Acties:
  • +1 Henk 'm!

• usgaap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-05 18:37

Op 19 juli 2018 heeft Xiaomi de Xiaomi Mi Max 3 met de Snapdragon 636 gereleased. Deze 6,9" telefoon van Xiaomi heeft op het moment van schrijven, 26 juli 2018, nog geen user reviews. Daarnaast ontbreekt informatie over het wel of niet aanwezig zijn van Face-ID. En de eventueel daarbij behorende bug(s). Check daarom versie beheer voor de aanpassingen en toevoegingen van informatie over deze nieuwe budget telefoon. En maak van deze pagina een bookmark.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9jXCVOpF6ZTnQuPQsgkTJFqj/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VfMqI8o5JBYtGUNl02niUuRB/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yC1DA2iWj6989BiZoQ0wlCuE/full.jpg

Na het succes van de Xiaomi Mi Max en de Mi Max 2 komt Xiaomi nu met de .. tadaa .. Mi Max 3.

Voor veel Tweakers zal de nieuwe middenmotor van Xiaomi, gerealesed op 19 juli 2018, veel te groot zijn. Immers, waar laat je zo'n telefoon? Te groot voor de broekzak, te klein als tablet. Maar als zelfs Apple zich waagt aan een telefoon van, volgens geruchten 6,5", mogen anderen niet achterlopen.

In de slechts 8mm dikke Dual-SIM (dual 4G VoLTE) phablet vinden we een 5500mAh-accu die je volgens de fabrikant in een uur tot 71% vol moet kunnen laden. Ondersteuning voor Quickcharge 3.0 18W is aanwezig.
De telefoon zelf heeft een 18:9 scherm met een grootte van 6,9", zo'n 17,5 cm. Door de smallere bezels is de Mi Max 3 niet wezenlijk veel groter dan zijn voorganger. In het hart van de telefoon huist een Qualcomm Snapdragon 636, een octacore uit het laatste kwartaal van 2017 met Kryo 260-kernen die op 1,8GHz werken.
The Snapdragon 636 features the Qualcomm® Kryo™ 260 CPU, which delivers a 40 percent increase in device performance over the Snapdragon 630. The Snapdragon 636 also comes with support for modern ultra-wide FHD+ displays and Assertive Display, which optimizes the visibility of the display in all lighting conditions.
Ter vergelijking: in de Xiaomi Mi Max 2 zit een Qualcomm Snapdragon 625, een processor die we eerder aantroffen in de Redmi Note 4-serie, de Lenovo P2, Motorola Moto Z Play en Huawei Nova.

Xiaomi heeft aan de achterkant een dubbele camera geplaatst, een met een 12MP sensor en een tweede met een 5MP sensor. Beiden hebben een diafragma van f / 1.9. De camera aan de voorkant heeft een sensor van 8MP en een diafragma van f / 2.0.

Waar de Xiaomi Mi Max 2 een LCD met een resolutie van 1920x1080 pixels had, heeft de Mi Max 3 een LCD met een resolutie van 2160x1080 pixels met een 84 per cent NTSC colour gamut en een 1500:1 contrast ratio.

Xiaomi Mi Max 2 vs Mi Max 3
Links de Xiaomi Mi Max 2, rechts de nieuwe Xiaomi Mi Max 3.

Geen OLED dus maar daar is de prijs dan ook naar; de Xiaomi Mi Max 3 4GB RAM/ 64GB ROM is op het moment van schrijven op verschillende Chinese webshops te bestellen voor bedragen die beginnen bij
~ $300,-. De 6GB RAM/ 128GB ROM gaat voor ongeveer $50 meer over de toonbank.

Let wel, dit is zonder alle kosten die geassocieerd worden met import zoals douane- en inklaringskosten of omzetbelasting.

Goed, verder met de Mi Max 3, die nog een groot pluspunt heeft; het geheugen is uitbreidbaar met microSD kaartjes mocht je de tweede SIM niet gebruiken. Niet alleen dat, de Mix Max 3 beschikt buiten een
USB Type C 1.0 connectie ook over een... yay 3.5 mm audio jack! Wat in het huidige technologische landschap bijna een uitzondering schijnt te worden.

De Mi Max 3 is op dit moment beschikbaar in 2 verschillende configuraties; een met 4GB RAM en 64 GB ROM en een met 6GB RAM en 128 GB ROM. Daarnaast kun je kiezen uit 3 kleuren; zwart, blauw en goud.

Wil je de ontwikkeling van alternatieve ROM's of goede tips voor deze nieuwe telefoon op de voet volgen,
houd dan de threads op XDA zeker bij.

Terug naar Inhoudsopgave

Een verkoopkanaal op Aliexpress gaf een opmerkelijke waarschuwing bij de listing van de Xiaomi Mi Max 3 Global ROM in hun webshop:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lA3l8jRZjOBOhWzNV9EePIR2/full.jpg

Een goede verstaander kan hieruit opmaken dat er
  • A - Face ID in het toestel zit. Dit is bevestigd door Chris van TechTablets.com in zijn review van de telefoon.
  • B - Face ID werkt vooralsnog niet op toestellen verkocht aan Nederlanders die de taal van hun Xiaomi Mi Max 3 Global ROM toestel in het Nederlands instellen.
Daarnaast verschijnt er voor de XIaomi Mi Max 3 eerst een China ROM. Dit is een ROM zonder Google Play en mét Chinese bloatware. Je kan de ROM in het Engels instellen. En Google Play is te sideloaden. Xiaomi maakt er een gewoonte van pas na een aantal maanden een GLOBAL ROM uit te brengen. Verwacht dus voorlopig nog geen ROM met Google Play.

Terug naar Inhoudsopgave

Rest me weinig meer behalve het volgende gerucht toe te voegen aan dit topic; er 'schijnt/ scheen' ook een Mi Max 3 Pro aan te komen.

