Laptop keuze 1e jaar HBO?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan28
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 13-09 20:32
Hallo,
Ik ben 18 jaar, en ik zal volgend jaar toetreden tot het hogeschool, opleiding informatica.
Nu was mijn vraag welke laptop raden jullie aan?
Mijn budget is rond de 1000 - 1300.
Ik wil wel graag dat mijn laptop mijn school carriere mee gaat, (minimaal 4 jaar).
Ik zat te kijken naar een macbook maar in mijn budget is er maar net een 13 inch i5 dual core met 8gb ram.
Dit lijkt voor mij veelste weinig. Al voldoet het wel aan de eisen van de hogeschool. (eisen staan hier onder).
Ook had ik mijn oog op een XPS 15. Dit ziet er wel veel beter uit dan de macbook. Maar ik zie veel mensen op het internet zeggen dat je een macbook nodig hebt voor programmeren.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen

eisen hogeschool:
Aandachtspunten hardware
- Processor: Intel i5 of i7
- Geheugen: 8 GB RAM of meer
- Harddisk: 320 GB of meer, 5400 RPM hard disk drive of sneller
- Videokaart: DirectX 9 ondersteunende video card op 1024 x 768 of met een hogere
resolutie (let op dat het videogeheugen geen ‘shared memory’ gebruikt)
- Optisch: DVD-ROM + DVD-Writer
- Media: USB 2.0 (minimaal 1 poort), WLAN (IEEE 802.11g/n), Gigabit-LAN
- Uitgangen: VGA, HDMI, Line-out

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

pricewatch: Dell XPS 15 9560 CNX95602 :P

Nee, zonder gekheid. In de Pricewatch kun je je wensen instellen. kom eens met een aantal opties en vraag daar advies in.
Nieuwe PC met dvd drive zie je bijna niet meer

[ Voor 42% gewijzigd door Hackus op 23-07-2018 18:06 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:17

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Die zou een maand geleden al gekocht worden (al dan niet via import); snap even het topicnut niet helemaal?

@Ryan28 sowieso moet je je afvragen waarom je naar een Apple zou kijken; de specs die je post eisen DX9 of hoger en dat is alleen bij Microsoft Windows (nog afgezien of dat werkt via bootcamp). Verder, indien DX9 en 768p eisen zijn, zou elke laptop sinds ongeveer 2008 voldoen.

Er zijn meerde topics met exact (!!!) dezelfde eisen; had je die gelezen en waarom voldoen de laptops daaruit niet voor je?

[ Voor 4% gewijzigd door MAX3400 op 23-07-2018 18:06 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan28
Het was meer de vraag, raden jullie de macbook 13 inch i5 dual core 8gb ram af, als programeer machine? Er even vanuit gaan dat ik alleen osx gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:17

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ryan28 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 18:15:
Het was meer de vraag, raden jullie de macbook 13 inch i5 dual core 8gb ram af, als programeer machine? Er even vanuit gaan dat ik alleen osx gebruik.
Welke software wordt er gebruikt op de opleiding? Draait dat op OSX?

Mijn vorige post gaf subtiel aan dat als de eis "DX9" of beter is, dat het dus niet werkt op een Apple OS tenzij je kan dualbooten/bootcampen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan28
Welke software ik nodig heb, weet ik eigenlijk niet, en dx9 is niet zo heel belangrijk, dus die eis zullen we even door de vingers zien. Nog bedankt voor de snelle antwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dat je toevallig je laptop wil gebruiken om te programmeren maakt van deze vraag nog geen onderwerp voor Programming. Volgens dezelfde logica zou je je vraag op een forum over stoelen kunnen stellen omdat je altijd op een stoel zit terwijl je je laptop gebruikt. ;)

Programming >> Laptop Aankoopadvies

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1