Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Controle/feedback pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede-tweakers,

Ik ben van plan om binnenkort waarschijnlijk deze pc te gaan bouwen met de volgende onderdelen:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed€ 198,11€ 198,11
1Gigabyte B450M DS3H€ 75,-€ 75,-
1XFX Radeon RX 580 GTS XXX Edition 8GB€ 294,37€ 294,37
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 39,49€ 39,49
1Fractal Design Define S - Window€ 67,95€ 67,95
1Asus VG248QE Zwart€ 249,-€ 249,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 165,50€ 165,50
1Seasonic Focus Gold 450W€ 65,-€ 65,-
1Samsung 860 EVO 250GB€ 65,95€ 65,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.220,37

Zoals je kunt zien heb ik er ook al een monitor bij gedaan. Aangezien dit mijn eerste pc wordt, heb ik nog wel een beetje hulp nodig. Ik weet namelijk nog niet helemaal zeker of alle onderdelen compatible zijn (en wat zou het toch jammer zijn als ik straks de onderdelen heb en er op dat moment pas achter kom dat niet alles goed samen past). Buiten de vraag of alles compatible is, sta ik ook open voor feedback en eventuele verbetering van de build. Ik ben van plan om vooral nieuwere en huidige AAA games op 1080p 60fps te spelen op medium (indien mogelijk hoger).

Alvast bedankt :)

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:39
Alles past maar er zijn betere keuzes te maken.

Het moederbord is mATX en je behuizing heeft een raam. Dan zou ik een mATX kast met raam nemen pricewatch: Fractal Design Define Mini C Black Tempered Glass Micro ATX

De monitor is al een tijd op de markt. Inmiddels is er beter te krijgen met oa Freesync ondersteuning. pricewatch: AOC C24G1 Rood, Zwart als deze beter leverbaar wordt want is brandnieuw, pricewatch: AOC G2590PX Zwart of pricewatch: Iiyama G-Master GB2488HSU-B3 Zilver, Zwart

Het is nogal onvoorspelbaar wat Seasonic Focus voedingen doen icm bepaalde videokaarten. In systeemgaat uit onder load viel het systeem uit met een 550w Focus icm dezelfde videokaart. Alternatieven zijn
pricewatch: BitFenix Formula Gold 550W
pricewatch: Cougar GX-F 550W
pricewatch: BitFenix Whisper BWG550M
pricewatch: Corsair RM550x (2018)
pricewatch: be quiet! Straight Power 11 550W
of de 450w varianten indien beschikbaar.

Van de ssd kan nog een paar € af zonder prestatieverlies pricewatch: Crucial MX500 2,5" 250GB

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:59

br00ky

Moderator Harde Waren
Om onduidelijke reden heb je onderstaande verplichte vragen weggehaald. Advies geven wordt dan moeilijk, zo niet onmogelijk. Vul dat dus nog even aan.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Verwijderd

Topicstarter
Uszka schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 12:25:
Alles past maar er zijn betere keuzes te maken.

Het moederbord is mATX en je behuizing heeft een raam. Dan zou ik een mATX kast met raam nemen pricewatch: Fractal Design Define Mini C Black Tempered Glass Micro ATX

De monitor is al een tijd op de markt. Inmiddels is er beter te krijgen met oa Freesync ondersteuning. pricewatch: AOC C24G1 Rood, Zwart als deze beter leverbaar wordt want is brandnieuw, pricewatch: AOC G2590PX Zwart of pricewatch: Iiyama G-Master GB2488HSU-B3 Zilver, Zwart

Het is nogal onvoorspelbaar wat Seasonic Focus voedingen doen icm bepaalde videokaarten. In systeemgaat uit onder load viel het systeem uit met een 550w Focus icm dezelfde videokaart. Alternatieven zijn
pricewatch: BitFenix Formula Gold 550W
pricewatch: Cougar GX-F 550W
pricewatch: BitFenix Whisper BWG550M
pricewatch: Corsair RM550x (2018)
pricewatch: be quiet! Straight Power 11 550W
of de 450w varianten indien beschikbaar.

