Toon posts:

Autoradio die door Spotify lijsten kan bladeren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een nieuwe autoradio die aan een eis moet voldoen, ik moet door mijn spotify-afspeellijsten kunnen bladeren via de radio.

Momenteel heb ik een radio met Bluetooth wat prima werkt, maar voor het veranderen van afspeellijsten moet ik op mijn telefoon zitten te pielen, wat ik liever niet doe tijdens het rijden.

Kan zowel 1Din als 2Din kwijt. Heb al eens gekeken bij Het Android Autoradio Topic, die doen wat ik graag wil maar zijn wel prijzig. Hoef niet perse lcd scherm en alles er op en eraan. De multimedia radio's van westerse merken lopen zo in de prijzen dat de radio bijna meer waard wordt dan mijn auto.

Apparaten zoals de Kenwood DPX-7100DAB adverteren met Spotify integratie maar als je de handleiding er bij neemt blijkt dat alleen via iPhone en USB te gaan. Dat gaat hem niet worden met mijn Android toestel.

Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-10 22:10

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Wat vind je van Android auto radio's? . Er zijn er genoeg en hoeven niet enorm duur te zijn.

Daar installeer je gewoon apps als Spotify op.

Voorbeeldje: link

[ Voor 77% gewijzigd door FeaR op 17-07-2018 23:23 . Reden: Referral ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
michelsoe12 schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 21:53:
Wat vind je van Android auto radio's? . Er zijn er genoeg en hoeven niet enorm duur te zijn.

Daar installeer je gewoon apps als Spotify op.

Voorbeeldje: link
Android Auto is ook het eerste wat ik bekeek maar twijfel een beetje. De (te) dure units zien er gewoon erg goed uit. De wat goedkopere units zijn vaak erg kitsch in mijn ogen. Of de Android versie is verouderd of heeft een foeilelijke skin. Om nou custom roms op mijn radio te gaan flashen... 8)7

Heb de hoop dat er "simpelere" systemen zijn die dit bieden. Dat ik voor max 200 euro gewoon iets heb wat goed werkt.

[ Voor 10% gewijzigd door FeaR op 18-07-2018 01:21 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:17

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Je noemt het argument dat je op je telefoon Spotify wijzigen niet wil. Vermoedelijk vanwege de veiligheid. Realiseer je dat afspeellijsten opzoeken op je radio even gevaarlijk is. Volume of een voorkeuze zender indrukken kunnen de meeste mensen blindelings. Wat jij wil kost evengoed aandacht. (y)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 08:28

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies doen we in CEA, ik trap dit topic even over de schutting.

AUD > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jorgen schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 00:30:
Je noemt het argument dat je op je telefoon Spotify wijzigen niet wil. Vermoedelijk vanwege de veiligheid. Realiseer je dat afspeellijsten opzoeken op je radio even gevaarlijk is. Volume of een voorkeuze zender indrukken kunnen de meeste mensen blindelings. Wat jij wil kost evengoed aandacht. (y)
Vanzelfsprekend, je zult altijd iets moeten aflezen en dat kost aandacht. Ik heb niet de wens om al rijdend een lijst op te gaan zoeken.

Het is meer een kwestie gebruiksgemak. Als je dan een keer een stoplicht hebt dan is zo'n radio gewoon veel praktischer. Mijn mobiel moet ik oppakken, ontgrendelen, Spotify openen, "my library" selecteren, afspeellijsten, lijst selecteren, shuffle play. Dat moet slimmer kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:57

GforceNL

Out of memory....

Als dat is belangrijkste reden is, waarom dan niet zoiets ipv een hele nieuwe radio?

air vent mount..

Afbeeldingslocatie: https://www.zapals.com/media/catalog/product/cache/1/small_image/580x400/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/u/g/ugreen_universal_car_phone_holder_vehicle_air_vent_mount_for_smart_phone_zp3061060403029_2411_.jpg

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GforceNL schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 07:00:
Als dat is belangrijkste reden is, waarom dan niet zoiets ipv een hele nieuwe radio?

air vent mount..

[afbeelding]
Die elimineert alleen het oppakken van de mobiel, misschien ontgrendelen. Ik zou natuurlijk Android Auto kunnen sideloaden, dan heb ik de geweste interface en heb ik alleen de mount nodig. Had alleen begrepen dat dat een grijs gebied is betreft legaliteit. Vandaar dat Android Auto niet in de Play Store te vinden is in Nederland. Bij een radio ben je van dat grijs gebied af (mits je gedrag niet roekeloos rijden wordt natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:03
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 08:00:
[...]