Echter, volgens een post op Weibo van Zhi Zhiyuan, product marketing director van Xiaomi, is dit een illusie. En zou er volgens hem geen Mi Max 3 Pro gelanceerd worden. Tegenstrijdige berichten dus, die ik zeker in de gaten zal houden. Verwacht hier binnenkort meer informatie over op het moment van bekendmaking van meer nieuws.

Zou de Mi Max 3 Pro alsnog wél uitkomen, dan zou die volgens de listings op NCC en de inmiddels verwijderde webpagina op Mi.com bijna identieke componenten en eigenschappen hebben. Maar met als groot verschil de processor: waar de Mi Max 3 een Snapdragon 636 heeft, huist er volgens meerdere bronnen in de Mi Max 3 Pro een Snapdragon 710. Mocht je geïnteresseerd zijn in hoe de 2 chips zich onderling verhouden, Yournexttech.com heeft wat side-by-side comparisons gedaan en benchmarks gedraaid en deze gepubliceerd.

Terug naar Inhoudsopgave

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/f1qkeq3uEoHBad5SWsgJeBV1/full.jpg

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

• We wachten nog op de eerste reviews. Je zal ze hier vinden wanneer ze opduiken.
  • Eerste unboxing en review van de Xiaomi Mi Max 3 door TechTablets.com

Terug naar Inhoudsopgave

VersieDatumAanpassingen
V1.021-07-2018Topic aangemaakt
V1.123-07-2018Lay-out verbeterd, inhoudsopgave/ pricewatch/ nieuws en reviews toegevoegd.
V1.2.125-07-2018Tegenstrijdige berichten eventuele komst "Xiaomi Mi Max 3 Pro" toegevoegd.
V1.2.225-07-2018Xiaomi Mi Max 3 vs Redmi Note 5 AI - Full Battery test with Pubg toegevoegd.
V1.2.325-07-2018Mogelijke aanwezigheid Face-ID en bug voor Global ROM NL toegevoegd
V1.2.426-07-2018Proloog toegevoegd
V1.328-07-2018Eerste review toegevoegd. Aanwezegheid Face ID bevestigd.

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur dan een privé bericht naar usgaap.

Met dank aan @rens-br voor het mogen gebruiken van de lay-out. Much appreciated.

[ Voor 255% gewijzigd door usgaap op 04-08-2018 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

de officiele Xiaomi Store op Aliexpress
Nee. Xiaomi heeft geen officiele shop op Aliexpress....

[ Voor 8% gewijzigd door Kenzi op 22-07-2018 05:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q4Jan
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-11-2024
Voor €267,24 oftewel $310 op banggood inmiddels voor de 4/64 versie.
Ik wacht tot de global rom versie beschikbaar is en dan bestel ik deze voor mijn vrouw.

Er waren eerst wat geruchten dat er een 710 snapdragon in zou zitten, maar met de 636 is de prijs aangepast.

Heb zelf een Xiaomi mi mix 2(sd835) voor €300 kunnen kopen en ben er erg blij mee.

Hiervoor een redmi note 4 global edition(sd625), en de dochters hebben beide een redmi 4 prime(sd625).
dus als MdV over is alles over op Xiaomi hier in huis. :P

[ Voor 31% gewijzigd door Q4Jan op 22-07-2018 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usgaap
Kenzi schreef op zondag 22 juli 2018 @ 05:26:
[...]

Nee. Xiaomi heeft geen officiele shop op Aliexpress....
*fixed
Q4Jan schreef op zondag 22 juli 2018 @ 07:48:
Voor €267,24 oftewel $310 op banggood inmiddels voor de 4/64 versie.
Ik wacht tot de global rom versie beschikbaar is en dan bestel ik deze voor mijn vrouw.

Er waren eerst wat geruchten dat er een 710 snapdragon in zou zitten, maar met de 636 is de prijs aangepast.

Heb zelf een Xiaomi mi mix 2(sd835) voor €300 kunnen kopen en ben er erg blij mee.

Hiervoor een redmi note 4 global edition(sd625), en de dochters hebben beide een redmi 4 prime(sd625).
dus als MdV over is alles over op Xiaomi hier in huis. :P
Zag ik ook inderdaad. Heb in het verleden alleen wat negatieve ervaringen gehad met Banggood. Hoop ook dat de Global ROM snel gepubliceerd wordt. Ondanks dat toch de sprong gewaagd en er een besteld, 6GB/128GB, Zou binnen een paar dagen moeten binnenkomen. Blijft toch een beetje een budget telefoon dus ik ben alleen blij dat er een Snapdragon inzit en geen MediaTek, ook ivm Custom ROM's en dergelijke.

Ik kom nu van een Nexus 6P die, alhoewel nog steeds perfect, toch wat beperkingen heeft. Ik ben iemand die liever een tablet en een telefoon in 1 heeft. Vooral ook vanwege Ziggo Go, Fox Sports, KPN etc. Relaxter kijken op een iets groter scherm. En voorgaande ~7"-ish achtige toestellen zijn mij uitermate goed bevallen (Samsung GT-P1000). Maar ik ben dan ook niet iemand die een telefoon in zijn broekzak stopt (persoonlijk nooit begrepen) maar netjes in de binnenzak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-05 20:13
Kan je nog de naam van het topic aanpassen ?
Lees namelijk Xiamoi :)

De Mi Max 2 paste trouwens gewoon in mijn broekzak zonder problemen .
Dus verwacht ik met deze nieuwe Mi Max 3 ook niet zoveel problemen ivm andere screen ratio.

