Klikspelletje inspiratieboost gezocht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexandersamson
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-12-2022
Hallo,

Ik heb een paar maanden geleden eens voor de grap een simpel klikspelletje gemaakt 'Cannonfodder'. Te vinden op http://cannonfodder.isahamda.nl/
En ik was er na een beetje inspiratieloze paar dagen wel klaar mee met verder ontwikkelen.
Nu zat ik toevallig weer eens te kijken en het begint weer een beetje te kriebelen om verder te gaan, maar de inspiratie is nog steeds een beetje weg, omdat ik beetje sturing mis in de vorm van feedback.
Ik kan niet beoordelen of dit spelletje zodanig slecht is dat ik er beter geen topic over kan wijden, maar ik heb het de voordeel van de twijfel gegeven en ik hoop op constructieve feedback van de medetweakers en dan met name dingen die ik kan gebruiken om te verbeteren, uit te breiden of bij te schaven.

Anyway, ik hoop hiermee weer eens verder te kunnen gaan en leuke ideeën hier op te kunnen doen. :9

Uiteraard zijn vragen ook welkom!

Elektronicaprojecten van mij: http://www.gm7.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Het weet mij moeilijk te boeien omdat ik het een onoverzichtelijke warboel vind. Misschien dat je daar wat mee kunt. :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Nog geen cease & desist gekregen van Codemasters?

Cannon Fodder is een geregistreerd "merk" als het gaat over computer games.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexandersamson
Room42 schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 17:53:
Het weet mij moeilijk te boeien omdat ik het een onoverzichtelijke warboel vind. Misschien dat je daar wat mee kunt. :)
Thanks, ik zou het alleen nog meer kunnen waarderen als je iets specifieker zou willen zijn. Is het dat het doel niet duidelijk is, de layout, gameplay, etcetc?
MAX3400 schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 17:55:
Nog geen cease & desist gekregen van Codemasters?

Cannon Fodder is een geregistreerd "merk" als het gaat over computer games.
Nee en om eerlijk te zijn wist ik tot 2 minuten geleden niet van het bestaan af :Y)

[ Voor 29% gewijzigd door alexandersamson op 20-07-2018 17:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Veel knoppen, kleine tekst, weinig uitleg. Dat maakt het nogal onoverzichtelijk. Verder was het voor mij niet binnen 10 seconden duidelijk waar ik als eerste op moest klikken, dus haakte ik af. Klikspelletjes kunnen best leuk zijn, maar moeten wel enigszins intuïtief zijn. Kijk ter inspiratie eens bij een vergelijkbaar klikspel: Simpel webspelletje: Clickfarm.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het is compleet onduidelijk wat je nu moet doen. De eerste 10 dingen die ik aanklikte deden niets. Dus dan ben ik er snel klaar mee. Ook al is het een simpel klikspelletje, er moet wel iets gebeuren als ik ergens op klik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chevaid
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-11-2023
Je moet een manier zien te vinden om mensen te leren wat ze moeten doen. Voor jou als maker zal dat super logisch zijn, maar zoals al gezegd, het is een knoppendoolhof. Hoe je dat doet, das aan jou, maar zorg dat je mensen leert waar ze in ieder geval moeten beginnen

[ Voor 5% gewijzigd door chevaid op 20-07-2018 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Och, ik vind het best logisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
alexandersamson schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 17:58:
[...]

Thanks, ik zou het alleen nog meer kunnen waarderen als je iets specifieker zou willen zijn. Is het dat het doel niet duidelijk is, de layout, gameplay, etcetc?
Zie de heren boven mij :) Ik denk dat kleurtjes of pictogrammen al enorm zouden helpen. Maar een eerste introductie kan absoluut geen kwaad. En plaats wat je het eerste aan moet klikken bovenaan.
En highlight wat er op dit moment beschikbaar is, dat is ook een populaire feature bij alle clickers.

@alexandersamson Ik vind het wel leuk dat het geen klassieke clicker is. Je hoeft geen miljoenmiljard keer te klikken, je koopt gewoon steeds uitbreidingen. Cool!

• Verder mis ik de optie om mijn progressie op te slaan (en te laden, natuurlijk).
• Ik zou meer inzichten willen in mijn huidige uitgave (denk aan een lijstje per resource wat er in en uit gaat).
• Grafiekjes zouden leuk zijn :)
• Misschien iets als een variabele economie.
• Ik vind dat, bijvoorbeeld, Scrapyard workers, zowel geld kosten als opbrengen een beetje raar. Dat zou ik graag verrekend willen zien. Misschien ook wel met een specificatie zoals hierboven vermeld.

