Oneerlijke vergelijkingen in Pricewatch

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-09 09:24
Vandaag hielp ik iemand met het selecteren van een nieuwe smartphone via de (Vlaamse) Pricewatch.

We kwamen o.a. uit bij de Nokia 8. Krëfel biedt die aan voor de interessante prijs van € 299. We wouden die bestellen via hun website maar toen bleek dat van de 4 leveropties (BPost, BPost afhaalpunt, Pickup in Store en Krefel Express) er maar 1 beschikbaar was: afhalen in de winkel. Toen bleek dat die in heel Vlaanderen maar in 1 winkel kon afgehaald worden. Hetzelfde herhaalde zich met een ander model. Het is onnuttig om zulke toestellen op te nemen in de prijsvergelijking wanneer ze uiteindelijk toch niet besteld kunnen worden.

Ik vraag me nu af of dit nu toevallig is of dat het een bewuste keuze is van deze keten om zo de 'laagste' prijs te hebben voor een toestel in de prijsvergeljkers?

Edit: ik klikte nog wat verder rond voor vergelijkbare modellen/varianten en ik vond exact hetzelfde probleem bij pricewatch: Nokia 8 (4GB ram) Blauw Ook deze is enkel in 1 winkel af te halen, weliswaar een andere...

[ Voor 18% gewijzigd door Aegir81 op 21-07-2018 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Het maakt toch niet uit welke lever-opties geboden worden? De prijs, zoals geadverteerd, wordt in PW vermeld en zolang de betreffende winkel voor die prijs levert, is het toch netjes?

Kan het zijn dat je het gemak van online bestellen en thuisbezorgen verwart met het feit dat een winkel(keten) soms niet wil/kan bezorgen en/of een dusdanig mooie prijs heeft, dat er maar een paar eenheden te koop zijn?

Ik ben ook wel eens voor een item 390km totaal gereden omdat de prijs dusdanig goed was, dat die tank benzine (onzuinige auto) er alsnog af kon.

Hou me ten goede; nergens ligt vast dat een verkoper meerdere verkooppunten of lever-opties moet hebben? Je koopt toch ook geen auto online met thuisbezorging? Of een kat? Of zou je het minder raar vinden als de kattenverkoper geen winkel heeft om te bezoeken en alleen nog maar online verkoopt en via DHL verstuurt?

[ Voor 14% gewijzigd door MAX3400 op 21-07-2018 18:47 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-09 09:24
Ja, snap ik wel hoor. Maar ik vind het vreemd voor een keten die normaal gezien 4 opties biedt, dat er dan maar 1 mogelijk is en dat is dan de meest onhandige. Het is niet meteen een realistische optie als je er nog enkele honderden km's moet voor rijden. Verder vertekent het ook het prijsbeeld in de PW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:43
Aegir81 schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 19:55:
Ja, snap ik wel hoor. Maar ik vind het vreemd voor een keten die normaal gezien 4 opties biedt, dat er dan maar 1 mogelijk is en dat is dan de meest onhandige. Het is niet meteen een realistische optie als je er nog enkele honderden km's moet voor rijden. Verder vertekent het ook het prijsbeeld in de PW.
En wat zij de winkel toen je ze belde? Lijkt mij dat ze een reden hebben om ze niet te verzenden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartvanOranje
  • Registratie: Februari 2012
  • Niet online
Bedankt voor het melden. Best vreemd dat het product alleen op te halen is, andere producten worden wel gewoon geleverd. Wij zullen ook even kijken hoe dit precies zit :)

“Do. Or do not. There is no try.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik zag net (weer) "een goedkoopste" van Aces Direct. Maar die leveren niet aan consumenten, is dat niet verwarrend voor bezoekers van de Pricewatch ?
pricewatch: Linksys E7000 Max-Stream AC1900+ Wi-Fi Range Extender
Producten met de grootste prijsdaling

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartvanOranje
  • Niet online
Achter Aces Direct staat daarom expres het woord ''zakelijk'' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:01
BartvanOranje schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 13:00:
Mooi, weer een goed argument om shops te kunnen blokkeren *O*

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

BartvanOranje schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 13:00:
Dat begrijp ik, zie het meer algemeen.
Zoals dit een 'gebruikt' toestel is pricewatch: HP Elite x3 Zwart
(door de goedkoopste winkel verkocht als;
Ex Demo model, doos ziet er gebruikt uit en de telefoon heeft een paar minimale kleine krasjes)

Ik wist niet dat dit ook in PW stond, heb eerder al melding gemaakt van '2e kans apparatuur'
Ik was in veronderstelling dat PW voor nieuwe (consumenten) artikelen was.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Ample Energy schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 13:09:
[...]

Mooi, weer een goed argument om shops te kunnen blokkeren *O*
...dan verwijs ik graag door naar dit topic:
Feature: shops blacklisten
... iedereen die dit wil, even op het duimpje omhoog klikken. Wellicht dat het dan meer prioriteit krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartvanOranje
  • Niet online
Het is op dit moment nog niet toegestaan om gebruikte/refurbished producten in de Pricewatch te tonen. Ik zal even een melding maken en het product laten verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devslashnull
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-08 21:15
BartvanOranje schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 13:31:
Het is op dit moment nog niet toegestaan om gebruikte/refurbished producten in de Pricewatch te tonen. Ik zal even een melding maken en het product laten verwijderen.
https://tweakers.net/ext/...m_term%3D9200000040964922

Deze is ook refurbished.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartvanOranje
  • Niet online
@devslashnull Bedankt voor het melden, maar dat hoeft niet via het forum. Voor een volgende keer: Als je met je muis op de totaalprijs van een product gaat staan, dan krijg je een extra menu met de mogelijkheid ''onjuiste prijs melden'' :)

Pagina: 1