Qua formaat zijn ze toch best gelijk zie ik .
Eigenlijk hoop ik nog een beetje hoop dat ze toch nog een SD710 Pro versie zullen uitbrengen ;)

Kan niet wachten tot de eerste echte reviews uitkomen, ik wil graag weten hoe deze nieuwe dual camera setup presteert vergeleken met de oude Mi Max 2 ,die was namelijk matig en best triest in het donker :X

Maar voor media gebruik is dit toch wel 1 van de beste budget toestellen die je kan kopen op dit moment denk ik zelf. :)
usgaap schreef op zondag 22 juli 2018 @ 12:22:
[...]

*fixed

[...]

Zag ik ook inderdaad. Heb in het verleden alleen wat negatieve ervaringen gehad met Banggood. Hoop ook dat de Global ROM snel gepubliceerd wordt. Ondanks dat toch de sprong gewaagd en er een besteld, 6GB/128GB, Zou binnen een paar dagen moeten binnenkomen. Blijft toch een beetje een budget telefoon dus ik ben alleen blij dat er een Snapdragon inzit en geen MediaTek, ook ivm Custom ROM's en dergelijke.

Ik kom nu van een Nexus 6P die, alhoewel nog steeds perfect, toch wat beperkingen heeft. Ik ben iemand die liever een tablet en een telefoon in 1 heeft. Vooral ook vanwege Ziggo Go, Fox Sports, KPN etc. Relaxter kijken op een iets groter scherm. En voorgaande ~7"-ish achtige toestellen zijn mij uitermate goed bevallen (Samsung GT-P1000). Maar ik ben dan ook niet iemand die een telefoon in zijn broekzak stopt (persoonlijk nooit begrepen) maar netjes in de binnenzak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usgaap
diquan2001 schreef op zondag 22 juli 2018 @ 13:06:
Kan je nog de naam van het topic aanpassen ?
Lees namelijk Xiamoi :)
*Mod reeds ge-PM-ed.
diquan2001 schreef op zondag 22 juli 2018 @ 13:06:
De Mi Max 2 paste trouwens gewoon in mijn broekzak zonder problemen .
Dus verwacht is met deze nieuwe Mi Max 2 ook niet zoveel problemen ivm andere screen ratio.

Qua formaat zijn ze toch best gelijk zie ik .
Eigenlijk hou ik nog een beetje hoop dat ze toch nog een SD710 Pro versie zullen uitbrengen ;)

Kan niet wachten tot de eerste echte reviews uitkomen ik wil graag weten hoe deze nieuwe dual camera setup presteert vergeleken met de oude Mi Max 2 die was namelijk matig en best triest in het donker :X

Maar voor media gebruik is dit toch wel 1 van de beste budget toestellen die je kan kopen op dit moment denk ik zelf. :)
[...]
Gezien zijn formaat (en wellicht mijn leeftijd) is deze inderdaad uitermate geschikt voor mij om voetbalwestrijden te kunnen kijken. Of Formule 1. Vind dat toch echt veel prettiger dan bv 5,2" of 5,5" toestellen die ik heb gehad. Tennis kijken op zo'n telefoon is ondoenlijk.

Goed, gezien zijn prijs mag ik verder qua specs niet echt veel klagen over de mogelijk minder goede kwaliteit en eigenschappen van de camera. Verder hoop ik inderdaag ook dat ze in de toekomst met een upgrade komen voor de processor. Wellicht bij de introductie voor de rest van de wereld? Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:17

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Titelfix :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usgaap
Waarvoor mijn dank :)

@diquan2001 Het lijkt er inderdaad op dat ze een Pro versie uit gaan brengen.

Ugh, twijfel.. de China-versie cancellen en wachten op deze of toch.... ?

[ Voor 20% gewijzigd door usgaap op 23-07-2018 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Helaas maar SD710 gaat het niet worden :'(

https://www.mysmartprice....oduct-marketing-director/
usgaap schreef op maandag 23 juli 2018 @ 23:37:
[...]

Waarvoor mijn dank :)

@diquan2001 Het lijkt er inderdaad op dat ze een Pro versie uit gaan brengen.

Ugh, twijfel.. de China-versie cancellen en wachten op deze of toch.... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usgaap
Hoi @diquan2001,

Terwijl jij bezig was met jouw reactie heb ik het topic op diezelfde geruchten en het niet uitkomen van de Xiaomi Mi Max 3 Pro aangepast (zie topicbeheer).

Teleurgesteld. Het wordt dus dit of niets. Ik verwacht niet dat de Snapdragon 636 mij zal teleurstellen.. Dat niet. Ik had wel mijn bestelling gecancelled in verwachting van de Xiaomi Mi Max 3 Pro met een Snapdragon 710. Goed, All things considered is diezelfde Xiaomi Mi Max 3 nu €50 goedkoper dan 1 week geleden.. maar toch... jammer.

Nu kijken of ik wellicht de Mi Max nog nét iets goedkoper kan krijgen. Inclusief verzenden naar de UK en daarna NL. Hopende hiermee de douanekosten te vermijden.
Jack Ma
18/07/23 01:16

Dear friend,
We agreed the order cancellation. You will get the refund in 3 - 15 working days depending on your Bank's processing time. You are welcome to place the order in our store again.
welcome to place the order in our store again. We will give you a discount.
Kind gards
Rita

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y451N
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06-05 01:21
usgaap schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 22:51:
[...]

Hoi @diquan2001,

Terwijl jij bezig was met jouw reactie heb ik het topic op diezelfde geruchten en het niet uitkomen van de Xiaomi Mi Max 3 Pro aangepast (zie topicbeheer).

Teleurgesteld. Het wordt dus dit of niets. Ik verwacht niet dat de Snapdragon 636 mij zal teleurstellen.. Dat niet. Ik had wel mijn bestelling gecancelled in verwachting van de Xiaomi Mi Max 3 Pro met een Snapdragon 710. Goed, All things considered is diezelfde Xiaomi Mi Max 3 nu €50 goedkoper dan 1 week geleden.. maar toch... jammer.

