Op zoek naar een vrij ondiepe versterker

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricBruggema
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:15
Hallo allemaal,

Sinds maart woon ik in een prachtige woning echter zit ik met een ruimtelijk probleem. Ik wil mijn versterker in een kast verwerken, die in het huis gebouwd zit. Op deze plek zitten ook alle kabels voor luidsprekers en randapparaten.. (door de vorige bewoner geplaatst).

Echter zit er een maar in, ik heb maar max 28 (liefst 27) cm te benutten... en ben al tijden opzoek naar een versterker die niet al te diep is... maar kan er nog steeds geen 1tje vinden (het is namelijk voor zover ik heb gezien niet mogelijk om op diepte te zoeken).

Wat zoek ik?
Een mooie versterker die dus max 28 cm diep is.
HDMI / Optische ingangen (tv/dvd)

That's it, budget heb ik niet specifiek maar ga wil er geen vele honderden euro's aan uitgeven..

Iemand een suggestie? of eventueel een website waar ik wel kan zoeken op diepte van tuner/receivers!?

Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Dit ook niet goed?

Je geeft niet al teveel info; hoeveel kanalen moet het zijn; en welke HDMI-versie? Kan je een receiver van 40 diep niet anders monteren om wel passend te krijgen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricBruggema
Ik kan hem eventueel wel iets naar achteren plaatsen, er zit al een gat in de muur zodat deze iets dieper kan maar dan nog scheelt het maar een cm of 2... dit excl kabels natuurlijk...

Kanalen? daarvoor heb ik geen voorkeur, stereo is genoeg ;-)
HDMI? geen idee, i'm not into, maar zolang mijn SmartTV er aan ge-connect kan worden ben ik tevreden!1

Heb ook even je suggesties bekeken (6) en qua prijs iets wat allemaal aan de hoge kant (op de Sony STR-DH790 na dan..).. dus ik blijf nog even verder kijken, er moeten toch wel meer ondiepe versterkers zijn :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

EricBruggema schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 20:33:
HDMI? geen idee, i'm not into, maar zolang mijn SmartTV er aan ge-connect kan worden ben ik tevreden!1
Je weet dat HDMI belangrijk is? Zonder de goede aansluiting is er kans dat je bepaalde zaken niet ziet of niet hoort of dat het hapert?

Het aantal receivers dat ondiep is (en zeker minder dan 28cm) is eigenlijk op een paar handjes te tellen; hierdoor wordt het inderdaad wel lastiger om een device te vinden dat bij jouw wensen aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricBruggema
Ik weet dat het belangrijk is ;-) maar ga er vanuit dat een beetje nieuwe versterker mijn huidige tv (een samsung smart tv) wel ondersteund :P en idd, ik beperk mij zelf nogal maar ik zie het als een stevige uitdaging. Het vervelende is dat heel veel sites hifi componenten en systemen aanbieden maar helaas allemaal zonder maten, tweakers uitgezonderd! ;-)

Hoop dat er toch nog meer sites zijn die deze functie wel hebben of leden van dit forum die eventueel zelf (eens) iets gespot hebben ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte8
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-11-2022
Kijk is op hificorner.nl Daar zie je toch bij de specificaties de afmetingen van de receivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:34

FreakNL

Well do ya punk?

Kan je niet in de hoogte? Dan hang je hem gewoon op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-10 08:22
kun je niet gewoon een mooie plank op een of andere manier in dat gat leggen/het gat mee verlengen?
komt je versterker wat meer naar voren maar heb je wel echt heel veel meer keuze in receivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricBruggema
@Witte8 dan moet ik iedere versterker los gaan bekijken, waarvan zoals je wel door hebt 99% niet voldoet... onmogelijke opdracht ;-)

@FreakNL helaas, dat is ook geen optie.

@ramonlambal helaas niet, meer ruimte heb ik nou eenmaal niet (als ik het mooi in mijn huis wil verwerken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:28
Heb je niet een foto van de kast?
Daarnaast vind je de meeste receivers te duur. Welke boxen komen er dan aan? En wat is je budget? Dan kunnen we gerichter helpen zoeken. ;)

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06:29
Compacte AV receivers... Bestaan ze?

In dit topic worden er een aantal voorbeelden gegeven maar dan kom je rond de 31cm uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-10 14:30
Is de NAD D3020 misschien wat?
Het heeft weliswaar geen HDMI aansluiting, maar het heeft wel optische en coaxiale aansluitingen.
En ook nog analoge audio-input.
Een review https://www.hifi.nl/artik...D-3020-wereldprimeur.html

Op Marktplaats
https://link.marktplaats.nl/m1300160311
https://link.marktplaats.nl/m1298445384

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KDL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10 20:54