Van de ssd kan nog een paar € af zonder prestatieverlies pricewatch: Crucial MX500 2,5" 250GB
Bedankt voor je reactie. De SSD en de voeding heb ik aangepast (BitFenix Formula Gold 450W). Ik kan eventueel ook gewoon de Fractal Design S zonder window nemen, maar ik weet niet wat handiger is aangezien de case die jij aanraadt wel iets duurder is. Van de monitoren die jij hebt opgenoemd ben ik wel geïnteresseerd in de Iiyama G-Master GB2488HSU-B3. Het enige waarover ik bij deze twijfel is dat heel veel mensen zeggen dat ze problemen hebben met de kleuren of dat de kleuren niet mooi zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen (AAA, 1080p, 60fps, medium of hoger) maar ook schoolwerk

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefste 1200 inclusief monitor. Niet hoger dan 1250.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Goede videokaart.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een beetje stil zou wel fijn zijn. Als het maar geen opstijgend vliegtuig is.

Ga je overklokken?
Waarschijnlijk niet.

Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat jullie mijn build kunnen controleren, feedback geven op mijn build en eventueel de build kunnen verbeteren.

• Uszka
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 12:48:
Van de monitoren die jij hebt opgenoemd ben ik wel geïnteresseerd in de Iiyama G-Master GB2488HSU-B3. Het enige waarover ik bij deze twijfel is dat heel veel mensen zeggen dat ze problemen hebben met de kleuren of dat de kleuren niet mooi zijn.
Dat probleem hebben veel TN panelen. Alternatief is wachten tot de AOC C24G1 goed leverbaar wordt. Die heeft een VA paneel met betere kleuren en kijkhoeken.

Neem dan de gesloten Mini C pricewatch: Fractal Design Define Mini C De Define S is echt enorm vergeleken met de Mini C, bijna 2x zo groot.

[ Voor 18% gewijzigd door Uszka op 18-07-2018 12:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Uszka schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 12:53:
[...]

Dat probleem hebben veel TN panelen. Alternatief is wachten tot de AOC C24G1 goed leverbaar wordt. Die heeft een VA paneel met betere kleuren en kijkhoeken.

Neem dan de gesloten Mini C pricewatch: Fractal Design Define Mini C De Define S is echt enorm vergeleken met de Mini C, bijna 2x zo groot.
Als de AOC C24G1 echt zo goed is wil ik er best op wachten hoor. Dat ga ik sowieso nog even doen. Ben inmiddels wel overtuigd van de Mini C, alleen stel ik ga later nog de videokaart upgraden. Zou ik dan geen last krijgen van dat de videokaart te groot gaat zijn of dergelijke?

• Uszka
Of de monitor echt zo goed is moeten professionele reviews uitwijzen maar het uiterlijk en de specs zien er goed uit.

Zo goed als alle op dit moment verkrijgbare videokaarten passen in de Mini C. Groter zullen de videokaarten in de toekomst niet worden al is het alleen al om het gewicht aan het PCI-e slot.

Verwijderd

Topicstarter
Uszka schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 13:36:
Of de monitor echt zo goed is moeten professionele reviews uitwijzen maar het uiterlijk en de specs zien er goed uit.

Zo goed als alle op dit moment verkrijgbare videokaarten passen in de Mini C. Groter zullen de videokaarten in de toekomst niet worden al is het alleen al om het gewicht aan het PCI-e slot.
Dat is fijn om te horen. Moet trouwens mijn moederbord nog anders of is deze prima?

• Uszka
Het is het enige B450 moederbord dus er is geen alternatief. Of je moet een B350M nemen maar dan zit je met een bios update die nodig is om de cpu werkend te krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Waarschijnlijk wordt dit dan de build. Iemand nog opmerkingen of verdere aanvullingen?