Nu kijken of ik wellicht de Mi Max nog nét iets goedkoper kan krijgen. Inclusief verzenden naar de UK en daarna NL. Hopende hiermee de douanekosten te vermijden.

[...]
Mag ik je vragen waar je de Mi Max 3 hebt besteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• usgaap
@Y451N

Ik heb die vraag in het andere topic beantwoord.

[Xiaomi Mi Max 3] Levertijden & Prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y451N
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06-05 01:21
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloR_
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-05 16:25
Is er een Nederlandstalige ROM beschikbaar voor de Mi Max 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usgaap
FloR_ schreef op maandag 30 juli 2018 @ 14:25:
Is er een Nederlandstalige ROM beschikbaar voor de Mi Max 3?
Nog niet.

Xiaomi levert de Mi Max 3 vooralsnog met een China ROM die je in het Engels kan instellen. Je zal Google Play dus moeten sideloaden want deze zit niet in de Chinese ROM. Sommige webshop leverancers van de Mi Max 3 zeggen een Global ROM te installeren, Ik weet niet precies wat ze hiermee bedoelen.

Xiaomi staat erom bekend pas na een aantal maanden na release van bepaalde telefoons de Global ROM te releasen. Met daarin onder andere support voor de Nederlandse taal.

[ Voor 14% gewijzigd door usgaap op 03-08-2018 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Heeft iemand al zijn Mi Max 3 al ontvangen?

Ben benieuwd naar je eerste indrukken van dit monster toestel.

Met name camera kwaliteit low Light situaties of gewoon bij daglicht.

Denk dat de andere punten wel goed zitten bij de Mi Max 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zyxnor
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-03 09:51
Ik googelde net even naar die Global ROM, want ik verwacht DHL vandaag (ENNN... getagged door de invoerbelastinggestapo).
Heb 'm op 6 aug besteld (4/64GB, zwart) op AliExpress bij Xiaomi Online Store, voor 256 euro en 6 euro verzending. Gekozen voor DHL, want eerste bestelling op Ali & geen behoefte aan "avontuurlijkheden" met de levering.

Efin. Ik vond een link van 6 aug waarin wordt gesteld dat die Globals geen officële ROMs zijn en schadelijk kunnen zijn.
Hier de link:
https://forum.xda-develop...max-3-global-rom-t3825700

In de reacties staat omschreven hoe je de boel kunt flashen.

=============
Helaas staat de Mi Max 3 nog niet vermeld in de updatelijst van het Xiaomi MIUI Official Forum:
http://en.miui.com/a-234.html

Ben van plan om m'n Mi Max 3 eerst maar eens aan te zetten en dan te kijken wat ie doet; als er enig spektakel te melden valt, laat ik het hier weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zyxnor
Okee, hij is binnen.
De grootte valt me erg mee: niet veel groter dan m'n 3 jaar oude Huawei G8 met 5,5" scherm.
Gewicht is ook niet extreem, vind ik (221 gram).
Hij laadt goed & snel op. Er is een losse converterstekker meegeleverd voor NL stopcontacten.
Hij was unlocked.
Hij biedt de keus uit o.a. Nederlands.
Hij voert keurig meteen allerlei updates uit.
Hij oogt snel.
Beeld is fraai.
Geluid is goed, ook voor degene aan de andere kant van de lijn.
Mocht ik ooit gaan flashen, dan wacht ik wel tot Xiaomi z'n eigen officiële update uitbrengt (zie opmerking in m'n post hierboven).
Al met al een toestel waar ik veel plezier van ga beleven, denk ik zo - en dat wens ik ook alle andere (aanstaande) eigenaren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flavio
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-04 11:33
Ik heb hem nu ook een weekje in gebruik en hij bevalt goed. Eerlijk gezegd merk ik geen verschil in snelheid met mijn oude Honor View 10 met Kirin 970 SOC. Het toestel is wel erg glad dus zonder case is het risico op uit je handen laten vallen groot.
De mijne was unlocked met de onofficiële 'Global' ROM en ik heb eerst de officiële Chinese firmware geflasht en daarna de Xiaomo.eu firmware (MIUI10 8.8.9 weekly) erop gezet (zie XDA voor de instructies) en die werkt prima en snel.

Als de Honor Note 10 in een Europese versie uitkomt met LTE Band 20 ga ik daar naar upgraden vanwege NFC en het betere AMOLED scherm, anders bestel ik een 6GB/128GB Mi Max 3 en gaat de 4GB/64GB naar mijn vriendin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06-2024
Ik zie dat hij bij Belsimpel is verschenen in assortiment voor 349 euro. Ik neem aan dat hij dan gewoon werkt met de Nederlandse providers? Zo ja, dan wordt dit zonder meer mijn volgende telefoon. Met een scherm van 6,9inch eindelijk een fatsoenlijke telefoon. ;)

Edit:
Belsimpel geeft zelf aan de banden 800, 850, 900, 1700, 1800, 1900, 2100, 2600 dus alles lijkt te worden ondersteund.

[ Voor 19% gewijzigd door homernt op 04-09-2018 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zyxnor
Ik zit via Youfone (heb geen chihuahua) op het KPN-netwerk, en dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1116701

Welk rom zit er op bij de MI MAX 3 van Belsimpel weet iemand dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alessandr0
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-05 08:17
Meer mensen die een systeemupdate melding krijgen van 9.6.6.0 rom, maar zodra ik hem wil installeren staat er geen update beschikbaar, ik heb nu rom 9.6.4.0 erop.

