Wat zijn standaard toetsenborden?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_noob
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 01-07 15:01
Tijdens het filteren van mijn searches voor een nieuwe toetsenbord, vond ik deze optie "soort toetsenbord"
de laatste optie is "standaard", maar wat is dat dan precies?

ik vind geen uitleg over deze filter op de website zelf.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SnMBk7xFljcu2oPloVeah6Bc/full.png
Deze bedoel je?
Dat is volgens mij vrij simpel, alles dat geen specifieke techniek heeft voor de toetsen is standaard. Dus een matrixvelletje dat zodra er een toets ingedrukt wordt een signaal doorstuurt. De toets drukt daar tegenaan. Zonder dat er een fancy switch of iets dergelijks tussen zit. Over het algemeen de rommel die je niet wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-09 17:32

TommieW

Numa numa.

TERW_DAN schreef op zondag 22 juli 2018 @ 14:23:
[afbeelding]
Deze bedoel je?
Dat is volgens mij vrij simpel, alles dat geen specifieke techniek heeft voor de toetsen is standaard. Dus een matrixvelletje dat zodra er een toets ingedrukt wordt een signaal doorstuurt. De toets drukt daar tegenaan. Zonder dat er een fancy switch of iets dergelijks tussen zit. Over het algemeen de rommel die je niet wilt hebben.
Ik vraag me wel af wat dan het verschil is tussen een membraan toetsenbord en een "standaard" toetsenbord. Het lijkt erop dat dat redelijk overeenkomt. Of zou dat dan slaan op de "Mem-Chanical" toetsenborden van o.a. Corsair?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_noob
TommieW schreef op zondag 22 juli 2018 @ 14:26:
[...]

Ik vraag me wel af wat dan het verschil is tussen een membraan toetsenbord en een "standaard" toetsenbord. Het lijkt erop dat dat redelijk overeenkomt. Of zou dat dan slaan op de "Mem-Chanical" toetsenborden van o.a. Corsair?
ik vroeg mij dat ook af. ik dacht dat membraan standaard was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

TommieW schreef op zondag 22 juli 2018 @ 14:26:
[...]

Ik had willekeurig even een keyboardje aangeklikt (de SteelSeries Apex 100 in dit geval), en die hebben 't over quick tension membrames.

Dat kan natuurlijk ook gewoon marketinggelul zijn, maar ik kreeg zo de indruk dat 't weer net effe wat anders was dan standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_noob
zijn deze keyboards goed genoeg voor normaal dagelijks gebruik?
ik heb bepaalde reviews gelezen en ze ware mixed.
mijn grootste probleem zou zijn, wanneer ik iets typ maar het verschijnt niet op mijn scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dat is vrij persoonlijk. Ja, ze zullen het gewoon doen. Als je een toest indrukt verschijnt er wat op het scherm. Maar zelf zou ik ze vermijden als de pest. Ik zit lang genoeg achter m'n PC om een keyboard te willen waar ik goed op kan tikken zonder RSIverschijnselen te krijgen. Dat geldt voor veel keyboards niet.

Maar hoe belangrijk je dat vindt, dat is heel persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_noob
TERW_DAN schreef op zondag 22 juli 2018 @ 14:51:
Dat is vrij persoonlijk. Ja, ze zullen het gewoon doen. Als je een toest indrukt verschijnt er wat op het scherm. Maar zelf zou ik ze vermijden als de pest. Ik zit lang genoeg achter m'n PC om een keyboard te willen waar ik goed op kan tikken zonder RISverschijnselen te krijgen. Dat geldt voor veel keyboards niet.

Maar hoe belangrijk je dat vindt, dat is heel persoonlijk.
wat is RISverschijnselen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:40
RSI had dat denk ik moeten zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Volgens mij betekent een 'Standaard' toetsenbord eentje waarbij je je niet moet afvragen hoe die 'onder de moterkap' werkt. Met andere woorden, het is zo goedkoop mogelijk geproduceerd.

Wat TERW_DAN zegt, een toetsenbord uitzoeken is heel persoonlijk. Ik zweer bij blauwe (prive) of bruine (op de zaak) mechanische toetsen. (Meer info: Het grote mechanische toetsenborden topic ) Dan moeten mijn vingers tenminste iets doen voor de kost. En ik vind het heerlijk typen. Het 'standaard' ramplankje waar de baas op mijn eerste werkdag mee aan kwam heb ik dan ook netjes terug gegeven en mijn eigen toetsenbord neergezet. Net als de muis overigens.

Ik werk namelijk continu met toetsenbord en muis dus mogen ze wel comfortabel zijn. En dat ik ze zelf moet bekostigen dat neem ik dan maar op de koop toe.

[ Voor 5% gewijzigd door RiDo78 op 22-07-2018 15:32 . Reden: linkje toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

pc_noob schreef op zondag 22 juli 2018 @ 15:23:
[...]

wat is RISverschijnselen
Dat was een typo, @Jaer had 't bij 't goede eind.
Pagina: 1