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed€ 198,11€ 198,11
1Gigabyte B450M DS3H€ 75,-€ 75,-
1XFX Radeon RX 580 GTS XXX Edition 8GB€ 294,37€ 294,37
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 39,49€ 39,49
1Fractal Design Define Mini C€ 75,-€ 75,-
1AOC C24G1 Rood, Zwart€ 204,49€ 204,49
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 165,50€ 165,50
1BitFenix Formula Gold 450W€ 62,-€ 62,-
1Crucial MX500 2,5" 250GB€ 61,-€ 61,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.174,96

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik weer,

Sorry dat ik dit topic nu nog bump, maar ik had nog een vraagje.
Nu sta ik echt bijna op het punt om alles te bestellen. Ik had dus voor de laatste keer nadat ik alles zelf had gecontroleerd de build nog een keer door PCPartPicker gehaald. Alles zag er goed uit maar er stond bij dat de videokaart mogelijk iets te lang zou zijn waardoor mogelijk (een optische drive?) geblokt zou kunnen worden. Ik weet niet zeker meer wat er precies stond. Het vage is nu alleen dat hij nu wel zegt dat alles compatible is en past.

Ik hoop dat jullie mij nog (voor de laatste keer) kunnen helpen. ;)

• Glamourt
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-10 12:40
Als je op je case klikt dan naar het tabje specificaties en dan naar onder scrolt, zie je een link product informatie. Als je daar op klikt dan kom je op de site uit van Fractial design met jouw gekozen (Case) Als je op die pagina weer naar beneden scrolt zie je een kopje "Specificaties", Daar staan kenmerken van de case puntsgewijs onder elkaar met onder andere. Graphics cards up to 315mm in length with front fans mounted

Als je daarna op je videokaart klikt van je lijstje en je klikt op het tabje specificaties. Dan scrol je iets naar beneden en en zie je een kopje afmetingen. Daar staat: Lengte 270mm. Omdat de lengte van de videokaart kleiner is dan de aangeven max length op de site van Fractical design zou het moeten passen ;-)

Edit: Trouwens er past niet eens een optical drive in en die heb je ook niet in je lijstje erbij staan

[ Voor 21% gewijzigd door Glamourt op 07-08-2018 12:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Glamourt schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 12:04:
Als je op je case klikt dan naar het tabje specificaties en dan naar onder scrolt, zie je een link product informatie. Als je daar op klikt dan kom je op de site uit van Fractial design met jouw gekozen (Case) Als je op die pagina weer naar beneden scrolt zie je een kopje "Specificaties", Daar staan kenmerken van de case puntsgewijs onder elkaar met onder andere. Graphics cards up to 315mm in length with front fans mounted

Als je daarna op je videokaart klikt van je lijstje en je klikt op het tabje specificaties. Dan scrol je iets naar beneden en en zie je een kopje afmetingen. Daar staat: Lengte 270mm. Omdat de lengte van de videokaart kleiner is dan de aangeven max length op de site van Fractical design zou het moeten passen ;-)

Edit: Trouwens er past niet eens een optical drive in en die heb je ook niet in je lijstje erbij staan
Thanks! Ik kwam er net zelf ook achter, beetje stom. Ik had trouwens nog snel een ander vraagje met betrekking tot een monitor voor dit systeem. Eerder in dit topic had ik gezegd dat ik zou wachten op de AOC monitor, maar de nieuwe voorraad verandert continu naar een latere data. Ik zat dus verder te kijken voor een andere monitor en ik kwam de MSI Optix MAG24C tegen. Bij elke site is deze voor 299 te koop behalve bij mediamarkt, hier is ie (nog?) 199. Dit leek mij een goede deal aangezien dit een 144hz Freesync monitor is, of heb ik het mis?

• Glamourt
Ja dat is een hele goed deal, is het wel precies hetzelfde model? Zoja zou ik hem gelijk halen,

Verwijderd

Topicstarter
Glamourt schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 12:26:
Ja dat is een hele goed deal, is het wel precies hetzelfde model? Zoja zou ik hem gelijk halen,
Ja, hetzelfde model. Alleen het nadeel is dat de monitor maar 1 HDMI poort bevat.