[ Voor 3% gewijzigd door Alessandr0 op 16-09-2018 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alessandr0
Anoniem: 1116701 schreef op zondag 16 september 2018 @ 16:48:
Welk rom zit er op bij de MI MAX 3 van Belsimpel weet iemand dat ?
Denk de 9.6.6.0 officiële globol rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Hoe bevalt de camera van de Mi Max 3?
En dan vooral in low Light situaties?
Flavio schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 18:50:
Ik heb hem nu ook een weekje in gebruik en hij bevalt goed. Eerlijk gezegd merk ik geen verschil in snelheid met mijn oude Honor View 10 met Kirin 970 SOC. Het toestel is wel erg glad dus zonder case is het risico op uit je handen laten vallen groot.
De mijne was unlocked met de onofficiële 'Global' ROM en ik heb eerst de officiële Chinese firmware geflasht en daarna de Xiaomo.eu firmware (MIUI10 8.8.9 weekly) erop gezet (zie XDA voor de instructies) en die werkt prima en snel.

Als de Honor Note 10 in een Europese versie uitkomt met LTE Band 20 ga ik daar naar upgraden vanwege NFC en het betere AMOLED scherm, anders bestel ik een 6GB/128GB Mi Max 3 en gaat de 4GB/64GB naar mijn vriendin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Belsimpel verkoop Mi Max 3 met offical global rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alessandr0 schreef op zondag 16 september 2018 @ 17:39:
Meer mensen die een systeemupdate melding krijgen van 9.6.6.0 rom, maar zodra ik hem wil installeren staat er geen update beschikbaar, ik heb nu rom 9.6.4.0 erop.
Komt die van jou bij belsimpel vandaag?
Ik lees overal dat er nog geen officiele global rom uit is voor de mi max 3 maar dat het een fake global is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylmaron
  • Laatst online: 31-03-2024
Anoniem: 1116701 schreef op maandag 17 september 2018 @ 12:45:
[...]

Komt die van jou bij belsimpel vandaag?
Ik lees overal dat er nog geen officiele global rom uit is voor de mi max 3 maar dat het een fake global is
Die situatie zou ik ook wel graag helder willen hebben voor ik hem aanschaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• David13
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12-06-2023
@Sylmaron
De Global version is al uit, de rom is alleen nog niet te downloaden op de site van Xiaomi.
YouTube: Xiaomi Mi Max 3 Global Version Unboxing & Hands On

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John nexus
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-05 00:20
Sinds zondag van Belsimpel ontvangen de globalversion.
Met versie miui global stabiel 9.6.7.0
Heb wel meteen de novalauncher erop gezet.
Heb nog maar weinig kunnen proberen maar tot nog toe zeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Netflix ook in HD?
En foto's in low Light situaties ook goed?
Heb het een paar keer hier gevraagd maar volgens mij maakt niemand foto's met dit toestel :)
John nexus schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 12:51:
Sinds zondag van Belsimpel ontvangen de globalversion.
Met versie miui global stabiel 9.6.7.0
Heb wel meteen de novalauncher erop gezet.
Heb nog maar weinig kunnen proberen maar tot nog toe zeer tevreden.

• John nexus
Heb geen Netflix erop zitten en voor mij zijn de foto,s prima.
Voor een betere oordeel over de foto,s van dit toestel kan je beter de review op YouTube bekijken.

• Flavio
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-04 11:33
Daar kan ik niks over zeggen want ik ben absoluut geen kiritische fotograaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

diquan2001 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 13:05:
Netflix ook in HD?
En foto's in low Light situaties ook goed?
Heb het een paar keer hier gevraagd maar volgens mij maakt niemand foto's met dit toestel :)

[...]
Volgens de reviews die ik gelezen en gezien heb maakt hij beter fotos en films dan de redmi note 5 pro, vrij goed dus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDudeReloaded
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22-04-2020
netflix niet in HD, alleen widevine L3
https://forum.xda-develop...help/widevine-l1-t3820734

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudeReloaded
Die van BelSimpel, was dat een officiele Global version (engelstalige sealed box)?
Gecontroleerd met IMEI?
https://www.mi.com/en/verify/#/en/tab/imei

Ik ben een beetje huiverig mbt verhalen over chinese versies met Gobal Rom erop, daar kunnen problemen met upgrades komen door Xiaomi's anti rollback protection...
https://www.xda-developer...k-protection-brick-phone/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• David13
@TheDudeReloaded

Zij hebben sowieso de officiele Global versie. Belsimpel is niet zomaar een reseller, ze hebben sinds kort een samenwerking met Xiaomi.

https://androidworld.nl/nieuws/xiaomi-benelux-partnerschap/

[ Voor 53% gewijzigd door David13 op 28-09-2018 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudeReloaded
@David13
Cool ,wist ik niet, dank!
Maar in zelfde artikel staat dat ze ook grijze import deden, dat was de reden waarom ik twijfel(de?)
Ik heb het ze gevraagd, kijken hoe snel ze reageren, tweakers shopreview is niet zo onder de indruk van de klantenservice :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David13
Vandaag mijn Mi Max 3 Global Version ontvangen van TradingShenzhen. Tot nu toe zeer tevreden over het toestel. Kwam van een Mi A1 en twijfelde een beetje over het formaat, maar het valt me heel erg mee.
Na een beetje pielen de bloatware eraf gegooid en meteen de DPI veranderd naar 349, bevalt veel beter zo.

Link naar adb tool voor het debloaten, etc. :
https://github.com/Saki-EU/XiaomiADBFastbootTools/releases

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 14:56

Dr.Roelski

Walk on ....

De 128GB inmiddels in gebruik van Hong Kong goldway. Via Engeland ontvangen. Zo te zien de officiële globale rom. Moet alleen nog even wachten op m'n nano sim. Kom van een redmi note 4, dus voor mij weinig verassingen.
Breekt die afbeelding tool niet het updaten later?
// Edit... Nee dus. Had even readme moeten lezen. Gelijk tool uitproberen!

