Ervaringen Bridge mode routers

Pagina: 1
Acties:
  • 3.587 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan501
  • Registratie: September 2013
  • Niet online
Goedenavond,

Er schoot mij ineens wat te binnen, en heeft de maken met een onderwerp van mijn laatste topics. Al staat deze er wel los van. Graag wil ik een eigen internet abonnement. Caiway, 150Mb up en down. Voor de mensen die willen beginnen over een kabel trekken, don't. Niet doen, is geen optie en daar gaat dit onderwerp niet over.

Over dit stukje gaat het vooral:

Het modem moet dan in de meterkast in het portiek. Ik wil graag een internet snelheid op mijn kamer die hoger is dat nu (15-27 mbps). Wat ik zat te denken, en laten we de meterkast even punt A noemen en bij mij boven niet ver van de meterkast punt B. Als ik een goeie router in de meterkast plaats en boven een tweede router. Samen in brugmodus en dan een utp-kabel naar mijn kamer + wifi voor draadloze apparatuur. Zou dat een optie zijn?

Ik heb het geprobeerd op te zoeken, helaas zonder goede resultaten. Even extra aangepast.

Deze opties vallen echt af en het is zoals het is.
Kabel trekken (zelf geprobeerd, lukte niet. Wil geen risico nemen voor monteur.)
Mesh netwerk (Al geprobeerd)
Powerline (al geprobeerd)
MoCa (over Coax) Geen coax

Alsjeblieft, ik wil niet horen over het rijtje hierboven. Ik vraag om A (ervaringen over alleen Bridgemode) en wil dus ook geen B. mocht men beginnen over iets anders dan Bridge, dan negeer ik dat bericht. Mijn excuus daarvoor. Ik heb autisme en krijg snel spanningen en waarom? Simpel, mensen lezen niet goed of zijn eigenwijs. Ik vraag om 1 simpel ding: ervaringen over Bridgemode, dus niet over iets anders. Moge dit wel even duidelijk zijn voor iedereen. Eigenlijk zou dit niet hoeven, maar goed ;)

Op dit moment heb ik beneden een overkill router staat voor het ADSL abonnement van mijn vader. De TP-Link Archer C3200. We hadden problemen met modem/router van Tele2, die had bagger wifi en met dit opgelost. Graag in wat makkelijkere taal a.u.b.

Voor de mensen die willen weten waar het huidige Tele2 modem staat: die staat in de woonkamer.
Het kan zijn dat ik pas (veel) later reageer. Krijg weer geen meldingen.

[ Voor 25% gewijzigd door johan501 op 24-07-2018 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:23
stap 1 : analyseer even je verlies
download een RSSI tooltje , zoals bv "wifi analyzer"... naast je modem ga je ongeveer RSSI-30 meten

als je naar boven gaat en je valt onder de RSSI -80 moet je bridge vergeten , dan heb je niet genoeg sterkte om te versterken..
test dit zowel op 2.4ghz als op 5ghz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan501
  • Niet online
ijske schreef op maandag 23 juli 2018 @ 20:18:
stap 1 : analyseer even je verlies
download een RSSI tooltje , zoals bv "wifi analyzer"... naast je modem ga je ongeveer RSSI-30 meten

als je naar boven gaat en je valt onder de RSSI -80 moet je bridge vergeten , dan heb je niet genoeg sterkte om te versterken..
test dit zowel op 2.4ghz als op 5ghz
Hoi,
Dat gaat helaas niet, heb nog geen abonnement dus nog geen modem. Maar ik zal het even aanpassen, even neerzetten dat het Tele2 modem in de woonkamer staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Ik ben er achter gekomen dat bij wireless bridging port forwards en statische dhcp leases via je dhcp naar je apparatuur die achter de brug hangt zeer lastig wordt. Je moet altijd dubbel forwarden of andere geintjes uithalen.

Is MoCa (over een coax kabel) een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan501
  • Niet online
BlackWhizz schreef op maandag 23 juli 2018 @ 23:19:
Ik ben er achter gekomen dat bij wireless bridging port forwards en statische dhcp leases via je dhcp naar je apparatuur die achter de brug hangt zeer lastig wordt. Je moet altijd dubbel forwarden of andere geintjes uithalen.

Is MoCa (over een coax kabel) een optie?
ja zoiets had ik ook al gelezen. Met caiway hoef ik geen ports te forwarden voor gaming. Ik weet dat dat nat type 2 is en prima voor gaming.

Nee helaas niet. Er loopt geen coax door het huis heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:43
Ubnt nanostation loco m5 setje (dus 2 units) deze koppel je draadloos aan elkaar en klaar (wireless bridge)

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan501
  • Niet online
shure-fan schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 00:51:
Ubnt nanostation loco m5 setje (dus 2 units) deze koppel je draadloos aan elkaar en klaar (wireless bridge)
Het ging mij erom voor alleen een 2e router. Want heb al een goede en dan bridgemode tussen die 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

geen oude telefoonlijn die je er uit kan jassen en stieken kan vervangen met utp ?

Je bent nogal veeleisend alle vormen van koper mogen niet. en draadloos (mesh) ook niet
houd erg gauw op dan

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan501
  • Niet online
Fish schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 01:24:
geen oude telefoonlijn die je er uit kan jassen en stieken kan vervangen met utp ?

Je bent nogal veeleisend alle vormen van koper mogen niet. en draadloos (mesh) ook niet
houd erg gauw op dan
Nope.

Ja en wat dan nog? Kabel trekken kan niet al zelf geprobeerd. Iemand laten komen? Wil het risico niet nemen. Hier wil ik ook even niks meer over horen.

Mesh en powerline al geprobeerd, maar terug gestuurd. Omdat ik Caiway nog niet heb, kon ik het niet goed testen. Dus dan blijft er niet veel over he. Het is veel eisend omdat de opties voor mij lastig zijn. Voor jou of iemand anders niet.

Ik vraag ervaringen over Bridge mode, niet over iets anders dan dat. Punt, klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shure-fan
johan501 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 01:12:
[...]

Het ging mij erom voor alleen een 2e router. Want heb al een goede en dan bridgemode tussen die 2.
Ah, je wil dus een router kopen die je als client (draadloos) kunt verbinden aan je modem/router van Caiway,

En de utp poort(en) die op de client beschikbaar zijn wil je gebruiken voor je lokale spullen ?(pc , accespoint enzo)

Zoja,

Dan moet je op zoek gaan naar een router die of "client bridge" ondersteunt, of een router die ddwrt ondersteunt.... Ddwrt heeft namelijk die functie ingebouwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan501
  • Niet online
shure-fan schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 01:49:
[...]

Ah, je wil dus een router kopen die je als client (draadloos) kunt verbinden aan je modem/router van Caiway,

En de utp poort(en) die op de client beschikbaar zijn wil je gebruiken voor je lokale spullen ?(pc , accespoint enzo)

Zoja,

Dan moet je op zoek gaan naar een router die of "client bridge" ondersteunt, of een router die ddwrt ondersteunt.... Ddwrt heeft namelijk die functie ingebouwd
Bijna goed. Misschien ben ik ook wat te onduidelijk, maar kan ik zelf niet weten.

Als ik een Caiway abonnement neem, dan komt er een modem in de meterkast. Voor wifi en utp kabels moet je zelf een router aanschaffen of mee bestellen bij Caiway. Heb een goede router. En wilde weten of als ik de huidige TP link router met een router in de meterkast kan verbinden, dat het wel een degelijke snelheid heeft van de 150mbps van Caiway.

Mijn vraag is dan wat de ervaringen er mee zijn. Mijn plan is dus, mocht het goed genoeg werken, een router in de meterkast te plaatsen. Deze of een nieuwe en dan de andere boven, zo dicht mogelijk naar de meterkast in portiek. En of de snelheden of bekabeld en draadlozs devices dan gewoon goed zijn.

Hopelijk ben ik een beetje duidelijk, ik kan soms onduidelijk zijn en weet dan niet altijd van mezelf als ik onduidelijk ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

johan501 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 02:01:
[...]
... En wilde weten of als ik de huidige TP link router met een router in de meterkast kan verbinden, dat het wel een degelijke snelheid heeft van de 150mbps van Caiway...
Door twee lagen beton? Vergeet het maar

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan501
  • Niet online
Brahiewahiewa schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 02:42:
[...]

