Fronpage moderatie, motivatie bij geven -1

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-07 14:35

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Topicstarter
Ik hoor regelmatig klachten over berichten die een -1 krijgen, ook als het bewuste bericht wel op een juiste score uitkomt.

Om het compensatie modden en mening-modden te ontmoedigen zou ik het volgende willen voorstellen:
Bij een -1 een of meer redenen geven uit een selectie waarom iets een -1 is. Met daarbij een waarschuwing dat onjuiste moderatie een karma straf kan opleveren.

Wanneer een gebruiker onterecht een -1 heeft gegeven hierop karma straf geven met hierbij een notificatie. Bij het vaker onterecht een -1 geven de -1 mogelijkheid uitschakelen.

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Er gaan veel scores de ronde door oa wel voorstanders ergens van (bijv nieuws over Samsung) en anderen modden dan weer -1 of 0 als je iets commentaar geeft. (zelfde bij Apple btw) zie soms +2 wat niet eens direct met onderwerp te maken heeft, en 0 wat wel op artikel slaat, maar net negatief is tegen het artikel. vaak ook van verschillende leden een reactie met zelfde inhoud als eerder gepost met +2. ik heb zelf het gevoel dat daar reageren weinig nut meer heeft. iemand quote iemand anders, en krijgt +1 en andere leden reageren er lollig op en krijgen ook +1. Van mij mag het hele modden wegblijven

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-10 16:43

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Dit lijkt me niets, zie ook de discussie bij Reden van -1 score. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.