• Glamourt
Op de tweakers en op de MSI site zelf staat dat er 3 ingangpoorten zijn:1x DP, 1x HDMI 1.4, 1x DVI. Ik zal wel altijd HDMI pakken want die geven snellere snelheden door, het zal in dit geval niet veel uitmaken ten opzichte met DVI. Maar just to be sure. ( DP ben ik niet echt mee bekend )

[ Voor 3% gewijzigd door Glamourt op 07-08-2018 12:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Was ik ook van plan, alleen ik heb ook nog een PS4 die ik graag zou willen koppelen aan de monitor maar ik denk dat ik gewoon de kabels steeds verwissel dan.

• JohanNL
  • Laatst online: 23:33
Als het budget het toelaat zou ik gewoon voor deze voeding gaan: pricewatch: Corsair RM550x (2018)
Die heeft alle pluspunten van de Seasonic + betere fan maar kent de problemen niet, op lange termijn ben je daar beter af dan met goedkopere alternatieven.

Ik zie dat die AMD RX580 nu €267,22 kost, dat is spotgoedkoop en ik zou deze dan gelijk kopen omdat deze aanbieding zomaar voorbij kan zijn.
Indien je je toch bedenkt kun je het gratis retourneren, maar ik neem aan dat dit toch de videokaart is die je wilt hebben.

Heb je aan 1TB hardeschijfruimte genoeg? 2TB is goedkoper per GB: pricewatch: Seagate Barracuda, 2TB

Geheugen zou ik naar pricewatch: G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB doen.

In vino veritas, in aqua sanitas

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-11 11:28
@Glamourt HDMI 1.4 heeft max 10.2 Gbps, DP 1.2 17.28 Gbps. Dus DP is heeft 'snellere snelheden'.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• shadvet
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 25-11 11:43
JohanNL schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 12:37:
Als het budget het toelaat zou ik gewoon voor deze voeding gaan: pricewatch: Corsair RM550x (2018)
Die heeft alle pluspunten van de Seasonic + betere fan maar kent de problemen niet, op lange termijn ben je daar beter af dan met goedkopere alternatieven.
Hij heeft de seasonic al vervangen door de bitfenix formula gold. daar is niks mis mee.

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

• JohanNL
  • Laatst online: 23:33
shadvet schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 12:39:
[...]

Hij heeft de seasonic al vervangen door de bitfenix formula gold. daar is niks mis mee.
Niks mis mee, het kan gewoon beter.

10 jaar garantie i.p.v. 5
Volledig modulair
Betere fan en de voeding is volledig stil onder lage belasting
Ripple is beter
Heeft 100 watt meer maximaal vermogen, maar 450w is voldoende voor nu, maar kan handig zijn in de toekomst.

Voor slechts €25 meer lijkt mij de keuze dan snel gemaakt.

In vino veritas, in aqua sanitas

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
JohanNL schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 12:52:
[...]

Niks mis mee, het kan gewoon beter.

10 jaar garantie i.p.v. 5
Volledig modulair
Betere fan en de voeding is volledig stil onder lage belasting
Ripple is beter
Heeft 100 watt meer maximaal vermogen, maar 450w is voldoende voor nu, maar kan handig zijn in de toekomst.

Voor slechts €25 meer lijkt mij de keuze dan snel gemaakt.
Die €25 kan beter gestoken worden in een goed toetsenbord en muis, die zie ik ook niet in het lijstje staan. ;)

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
Een 1 Tb HDD is z'n geld niet waard, beter stoppen in een 2x zo grote SSD.

Verwijderd

Topicstarter
Inrage schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 15:40:
Een 1 Tb HDD is z'n geld niet waard, beter stoppen in een 2x zo grote SSD.
Het punt is dat ik de SSD eigenlijk alleen wil gaan gebruiken voor Windows en 1 of 2 games. De rest zet ik gewoon op de HDD. Een 2TB HDD zou eventueel wel nog kunnen ja.

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
Ja dat is een beetje afhankelijk van de games die je gaat spelen. Al die met lange laadbalkjes gaan er een pak op vooruit... Grotere SSD is meestal iets sneller (ze worden trager naarmate ze bijna vol staan) en ook goedkoper €/GB.
Pagina: 1