Door twee lagen beton? Vergeet het maar
Okay. Ik wil graag ervaringen, niet een ja of een nee. Of op zijn minst op een nette manier dat het niet kan i.p.v "vegeer het maar". Fijne nacht nog hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

johan501 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 02:47:
[...]

Okay. Ik wil graag ervaringen, niet een ja of een nee. Of op zijn minst op een nette manier dat het niet kan i.p.v "vegeer het maar". Fijne nacht nog hoor.
Waarom wil je nou weer het resultaat van mijn ervaringen niet horen? Ik heb het serieus geprobeerd hoor. De ene router bovenin de onderste meterkast, De andere router op de grond van de meterkast op de eerste verdieping. D'r zat alleen maar 15 cm beton tussen. Geen signaal doorheen te krijgen. Niet op 2,4 GHz, niet op 5 GHz. 't Enige waarneembare waren wat reflecties door het trapgat; als je de trap op- of afliep viel het signaal weg

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan501
  • Niet online
Brahiewahiewa schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 03:05:
[...]

Waarom wil je nou weer het resultaat van mijn ervaringen niet horen? Ik heb het serieus geprobeerd hoor. De ene router bovenin de onderste meterkast, De andere router op de grond van de meterkast op de eerste verdieping. D'r zat alleen maar 15 cm beton tussen. Geen signaal doorheen te krijgen. Niet op 2,4 GHz, niet op 5 GHz. 't Enige waarneembare waren wat reflecties door het trapgat; als je de trap op- of afliep viel het signaal weg
Het ging mij er om hoe je het zei, zonder enige uitleg. Hier gaat het maar 1 meterkast, maar dat maakt niet veel uit. Maar die router die ik heb staat beneden aan de achterkant van deze portiek woning en boven heb ik aan de andere kant van het huis gewoon nog signaal. Moet toch ook wel soort beton heen en een aantal muren (geen draagmuren). Misschien dat het met een sterkere router wel lukt zoals die ik heb? + Een wat goedkopere 2e router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
@johan501 maak in paint / visio eens een tekening met een situatie schets.

Laat daarin duidelijk zien waar je meterkast is en waar het signaal naartoe moet en VOORAL welke materialen het signaal onderweg zal tegenkomen,

Moet het signaal door hout? Of een betonnen draagmuur met betonstaal...?
En vergeet de diverse afstanden niet (hoever moet het signaal reizen om bij je pc aan te komen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

johan501 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 03:31:
[...]

Het ging mij er om hoe je het zei, zonder enige uitleg. Hier gaat het maar 1 meterkast, maar dat maakt niet veel uit. Maar die router die ik heb staat beneden aan de achterkant van deze portiek woning en boven heb ik aan de andere kant van het huis gewoon nog signaal. Moet toch ook wel soort beton heen en een aantal muren (geen draagmuren). Misschien dat het met een sterkere router wel lukt zoals die ik heb? + Een wat goedkopere 2e router.
Wat let je om het uit te proberen? Zet je router alvast op de plaats die je in gedachten hebt en loop met je smartphone of laptop naar de plaats die je voor het modem in gedachten hebt. Heb je dan nog signaal? En de beoogde bandbreedte? Dan heb je mazzel. Zo niet, dan heb je pech

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:37
Ik heb eigenlijk wel zeer goede ervaringen met de wireless uplink functie van ubiquiti kost alleen wel wat.

- unifi AP op je modem/router en daar de wifi op uit zetten (ap zorgt daar dan voor)
- 2de AP naar boven ophangen en een UTP kabel vanuit de AP naar een losse switch die het verder afhandeld richting je pc boven etc

De AC pro modellen heben twee lan porten dus die zouden dit kunnen doen.

[ Voor 3% gewijzigd door HKLM_ op 24-07-2018 06:58 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Laatst online: 21:42
Dus als ik het goed begrijp, heb je nu een tele2 modem/router en die zijn (wireless) verbinding straal je verder door met die tp-link.
Nu wil je van provider wisselen (of eentje bijnemen), en dan zou de modem/router van de nieuwe provider op de plek komen te staan van je tp-link. En je tp-link zou je dan naar boven willen verhuizen om een wireless bridge te maken.

1. Wat hoop je beter te krijgen via die bridge dan dat je nu hebt? Andere provider doet er niet toe. Wat werkt nu niet goed in je huidige setup en hoop je beter te krijgen via die bridge? Als dit uit een andere topic komt (je verwijst naar een vroeger topic), link dit dan even. Je wil een hogere snelheid (wil iedereen), maar als je huidige setup up-to-date is qua wireless technologie, zie ik niet direct een verbetering.
2. Je hebt geen router boven nodig. Je hebt een AP nodig en je hebt een switch nodig.
3. Ik heb hier vroeger een dergelijke setup gedraaid. Woning van eind jaren 70 met grote betonnen overspanningen en betonijzers. Het ging op 2,4Ghz. Ik heb die setup laten draaien met een router met ddwrt en ik heb dit gedaan met een AP. Het werkte (bij mij) beter via het AP. Doch van zodra ik de kans zag om kabels te trekken, heb ik kabels getrokken (via omwegen maar ze liggen er toch).
4. Als je tele2 modem/router ook actief gaat blijven (is me niet volledig duidelijk), ga je je wireless signaal sowieso 'vervuilen'. Sommige mensen hebben al last van een signaal van de buren. Hier zou het signaal al in huis zitten. Hoe brak het signaal van die tele2 modem is, blijkbaar heb nu je al een signaal in de meterkast in het portiek.

[ Voor 4% gewijzigd door Arator op 24-07-2018 07:30 ]

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hellfighter87
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:43
Ik heb dit ook een tijdje gehad (van begane grond naar 1ste verdieping), om dezelfde reden: kabels trekken was niet mogelijk
Aanraden zou ik het niet om de volgende redenen:
- af en toe pakket loss, hierdoor verloor je connectie of heb je veel lag in games bijv.
- traag door de extra hop (haalde 20mbit download snelheid op een 200mbit verbinding)

Ik game af en toe nog wel eens online en door bovenstaande problemen was dat niet meer mogelijk.
Ook het browsen naar websites, kijken/luisteren naar youtube werd vervelend door de lag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:58

Umbrah

The Incredible MapMan

Mijn ervaring? Ik heb veel producten geprobeerd, op veel plekken, maar 5GHz door één laag beton is al niet te doen. Twee al helemaal niet. 2,4GHz gaat gelijk naar 50 naar één laag, 15mbit half-duplex na twee... Helaas heeft 2,4GHz andere problemen, namelijk buren, babyfoons, en ga zo maar door -- praktisch ALLES zit er op en stoort er mee.

Je vraagt ervaringen, mijn ervaring is: ik heb met veel kitjes en veel AP's (ook de AP modes van routers) gespeeld, en het nog nooit goed zien werken.

Ik wil niet dat je me hierom afzeikt of gaat zeggen: "dit wil ik niet" (want ik heb je eerlijk mijn ervaringen gedeeld), maar in mijn ervaring is het praktisch altijd mogelijk om iets van een kabel te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12:22

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

@johan501

In tegenstelling tot de ervaringen hierboven heb ik betere ervaringen met een wifi bridge. Nou ja, ik heb metingen gedaan van de signaalsterktes in mijn kamer. De oplossing voor de tweede bridge had ik nog niet gevonden.

Ik heb een airport Extreme op een kast gezet recht onder mijn kamer. Daar zit dus 30 cm en de vloer tussen. Dus is een jaren 70 huis. Huurwoning, kabels trekken gaat niet en het is maar voor een jaar.

Ik meet met deze opstelling een bandbreedte van zo'n 500Mbps. Dat is tussen een laptop in mijn kamer en een computer bedraad aan de airport.

Daar ben ik tevreden mee. Alleen nu nog een een bridge vinden die dit ook kan. Daar ben ik nog niet mee klaar. Ik zat te denken om nog een airport te zoeken en die een daardloze netwerk uitbreiding te laten doen.