[ Voor 14% gewijzigd door Dr.Roelski op 13-10-2018 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyBorr
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-12-2024
Dr.Roelski schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 16:01:
De 128GB inmiddels in gebruik van Hong Kong goldway. Via Engeland ontvangen. Zo te zien de officiële globale rom.
Mag ik vragen welke Rom je hebt?
Ik kan nergens een officiële Global Rom vinden.
Volgens mij is die er nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David13
@CrazyBorr

Ik heb 9.6.7.0 OEDMIFD op mijn telefoon en dat is een officiële global rom. Hij staat alleen nog niet op de MIUI download site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski

Dr.Roelski

Walk on ....

CrazyBorr schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 09:56:
[...]

Mag ik vragen welke Rom je hebt?
Ik kan nergens een officiële Global Rom vinden.
Volgens mij is die er nog niet.
Dat is Miui version toch?
Miui global | Stable
9.6.4.0 (OEDMIFD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyBorr
Mijn Mi Max 3 is unlocked, voorzien van MIUI versie: MIUI Global 9.6 | Stabiel 9.6.4.0(OEDMIFD).
Deze werkt perfect en ik heb de Nederlandse taal.
Echter....als ik deze versie google dan wordt eigenlijk overal gewaarschuwd dat dit een fake rom is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David13
Er lijkt wat verwarring te zijn omtrent die rom, op XDA lees ik dat die rom toch echt is.
Staat er geen OTA klaar bij jullie? Want ik heb 9.6.7.0 global stable. Mijn toestel is een originele global version.

[ Voor 8% gewijzigd door David13 op 17-10-2018 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyBorr
Meerdere keren gekeken of er een update was, maar nee.
Ik zal later vandaag thuis (met WIFI) kijken of er ondertussen iets klaar staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David13
Ik verwacht dat de global stable fastboot rom binnenkort wel beschikbaar zal zijn via de officiële download pagina van MIUI.
Als je bootloader toch al unlocked is kun je die gelijk flashen met MiFlash, wel heel goed opletten dat je de bootloader niet per ongeluk weer locked ('clean all' optie gebruiken rechtsonder in MiFlash).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyBorr
Mijn kennis vertrouw ik niet zo qua flashen etc.
Liever wachten op een officiële OTA.
De Redmi Note hiervoor kreeg keurig zo zijn updates binnen.
Ik hoop dat het met deze Mi Max 3 ook zo zal zijn.
(veel te bang dat de boel bricked/ locked)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyBorr
CrazyBorr schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 13:54:
Meerdere keren gekeken of er een update was, maar nee.
Ik zal later vandaag thuis (met WIFI) kijken of er ondertussen iets klaar staat.
Update: en voila...mijn toestel is nu geüpdate naar versie 9.6.6.
Dus zorgen om niets gemaakt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski

Dr.Roelski

Walk on ....

CrazyBorr schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 19:31:
[...]

Update: en voila...mijn toestel is nu geüpdate naar versie 9.6.6.
Dus zorgen om niets gemaakt??
Yep, I'm heb m nu ook! Heb wel handmatige check moeten doen. Ik had automatische pop-up verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyBorr
En kijk nou...2 dagen later een notificatie om te updaten.
Ik heb nu MIUI Global 10.0, stabiel 10.0.1.0 (OEDMIFH).
En alles in het Nederlands.
Ik ben zeer tevreden met deze aankoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David13
Nice, krijg hem nu ook binnen :)

Edit: Gestures werken een stuk soepeler nu.

[ Voor 42% gewijzigd door David13 op 19-10-2018 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John nexus
Ben al een tijd aan het zoeken hoe ik de pincode van mijn simkaart kan veranderen. Kan het niet vinden. Iemand enig idee waar de instelling zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc0nly
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15-05 20:05
John nexus schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 00:30:
Ben al een tijd aan het zoeken hoe ik de pincode van mijn simkaart kan veranderen. Kan het niet vinden. Iemand enig idee waar de instelling zit?
Aanvullende instellingen > Privacy > Simlock (selecteer je simkaart) > Pincode simkaart wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John nexus
Marc0nly schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 07:26:
[...]

Aanvullende instellingen > Privacy > Simlock (selecteer je simkaart) > Pincode simkaart wijzigen.
Super. Bedankt is gelukt.😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski

Dr.Roelski

Walk on ....

CrazyBorr schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 19:51:
En kijk nou...2 dagen later een notificatie om te updaten.
Ik heb nu MIUI Global 10.0, stabiel 10.0.1.0 (OEDMIFH).
En alles in het Nederlands.
Ik ben zeer tevreden met deze aankoop!
Helaas nog geen face unlock.
Tot nu toe kan ik alleen een andere volume bar ontdekken (vertikaal, breed en makkelijker te bedienen). Verder nog geen verandering gezien.
Ook nog steeds tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJF005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 15-05 08:20
Ik heb de gsm ook via AliExpress gekocht. Geleverd uit een 'eu warehouse' door DHL dus geen problemen met douane. Zeer tevreden over het toestel, Nederlandse taal, officiële ROM en sinds kort ook via OTA de MIUI Global 10.0, stable version gekregen. Het ziet er nu allemaal net wat gelikter uit met hier en daar kleine aanpassing (volumebalk bv, alarm menu..)
Ik ben eigenlijk zeer tevreden over Xiaomi, hun MIUI interface en dat voor 234 euro (de 64 gig versie)
Ik kan iedereen deze telefoon aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alessandr0
Dr.Roelski schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 18:14:
[...]

