekijken. Zowel groothoek als telezoom iets minder. Twijfel of ik daarvan ga balen, of dat het verschil wel meevalt.

Ik zal de TZ80 en TZ90 ook even bekijken :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:22
De TZ80 en TZ90 zijn minimaal zelfde formaat als de TZ70 (de 90 is zelfs iets dikker, dacht ik vanwege het klapschermpje). De Sony HX90 zou beter bij je wensen passen. Die heeft een klapscherm, is heel compact en heeft zelfs een zoekertje voor als je teveel last hebt van omgevingslicht (is ook stabieler qua vasthouden).

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Toch even een vraag. Via Tweakers ben ik een paar aan het vergelijken. Nu zie ik bij de hierboven genoemde Canon wel zoom wide (25mm) en zoom tele (450 mm) staan ,maar bij de Sony Cybershot (hierboven genoemd) helemaal niets. Ik probeer uit te vissen (via google/andere sites) wat daar de zoom wide en zoom tele is, maar kan dat niet vinden. Weet iemand hoe / waar ik die kan vinden?

Hij is nl. wel lekker compact (kleiner dan mijn Lumix) en las wel positieve reacties over kwaliteit (hoewel dat misschien soms toch ook wel iets persoonlijks is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Universal Creations, goed zeg, jouw tip van de Sony HX90! Ik zie dat daar de groothoek in orde is plus megazoom! Hij is wel wat dikker dan wat ik nu heb, moet even kijken of ik hem ergens even kan zien/voelen om te kijken of dat een bezwaar is.

Voor het geval ik hem toch te dik vindt, hopelijk weet iemand nog iets over de wide zoom en tele zoom van die Sony Cybershot DSC-WX350?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kemphaas
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-10 16:16
De Sony Cybershot DSC-WX350 heeft 20x zoom, van 24 tot 480

Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.

Pagina: 1