Ik volg dit dus.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liberque
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:04

liberque

Vrijzinnig!

Ik snap het hele verhaal niet echt. Je krijgt straks een CAIway modem met wifi, je wilt daarachter een wifi-router plaatsen die het signaal naar boven stuurt en daar wil je dus een router die dit wifi signaal oppakt als bridge instellen?

Als dat het geval is dan ben je al verkeerd bezig - tenzij je wifi op het modem van CAIway uitzet. Immers, ga je met 2 wifi-punten op een zelfde plaats je eigen kanalen van de wifi vervuilen en dat wil je niet. Doe je dit wel dan is je infra nog steeds erg storingsgevoelig.. je zou sowieso moeten gaan werken met vaste kanalen en dan maar hopen dat je buren geen wifi neerplanten op hetzelfde kanaal.

Je schrijft dat een powerline geen optie is. Waarom niet? Welke powerline heb je gebruikt? Bij Delta gebruiken we TP-Links AV1200 die over verschillende fasen heen gaan. Over het algemeen werken die uitstekend al zijn het niet de goedkoopste (retailprijs tussen 125 en 175 euro). Die stralen zelf wifi uit en je kan er nog eens 3 apparaten via LAN mee verbinden. Zorg ervoor dat ze niet op stekkerdozen of verlengsnoeren zitten en meestal komt dit dan wel goed - al is het de kwaliteit van je electriciteits netwerk dat bepaald hoeveel snelheid je erdoor kunt pompen.

Kortom: ik raad je met klem af om op jouw voorgestelde manier een netwerk op te zetten als snelheid en latency je lief is. Van CAIway komt er hoogstwaarschijnlijk een monteur om de boel te installeren. Leg je probleem aan hem voor - hij heeft vast eerder met dat bijltje gehakt.

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-05 11:12
Ik heb het een tijdje gebruikt, weliswaar door houten vloeren heen.
Werkt op zich wel, alleen fors snelheidsverlies. Op een 80 mb verbinding, hielt ik iets van 10-15 over en dan was het signaal tussen de 2 routers prima.
En nogal packet loss en delay.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan501
  • Niet online
shure-fan schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 04:05:
@johan501 maak in paint / visio eens een tekening met een situatie schets.

Laat daarin duidelijk zien waar je meterkast is en waar het signaal naartoe moet en VOORAL welke materialen het signaal onderweg zal tegenkomen,

Moet het signaal door hout? Of een betonnen draagmuur met betonstaal...?
En vergeet de diverse afstanden niet (hoever moet het signaal reizen om bij je pc aan te komen?)
Gaat moeilijk worden, ben daar niet echt bekend met. Visio wel eens van gehoord, meer ook niet. Dat vakt voor nu even af.
Brahiewahiewa schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 04:05:
[...]

Wat let je om het uit te proberen? Zet je router alvast op de plaats die je in gedachten hebt en loop met je smartphone of laptop naar de plaats die je voor het modem in gedachten hebt. Heb je dan nog signaal? En de beoogde bandbreedte? Dan heb je mazzel. Zo niet, dan heb je pech
Welke plaats bedoel je? Boven? Meterkast? Gaat allebei moeilijk worden, moet weten wat de snelheid is en lag. Die TP link heeft al goed signaal, mag ook wel voor die prijs die ik toen betaald heb.
HKLM_ schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 06:57:
Ik heb eigenlijk wel zeer goede ervaringen met de wireless uplink functie van ubiquiti kost alleen wel wat.

- unifi AP op je modem/router en daar de wifi op uit zetten (ap zorgt daar dan voor)
- 2de AP naar boven ophangen en een UTP kabel vanuit de AP naar een losse switch die het verder afhandeld richting je pc boven etc

De AC pro modellen heben twee lan porten dus die zouden dit kunnen doen.
Ik zal het eens proberen te onthouden :).
Arator schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 07:25:
Dus als ik het goed begrijp, heb je nu een tele2 modem/router en die zijn (wireless) verbinding straal je verder door met die tp-link.
Nu wil je van provider wisselen (of eentje bijnemen), en dan zou de modem/router van de nieuwe provider op de plek komen te staan van je tp-link. En je tp-link zou je dan naar boven willen verhuizen om een wireless bridge te maken.

1. Wat hoop je beter te krijgen via die bridge dan dat je nu hebt? Andere provider doet er niet toe. Wat werkt nu niet goed in je huidige setup en hoop je beter te krijgen via die bridge? Als dit uit een andere topic komt (je verwijst naar een vroeger topic), link dit dan even. Je wil een hogere snelheid (wil iedereen), maar als je huidige setup up-to-date is qua wireless technologie, zie ik niet direct een verbetering.
2. Je hebt geen router boven nodig. Je hebt een AP nodig en je hebt een switch nodig.
3. Ik heb hier vroeger een dergelijke setup gedraaid. Woning van eind jaren 70 met grote betonnen overspanningen en betonijzers. Het ging op 2,4Ghz. Ik heb die setup laten draaien met een router met ddwrt en ik heb dit gedaan met een AP. Het werkte (bij mij) beter via het AP. Doch van zodra ik de kans zag om kabels te trekken, heb ik kabels getrokken (via omwegen maar ze liggen er toch).
4. Als je tele2 modem/router ook actief gaat blijven (is me niet volledig duidelijk), ga je je wireless signaal sowieso 'vervuilen'. Sommige mensen hebben al last van een signaal van de buren. Hier zou het signaal al in huis zitten. Hoe brak het signaal van die tele2 modem is, blijkbaar heb nu je al een signaal in de meterkast in het portiek.
Ik wil misschien zelf een provider nemen voor sneller internet. Hangt alleen eerst van een goede oplossing af. Wifi op tele2 modem staat uit, kabel naar TP-link die doet zijn draadloze werk.

Mij gaat het erom, dat ik ervaringen krijg van mensen. Of ALS ik een bridge zou instellin tussen 2 routers (1 in meterkast en 1 boven) of ik dan nog een redelijk snelheid krijg. Niet dat ik op het zelfde als nu uit kom. Dat is als ik alleen ben max 27mbps en als m'n vader thuis is vaak rons de 15-20 mbps.

1. Het is nog niet zeker.. ik wil Ervaringen, daarna beslis ik zelf een keer wel aan de hand van ervaringen.. tele2 heeff klote snelheden, langzaam. Wil hogere, en soms kan een hogere upload ook handig zijn.

2. Switch heb ik al. Die AP, vangt die dan wireless signaal op vanuit de meterkast?

3. Kabels trekken? Nope. Ik ga daar ook niet verder over praten.

4. Ja das waar. Maar in de meterkast staat nu niks. Tele2 modem en router staan in de woonkamer. Anders pas ik het hierboven nog f aan.
hellfighter87 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 07:32:
Ik heb dit ook een tijdje gehad (van begane grond naar 1ste verdieping), om dezelfde reden: kabels trekken was niet mogelijk
Aanraden zou ik het niet om de volgende redenen:
- af en toe pakket loss, hierdoor verloor je connectie of heb je veel lag in games bijv.
- traag door de extra hop (haalde 20mbit download snelheid op een 200mbit verbinding)

Ik game af en toe nog wel eens online en door bovenstaande problemen was dat niet meer mogelijk.
Ook het browsen naar websites, kijken/luisteren naar youtube werd vervelend door de lag
Thanks voor jouw ervaringen, hier vraag ik vooral om.
Umbrah schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 07:33:
Mijn ervaring? Ik heb veel producten geprobeerd, op veel plekken, maar 5GHz door één laag beton is al niet te doen. Twee al helemaal niet. 2,4GHz gaat gelijk naar 50 naar één laag, 15mbit half-duplex na twee... Helaas heeft 2,4GHz andere problemen, namelijk buren, babyfoons, en ga zo maar door -- praktisch ALLES zit er op en stoort er mee.

Je vraagt ervaringen, mijn ervaring is: ik heb met veel kitjes en veel AP's (ook de AP modes van routers) gespeeld, en het nog nooit goed zien werken.