[ Voor 45% gewijzigd door Room42 op 20-07-2018 21:20 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:35

M2M

medicijnman

Na twee uur klikken kan ik het volgende melden;

- Initieel is het een beetje vaag...
- Bijzondere resource hog (Chrome trekt 1 core volledig dicht van een 6700K), memory valt wel mee.
- Geen eenvoudige weergave van kosten / baten bij 500x / 1000x. Je mag het zelf uitrekenen
- Geen / nauwelijks informatie bij de upgrades. Het is gokwerk wat het uiteindelijk oplevert of gaat kosten
- Na twee uur begint het bijzonder saai te worden en is het wachten op moneyz. Zo'n world forum building kost 775B. Zelfs met 170M money's per seconde duurt zo'n ding nog veel te lang. Bovendien levert het je 5M housing op. Dan ben je 1000 klikjes verder voordat je dat kwijtgespeelt hebt
- Als je een city hall upgrade, gaan de kosten van de city hall omlaag...
- Nadat ik een oil drilling company geresearched heb, en alle onderdelen geresearched heb, kan het ding wel ingeklapt worden.
- Echte obsolete items mogen ook wel inklapbaar worden. Nadat je 1000 quantum computers hebt, zijn scientists echt waardeloos geworden.
- Lategame zijn een aantal resources overbodig geworden.

Voor de rest wel grappig :)

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ik quote jou, @M2M, maar het is eigenlijk een aanvulling voor @alexandersamson :)
M2M schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 23:23:
- Bijzondere resource hog (Chrome trekt 1 core volledig dicht van een 6700K), memory valt wel mee.
In Firefox valt de CPU usage mee. Ik heb nu teveel tabs openstaan om te zeggen dat het spel de oorzaak is van het geheugengebruik, dus daar kom ik op terug.
- Geen eenvoudige weergave van kosten / baten bij 500x / 1000x. Je mag het zelf uitrekenen
Goed punt!
- Geen / nauwelijks informatie bij de upgrades. Het is gokwerk wat het uiteindelijk oplevert of gaat kosten
Deze is bij mij al eens erg pijnlijk geworden. Nu net nog met de 'Enforce stricter firearm laws' bij de Citezens. Nu sta ik op -7M firepower :X
- Na twee uur begint het bijzonder saai te worden en is het wachten op moneyz. Zo'n world forum building kost 775B. Zelfs met 170M money's per seconde duurt zo'n ding nog veel te lang.
Eens. Je loopt vast in de upgrades.
Bovendien levert het je 5M housing op. Dan ben je 1000 klikjes verder voordat je dat kwijtgespeelt hebt
Deze is ook naar, ja! Gelukkig kun je daar nog met javascript omheen: buyClick('object_peasant','100000') ;P

Maar het zou ook prettig zijn als je de autobuyers kunt upgraden zodat je meerdere snelheden kunt kiezen in plaats van 10 per seconde.
Voor de rest wel grappig :)
Helemaal eens! :)

PS: Mis ik een manier om sneller plastics te genereren? Ik heb de "Refine waste into plastics" al op "[MAX]", dus ik ben nu volgens mij overgeleverd aan de Scrapyard workers, waar ik er ook al 325k van heb. :/

[ Voor 6% gewijzigd door Room42 op 21-07-2018 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexandersamson
@ iedereen.
Bedankt voor jullie feedback. Dit zijn dingen waar ik veel mee kan. Top!
Ik ga na het weekend (druk weekend nu) even op een rijtje zetten wat een beetje de keypunten zijn. Vooralsnog lijkt dat er voornamelijk sturing/doel door het spel heen (van begin tot eind) mist en de onduidelijkheid en soms onlogica van kosten/baten van aankopen en upgrades.
Door de ogen van de programmeur lijkt alles vanzelfsprekend en logisch, maar dat hoeft voor de speler absoluut niet zo te zijn, blijkt.

Ik kom er op terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
alexandersamson schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 12:08:
Vooralsnog lijkt dat er voornamelijk sturing/doel door het spel heen (van begin tot eind) mist
Nee, vooral het begin. Als je op weg bent, is het wel duidelijk.
en de onduidelijkheid en soms onlogica van kosten/baten van aankopen en upgrades.
Dat zal vooral aan de presentatie liggen. Je zou iets meer informatie kunnen geven over het effect van de upgrade. Vooral de extra kosten zouden goed zijn om te weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:39
Ook wat gespeeld. Firepower is niet echt nuttig op het einde, waarom zou ik nog een generaal bouwen?
Verder: voeg verkoop toe (tegen een slechte rate natuurlijk), om zo b.v. scientists te lozen.
Daarnaast: veel is afhankelijk van housing. Misschien iets herbalanceren dat je meerdere resources moet bijhouden, want op het einde ben je alleen aan het sparen voor huis-upgrades (=wood).

Verder dingen die ook veel resources per seconde kosten maar veel opleveren, zodat je meer met puzzelen om een juiste balans te maken, dat zou het spel interessanter maken.

Verder vrij duidelijk.
Pagina: 1