Beste Tweakers,
ik heb tot nu toe gegamed op een verouderde laptop en ik dacht dat het eens tijd werd voor een echte gaming PC.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil met mijn pc voornamelijk games zoals Arma 3, squad en Hearths of Iron kunnen spelen, daarnaast wil ik ook mijn pc misschien gebruiken voor een latere studie.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil aan de componenten rond the 1400 euro uitgeven. Het mag natuurlijk wel altijd goedkoper
Ik ben er vrij zeker van dat ik het zelf ga assembleren, al is het dan mijn eerste keer lijkt het me wel een leuke ervaring.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, ik heb al een Benq Zowie 2455 (monitor), Corsair Gaming K55 RGB (Keyboard) en een Corsair Harpoon RGB (muis)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Windows 10
SSD 250 Gb
HDD 2 TB
16 GB RAM
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
In principe heb ik geen voorkeur voor merken, ik wil wel goede kwaliteit en het merk moet wel enigzins betrouwbaar zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De PC hoeft niet stil te zijn, maar als het maar niet al te veel geluid maakt is het wel fijn. Daarnaast zou het leuk zijn als de PC "Future proof" is en weinig nodig heeft.
Ga je overklokken?
Misschien later wanneer ik meer geld heb voor een betere CPU cooler.
Wat verwacht je van ons?
Ik wil graag advies over de volgende punten:
-Ik heb al gekeken of de onderdelen met elkaar samen kunnen, maar ik ben nog niet helemaal zeker. Dus werken alle onderdelen met elkaar?
-Zijn deze orderdelen goed voor games zoals Arma 3 en Squad?
-Krijg ik de beste bang for my buck met deze onderdelen?
-Zijn deze onderdelen "Future-proof"?
-Hebben deze onderdelen veel onderhoud nodig?
-Zou ik een goedkope windows-license kopen of de "officiele" van +/- 100 euro.
Hebben jullie nog andere suggesties/advies voor mijn systeem? Of tips voor de assamblage?
Hier is mijn selectie:
Alvast bedankt voor het advies.
ik heb tot nu toe gegamed op een verouderde laptop en ik dacht dat het eens tijd werd voor een echte gaming PC.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil met mijn pc voornamelijk games zoals Arma 3, squad en Hearths of Iron kunnen spelen, daarnaast wil ik ook mijn pc misschien gebruiken voor een latere studie.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil aan de componenten rond the 1400 euro uitgeven. Het mag natuurlijk wel altijd goedkoper
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, ik heb al een Benq Zowie 2455 (monitor), Corsair Gaming K55 RGB (Keyboard) en een Corsair Harpoon RGB (muis)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Windows 10
SSD 250 Gb
HDD 2 TB
16 GB RAM
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
In principe heb ik geen voorkeur voor merken, ik wil wel goede kwaliteit en het merk moet wel enigzins betrouwbaar zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De PC hoeft niet stil te zijn, maar als het maar niet al te veel geluid maakt is het wel fijn. Daarnaast zou het leuk zijn als de PC "Future proof" is en weinig nodig heeft.
Ga je overklokken?
Misschien later wanneer ik meer geld heb voor een betere CPU cooler.
Wat verwacht je van ons?
Ik wil graag advies over de volgende punten:
-Ik heb al gekeken of de onderdelen met elkaar samen kunnen, maar ik ben nog niet helemaal zeker. Dus werken alle onderdelen met elkaar?
-Zijn deze orderdelen goed voor games zoals Arma 3 en Squad?
-Krijg ik de beste bang for my buck met deze onderdelen?
-Zijn deze onderdelen "Future-proof"?
-Hebben deze onderdelen veel onderhoud nodig?
-Zou ik een goedkope windows-license kopen of de "officiele" van +/- 100 euro.
Hebben jullie nog andere suggesties/advies voor mijn systeem? Of tips voor de assamblage?
Hier is mijn selectie:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-8600K Boxed | € 248,- | € 248,- |
| 1 | Gigabyte Z370 AORUS Gaming K3 | € 127,90 | € 127,90 |
| 1 | MSI GeForce GTX 1080 GAMING X+ 8G | € 539,- | € 539,- |
| 1 | Seagate Barracuda, 2TB | € 58,90 | € 58,90 |
| 1 | NZXT S340 Elite Zwart/Rood | € 75,90 | € 75,90 |
| 1 | be quiet! Pure Rock | € 29,90 | € 29,90 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 165,50 | € 165,50 |
| 1 | Corsair CX650M | € 74,90 | € 74,90 |
| 1 | Samsung 860 EVO 250GB | € 65,95 | € 65,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.385,95 | |