Ik wil niet dat je me hierom afzeikt of gaat zeggen: "dit wil ik niet" (want ik heb je eerlijk mijn ervaringen gedeeld), maar in mijn ervaring is het praktisch altijd mogelijk om iets van een kabel te trekken.
Als ik zeg dat ik iets niet wil, dan geef ik mijn mening en zeik ik je niet af ;).

Sorry, maar typ ik soms Chinees? KABELS TREKKEN WORD HEM NIET. Kappen nou he, is het zo moeilijk te begrijpen. Heel veel mensen hier op dit forum zijn blind. Ik heb een topic gestart, over ervaringen over 1 onderwerp. Ik vraag niet om alternatieve. Ik heb het alleen niet gezet, want wilde voorkomen dat iedereen erover begint..

Wat is er zo moeilijk aan? Sorry, maar als je over kabels begint hoef je niet meer te reageren.
liberque schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 08:10:
Ik snap het hele verhaal niet echt. Je krijgt straks een CAIway modem met wifi, je wilt daarachter een wifi-router plaatsen die het signaal naar boven stuurt en daar wil je dus een router die dit wifi signaal oppakt als bridge instellen?

Als dat het geval is dan ben je al verkeerd bezig - tenzij je wifi op het modem van CAIway uitzet. Immers, ga je met 2 wifi-punten op een zelfde plaats je eigen kanalen van de wifi vervuilen en dat wil je niet. Doe je dit wel dan is je infra nog steeds erg storingsgevoelig.. je zou sowieso moeten gaan werken met vaste kanalen en dan maar hopen dat je buren geen wifi neerplanten op hetzelfde kanaal.

Je schrijft dat een powerline geen optie is. Waarom niet? Welke powerline heb je gebruikt? Bij Delta gebruiken we TP-Links AV1200 die over verschillende fasen heen gaan. Over het algemeen werken die uitstekend al zijn het niet de goedkoopste (retailprijs tussen 125 en 175 euro). Die stralen zelf wifi uit en je kan er nog eens 3 apparaten via LAN mee verbinden. Zorg ervoor dat ze niet op stekkerdozen of verlengsnoeren zitten en meestal komt dit dan wel goed - al is het de kwaliteit van je electriciteits netwerk dat bepaald hoeveel snelheid je erdoor kunt pompen.

Kortom: ik raad je met klem af om op jouw voorgestelde manier een netwerk op te zetten als snelheid en latency je lief is. Van CAIway komt er hoogstwaarschijnlijk een monteur om de boel te installeren. Leg je probleem aan hem voor - hij heeft vast eerder met dat bijltje gehakt.
Nee, dat abonnement hangt af van een oplossing. Dit topic gaat over ervaringen van waar het over gaat. Caiway levert geen modem/WiFi in 1. Allern modems, en je kan een wireless router er los bij kopen.

Had wel een goedkopere, dus ik kan het niet voor 100% zeggen over powerline. Ik zei het ook vooral omdat ik daar nu niks over wilt weten, daar gaat het nu niet over. Ik heb autisme en adhd, 1 onderwerp is genoeg. Niet duizend door elkaar heen. Over powerline ga ik nu even niet verder.

Stop over een kabel, ja het is moeilijk het om Nederlands te lezen? ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rlp.jaspers
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 30-05 10:30
Ik heb hetzelfde probleem gehad (kamer met slechte wifi dekking en geen mogelijkheid om een kabel te trekken) en heb dit toen opgelost met twee Asus RT-AC66U routers.

De tweede router draaide in media bridge mode en gebruikte het 5GHz AC-signaal om dit vervolgens zelf via de UTP-poorten naar de clients door te sturen. Volgens mij heette dat AC-beam of zoiets. Ik haalde toen redelijk stabiel snelheden tot ongeveer 300 Mbps.

Nadeel is wel dat als je daarna 5Ghz wifi wil, je een extra access point nodig hebt, maar 2,4Ghz signaal kan ook uitzenden en werkte nog steeds.

edit:
https://www.asus.com/nl/support/FAQ/114552/

[ Voor 4% gewijzigd door rlp.jaspers op 24-07-2018 08:53 . Reden: link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:09
Umbrah schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 07:33:

Ik haal gerust de complete snelheid van mijn Ziggo pakket door het gebruik van een Dlink 868 router en een Asus wifi kaartje in de vaste pc. Het gaat om het 200 pakket van Ziggo en dit moet door 1 laag dik beton(plafond/vloer) en door 1 muur.

@johan501 wat is de afstand tussen A en B?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan501
  • Niet online
Stop maar iedereen. Word me weer teveel. Ik geef met een reden aan dat ik allen dingen wilt weten over 1 onderwerp en geen andere. Trouwens, dit topic gaat over ervaringen van 1 onderwerp, geen meerdere door elkaar heen. En lezen is ook nog moeilijker.

Sommige begrepen het gelukkig wel en deden waar deze topic voor bedoeld is. Ervaring geven over Het onderwerp, thanks :).

Bedankt voor menssn de die zonodig over andere dingen dan het onderwerp moesten hebben en vooral kabel. Ik wil geen spanningen, heb ze toch weer. Misschien plaats ik nooit meer wat, te danken aan bijdehante mensen ;). Waarschijnlijk "durf" ik dat de volgende keer niet meer. Vind het al moeilijk op sociaal gebied. Maar elke keer weer negatieve dingen. Dat levert voor mij veel negatieve sh*t op.

Vind het al moeilijk genoeg, door o.a. autisme en adhd...........

Geen prive berichten sturen a.u.b

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:34
@johan501

Ik zat hier met het zelfde issue, kabel trekken was niet mogelijk en powerline werkte niet goed.
Met 2x een netgear R7000 heb ik dit opgelost om toch bedraad internet op mijn kamer te krijgen.

Beneden staat de R7000 gewoon standaard ingesteld en boven op mijn kamer staat de R7000 op "bridge Mode" verbonden met de router beneden. Nu kan ik gewoon op de router boven internet kabels aansluiten op de router waar "internet" dan uitkomt.
Ping tijden zijn te verwaarlozen, dit zit tussen de 8ms en 12ms in en het ziggo pakket 300/30 max ik gewoon :)

Afbeeldingslocatie: https://lithium-prod.s3.amazonaws.com/netgear.response.lithium.com/RESPONSEIMAGE/9a02ffc0-c361-11e5-bd20-0a91c3c73fdf.default.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan501
  • Niet online
Hoe kan deze topic dicht???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlp.jaspers
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 30-05 10:30
@johan501 Mijn ervaring was overigens ook gebaseerd op een setup met een Caiway modem. Werkte prima, alleen heeft het Caiway modem af-en-toe wat moeite met het verkrijgen van een ip-adres vanuit de Caiway DHCP

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MartijnAbel
johan501 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 08:52:
Stop maar iedereen. Word me weer teveel. Ik geef met een reden aan dat ik allen dingen wilt weten over 1 onderwerp en geen andere. Trouwens, dit topic gaat over ervaringen van 1 onderwerp, geen meerdere door elkaar heen. En lezen is ook nog moeilijker.

Sommige begrepen het gelukkig wel en deden waar deze topic voor bedoeld is. Ervaring geven over Het onderwerp, thanks :).

Bedankt voor menssn de die zonodig over andere dingen dan het onderwerp moesten hebben en vooral kabel. Ik wil geen spanningen, heb ze toch weer. Misschien plaats ik nooit meer wat, te danken aan bijdehante mensen ;). Waarschijnlijk "durf" ik dat de volgende keer niet meer. Vind het al moeilijk op sociaal gebied. Maar elke keer weer negatieve dingen. Dat levert voor mij veel negatieve sh*t op.

Vind het al moeilijk genoeg, door o.a. autisme en adhd...........

Geen prive berichten sturen a.u.b
Luister, dat je autisme en ADHD hebt, dat kan. Ik heb hier ook ervaring mee(heb zelf ADHD en mijn vrouw ook). Maar dat je niet in kunt zien dat mensen je proberen te helpen op elke manier mogelijk, maar dus niet per definitie alles in jou straatje doen, dan moet je, niet verkeerd bedoeld, niets posten op een forum. Jij stelt een vraag en krijgt een antwoord. Is dat niet het gewenste antwoord? Dat kan, zo gaat dat nu eenmaal.
Jou problemen, dat het je spanningen geeft, afschuiven op degenen hier op het forum die je helpen is dus helemaal niet de juiste manier, al voelt dat misschien wel zo voor je. Hou het zo dicht mogelijk bij jezelf.
Probeer uit de antwoorden die je krijgt te filteren of er wat tussen zit waar je wat mee kunt. Niet iedereen weet exact het plaatje wat jij in je hoofd hebt. Dus door vragen te stellen proberen wij een plaatje te schetsen. Neem niet meteen zoveel aanstoot aan bepaalde vragen/oplossingen.