Die elimineert alleen het oppakken van de mobiel, misschien ontgrendelen. Ik zou natuurlijk Android Auto kunnen sideloaden, dan heb ik de geweste interface en heb ik alleen de mount nodig. Had alleen begrepen dat dat een grijs gebied is betreft legaliteit. Vandaar dat Android Auto niet in de Play Store te vinden is in Nederland. Bij een radio ben je van dat grijs gebied af (mits je gedrag niet roekeloos rijden wordt natuurlijk).
Ik gebruikte vrij vaak Android Auto om in mijn Spotify lijsten te scrollen. Werkt voor geen meter.
Na twee seconden scrollen blokkeert het scherm 'uit veiligheidsoverwegingen' en moet je wachten tot het scherm weer gedeblokkeerd is.
Wat resulteert in het feit dat ik de Spotify app zelf maar open en Android Auto weer afsluit.
Op zich prima dat een app meedenkt met je veiligheid, maar doe dat dan wel logisch, zoals op GPS snelheid ofzo. Nu kan ik ook in de file niets doen of zelfs als ik gewoon nog thuis voor de deur sta.

Gewoon een goede carkit is altijd een goed idee... Ook voor als je eens wilt bellen.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-10 14:22
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 21:27:
Ik ben op zoek naar een nieuwe autoradio die aan een eis moet voldoen, ik moet door mijn spotify-afspeellijsten kunnen bladeren via de radio.

Momenteel heb ik een radio met Bluetooth wat prima werkt, maar voor het veranderen van afspeellijsten moet ik op mijn telefoon zitten te pielen, wat ik liever niet doe tijdens het rijden.

Kan zowel 1Din als 2Din kwijt. Heb al eens gekeken bij Het Android Autoradio Topic, die doen wat ik graag wil maar zijn wel prijzig. Hoef niet perse lcd scherm en alles er op en eraan. De multimedia radio's van westerse merken lopen zo in de prijzen dat de radio bijna meer waard wordt dan mijn auto.

Apparaten zoals de Kenwood DPX-7100DAB adverteren met Spotify integratie maar als je de handleiding er bij neemt blijkt dat alleen via iPhone en USB te gaan. Dat gaat hem niet worden met mijn Android toestel.

Iemand suggesties?
Het lastige is dat jij het beste uit twee werelden wilt. Je wilt en volwaardig door lijsten van Spotify kunnen bladeren op de radio maar de radio zelf mag niet te veel kosten. Als je een autoradio wilt waarmee je goed in Spotify kunt 'bladeren' dan wordt het sowieso een groter en wat duurder model dan een instapper a la Supertech van de Kijkshop. Maar voor iets meer kun je bijvoorbeeld hier redelijk shoppen in de 2DIN modellen met Apple Carplay en Android Auto functionaliteit. Deze interface bezit een redelijk goede en grafische Spotify bediening. Ik gebruik Apple's CarPlay op een 2DIN Kenwood DAB+ en dat werkt goed, zonder problemen.
(Kijk eventueel op Youtube hoe Spotify op deze manier wordt gebruikt.)

Aan het einde van de rit blijft Spotify in autoradio's altijd een uitgeklede versie van de Spotify versie zoals je die gewend bent op een PC- of Tablet scherm, het moet immers allemaal op een klein scherm passen en ook nog leesbaar blijven. Daarnaast wordt rijveiligheid ook meegenomen waardoor bepaalde zaken simpel niet mogelijk zijn, of juist via stembediening kunnen.

Er zijn tal van voorbeelden op internet door mensen die toch een volwaardige computer in de auto willen hebben voor muziek en andere multimedia zaken. Die bouwen een Raspberry Pi met TFT scherm of complete tablet in het dashboard en sluiten die aan op de AUX ingang van hun bestaande radio. Maar goed, zo ver wil je denk ik niet gaan.

Ps.
Kies bij voorkeur niet voor die Android 2 DIN autoradiomodellen uit China. De radio met software mag dan soms prima werken, de hardware daarentegen is vaak dramatisch. Voorbeelden zijn matig ontvangst FM radio, slechte audioprestaties, of bepaalde functies die ineens uitvallen.

[ Voor 6% gewijzigd door Theo74 op 18-07-2018 08:24 ]

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:57

GforceNL

Out of memory....

Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 08:00:
[...]

