Versterker valt kort uit door schommeling in stroomverbruik?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:33

amphora

Websites & Fotografie

Topicstarter
Ik heb een pricewatch: Denon AVR-X1100W receiver staan en af en toe valt het geluid weg gedurende een seconde. Dit lijkt soms te gebeuren op momenten dat ergens in huis een elektrisch apparaat aan gaat. Bijvoorbeeld als de koelkast aanspringt of zelfs als ik m'n iPhone lader in het stopcontact doe zonder dat er zelfs een iPhone aan hangt. Maar ook niet altijd. Lastig te reproduceren maar het valt vooral op aangezien ik het getik van de aanslaande koelkast herken.
Wat zou dit kunnen veroorzaken? Is dit misschien op te lossen door een speciaal stekkerblok te gebruiken?

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:53

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Als je daadwerkelijk last hebt van schommelingen in je spanning zou ik eerder dáár een oplossing voor (laten) zoeken dan het symptoom bestrijden. De spanning mag iets fluctueren maar mag nooit (ver) onder de 220V komen. En het mag zéker niet beïnvloed worden door andere stroomverbruikers...!

Verder kan het aanspringen van de koelkast alleen een oorzaak zijn als die op dezelfde groep is aangesloten als de versterker. Is dat zo? Want dat is niet gebruikelijk namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Icephase schreef op maandag 16 juli 2018 @ 12:28:
Als je daadwerkelijk last hebt van schommelingen in je spanning zou ik eerder dáár een oplossing voor (laten) zoeken dan het symptoom bestrijden. De spanning mag iets fluctueren maar mag nooit (ver) onder de 220V komen. En het mag zéker niet beïnvloed worden door andere stroomverbruikers...!

Verder kan het aanspringen van de koelkast alleen een oorzaak zijn als die op dezelfde groep is aangesloten als de versterker. Is dat zo? Want dat is niet gebruikelijk namelijk.
Kan ook zijn dat de filtering in de versterker brak is en bij het minste of geringste uitvalt.

Je zou kunnen kijken of de versterker hetzelfde gedrag heeft in een ander huis.

PS. Op welke ingang overingens? Een slecht afgeschermde spdif (coax) aansluiting kan dit soort problemen ook geven, dan is het signaal even weg.

[ Voor 8% gewijzigd door Fairy op 16-07-2018 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Je zou een ferrietkern kunnen proberen.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Up, het kan geen kwaad maar kan mij totaal niet voorstellen dat een receiver zoals een Denon een ferrietkern op de kabel moet hebben voordat het goed werkt.
Ik maak mij een beetje zorgen over de stroominstallatie van de TS of de conditie van die Denon, dit zijn geen spanningsvariaties als zelfs een telefoonadapter de receiver aan het 'stotteren' krijgt.

Heb jij enig idee hoe de stroomgroepen bij je geregeld zijn? Ik probeer altijd schakelende voedingen etc. als de pest te mijden van de groep waar mijn geluidsapparatuur op zit.

Gebruik je een digitale ingang of gaat alles via analoog(tulp)? Zie je het scherm van de receiver even knipperen wanneer het geluid voor die ene seconde stopt?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2018 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:33

amphora

Websites & Fotografie

Topicstarter
Mijn setup is als volgt: Apple TV 4k aan Sony Bravia 4K TV met HDMI kabel. Van TV gaat weer een HDMI cable naar de ARC poort op de Denon Receiver. Het zou dus ook kunnen dat de Apple TV of Sony TV even geen audio doorstuurt op dat moment. Als het probleem zich voor doet zie ik ook het DTS icoontje op scherm van receiver even uit en snel weer aan gaan. Als ik muziek afspeel via Spotify Connect, direct op de receiver dus, dan heb ik nog nooit een audio 'dip' waargenomen voor zover ik me kan herinneren.

En ja, de tv hoek zit op een andere groep dan de koelkast.

[ Voor 5% gewijzigd door amphora op 16-07-2018 23:55 ]

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servpage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:27
storing lijkt dus aan de ARC kant op te treden, probeer eens een andere HDMI kabel, had hier ook ooit audio uitval van TV naar AVR (beide ander merk als TS) en door een andere (lees betere) HDMI kabel was dit opgelost.

Collectie

Pagina: 1