Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com
Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)
Ik zou dan voor de oorspronkelijke factuur een credit aan moeten maken en daarna een nieuwe factuur.Jrz schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 09:14:
Ik zou er niets mee doen.. hij had een betere verzekering kunnen afsluiten. Ga je dan ook je nummering en data aanpassen?
Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com
Ik zou het zelf iig niet doen.
Anyway, Google maakt direct duidelijk dat dit niet mag. Je zou een creditfactuur eerst kunnen maken van de oude, en dan een nieuwe opsturen. Zet het er duidelijk op en kijken wat zijn verzekeraar daarmee doet
Naast wat Jrz al aangeeft, als je de factuur crediteert wat doe je dan met je factuur datum? heeft dat nog gevolgen voor de garantie die je zelf moet geven? (verkapte verlenging?), hoe zit dit voor jou belasting technisch? je hebt tenslotte dit al opgenomen in je BTW aangifte.Detmer schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 09:10:
Ik wil jullie het volgende voorleggen, waar ik niet helemaal uit kom:
In 2017 heeft een klant een product van mij gekocht en heeft mij verzocht de factuur op bedrijfsnaam te zetten. Zo gezegd, zo gedaan. Zojuist krijg ik een telefoontje met het verzoek de factuur aan te passen naar prive, omdat het product is gevallen en mijn klant het bij zijn prive verzekering wil claimen.
Hoewel ik niets kan vinden dat het verboden is (mits via een creditfactuur en de factuur daarna weer opnieuw opstellen), voelt het bij mij niet goed. Wat zeggen jullie?
Verder werk je inderdaad mee aan fraude, hij heeft zelf waarschijnlijk de BTW al verrekend en als het meer was dan 450 euro heeft hij ook afschrijving gedaan, terwijl het product niet meer zakelijk te boek staat.
Ik verwacht namelijk dat hij de oorspronkelijke factuur als geldig blijft gebruiken (vanwege zijn boekhouden en BTW verrekening).
Hij gebruikt het puur om feitelijk fraude te plegen met zijn verzekering.
3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line
Voor de oorspronkelijke factuur moet ik dan een creditfactuur aanmaken (die de datum van vandaag zal hebben) en er wordt een nieuwe factuur met datum vandaag aangemaakt. De garantie zal dan uiteraard niet meer opnieuw gaan lopen, zo gek ben ik dan ook weer nietronaldmathies schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 09:18:
[...]
Naast wat Jrz al aangeeft, als je de factuur crediteert wat doe je dan met je factuur datum? heeft dat nog gevolgen voor de garantie die je zelf moet geven? (verkapte verlenging?), hoe zit dit voor jou belasting technisch? je hebt tenslotte dit al opgenomen in je BTW aangifte.
Hoe dit belastingtechnisch zit, geen idee, maar dat moet niet zo'n probleem zijn denk ik...
Dat is niet alleen jouw gevoel, het is ook verzekeringsfraude. Verre van weg blijven....Arunia schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 09:15:
Ik denk dat je dan mee gaat werken aan verzekeringsfraude. Maar, dat is mijn gevoel hoor.
Ik zou het zelf iig niet doen.
PSN: TDBtje
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Dit is inderdaad ook een belangrijke. Op een bedrijfsfactuur kan jouw klant dingen hebben laten aftrekken, heeft inkomsten en dus belasting beinvloed. Ik zou er ver bij vandaan blijven.Hackus schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 09:23:
factuur is al door het belastingsysteem etc,
Het is ook gewoon fraude, zie Coolblue, factuuradres toevoegen aan factuur niet mogelijk. voor een recente uitleg waarom winkels niet zomaar facturen aanpassen.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Verstrek hooguit een digitale versie (PDF) die hij op eigen houtje en voor eigen risico kan aanpassen; jouw administratie is al afgesloten en er is geen grondslag (retour/levering) om daarvoor in dit jaar een nieuwe factuur te verstrekken.
* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans
Zoals anderen al aangeven, had 'ie maar een betere verzekering moeten afsluiten.
Niet mee gaan werken aan zijn plannetje om te frauderen.
Even worst-casescenario: jij doet het nu wel, vervolgens komt 'ie nog een keer, "want het ging zo makkelijk vorige keer".
Of zijn kennissen komen bij jou met soortgelijke verzoeken om "gecorrigeerde" danwel nep-facturen.
Ga je dan plots weigeren, dan zijn ze boos en lappen ze je erbij
maar dat kan hij zelf doen.
Dan verschuift hij zakelijk naar prive,
en dan moet hij het administratieve kloppend maken.
Sowieso niet meewerken aan dit soort ongein. Het is fraude en je krijgt gerommel in je eigen administratie met daarbij horende risico’s.
De conclusie was dat ik maar een zeikerd was (want ‘iedereen’ doet het) en dat hij spijt had dat hij mij aan anderen had aangeraden.
Danku allen voor het korte, maar duidelijke advies
[ Voor 6% gewijzigd door Detmer op 18-07-2018 09:48 . Reden: Typo ]
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Volgens mij ben je zulke klanten beter kwijt dan rijkDetmer schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 09:44:
Ik heb mijn klant geïnformeerd dat ik de factuur niet aan ga passen omdat dit niet mag en dat ik geen grondslag zie om een credit factuur en nieuwe factuur te maken, behalve het claimen van de verzekering. Wat op zijn minst discutabel is.
De conclusie was dat ik maar een zeikerd was (want ‘iedereen’ doet het) en dat hij spijt had dat hij mij aan anderen had aangeraden.
