nieuwe behuizing gezocht weet niet welke.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• aloysiussss
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-01 12:01
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Ik wil een nieuwe game systeem gaan bouwen zodra nieuwe serie van intel uitkomt.
Alleen weet ik niet wat ik het beste kan doen, ik wil overgaan naar LL corsair fans etc rings die zijn super mooi, welke behuizing past hier het beste bij (beetje show off, maar wel goed qua specs aan mogelijkheden)
zelf hou ik wel van wat corsair heeft met hun 900D aan mogelijkheden om van die coverplates erin te zetten.
ik wil in de toekomst wel custom loop waterkoeling klaar kunnen zijn, zodat ik tegen die tijd niet weer een nieuwe kast moet gaan kopen :P

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
ja wat is mijn budget voor een behuizing ik weet niet echt wat bij me past, ik denk rond de 200 euro?

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
ja ze staan in mijn wenslijst, met een 1080ti 11GB van asus rog strix

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
2x M2 ssd's 2x sata 600 ssd's van samsung, en 1 HDD van 3TB

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Lian Li niet echt mijn smaa

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
nee

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

of er iemand mij kan helpen met juiste behuizing tips e.d. tuurlijk ligt het uiteindelijk bij mij maar he als iemand mij hier kan helpen met ervaringen/tips altijd welkom natuurlijk !
op het moment gebruik ik een CoolerMaster Maker 5 Behuizing.

Hopelijk heb ik dit hier goed gepost

[ Voor 0% gewijzigd door aloysiussss op 16-07-2018 23:21 . Reden: met de vraag of ik het wel goed gepost heb of niet ]

Alle reacties

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04:50

br00ky

Moderator Harde Waren
Enkel product. Schopje naar CAA.

Verder is een behuizing ontzettend persoonlijk. Wat Pietje mooi vindt, vind jij misschien afzichtelijk. Heb je, naast de 900D die 100 euro buiten je budget valt nog andere kasten die je wel aanspreken?

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-02 16:07
Hi,
Even een note over de Corsair LL fans, deze hebben verschikkelijk veel kabels nodig en dit wordt al snel een enorme zooi. Ook zijn ze erg duur voor hoe ze presteren. Ik zou eerder voor de ML Pro serie van corsair gaan (en dat heb ik dan ook gedaan voor mijn eigen build Nycrea in "Het Show je Build! Topic") of voor goede noctua's.

Wat betreft kast, als je een custom loop wilt doen denk dan goed na over de ruimte die je hebt in je kast, je moet namelijk plek hebben voor een reservoir en pomp. De Fractal Design Meshify vind ik zelf een fantastische kast, maar hij was voor mij simpelweg niet groot genoeg.
Verder wil ik je ook aanraden om -goed- na te denken over airflow door je rads (weer uitgaande van custom loop uiteindelijk), ik heb eerder mijn custom loop in een In Win 805 gehad (Nycrea in "Het Show je Build! Topic") en hier kreeg ik toch echt problemen met airflow. De fans moesten vrij hard draaien om alles lekker fris te houden, terwijl dit met de AiO die ik daarvoor had niet nodig was. Voldoende rad oppervlak en airflow is dus nodig als je een custom loop het echt waard wil laten zijn.

Kasten die ik persoonlijk heb overwogen toen ik een nieuwe kast ging kiezen (of nieuwere versies hiervan) zijn de volgende:
pricewatch: NZXT H700 Zwart
pricewatch: Fractal Design Define R6 Tempered Glass Black
pricewatch: be quiet! Dark Base Pro 900 rev. 2 Zwart
pricewatch: Lian Li PC-O11 WGX ROG

🇺🇦

• aloysiussss
br00ky schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 08:49:
Enkel product. Schopje naar CAA.

Verder is een behuizing ontzettend persoonlijk. Wat Pietje mooi vindt, vind jij misschien afzichtelijk. Heb je, naast de 900D die 100 euro buiten je budget valt nog andere kasten die je wel aanspreken?
Inderdaad het is zeer persoonlijk.
Ik heb zelf ook voor 900D gekeken, die werd niet aangeraden door een medetweaker.
Gisteren had ik even een V&A advertentie met gezocht aangemaakt voor een 900D,

Ik zal even citeren wat er gezegd werd, en dit is geen haat naar diegene of wat dan ook wil er geen gezeik mee krijgen.

"quote"
"Ik heb zelf de kast gehad incl de mobo tray en voeding tray van het spaanse bedrijf (naam kwijt) Als je echt slechte kwaliteit wil moet je echt deze kast kopen voor het geld."
Nycrea schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 09:04:
Hi,
Even een note over de Corsair LL fans, deze hebben verschikkelijk veel kabels nodig en dit wordt al snel een enorme zooi. Ook zijn ze erg duur voor hoe ze presteren. Ik zou eerder voor de ML Pro serie van corsair gaan (en dat heb ik dan ook gedaan voor mijn eigen build Nycrea in "Het Show je Build! Topic") of voor goede noctua's.

Wat betreft kast, als je een custom loop wilt doen denk dan goed na over de ruimte die je hebt in je kast, je moet namelijk plek hebben voor een reservoir en pomp. De Fractal Design Meshify vind ik zelf een fantastische kast, maar hij was voor mij simpelweg niet groot genoeg.
Verder wil ik je ook aanraden om -goed- na te denken over airflow door je rads (weer uitgaande van custom loop uiteindelijk), ik heb eerder mijn custom loop in een In Win 805 gehad (Nycrea in "Het Show je Build! Topic") en hier kreeg ik toch echt problemen met airflow. De fans moesten vrij hard draaien om alles lekker fris te houden, terwijl dit met de AiO die ik daarvoor had niet nodig was. Voldoende rad oppervlak en airflow is dus nodig als je een custom loop het echt waard wil laten zijn.