Dus nogmaals de vraag die ik eerder stelde, wat is de afstand tussen A en B?

[ Voor 18% gewijzigd door MartijnAbel op 24-07-2018 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan501
  • Niet online
MartijnAbel schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 08:58:
[...]

Luister, dat je autisme en ADHD hebt, dat kan. Ik heb hier ook zeker ervaring mee. Maar dat je niet in kunt zien dat mensen je proberen te helpen op elke manier mogelijk, maar dus niet per definitie alles in jou straatje doen, dan moet je, niet verkeerd bedoeld, niets posten op een forum. Jij stelt een vraag en krijgt een antwoord. Is dat niet het gewenste antwoord? Dat kan, zo gaat dat nu eenmaal
Alsjeblieft... Het gaat mij om dit: ik wil Ervaringen over 1 onderwerp en geef dat ook aan. Dat doe ik omdat ik dat fijn vind, anders word het me te veel. Daarom okay. Ervaring met autisten? Hahaha tuurlijk. Dan zou je juist moeten begrijpen hoe autisten kunnen zijn ;). En over dat straatje, alsjeblieft. Onzin. Ik geef duidelijk aan wat ik wel en niet wil. Andere zijn te bijdehante om het te hebben over dingen wat ik niet wil. Ik start een topic over ervanringen van routers in Bridge mode, niet: ervanringen over alle op gebied van netwerken thuis.

Het gaat mij erom, dat als ik ervaringen over A vraag, ik geen B wil. Logisch toch? Daarom reageer ik zo. Fijne dag nog, je hoeft niet meer te reageren. Ik wil dit stoppe topic dicht hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan501
  • Niet online
Ik kan gelijk niet meer goed typen. Berichten beantwoorden nen aanpassen lukt me ff niet meer, mijn excuses. Ik stop voor nu, ik negeer verder berichten. Dit doe ik met een reden ;). Geen reacties meer a.u.b

Ik wil dit topic zo snel mogelijk dicht hebben als dat kan??

[ Voor 13% gewijzigd door johan501 op 24-07-2018 09:08 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• liberque

liberque

Vrijzinnig!

Beste dit is een forum waar mensen proberen jou te helpen. De oplossing die jij jezelf voorstelt is gewoon geen goede en dus worden er alternatieven aangeboden. Dat je last van autisme en adhd heb en daardoor om jezelf te beschermen een tunnelvisie voor je probleem probeer aan te houden is wellicht begrijpelijk, maar je reacties an sich zijn gewoonweg bot. Probeer gewoon aub wat vriendelijker te reageren. Dank.

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:38
Mijn beste ervaringen met een bridge wifi (zonder line of sight) is via de Netgear orbi rbk50 (ze noemen het zelf mesh maar dat is het niet). Dat komt omdat BEIDE antennes/routers zijn ontworpen om verbinding met elkaar te maken (bridge) ipv een client.

Pak je een reguliere router (zoals je asus) dan gaat dit minder werken omdat het gemaakt is om verbinding met bv een telefoon te maken, niet met een ander AP/router.

Dus mijn advies blijft, probeer de netgear orbi RBK50 als wireless bridge.

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater91
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-05 16:02
Bij mijn schoonouders zitten we met eenzelfde situatie. De oudste zoon hier heeft op zolder ook een vreselijke wifi ontvangst. Veel latency, verlies, oftewel niet ideaal voor zijn doeleind ( gamen & streamen ).
De bridge modus heb ik hier ook al eens geprobeerd, maar vanwege de betonnen vloeren werkte dat ook niet geweldig. Youtube was al vrijwel onmogelijk om te kijken.

Ik adviseer je om, ondanks je voorkeur voor wifi, toch nog eens een powerline aan te schaffen en dat te proberen. Dat is hier in huis uiteindelijk de enige gangbare oplossing gebleken. Kabel is hier namelijk ook geen optie, en de powerline ( model van ~ 50 euro van Tp link ) is van alle opties het stabielst.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:22
johan501 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 09:08:
Ik wil dit topic zo snel mogelijk dicht hebben als dat kan??
Topics gaan in principe niet dicht maar "zakken weg" als er niemand reageert. Blijft dus gewoon open, maar als er lang genoeg niemand gereageert heeft verdwijnt 'ie uit de lijst met actieve topics.

Voor jou dus een kwestie van hier niet meer reageren, dan zullen andere mensen ook vanzelf niet meer reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

johan501 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 08:41:
[...]

Kappen nou he, is het zo moeilijk te begrijpen. Heel veel mensen hier op dit forum zijn blind. Ik heb een topic gestart, over ervaringen over 1 onderwerp. Ik vraag niet om alternatieve. Ik heb het alleen niet gezet, want wilde voorkomen dat iedereen erover begint..

Wat is er zo moeilijk aan? Sorry, maar als je over kabels begint hoef je niet meer te reageren.
Dat er überhaupt nog gereageerd wordt als je dit soort reacties blijft geven. Ik wou het want ik heb wel wat ervaringen over de situatie die je schetst/wilt, maar je toontje zou wel wat lager en minder blaffend moeten

Suck6

Next

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Laatst online: 21:42
johan501 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 08:41:
Ik wil misschien zelf een provider nemen voor sneller internet. Hangt alleen eerst van een goede oplossing af. Wifi op tele2 modem staat uit, kabel naar TP-link die doet zijn draadloze werk.
Dat was dus al niet duidelijk uit het starttopic
Mij gaat het erom, dat ik ervaringen krijg van mensen. Of ALS ik een bridge zou instellin tussen 2 routers (1 in meterkast en 1 boven) of ik dan nog een redelijk snelheid krijg. Niet dat ik op het zelfde als nu uit kom. Dat is als ik alleen ben max 27mbps en als m'n vader thuis is vaak rons de 15-20 mbps.

1. Het is nog niet zeker.. ik wil Ervaringen, daarna beslis ik zelf een keer wel aan de hand van ervaringen.. tele2 heeff klote snelheden, langzaam. Wil hogere, en soms kan een hogere upload ook handig zijn.
Dus je verwacht dat wij exacte snelheden kunnen geven. In theorie zou dit zelfs kunnen, maar dan moet je wel antwoorden op de vragen over welk materiaal, hoe ver,... Doch dit wens je niet te doen omdat naar ervaringen vraagt.
2. Switch heb ik al. Die AP, vangt die dan wireless signaal op vanuit de meterkast?
Dat is een toestel dat speciaal is ontworpen om draadloze signalen op te vangen en versturen. Een netwerkkabel tussen AP en switch zorgt voor de verdere afhandeling.
3. Kabels trekken? Nope. Ik ga daar ook niet verder over praten.
Je vraagt achter ervaringen, ik geef mijn ervaring : ja het werkt, ook met beton en betonijzer. En het ging beter met een AP dan met router. En ik zet er bij dat het nog stukken beter ging met kabel. En wat lees jij : kabel
4. Ja das waar. Maar in de meterkast staat nu niks. Tele2 modem en router staan in de woonkamer. Anders pas ik het hierboven nog f aan.
Speelt geen rol als je die wifi van tele2 niet gebruikt. Was me dus niet duidelijk.
Als ik zeg dat ik iets niet wil, dan geef ik mijn mening en zeik ik je niet af ;).

