Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Router moet gereset worden om LAN-verbinding te krijgen

Pagina: 1
Acties:

• CKuypers
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 25-08 07:13
Mijn router is net vervangen en ik hoopte dat het probleem opgelost was, maar klaarblijkelijk heb ik nog steeds het probleem met uitvallende LAN-verbinding. Dit komt eens in de week of 2 weken ongeveer voor en soms meerdere keren in week of dag.

De wifi blijft gewoon goed werken, maar ik kan alleen weer internet krijgen door een hard reset van het kabelmodem, die zelfs na vervangen hetzelfde probleem geeft.

Als ik in de windows10 error log krijg, is het enig rode kruisje van error bij een of ander DCOM-machtiging:
(In de machtigingsinstellingen toepassingsspecifiek wordt de machtiging Activeren niet verleend aan Lokaal voor de COM-servertoepassing met CLSID
{D63B10C5-BB46-4990-A94F-E40B9D520160}
en APPID
{9CA88EE3-ACB7-47C8-AFC4-AB702511C276}
aan de gebruiker CORUS-CHANGUS\Chang SID (S-1-5-21-3713002333-2138463978-1581816746-1001) met het adres LocalHost (via LRPC) die wordt uitgevoerd in de toepassingscontainer Niet beschikbaar SID (Niet beschikbaar). Deze beveiligingsmachtiging kan worden gewijzigd met het beheerprogramma van Component Services.)

na zoeken op internet voor dit probleem, kan de geboden oplossing mij niet helpen. Het is ook niet zeker of dit het probleem van de wegvallende netwerkprobleem veroorzaakt.

Ik had dit probleem met de onboard LAN-kaart en sinds enkele maanden een nieuwe aparte LAN-kaart van TP-link in gebruik maar hetzelfde. Ik ga haast vermoeden dat het een hardwarefout is, maar dan zou ik denken dat windows-error log dit ook zou moeten registreren. netwerkbekabeling vervangen, andere poort op router ed al geprobeerd. Ik gebruik google DNS, maar de internet flopt er dus gewoon uit tijdens youtuben ed.

wie kan mij helpen

groet, met vriendelijke

C.Kuypers

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik moet telkens router herstarten voor LAN-verbinding is je oude topic en, ondanks dat je dus al maanden bezig bent, lees ik nergens of internet wel stabiel blijft als je een aantal dagen ALLEEN je PC direct op de router aansluit.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-11 09:01
Lijkt er op dat je pc of te veel connecties opzet naar je router en je router overbelast. Of je isp blokkeert je ivm vreemd gedrag van 1 van je pc’s en geeft je weer vrij bij het disconecten van je verbinding.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Wat is precies het probleem? Geen internet, of helemaal geen netwerkverbinding? Kan je wel pingen? DNS requests doen? Krijg je een IP adres toegewezen via DHCP?

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-11 16:40
Logs van de router eens bekeken? Vaak worden aantal gelijktijdige connecties van een client geblokkeerd(bv 1000) en als je dan continu bittorrent oid hebt, zitten je sessies vol en kan je niets meer. Meegemaakt bij een klant waarbij de ZyXEL usg40 de mac van de zoon telkens blokkeerde en de rest gewoon bleef werken. Hij had continu torrents draaien, kon je ook gewoon in de logs zien dat hij het maximale aantal sessies had overschreden.

http://specs.tweak.to/16567

• CKuypers
TommyboyNL schreef op zondag 22 juli 2018 @ 13:21:
Wat is precies het probleem? Geen internet, of helemaal geen netwerkverbinding? Kan je wel pingen? DNS requests doen? Krijg je een IP adres toegewezen via DHCP?
geen LAN-verbinding, het begint met een browser-error over geen DNS, als ik dan windows netwerk-probleemoplosser start geeft ie aan geen geldig IP adres te hebben

het resetten van de netwerkkaartdrivers hielp ook niet in het verleden

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Is je verbinding terug als je de IP instellingen statisch instelt?

• CKuypers
skelleniels schreef op zondag 22 juli 2018 @ 13:42:
Logs van de router eens bekeken? Vaak worden aantal gelijktijdige connecties van een client geblokkeerd(bv 1000) en als je dan continu bittorrent oid hebt, zitten je sessies vol en kan je niets meer. Meegemaakt bij een klant waarbij de ZyXEL usg40 de mac van de zoon telkens blokkeerde en de rest gewoon bleef werken. Hij had continu torrents draaien, kon je ook gewoon in de logs zien dat hij het maximale aantal sessies had overschreden.
Voor zover ik weet heb ik geen torrentprogramma momenteel en malware lijkt me ook niet, als ik de netwerkmonitor bekijk is de netwerkactiviteit ook gewoon nihil, als ik niets op internet heb aanstaan.

ik had het log van het modem zelf nog niet bekenen tot nu toe, het modem is net gereset door de helpdesk, dus momenteel is het log weer leeg

[ Voor 5% gewijzigd door CKuypers op 22-07-2018 13:53 ]

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-11 22:43
Hier heb ik een soortgelijk probleem gehad nadat ik mijn modem (UPC/Ziggo) als hub ben gaan gebruiken en mijn router (Asus) als accespoint. Hierdoor moest de modem opeens ook als DHCP-server optreden, deze begon alleen allerlei rare IP's uit te delen buiten het ingestelde bereik waar de andere apparaten niet mee over weg konden.
Uiteindelijk heb ik de modem maar weer in bridge mode gezet, en laat ik alles weer afhandelen door mijn eigen router, sindsdien heb ik geen problemen meer gehad.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-11 09:01
CKuypers schreef op zondag 22 juli 2018 @ 13:49:
[...]

Voor zover ik weet heb ik geen torrentprogramma momenteel en malware lijkt me ook niet, als ik de netwerkmonitor bekijk is de netwerkactiviteit ook gewoon nihil, als ik niets op internet heb aanstaan.

ik had het log van het modem zelf nog niet bekenen tot nu toe, het modem is net gereset door de helpdesk, dus momenteel is het log weer leeg
Wat voor netwerk monitor in windows??

Dat zegt helemaal niets, je kan misschien bandbreedte verbruik terug zien maar niet hoeveel TCP/UDP sessies er worden/zijn opgebouwd.

Als je in een router aangeeft per MAC address max aantal sessies e.g. 1000 sessies per client, als je dat plafond bereikt zou de router de verbinding naar de client kunnen verbreken. DHCP functioneerd dan ook niet meer naar deze client omdat het verkeer geblokeerd wordt vanaf de router. (of switch als deze er tussen hangt)

Beste wat je zou kunnen doen is toch echt je router na kijken, misschien wat best practices na lezen. en je client bekijken of deze niet door een stukje software exercief veel connecties opzet.

harde reset helpt om de sessies weg te gooien en je kan weer even internetten.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Pagina: 1