Kasten die ik persoonlijk heb overwogen toen ik een nieuwe kast ging kiezen (of nieuwere versies hiervan) zijn de volgende:
pricewatch: NZXT H700 Zwart
pricewatch: Fractal Design Define R6 Tempered Glass Black
pricewatch: be quiet! Dark Base Pro 900 rev. 2 Zwart
pricewatch: Lian Li PC-O11 WGX ROG
ik had het inderdaad even gezien prijs technisch etc, maar moet zeggen de LL vindt ik wel super mooi ook hoe dat werkt bij iCUE van corsair zelf.

ik heb inderdaad voor de Fractal Design R6 gekeken gister avond nog.
ziet er super strak uit, enige wat mij tegen houdt bij cases, is dat er deurtjes inzitten, haal je deurtje weg heb je lelijke cover plates van je 5.25 bay om bv een dvd/bluray speler erin te drukken, en ik ben zelf helaas niet zo technisch aangelegd dat ik zeg pak een dremel / zaag om alles zelf ff te maken :'(

idem voor de be quiet! Dark Base Pro 900 rev. 2 ik vindt hem echt super tof, alleen zit weer met het front panel wat dicht is, wat ik graag open zie

(ben ik nou een zeikerd hierom?) 8)7 8)7

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-02 16:07
Voor echt goede airflow kun je onderstaande kast overwegen.
pricewatch: Silverstone RL06 (SST-RL06WS-GP)
Ik weet hierbij echter niet hoe ruim dit zal zijn voor een mogelijke custom loop. Mesh front is tegenwoordig niet meer in helaas, waardoor we weinig kasten zien met écht goede ventilatie.
De CM H500 Mesh lijkt degelijk qua airflow, maar ik maak me hierbij zorgen over de bouwkwaliteit.

Wat betreft de Corsair Obsidian 900D, @PilatuS kan je hier meer over vertellen. Kwalitatief is het geen slechte kast, maar hij is qua features wel oud.

🇺🇦

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik zou even bedenken wat je precies wil gaan doen qua custom waterkoeling in de toekomst. De 900D is hier erg geschikt voor, maar dan moet je de ruimte ook wel echt gaan gebruiken. Anders staat er een enorme kast waar je heel veel ruimte in over hebt.

Heb er zelf 2 stuks 4x120mm in zitten met 2 stuks D5. Wil je zo ver gaan dan is het een prima kast. Hou je het bij 3x120mm of iets als dat met 2x120mm dan heb je niets aan de ruimte die de 900D bied.

Qua bouwkwaliteit is het trouwens een prima kast hoor. Hier totaal geen problemen gehad daarmee, alles is meer dan prima gebouwd.

• aloysiussss
Klopt 900D is er geschikt voor.
Daarom dacht ik daaraan zodat ik iig ready ervoor ben mocht ik zeggen van ik stap nu direct over naar custom loop, maar dat zal nog wel even gaan duren denk ik.
Denk zelf dat ik eerst nog op een AIO laat koelen.
in het Verleden een CM Cosmos 2 gehad wat kast, maar ben meer opzoek met een tempered glass en daarbij voor paneel niet dicht zal zijn, en als er iets te fiksen valt vindt ik ook prima.
moet wel zeggen over Cooler Master ben ik wel tevreden over qua bouw kwaliteit nooit problemen gehad.
Maar ik wil gewoon eens een keer waat anders, ik heb hier een CM MasterBox Q300L staan als een uatx pc.
zeer fijn dat t allemaal niet zo groot is, ik loop zelf ook nog wel wat Lan party's af over 1,5 week naar Campzone, dus zit zelf nog in de maag van ja is het handig om custom loop te gaan en dan party's afgaan.

ik weet niet of ik duidelijk ben (hoop het wel)
wil niemand hier namelijk tot last zijn

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
De 900D is een erg zware kast. Een paar meter verplaatsen is met mijn PC nog wel te doen. Ga je trappen op en af moet je het eigenlijk wel met 2 man doen. Los van dat is er mee naar LAN's gaan opzich geen probleem. Ging 10 jaar terug ook met grote kasten met custom waterkoeling naar LAN's toe.

Ik zou een kast uitzoeken die je mooi vind en net zo groot is als wat je nodig hebt. Aangezien mijn 900D propvol zit is het voor mij de ideale kast. Ook is er makkelijk aan de waterkoeling te werken als de kast zo groot is. Alles wat er nu in zit had ook in een kleinere kast gepast, maar er dan aan werken is een stuk minder makkelijk. Vind die extra ruimte fijn zodat je overal goed bij kan als je er aan werkt.

• aloysiussss
ik ken het vana me oude cosmos 2, stond voorheen toen ik samen woonde op zolder, en dat via een fliso trapje niet te huffen dan.

ik denk dat ik dan toch voor Define R6 ga, omdat deze bij mij het meeste uitspringt qua looks ook.
dan zal ik maar kijken of ik voorkant kan aanpassen zodat het open is met een gaas etc.
heb jij een enig tip of idee waar ik mesh achtig spul weg kan halen om het te plaatsen?
Pagina: 1