Nee hoor, geen grijs gebied:

https://www.rechtspraak.n...uto-is-niet-verboden.aspx

Daarnaast, voorheen gebruikte ik dit met de telefoon aan de lader, scherm aan en flitsmeister op de voorgrond. af en toe switchen naar spotify wanneer nodig.

In alle gevallen geldt, let op de weg en niet op je radio/telefoon etc.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-09 09:55
Je wilt echt van playlist naar playlist kunnen gaan?
Ik heb namelijk een simpele Pioneer X5500BT uit mijn hoofd, ik stream altijd via Bluetooth, en kan gewoon volgend/vorig liedje kiezen via mijn radio zelf.
Om van afspeellijst naar afspeellijst te gaan kan geloof ik niet via de radio (althans nooit geprobeerd) maar als je een paar goeie playlists samenstelt is dat geen probleem lijkt me?
Anders, wat je wilt, ga je denk ik niet redden met een radio onder de €200,-.
Dan kun je dus beter echt een Android navi aanschaffen en die op je hotspot gooien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yo-L
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Andere route: telefoon icm Google Assistant. Als ik een opdracht geef als "OK Google speel playlist ABC af van Spotify" dan werkt dat bij mij gewoon. Elimineert alle noodzaak om iets met de hand te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GforceNL schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 08:42:
[...]

Nee hoor, geen grijs gebied:

https://www.rechtspraak.n...uto-is-niet-verboden.aspx

Daarnaast, voorheen gebruikte ik dit met de telefoon aan de lader, scherm aan en flitsmeister op de voorgrond. af en toe switchen naar spotify wanneer nodig.

In alle gevallen geldt, let op de weg en niet op je radio/telefoon etc.
Bedankt voor die link, dat is nieuw voor mij.

Dan heb je ook meteen mijn vraag beantwoord, gewoon Android Auto op mijn telefoon zetten. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Heb nu 2 weken een nieuwe wagen, met mirroring van android auto naar mijn dashboard.

Het is leuk om spotify met volledige album art op je scherm te hebben, maar wel een grote tekortkoming:

Het werkt voor geen meter met de "ok google" voice commandos. Het beste dat ik kan doen is "speel <nummer> van <artiest>". Ik kan geen volledige albums of playlists spelen, daarvoor moet ik manueel scrollen.
Manueel scrollen werkt an sich ok aangezien je je playlists gewoon op je scherm hebt, maar het is allesbehalve veilig.
Andere route: telefoon icm Google Assistant. Als ik een opdracht geef als "OK Google speel playlist ABC af van Spotify" dan werkt dat bij mij gewoon. Elimineert alle noodzaak om iets met de hand te bedienen.
Los via android lukt dit vreemd genoeg dan weer wel, alsof het een andere versie is van "ok google". Kan je prima gewoon via bluetooth verbinding werken. Nadeel is wel dat je voice commands dan ALTIJD actief moeten zijn, wat grote impact heeft op je batterij.

[ Voor 31% gewijzigd door boe2 op 18-07-2018 09:40 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-10 22:10

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 22:11:
[...]
Of de Android versie is verouderd of heeft een foeilelijke skin. Om nou custom roms op mijn radio te gaan flashen... 8)7
Dat blijgt het nadeel van elke Android radio. En custom roms zijn er vaak nauwelijks voor dit soort radio's.

Zoals hierboven al omschreven heeft kenwood veel goede modellen met veel functies. Wellicht zit daar wat tussen. Kenwood heeft wel een hogere prijsrange, maar goedkoop is duurkoop. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjahneee
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 03-09 08:59

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorn1
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-08 12:35
Paar weken geleden de Pioneer MVH-X580DAB gekocht, kan nummers overslaan via de radio in Spotify. Zal vanavond even kijken of ik ook albums kan skippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernard0343
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:47
boe2 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 09:37:

Het werkt voor geen meter met de "ok google" voice commandos. Het beste dat ik kan doen is "speel <nummer> van <artiest>". Ik kan geen volledige albums of playlists spelen, daarvoor moet ik manueel scrollen.
Het is een detail , maar op het moment dat je "speel muziek van <artiest>" roept, worden, meestal de grootste hits, van de artiest geshuffeld. Ik heb nog nooit geprobeerd om een specifiek album op te roepen, al kan ik mij dan wel de 'verwarring' binnen Spotify voorstellen, veel albums zijn vernoemd naar een nummer op datzelfde album.

