Mijn eerste build

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricardoow
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 20-05-2020
Hallo!

Na heel veel research te hebben gedaan, video’s te hebben gekeken en vragen te hebben gesteld op forums, heb ik een pc weten te samenstellen. Aangezien dit mijn eerste build zal worden, wil ik zeker weten of het goed werkt en of er iets beter kan. Mijn budget is rond de 500 euro en de pc word voornamelijk gebruikt voor fotobewerking (Photoshop)

Als iemand weet of het niet samen zal gaan of er iets beter kan, hoor ik het graag :)
Dit is wat ik momenteel heb:

Processor: AMD Ryzen 5 2400G Boxed
Behuizing: Cooler Master Masterbox Lite 5 RGB Black Window
Voeding: Corsair CX450M
Geheugenmodules: Crucial Ballistix Sport LT Grey 8GB DDR4-2666 CL16 kit
Moederbord: MSI B350 PC Mate
Opslag: Western Digital Blue 1TB HDD en Western Digital Green 120GB SSD

Alvast bedankt voor diegene die een reactie achter laten :*)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doelloos2
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03-06 16:09
Ik las de specs voordat ik je verhaal las, en het eerste wat ik dacht was dit wordt een instap game systeem. De ryzen 2400G heeft niet zo sterke CPU omdat er een geïntegreerde GPU aanwezig is. Deze GPU maakt gebruik van de snelheid van de RAM en ik denk dat 2666 niet heel snel is voor de GPU. Je zult dit sowieso moeten overclocken om er het maximale uit te halen. Ik denk dat voor videobewerking niet een ideale CPU is

Ik zou eerder een i3-8100 nemen en dat een externe GPU. Die zijn vaak toch wel krachtiger dan die vega 11. Voor een externe videokaart kan je denken aan een 1050 die zijn niet zo duur.

[ Voor 4% gewijzigd door doelloos2 op 23-07-2018 19:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:24

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@Ricardoow @doelloos2 die 2400G is snel zat voor alleen fotootjes bewerken tenzij het om semi-professioneel werk gaat.

Aangezien het boopschappenlijstje niet klikbaar is; is het geheugen wel 2x 4GB? Dat is namelijk wel handiger voor een IGP.

Heeft het moederbord wel een aansluiting voor je monitor?

Check ook even de benchmarks; mogelijk dat sneller geheugen enig voordeel oplevert maar voor standaard internet & foto's, is dit meer dan zat.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:31
doelloos2 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 19:12:
Ik denk dat voor videobewerking niet een ideale CPU is
TS doet Photoshop en daar is het een prima cpu voor.
Ik zou eerder een i3-8100 nemen en dat een externe GPU. Die zijn vaak toch wel krachtiger dan die vega 11. Voor een externe videokaart kan je denken aan een 1050 die zijn niet zo duur.
Photoshop doet zo goed als niets met een videokaart. Weggegooid geld dus.

@Ricardoow Met een 2400G zou ik het als volgt doen.
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2400G Boxed€ 147,-€ 147,-
1Gigabyte B450M DS3H€ 74,-€ 74,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 39,49€ 39,49
1Sharkoon S1000 Window€ 43,04€ 43,04
1G.Skill Ripjaws V F4-3200C16S-8GVKB€ 85,91€ 85,91
1be quiet! Pure Power 10 400W€ 49,87€ 49,87
1Crucial MX500 2,5" 250GB€ 57,-€ 57,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 496,31

Waarom eigenlijk een 2e topic naast Pc geschikt voor fotobewerking??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricardoow
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 20-05-2020
@doelloos2 een videokaart wou ik inderdaad niet doen omdat Photoshop echt nauwelijk tot geen gebruik maakt van de videokaart. Dus moest het een processor zijn met geintergeerde graphics. En voor fotobewerking is het goed toch? Ik zal geen zwaar professioneel werk gaan verrichten, ben gewoon een hobby-fotograaf die de puntjes op de i wil zetten op mijn foto’s :)

@MAX3400 het geheugen zijn idd 2 sticks van 4gb. Later wou ik uitbreiden naar 16gb, en er zijn 4 slots op mijn moederbord beschikbaar, dus dat is geen probleem lijkt me.
Mijn monitor is nog niet gekozen, die stel ik af op mijn uiteindelijke build, dus als er alleen hdmi uitgangen zijn, zal ik een monitor nemen met hdmi ingang.
Sneller geheugen zal ik nog ff voor zoeken, maar dan ga ik waarschijnlijk over mijn budget, maar als dit een groot voordeel meebrengt, kan ik het wel overwegen.

@Uszka bedankt voor het lijstje! Nadat ik op mijn eerste topic veel tips had gekregen, heb ik die aangenomen, en zelf nog wat aangepast. Nu wou ik weten of dit nog steeds samen zou gaan en of het geen nadelen met zich meebrengt.