Danku allen voor het korte, maar duidelijke advies
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
particuliere hebben andere rechten als zakelijke consumenten als ik het goed heb....
Niet zomaar verkapte verlenging. De wettelijke garantie die je als verkoper moet geven aan je klant verschilt mogelijks enorm tussen zakelijk en consument. Hoewel ik minder op hoogte ben van die verschillen in NL.ronaldmathies schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 09:18:
[...]
Naast wat Jrz al aangeeft, als je de factuur crediteert wat doe je dan met je factuur datum? heeft dat nog gevolgen voor de garantie die je zelf moet geven? (verkapte verlenging?)
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Dat zijn de mensen die voor alle regels zorgen rondom de aftrek kosten op een eigen bedrijf. Daar tegenover heb je weer mensen die niks declareren want dat vinden ze niet kunnen, en zo blijft er een balans bestaan.Señor Sjon schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 09:46:
Wat zegt hij dan tegen vrienden? "Hij wilde niet eens meehelpen aan mijn fraude!" Als hij een eigen bedrijf heeft, heeft het bedrijf vaak ook wel een verzekering. Alleen een hoger eigen risico waarschijnlijk. Als hij wil frauderen, dan 'koopt' hij het van zijn eigen bedrijf en claimt het dan bij zijn verzekering. Wel de snelste methode om een sterretje achter je naam te krijgen.
Tegen zijn vrienden zegt hij waarschijnlijk heel wat anders, want waarom zou je jezelf in slecht daglicht stellen. Kunnen die mensen vaak niet zo goed tegen.
en het zijn de mensen die ervoor zorgen dat verzekeringen zo duur zijn, omdat ze alles in het "donkergrijze" gebied ook declareren bij de verzekering.Zebby schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 13:24:
[...]
Dat zijn de mensen die voor alle regels zorgen rondom de aftrek kosten op een eigen bedrijf.
(...)
[ Voor 14% gewijzigd door burnedhardware op 18-07-2018 13:41 ]
Aangezien hij een eigen bedrijf heeft. Kan hij iig de boel lekker flessen zonder jou er mee lastig te vallen
[ Voor 37% gewijzigd door powerboat op 18-07-2018 13:50 ]
Hopelijk doet hij enorm hard zijn best om dat tegen zoveel mogelijk potentiele klanten te verkondigen.Señor Sjon schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 09:46:
Wat zegt hij dan tegen vrienden? "Hij wilde niet eens meehelpen aan mijn fraude!"
Diegene die zich daardoor laten afschrikken wil je toch niet als klant, en voor al de rest is het goeie reclame.
Hij doet je hier een cadeau; waarschijnlijk omdat hij dankbaar is dat je het zo goed hebt opgelost.
Geen idee om wat voor bedrag het gaat, maar dit moet je gewoon niet doen. Die koper kan gaan zeuren en janken en wat ze verder allemaal nog doen als een stel volwassen kleuters meestal (heb dit soort klanten vaak "nee" moeten verkopen bij een eerdere werkgever) maar doorgaans is het argument "U vraagt mij iets te doen dat tegen de wet is, met als doel verzekeringsfraude. Daar kan ik niet aan meewerken" wel voldoende. Ook als ze daarna op social media e.d. gaan zeuren is deze onderbouwing voldoende om ze meteen de mond te snoeren. Simpelweg iets als "Een factuur achteraf aanpassen is illegaal". Dan houd je het duidelijk en zakelijk.
...
Dit ook inderdaad. Het consumentenrecht zou dan ineens weer gelden, wat ook weer nadeliger zou kunnen zijn voor de verkoper.ica1984 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 10:42:
naast het feit dat het mogelijk verzekeringsfraude zou zijn, wat veranderd dit aan de "klant" zijn rechten?
particuliere hebben andere rechten als zakelijke consumenten als ik het goed heb....
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Zo herkenbaar dit. Wordt regelmatig op de vingers getikt dat ik meer kan en moet aftrekken declareren.Zebby schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 13:24:
[...]
Dat zijn de mensen die voor alle regels zorgen rondom de aftrek kosten op een eigen bedrijf. Daar tegenover heb je weer mensen die niks declareren want dat vinden ze niet kunnen, en zo blijft er een balans bestaan.
Dat stond heel raar
Zoals de rest al zegt, niet doen. Ik snap sowieso niet wat die moeilijk doet, want hij heeft toch een factuur als PDF gekregen, kan die toch prima zelf aanpassen als die dit zo nodig moet doen? Ik neem aan dat er niet meer met papier wordt gewerkt, tenminste dat mag ik hopen.
[ Voor 28% gewijzigd door sassymousasi op 18-07-2018 20:42 ]
Helaas valt zn telefoon binnen een week kapot. Dan was het toch wel handig om het prive te hebben gekocht.
Raad de man aan een inboedelverzekering te nemen voor ondernemers waar beide verzekerd zijn. Dan kan je misschien nog wat commissie krijgen ook
[ Voor 30% gewijzigd door Jrz op 18-07-2018 21:33 ]
Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)
Dit... Een klant die zich en niet voor schaamt om een bedrijf op te lichten... Daar wil je als bedrijf liever geen zaken mee doen. Dit keer is de verzekering het beoogde slachtoffer. Maar de volgende keer komt hij bij jou claimen.LankHoar schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 10:36:
[...]
Volgens mij ben je zulke klanten beter kwijt dan rijk