Sorry, maar typ ik soms Chinees? KABELS TREKKEN WORD HEM NIET. Kappen nou he, is het zo moeilijk te begrijpen. Heel veel mensen hier op dit forum zijn blind. Ik heb een topic gestart, over ervaringen over 1 onderwerp. Ik vraag niet om alternatieve. Ik heb het alleen niet gezet, want wilde voorkomen dat iedereen erover begint..
Ik vond deze morgen jouw antwoorden al aan de botte kant. Ik had echter met de nacht wezen werken en ik wijtte het aan mijn vermoeidheid. Nu ik wakker ben, lees ik echter nog steeds dezelfde botte antwoorden.
Ik vind de antwoorden en vragen in dit topic redelijk straight to the point. Mensen die hun ervaringen geven met bepaalde toestellen. Andere mensen hebben nog wat bijkomende vragen voordat ze een advies kunnen geven.
Maar zelfs dat is blijkbaar not done.

Normaal ben ik van het type "jij de botte bijl, ik ook de botte bijl". Uit ervaring binnen mijn naaste familie, weet ik dus dat dit bij jouw type mensen (als ik het even zo mag noemen) als een rode lap op een stier werkt. Ik hou er echter wel niet van dat men maar (helpende) mensen bot afwijst, en zich dan verschuilt achter de aandoening.
Nooit geleerd om niet te reageren als het even te veel wordt? Hebben ze ons hier thuis wel kunnen aanleren. En soms lukt dat en soms lukt dat niet. En als het niet lukt, volgen daar een uur/dag/week later verontschuldigingen op.

Misschien een tip. Als je het kluwen van een forum echt niet aankan, moet je je misschien niet rechtstreeks om een forum begeven. Dan heb je een moderator aan jouw kant nodig, die het nodige filtert, oplijst wat bij elkaar kan horen....

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan501
  • Niet online
Arator schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 13:21:
[...]

Dat was dus al niet duidelijk uit het starttopic

[...]

Dus je verwacht dat wij exacte snelheden kunnen geven. In theorie zou dit zelfs kunnen, maar dan moet je wel antwoorden op de vragen over welk materiaal, hoe ver,... Doch dit wens je niet te doen omdat naar ervaringen vraagt.

[...]

Dat is een toestel dat speciaal is ontworpen om draadloze signalen op te vangen en versturen. Een netwerkkabel tussen AP en switch zorgt voor de verdere afhandeling.

[...]

Je vraagt achter ervaringen, ik geef mijn ervaring : ja het werkt, ook met beton en betonijzer. En het ging beter met een AP dan met router. En ik zet er bij dat het nog stukken beter ging met kabel. En wat lees jij : kabel

[...]

Speelt geen rol als je die wifi van tele2 niet gebruikt. Was me dus niet duidelijk.

[...]

Ik vond deze morgen jouw antwoorden al aan de botte kant. Ik had echter met de nacht wezen werken en ik wijtte het aan mijn vermoeidheid. Nu ik wakker ben, lees ik echter nog steeds dezelfde botte antwoorden.
Ik vind de antwoorden en vragen in dit topic redelijk straight to the point. Mensen die hun ervaringen geven met bepaalde toestellen. Andere mensen hebben nog wat bijkomende vragen voordat ze een advies kunnen geven.
Maar zelfs dat is blijkbaar not done.

Normaal ben ik van het type "jij de botte bijl, ik ook de botte bijl". Uit ervaring binnen mijn naaste familie, weet ik dus dat dit bij jouw type mensen (als ik het even zo mag noemen) als een rode lap op een stier werkt. Ik hou er echter wel niet van dat men maar (helpende) mensen bot afwijst, en zich dan verschuilt achter de aandoening.
Nooit geleerd om niet te reageren als het even te veel wordt? Hebben ze ons hier thuis wel kunnen aanleren. En soms lukt dat en soms lukt dat niet. En als het niet lukt, volgen daar een uur/dag/week later verontschuldigingen op.

Misschien een tip. Als je het kluwen van een forum echt niet aankan, moet je je misschien niet rechtstreeks om een forum begeven. Dan heb je een moderator aan jouw kant nodig, die het nodige filtert, oplijst wat bij elkaar kan horen....
Bedankt voor je uitleg. Ik was schijnbaar zelf ook onduidelijk. Dat heb ik meestal zelf niet door.

Ik was moe, ik vraag om ervaren over onderwerp A, alleen A niks anders. Maar zat mensen geven alleen info over B of extra over B. Dat wil ik niet, probeer ik zo duidelijk mogelijk aan te geven.

Ik weet ook wel dat mensen geen exacte snelheden kunnen zeggen. Wilde alleen weten of als ik 150 zou nemen, en ik neem een router in Bridge of dan de snelheid nog redelijk snel kan zijn.

Het was ook niet persoonlijk, maar kan jij je ook in mij verplaatsten? Een autist die snel spanningen en stress krijgt en veel mensen B zeggen terwijl je alleen A wilt. Probeer je daar eens wat bij voor te stellen. Okay ja mijn excuus dat ik bot was. Ik was het gewoon zat, mijn excuses.

''jouw type mensen''. Nou sorry, dat vind ik niet netjes. Zelfs bijna beledigend. Elke autist is anders. Zeg dat gewoon mensen met autisme, is niet zo moeilijk toch? Ik snap wat je bedoeld, het gaat mij niet om het afwijzen, totaal niet. Ik wilde alleen info over A (Bridgemode) en geen B (al het andere). Ik ben altijd een beetje, ja hoe zeg je dat. Kan het word niet vinden. Maar eerst het ene dan het andere. Vorige topics ging o.a. over mesh en powerline en deze over een andere. Ik verschuil mij niet achter mijn ontwikkelingsstoornis ofwel PDD-NOS. Ik zeg het, omdat ik er zelf erg veel last van heb, en ik weet waar ik last van heb door die stomme PDD-NOS waar ik elke dag last van heb.

''Nooit geleerd om niet te reageren als het even te veel wordt?'' Nee eigenlijk niet echt. Je moet eens weten wat ik meegemaakt heb, waardoor ik bepaalde dingen niet kon leren. Ik zit elke f*king dag thuis met een Wajong uitkering, krijg eindelijk de juiste hulp. Kon jij niet weten. Maar je hebt je antwoord. Mijn excuus, dat moest er even uit. Maar wat ik sinds mijn 10e heb mee gemaakt (ben nu 23) sinds ik nog steeds mee, dus mijn excuus als ik het nog niet geleerd heb en ik slecht ben op sociaal gebied.

Over zo'n moderator, das een goeie thanks. Alleen weet even niet wie dat zou kunnen. Ik spreek nauwelijks mensen.

Ik wilde hier even op reageren, vat dit alsjeblieft niet persoonlijk op, ik wil niemand beledigen en dat ik zo bot reageer? Is nooit mijn bedoeling geweest, zo ben ik eigenlijk ook niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Beunhaas91
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:10
Misschien moet je eerst even aan jezelf gaan werken ipv. een dergelijke internetverbinding op te zetten. Focus je op de belangrijke zaken in het leven (nofi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

johan501 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 01:33:
[...]

Nope.

Ja en wat dan nog? Kabel trekken kan niet al zelf geprobeerd. Iemand laten komen? Wil het risico niet nemen. Hier wil ik ook even niks meer over horen.

Mesh en powerline al geprobeerd, maar terug gestuurd. Omdat ik Caiway nog niet heb, kon ik het niet goed testen. Dus dan blijft er niet veel over he. Het is veel eisend omdat de opties voor mij lastig zijn. Voor jou of iemand anders niet.

Ik vraag ervaringen over Bridge mode, niet over iets anders dan dat. Punt, klaar.
Dat kun jij wel willen...

maar jij start een discussie in een discussie forum. Aangezien jij wel kan willen wat jij wil betekent dat niet dat wij moeten doen wat jij wil.

Het feit dat jij het al hebt geprobeerd betekend niet dat dat iemand anders het niet zou kunnen.
Jij zou niet de eerste zijn die zegt dat het niet kan maar waar het toch kan.
Er lopen 2 loze buizen vanaf de meterkast naar boven, en in het opberghok waar de CV-ketel staat zitten ook 2 lozen gaten, voor een eventuele uitbreiding. Nou ben ik van plan een keer een trekveer te kopen en proberen zelf een utp-kabel te trekken. Of ik het doe of een monteur: mocht het niet lukken dan is een wifi mesh netwerk bestaande uit 2 of meerdere stations de enige oplossing. Boren is niet mogelijk helaas.
je hebt nog geen monteur gesporken denk ik ?
Even nog een update, 19-06-2018:
Vandaag een trekveer gekocht en het lukt gewoon echt niet. Neem dat maar van mij aan.
Maar over mijn oorspronkelijke onderwerp:
wat voor veer ? zo'n plastieken ? of een echte ?

en last but not least.. heb je het geprobeert met een verenpomp ?