Ondanks dat ik Android Auto regelmatig wat 'onaf' vind, merk ik wél dat ik AA prettiger vind dan het systeem dat door de fabrikant (Volkswagen / Seat) in mijn auto ingebouwd is, maar misschien zegt dit meer over het systeem van de fabrikant dan over Android Auto ;)

Tot slot vraag ik mij af óf en zo ja, wanneer, er systemen op de markt komen die feitelijk niets meer zijn dan een scherm en een USB aansluiting waarop je een telefoon kunt aansluiten, zodat je, alleen maar, Android Auto, Apple Car of wat dies meer zij kunt gebruiken in je auto. Die FM-radio is volgens mij binnenkort tóch overbodig ;)

No AI tools were used in writing this post. It's a product of human stupidity.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjorn1
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-08 12:35
Bernard0343 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 10:47:
[...]

Tot slot vraag ik mij af óf en zo ja, wanneer, er systemen op de markt komen die feitelijk niets meer zijn dan een scherm en een USB aansluiting waarop je een telefoon kunt aansluiten, zodat je, alleen maar, Android Auto, Apple Car of wat dies meer zij kunt gebruiken in je auto. Die FM-radio is volgens mij binnenkort tóch overbodig ;)
Kan natuurlijk ook via de telefoon de FM radio maar zie dat nog niet snel verdwijnen zolang niet iedereen onbeperkt data kan gebruiken, heb nu dab+ maar dat vind ik nog niet lekker werken, het geluid is echt goed als die het doet, dat is dan ook het grootste probleem van dab+ het is storing vrij inderdaad... Je hebt goed geluid of helemaal niks en dat helemaal niks gebeurd mij veel te vaak helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Interessant topic voor mij aangezien ik ook op zoek ben naar nieuwe auto radio. Ik ben zelf op het volgende spoor gezet, maar dat vereist nogal wat tweak werk (maarja, hè, op welke site zitten we hier eigenlijk?).

Nu heb ik zelf heel weinig ervaring hiermee en zie ik ook veel minder mooie implementaties langskomen. Maar volgens mij is dit wel de enige manier om een systeem te krijgen dat een beetje normaal te gebruiken is. De reviews en het gebruiksgemak van radio's en android auto wekken ook geen positieve indruk.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kram Nelook
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 16-03-2023
Misschien totaal niet wat je wil, maar een 2e hands iPad mini of zo waarbij je de afspeellijsten download?
Mooie mount fixen en je hebt een geniale device. Ook nog een heel cool als groot scherm navi en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:44

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 22:11:
[...]

Android Auto is ook het eerste wat ik bekeek maar twijfel een beetje. De (te) dure units zien er gewoon erg goed uit. De wat goedkopere units zijn vaak erg kitsch in mijn ogen. Of de Android versie is verouderd of heeft een foeilelijke skin. Om nou custom roms op mijn radio te gaan flashen... 8)7

Heb de hoop dat er "simpelere" systemen zijn die dit bieden. Dat ik voor max 200 euro gewoon iets heb wat goed werkt.
Er zijn genoeg oudere modellen die een rebrand krijgen en een update naar android 6 of 7, zijn qua audio-hardware nog vrijwel gelijk aan huidige modellen (die 4x50watt is geen 'westerse 4x50watt'), maar werken nog steeds 'ok'. (1 van de bekende is de dubbelrij knoppen met dvd-drive, die is gok onder 30 verschillende merken uitgekomen).

Ik draai al bijna 3 jaar op dezelfde unit, deze heeft gewoon de spotify app met playlists, albumart etc, alleen het opstarten van de radio duurt zo'n 20seconde :P

Het grootste nadeel is vaak de resolutie, Spotify is niet echt meer gemaakt voor een 800x480 scherm (of hogere modellen 1024x600), dat het niet 100% lekker werkt.

Goed, ik ben toch nooit echt Spotify fan geweest, Groove werkte op zo'n scherm 10x beter qua playlist/browsen door lists. Maar als je bv amazon.de even in de gaten houd, kan je er makkelijk eentje vinden die niet top of the line is, maar 170-180 euro max.

https://www.amazon.de/Aut...e-Garantie/dp/B077F5KH8P/
Gewoon even random versie, hogere resolutie (geen 800x480), okish specs maar zit al onder de 200 euro. Hele interface boeit toch weinig als je toch Spotify draait (en de stock 6 is nog enigszins aan te passen).

Denk als je wat verder zoekt op amazon dat je er nog veel meer kan vinden, die draaien spotify gewoon probleemloos.

[ Voor 12% gewijzigd door SinergyX op 18-07-2018 17:38 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Pagina: 1