Helaas nog geen face unlock.
Tot nu toe kan ik alleen een andere volume bar ontdekken (vertikaal, breed en makkelijker te bedienen). Verder nog geen verandering gezien.
Ook nog steeds tevreden.
Nieuw optie bijgekomen: hef op om te ontwaken. instellingen--->persoonlijk----> weergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John nexus
Als je bij instellingen -over deze telefoon- juridische informatie - licenties van derden kijkt kom je in de root van je toestel. Volgens mij niet de bedoeling.

[ Voor 6% gewijzigd door John nexus op 25-10-2018 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-05 21:35

Alexo

groots met een zachte o

John nexus schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 21:42:
Als je bij instellingen -over deze telefoon- juridische informatie - licenties van derden kijkt kom je in de root van je toestel. Volgens mij niet de bedoeling.
Volgens mij is die functie bij elke MIUI-foon zo. Geeft gewoon uitgebreide juridische info over de geleende onderdelen (fonts, .apks, libraries etc)

🖥️ i5 3550/GTX960/16GB 📱Xiaomi Mi Mix 2S 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDudeReloaded
Even tip voor Face Unlock:
Zet je region op India (of hong kong, dacht rusland en een paar andere).
Dan staat face unlock gewoon in het menu, werkt bij mij perfect! (officiele OTA global 10)
Ook Themes doen het dan, voor de liefhebber :)
Verder blijft alles gewoon werken, zit nu een paar dagen op India region, geen rare dingen gezien. (behalve een paar extra apps die specifiek voor india zijn :)
Misschien dat OTA updates afhankelik zijn van region, dat was me niet duidelijk, dus voor de zekerheid even terug switchen voor update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-05 17:01
Mi max 3 net op de kop kunnen tikken bij geekbuying voor 228€ voor de global version.
Ooit al eens een huawei mate 2 gehad dus reuze benieuwd hoe deze in de hand gaat liggen.

http://web.mac.com/kl00n

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1038455

Hallo allemaal,

Kun je op de micro-sd ook apps installeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• David13
@Anoniem: 1038455

Voor zover ik weet kan dit niet, is geen standaard optie in ieder geval.
Maar waarom zou je dat überhaupt willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor de reply.
Jammer dat het niet kan.

De 64gb versie is aan de krappe kant voor mij.
En de 128gb versie is er niet in global.

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 1038455 op 14-12-2018 02:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is er een alternatieve rom voor de 128gb versie?
Kan ik problemen verwachten als ik de global rom van de 64gb versie er op zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David13
@Anoniem: 1038455

Ja dat kan, je moet dan met MiFlash de fastboot rom flashen (hiervoor moet je bootloader unlocked zijn). Waar je wel heel goed op moet letten is dat je rechtsonder de optie 'clean all' selecteert. Wanneer je een Global rom op een Chinees toestel flasht met 'clean all and lock' eindig je met een brick.
Je zou ook de custom rom van xiaomi.eu kunnen installeren, deze heeft ook de Nederlandse taal.
Als je een Xiaomi gaat flashen is het ook handig om je in te lezen over 'Anti rollback':
https://www.xda-developer...k-protection-brick-phone/

[ Voor 3% gewijzigd door David13 op 14-12-2018 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Super.
Niet zonder risico lees ik maar dat gokje neem ik wel.
Dank je David13.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-05 09:23
Is er iemand die van een Mi Max is overgestapt naar de Max 3? Ik gebruik hem af en toe als mini-tablet voor browsen + video kijken op de bank en op reis. Ik vraag me af of de upgrade het wel waard is, aangezien het scherm alleen breder is op 18:9 ipv native 16:9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRoubos
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:29
Werkt Netflix goed? Heb het toestel net besteld en kwam het op YouTube tegen dat het niet geinstalleerd kan worden. Denk dat het om de niet global versie ging.
En als het werkt is het full HD of 720p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63672

iisworks schreef op woensdag 19 december 2018 @ 07:27:
Is er iemand die van een Mi Max is overgestapt naar de Max 3? Ik gebruik hem af en toe als mini-tablet voor browsen + video kijken op de bank en op reis. Ik vraag me af of de upgrade het wel waard is, aangezien het scherm alleen breder is op 18:9 ipv native 16:9.
Die ben ik op dit moment aan het bestellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexp85
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 01-04 20:22
Beste mede-tweakers,

Ik wil morgen de mi max 3 bestellen, er rest mij alleen nog de vraag of deze 4g+ op T-Mobile netwerk support? Iemand ervaring? Ik kan het namelijk niet zelf specifiek terugvinden, misschien ligt dat aan mij.

Groetjes Lex

[ Voor 19% gewijzigd door Lexp85 op 01-03-2019 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockWave_Omega
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-05 11:36
Ik ben aardig benieuwd naar het scherm en met name de bescherming. Is het scherm aardig krasvast of is een stofje al genoeg om het scherm flink toe te takelen?

Na flink wat reviews gezien te hebben ben ik niet echt iets nuttigs tegengekomen kwa het langdurig gebruiken van de telefoon en de slijtvastheid van het scherm enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05 04:08
ShockWave_Omega schreef op zondag 14 april 2019 @ 00:44:
Ik ben aardig benieuwd naar het scherm en met name de bescherming. Is het scherm aardig krasvast of is een stofje al genoeg om het scherm flink toe te takelen?

Na flink wat reviews gezien te hebben ben ik niet echt iets nuttigs tegengekomen kwa het langdurig gebruiken van de telefoon en de slijtvastheid van het scherm enz.
Volgens de corning website heeft hij gewoon gorilla glass dus zou het niets anders moeten zijn als andere telefoons met dat glass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockWave_Omega
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-05 11:36
computerjunky schreef op zondag 14 april 2019 @ 04:25:
Volgens de corning website heeft hij gewoon gorilla glass dus zou het niets anders moeten zijn als andere telefoons met dat glass.
Ik zie geen Mi Max 3 in de lijst van Corning.