[ Voor 30% gewijzigd door Fish op 24-07-2018 21:13 ]

Iperf

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• liberque

liberque

Vrijzinnig!

Ik heb zojuist alle vorige topics van TS doorgelezen (niet alleen over dit onderwerp) en het valt me op dat TS in andere topics wel heel erg vriendelijk kan reageren. Een oplossing voor zijn probleem ligt hem blijkbaar zo nauw aan het hart dat hij gefrustreerd raakt dat het niet wilt lukken. Vermeerderd met zijn autisme en gebrek aan kennis (klok-klepel) begrijp ik na het lezen van alle topics wel waar die frustratie zit. Ik hoop dan ook echt dat TS beseft dat we hem willen helpen.

Na alle informatie begrijp ik nu dus het volgende. Beneden in de meterkast staat nu een ADSL-router met een max. snelheid van 22mbit. TS heeft een router gekocht en deze op de ADSL-router aangesloten. Boven de meterkast heeft hij toereikend WiFi. Zijn kamer zit echter niet boven de meterkast en dus een stukje verder waardoor het WiFi in zijn kamer bagger is.

TS wilt nu dus een 2e router boven plaatsen om het signaal van de router beneden op te pikken. Vanuit deze router boven komt er daarna een UTP kabel naar de kamer van TS. Daar wilt hij dus specifiek voor zijn kamer een eigen AP aansluiten (of een switch en een AP)

Nu heeft TS in de vorige topics geleerd over de problematiek van dubbel NAT en is hem dus aanbevolen om het modem op Bridge te zetten. TS vermoedt hierdoor dat hij de 2e router in zijn voorgestelde configuratie ook op Bridge kan zetten.

Zover ik weet is dat echter niet mogelijk omdat de router boven toch het signaal van de router beneden draadloos moet ontvangen en dit moet routeren naar de utp uitgang boven. TS zou echter wel de router boven als repeater kunnen instellen en dan verder gaan met utp naar zijn kamer.

Is dit wenselijk? In mijn optiek absoluut niet, maar het kan werkbaar zijn. Alleen is het risico dat het niet stabiel werkt erg aanwezig en dus zonde van de centjes.

TS wilt overigens graag overstappen naar caiway, maar geeft aan dat er geen coax naar boven loopt. Ik vraag TS dan ook eerst goed te controleren of de CAI-aansluiting (kabeltv) daadwerkelijk in de meterkast zit! Voor hetzelfde geld zit die in de woonkamer.

Komt het debacle kabel trekken: TS wilt geen kabel en zoekt andere oplossingen. Aangezien er geen coax naar boven loopt is moca geen optie. Een mesh oplossing is helemaal geen optie (dan is hetgeen TS voorstelde nog een betere optie) en het enige dat overblijft zijn powerline adapters.

TS heeft al eens een powerline adapter geprobeerd al was het een budget merk en kon hij deze niet goed testen omdat hij nog met ADSL zit. Daarnaast is TS door een aantal medetweakers gewezen op de nadelen hiervan in de vorige topics.

Ik plaats per week gemiddeld zo'n 40 tot 50 powerlines bij klanten van Delta. KPN gebruikt die krengen massaal om TV op de setupbox bij de TV te krijgen.Geloof me als de uitval zo groot zou zijn zoals sommigen beweren dan moest ik naar al mijn klanten terug en ik denk dat ik er zelf maar zo'n 3 heb vervangen op een heel jaar tijd. Een goede powerline is dan wel een vereiste >1200mbit. Is er randaarde dan haal je makkelijk de 150mbit van caiway. Is dat er niet dan is 50 tot 60 mbit nog haalbaar. Koopt TS een goede powerline dan heeft ie alles in 1 klap: en een kamer vol met WiFi en UTP-aansluitingen voor zijn PS4 en Laptop en dit zonder kabel door het plafond EN zonder 2e router en zonder kabel van die router naar zijn kamer.

Ik weet dat TS het liefst zijn idee uitgewerkt wilt zien en daarvoor een schatting van snelheden wilt hebben. Echter er zijn hiervoor juist door de factor WiFi teveel variabelen. Plus dit heeft een 2e router nodig. Een utp kabel van deze router naar zijn kamer en daar weer een AP en switch. Kortom een stuk duurder met een groter risico van falen.

TS koop aub een goede powerline. Die van TP-link zijn perfect (de av1200 boven de 1200mbit met WiFi en utp voor rond de 150 euro) en je bent klaar en je verbinding is betrouwbaar.

Beter kan ik het niet uitleggen. Hoop dat je het waardeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan501
  • Niet online
liberque schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 22:30:
Ik heb zojuist alle vorige topics van TS doorgelezen (niet alleen over dit onderwerp) en het valt me op dat TS in andere topics wel heel erg vriendelijk kan reageren. Een oplossing voor zijn probleem ligt hem blijkbaar zo nauw aan het hart dat hij gefrustreerd raakt dat het niet wilt lukken. Vermeerderd met zijn autisme en gebrek aan kennis (klok-klepel) begrijp ik na het lezen van alle topics wel waar die frustratie zit. Ik hoop dan ook echt dat TS beseft dat we hem willen helpen.

Na alle informatie begrijp ik nu dus het volgende. Beneden in de meterkast staat nu een ADSL-router met een max. snelheid van 22mbit. TS heeft een router gekocht en deze op de ADSL-router aangesloten. Boven de meterkast heeft hij toereikend WiFi. Zijn kamer zit echter niet boven de meterkast en dus een stukje verder waardoor het WiFi in zijn kamer bagger is.

TS wilt nu dus een 2e router boven plaatsen om het signaal van de router beneden op te pikken. Vanuit deze router boven komt er daarna een UTP kabel naar de kamer van TS. Daar wilt hij dus specifiek voor zijn kamer een eigen AP aansluiten (of een switch en een AP)

Nu heeft TS in de vorige topics geleerd over de problematiek van dubbel NAT en is hem dus aanbevolen om het modem op Bridge te zetten. TS vermoedt hierdoor dat hij de 2e router in zijn voorgestelde configuratie ook op Bridge kan zetten.

Zover ik weet is dat echter niet mogelijk omdat de router boven toch het signaal van de router beneden draadloos moet ontvangen en dit moet routeren naar de utp uitgang boven. TS zou echter wel de router boven als repeater kunnen instellen en dan verder gaan met utp naar zijn kamer.

Is dit wenselijk? In mijn optiek absoluut niet, maar het kan werkbaar zijn. Alleen is het risico dat het niet stabiel werkt erg aanwezig en dus zonde van de centjes.

TS wilt overigens graag overstappen naar caiway, maar geeft aan dat er geen coax naar boven loopt. Ik vraag TS dan ook eerst goed te controleren of de CAI-aansluiting (kabeltv) daadwerkelijk in de meterkast zit! Voor hetzelfde geld zit die in de woonkamer.

Komt het debacle kabel trekken: TS wilt geen kabel en zoekt andere oplossingen. Aangezien er geen coax naar boven loopt is moca geen optie. Een mesh oplossing is helemaal geen optie (dan is hetgeen TS voorstelde nog een betere optie) en het enige dat overblijft zijn powerline adapters.

TS heeft al eens een powerline adapter geprobeerd al was het een budget merk en kon hij deze niet goed testen omdat hij nog met ADSL zit. Daarnaast is TS door een aantal medetweakers gewezen op de nadelen hiervan in de vorige topics.

Ik plaats per week gemiddeld zo'n 40 tot 50 powerlines bij klanten van Delta. KPN gebruikt die krengen massaal om TV op de setupbox bij de TV te krijgen.Geloof me als de uitval zo groot zou zijn zoals sommigen beweren dan moest ik naar al mijn klanten terug en ik denk dat ik er zelf maar zo'n 3 heb vervangen op een heel jaar tijd. Een goede powerline is dan wel een vereiste >1200mbit. Is er randaarde dan haal je makkelijk de 150mbit van caiway. Is dat er niet dan is 50 tot 60 mbit nog haalbaar. Koopt TS een goede powerline dan heeft ie alles in 1 klap: en een kamer vol met WiFi en UTP-aansluitingen voor zijn PS4 en Laptop en dit zonder kabel door het plafond EN zonder 2e router en zonder kabel van die router naar zijn kamer.

Ik weet dat TS het liefst zijn idee uitgewerkt wilt zien en daarvoor een schatting van snelheden wilt hebben. Echter er zijn hiervoor juist door de factor WiFi teveel variabelen. Plus dit heeft een 2e router nodig. Een utp kabel van deze router naar zijn kamer en daar weer een AP en switch. Kortom een stuk duurder met een groter risico van falen.

TS koop aub een goede powerline. Die van TP-link zijn perfect (de av1200 boven de 1200mbit met WiFi en utp voor rond de 150 euro) en je bent klaar en je verbinding is betrouwbaar.

Beter kan ik het niet uitleggen. Hoop dat je het waardeert.
Weet je wat het is, en dat leg ik al 10 duizend keer uit. Ik wil niet allerlei onderwerpen door elkaar. Ik vraag ervaringen over onderwerp A, duidelijk niet over B. Mensen beginnen toch over B, dat vind ik vervelend. Een oplossing komt er waarschijnlijk wel, of niet. Dat is het probleem nu niet...Ik ben niet dom.. tuurlijk besef ik dat jullie TS (ja ik dus) willen helpen, alleen sommige hebben het over B en niet A. Persoonlijk vind IK dat niet helpen. Mijn mening..

- ADSL staat in woonkamer.
- Max snelheid van 27mbit als ik alleen ben. Als mn vader er is varieerd het van 15-20 mbit.
- In februai overkill tp-link router gekocht als vervanging wifi Tele2 modem. Had bagger wifi (signaal, etc).
- Nu is alles goed. Ik zeer waarschijnlijk zelf Caiway, voor hogere snelheden. Naast tele2. Caiway modem moet in meterkast, daar zit de glas aansluiting.
- Als modem in de meterkast gaat dan moet er ook iets van signaal naar boven. Voor nu valt kabel even af, wil ik ook niks over horen. Dingen worden mij al 1000 keer verteld en weet heus wel dat de kabel beter is. Dat heb ik nu namelijk wel, maar op deze manier kan het wel.
- als er een router in meterkast komt, wilde ik dus bijvoorbeeld een 2e router die het signaal op pakt voor bedrade apparaten boven en voor wifi. (router in meterkast en 1 boven niet heel ver van meterkast in portiek vandaan)
- Bridge mode is daar toch juist voor? Om wifi op te pakken en om te zetten naar utp? Dacht dat te hebben gelezen op the internet.
- Overstappen? Nee, extra erbij. Die zou ik dan betalen.
- Zover ik weet gebruikt Caiway geen CAI meer (coax), alleen glasvezel en daar heb ik het over en die zit hier bij iedereen in de meterkast in het portiek.

Over powerline, klote inderdaad. Volgens mijn vader zijn deze portiekwoningen gebouwd in de jaren 70. Is de bedrading nog goed genoeg? Over randaarde, in het hok waar de CV ketel zit is een stopcontact met randaarde, 1 van de weinige hier.

Als ik het goed begrijp zou dat wel voor mij een goede oplossing zijn? En qua lag voor gaming? Wat voor goede Powerline setjes kan je aanraden?

Ik ben soms te perfectionistisch, waarschijnlijk wil ik ook daarom maar 1 onderwerp. Dat vind ik perfect. Ik heb er ook spijt van dat ik zo reageerde naar sommige mensen. Het werd me teveel, daarom wilde ik maar ervaringen en info over 1 onderwerp. (bridge). Specifieke snelheden? nee, meer zal het dan nog snel zijn, of zou het beton zoveel tegen houden dat het niet waard is.

Tuurlijk waardeer ik het! Dat is het probleem ook nooit geweest, Misschien legde ik het wel niet goed uit. Mijn excuus en toch bedankt! Ik waardeer het echt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
johan501 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 23:39:
[...]

Weet je wat het is, en dat leg ik al 10 duizend keer uit. Ik wil niet allerlei onderwerpen door elkaar. Ik vraag ervaringen over onderwerp A, duidelijk niet over B. Mensen beginnen toch over B, dat vind ik vervelend. Een oplossing komt er waarschijnlijk wel, of niet. Dat is het probleem nu niet...Ik ben niet dom.. tuurlijk besef ik dat jullie TS (ja ik dus) willen helpen, alleen sommige hebben het over B en niet A. Persoonlijk vind IK dat niet helpen. Mijn mening..

- ADSL staat in woonkamer.
- Max snelheid van 27mbit als ik alleen ben. Als mn vader er is varieerd het van 15-20 mbit.
- In februai overkill tp-link router gekocht als vervanging wifi Tele2 modem. Had bagger wifi (signaal, etc).
- Nu is alles goed. Ik zeer waarschijnlijk zelf Caiway, voor hogere snelheden. Naast tele2. Caiway modem moet in meterkast, daar zit de glas aansluiting.
- Als modem in de meterkast gaat dan moet er ook iets van signaal naar boven. Voor nu valt kabel even af, wil ik ook niks over horen. Dingen worden mij al 1000 keer verteld en weet heus wel dat de kabel beter is. Dat heb ik nu namelijk wel, maar op deze manier kan het wel.
- als er een router in meterkast komt, wilde ik dus bijvoorbeeld een 2e router die het signaal op pakt voor bedrade apparaten boven en voor wifi. (router in meterkast en 1 boven niet heel ver van meterkast in portiek vandaan)
- Bridge mode is daar toch juist voor? Om wifi op te pakken en om te zetten naar utp? Dacht dat te hebben gelezen op the internet.
- Overstappen? Nee, extra erbij. Die zou ik dan betalen.
- Zover ik weet gebruikt Caiway geen CAI meer (coax), alleen glasvezel en daar heb ik het over en die zit hier bij iedereen in de meterkast in het portiek.

Over powerline, klote inderdaad. Volgens mijn vader zijn deze portiekwoningen gebouwd in de jaren 70. Is de bedrading nog goed genoeg? Over randaarde, in het hok waar de CV ketel zit is een stopcontact met randaarde, 1 van de weinige hier.

Als ik het goed begrijp zou dat wel voor mij een goede oplossing zijn? En qua lag voor gaming? Wat voor goede Powerline setjes kan je aanraden?

Ik ben soms te perfectionistisch, waarschijnlijk wil ik ook daarom maar 1 onderwerp. Dat vind ik perfect. Ik heb er ook spijt van dat ik zo reageerde naar sommige mensen. Het werd me teveel, daarom wilde ik maar ervaringen en info over 1 onderwerp. (bridge). Specifieke snelheden? nee, meer zal het dan nog snel zijn, of zou het beton zoveel tegen houden dat het niet waard is.

Tuurlijk waardeer ik het! Dat is het probleem ook nooit geweest, Misschien legde ik het wel niet goed uit. Mijn excuus en toch bedankt! Ik waardeer het echt! :)
Powerline zonder randaarde zou ik persoonlijk niet zo snel doen. De meeste setjes halen dan ongeveer een max snelheid van 20 a 30 mbits.
Ik maak zelf gebruik van een goede wifi router die beneden in de meterkast staat en die door een betonnen plafond heen moet en een muur. Ik trek vrolijk de 200 mbits van mijn Ziggo pakket. De netwerkkaart die ik gebruik is een Asus AC68U.
Dit heb ik genomen nadat ik de nodige powerline setjes gebruikt heb, maar toch niet stabiel genoeg vond.
Ik denk dat dit ook nog eens goedkoper is dan nog een extra router kopen en dan via bridge proberen een goede snelheid te halen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BelgarionNL
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 18-11-2022
op vraagstuk A: Geprobeerd maar ik kreeg het niet goed werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:21

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Aangezien je topic weer precies dezelfde strekking krijgt als het vorige, zal ik voor de gemoedsrust ook hier een slotje op zetten.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.