Xiaomi: Redmi Note 7 Pro, Mi 9, Mi Mix 3 5G, Mi 8 Lite, Redmi Note 7, Poco F1, Mi 8, Mi 8 SE, Mi A2, Redmi Note 6 Pro, Redmi Note 5 Pro, Redmi Y2, Redmi Y1, Mi Mix 2S Art Special Edition, Mi 6, Mi Max 2, Mi SX, Redmi Note 5A, Mi A1, Mi Mix 2, Mi Note 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05 04:08
ShockWave_Omega schreef op zondag 14 april 2019 @ 08:23:
[...]

Ik zie geen Mi Max 3 in de lijst van Corning.

Xiaomi: Redmi Note 7 Pro, Mi 9, Mi Mix 3 5G, Mi 8 Lite, Redmi Note 7, Poco F1, Mi 8, Mi 8 SE, Mi A2, Redmi Note 6 Pro, Redmi Note 5 Pro, Redmi Y2, Redmi Y1, Mi Mix 2S Art Special Edition, Mi 6, Mi Max 2, Mi SX, Redmi Note 5A, Mi A1, Mi Mix 2, Mi Note 3
Hmm my mistake it seems.
Het was de mi mix 3 niet de mi max 3.
Krijg bij google dit resultaat bovenaan: https://www.corning.com/g...s/xiaomi/mi-mix-3-5g.html

THX google...

Na even verder zoeken denk ik dat je er beter vanuit kan gaan dat het geen gorilla glass is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John nexus
Helaas is het scherm niet zo goed. Na 4 maanden gebruik heb ik al 2 putjes. Terwijl ik een Wallet cover case gebruik. Maar ja de prijs is natuurlijk heel erg laag. Ongeveer 265 euro. Dus als het nog slechter word koop ik straks de mi max 4.

[ Voor 34% gewijzigd door John nexus op 23-04-2019 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
  • Laatst online: 12-04 23:57
Besteld bij Geekbuying voor € 214 (spanje).
Weet iemand of er een hoesje bij geleverd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
  • Laatst online: 12-04 23:57
Rubiks schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 04:44:
Besteld bij Geekbuying voor € 214 (spanje).
Weet iemand of er een hoesje bij geleverd wordt?
Al gevonden. Geen hoesje dus. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khrome
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-05 07:08
John nexus schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 18:18:
Helaas is het scherm niet zo goed. Na 4 maanden gebruik heb ik al 2 putjes. Terwijl ik een Wallet cover case gebruik. Maar ja de prijs is natuurlijk heel erg laag. Ongeveer 265 euro. Dus als het nog slechter word koop ik straks de mi max 4.
Kun je jouw algemeen gebruik beschrijven, en misschien een foto van de beschadigingen maken? Ik sta op het punt deze aan te schaffen, maar dit baart me wel wat zorgen.

"if you do things right, people won't be sure you have done something at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John nexus
ChromeBallz schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 03:21:
[...]

Kun je jouw algemeen gebruik beschrijven, en misschien een foto van de beschadigingen maken? Ik sta op het punt deze aan te schaffen, maar dit baart me wel wat zorgen.
Het scherm is geen gorilla glass en daardoor minder sterk.
De putjes kan ik niet laten zien want ik heb er nu een screenprotector op zitten.
Verder ben ik zeer tevreden over dit toestel. Snel genoeg voor gewoon gebruik, genoeg geheugen zodat alles vlot werkt. Zeer te spreken over de accu. Haal makkelijk een hele dag, terwijl ik het toestel constant gebruik. De grootte van het scherm is ideaal. Mag wat mij betreft nog wel wat groter. Dus kijk ik uit naar de mi max 4 die een nog groter scherm zou krijgen. Camera werkt naar tevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleybruines
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22-04-2021
Nu duidelijk is dat er geen Mi Max 4 komt, weet iemand hier een waardige opvolger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John nexus
Misschien is de mi A3 iets. Het scherm is 6.40 met snapdragon 760 en 48mp Camera met 4030mAh accu.
Deze wordt binnenkort aangekondigd. Prijs is nog niet bekend.
Update.
Helaas worden er nu andere gegevens bekend gemaakt van de mi A3. En deze zijn wel heel anders. Scherm is nu 6.04 en snapdragon 665. Dus helaas niet echt een vervanger van de mi max 4.

[ Voor 62% gewijzigd door John nexus op 15-07-2019 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John nexus
Gisteren nieuwe miui versie binnen gekregen en ik kan nu de mi max 3 in de donkere modus zetten. Werkt nu een stuk rustiger.

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:53
wesleybruines schreef op maandag 8 juli 2019 @ 08:49:
Nu duidelijk is dat er geen Mi Max 4 komt, weet iemand hier een waardige opvolger?
Ben ook aan t rondkijken, maar t wordt lastiger ....
Lijkt , naast kleiner scherm, ook geld bij te moeten voor bijv. een Mi9 of Mi 9T pro, of een Samsung A70
( Huawei durf ik niet aan qua toekomstbestendigheid, net als "vagere" merken als cubot, oppo of asus )

Of ivm tevredenheid, "gewoon" NOG een mi max 3 bestellen ? ;)

• John nexus
Als je de nieuwe Xiaomi Mi 9T Pro bekijkt dan is dat, afgezien van de prijs een hele goede keus. Nu tijdelijk voor 399 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John nexus
Is er al iemand die de update naar miui 11 heeft ontvangen?

• John nexus
Net vandaag de update naar miui 11 binnen gekregen via de normale procedure.
Alles werkt weer super snel.
Pagina: 1

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en aanbiedingen: [Xiaomi Mi Max 3] Levertijden & Prijzen