KDL

Bij de pricewatch moet je wel opletten of de specificaties kloppen, heb ook al een paar bekeken eerder en de hoogte wordt ook vaak gekopieerd naar de diepte, wat dus fout is en zo kun je bedrogen uitkomen als je de filter gebruikt. Via de foto's en eventueel specificaties bij de verkoopsites kun je wel meer info vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-10 08:22
het is wel vrij lastig...
Wat ik in zon geval zou doen is een heel iets langere kopen (bijv pricewatch: Harman Kardon AVR 151S )
Deze is 30cm lang, en zou dan 3 cm uitsteken, zou voor mij niet echt een probleem zijn maar heb niet een duidelijk beeld van de situatie.
Mocht die dan niet helemaal mooi op de pootjes staan, vaak zijn dit gewoon rubberen voetjes die je dan wel los kunt halen en iets verder naar achteren er los onder kunt leggen. Het gaat er toch vooral om dat die via de onderkat koele lucht kan aanzuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-10 16:22
Je zoekt dus een stereo versterker, geen multikanaals receiver? Dat is niet helemaal duidelijk. Wellicht zijn stereo versterkers wel te krijgen in de gewenste afmetingen, maar ik denk dat je dan wel concessies doet aan kwaliteit of eigenschappen.

Kun je geen fatsoenlijke receiver kopen en deze op zijn kant plaatsen? Geen idee of dat gevolgen heeft voor de koeling, ze zijn natuurlijk ontworpen om gewoon recht te staan. Is het een dichte kast? Dan is op z'n kant geen probleem (voor het zicht) en kun je eventueel goed koelen met een fan. Voor de infrarood kun je dan een IR-extender gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 10:31

The Eagle

I wear my sunglasses at night

MAX3400 schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 20:43:
[...]

Je weet dat HDMI belangrijk is? Zonder de goede aansluiting is er kans dat je bepaalde zaken niet ziet of niet hoort of dat het hapert?

Het aantal receivers dat ondiep is (en zeker minder dan 28cm) is eigenlijk op een paar handjes te tellen; hierdoor wordt het inderdaad wel lastiger om een device te vinden dat bij jouw wensen aansluit.
HDMI belangrijk? Waarvoor dan? Als het om stereo gaat kun je ook gewoon met een optische of coaxiale digitale kabel aansluiten. True, HDMI heeft voordelen tav integratie en aansluiting en biedt iig makkelijk de mogelijkheid om DTS HD en hoger door te sturen. Maar bij stereo boeit dat natuurlijk geen reet.

Having said that: een aanname dat een nieuwe stereo receiver wel HDMI zal hebben is een verkeerde. Bij stereo zie je ze, om bovenstaande logische reden, vaker niet dan wel.

Als het stereo moet zijn, de al genoemde NAD is een goede. Kijk ook eens hier: https://www.denon-hifi.nl/nl/product/hifi/DenonDesignSeries geen HDMI, wel optische aansluiting. En een losse bijpassende cd speler te krijgen ook :)
Verder zal TS zo te horen alles bia zijn TV aansluiten. Dat gaat prima werken.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@The Eagle er is geen aansluitschema dus het is niet duidelijk of over de receiver beeld en/of geluid moet lopen van/naar tv of andere devices.

TrueHD en DTSHD doen het niet over optisch qua decoding. 2160p60 of HDR doet het niet als je niet verplicht HDMI2.0 hebt.

Aangezien @EricBruggema niet voldoende info geeft, nam ik vast een voorsprong door aan te geven dat HDMI belangrijk is. Het antwoord was "zolang de TV maar aangesloten kan worden"...

We weten niet eens over wat voor speakers / kabels het gaat. Nou zijn veel versterkers niet meer zo kieskeurig maar Ohm en kabeldikte, hebben ook enige invloed op welke speaker en versterker nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-10 18:10
In de Pricewatch kun je filteren op Lengte, wat volgens mij in de praktijk neerkomt op de diepte-maat. Al is dit bij veel modellen niet helemaal beteouwbaar.. Op dit moment ben ik ook aan het kijken naar een relatief ondiepe receiver, voorkeur voor nu gaat uit naar de Denon Heos AVR maar die is niet bepaald goedkoop. Zou met zijn ~27cm diepte wel mooi passen hier.

[ Voor 8% gewijzigd door Wekko306 op 15-07-2018 13:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Denon is 27cm diep (28 als je de volumeknop meetelt)
https://www.coolblue.nl/p...enon-pma-520ae-zwart.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:58

JvS

Ik heb hem zelf ook

Laat die eis "moet HDMI" hebben vallen of leg uit waarom je die eis hebt. Die eis nekt je namelijk.

Zowel DVD als TV kan je ook gewoon analoog aansluiten (desnoods met hulp van een klein converterkastje van optisch/coax digitaal naar analoog).

Waarom heb je exact de eis dat het digitale of HDMI inputs moet hebben?

Edit:
https://www.amazon.com/SM...3&refinements=p_89%3ASMSL

Deze zou het trouwens prima kunnen zijn. Compact, digitaal in.

[ Voor 25% gewijzigd door JvS op 15-07-2018 13:55 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
  • Laatst online: 12-10 14:30
De 1ste Marktplaats advertentie die ik in mij vorige post vermeldde, bestaat niet meer.
Zou de topicstarter de NAD hebben gekocht?

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als de TS nog niets heeft gekocht - kijk naar Linn, Arcam, Creek, Audiolab etc, die zijn allemaal ondiep en klinken meer dan prima.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2018 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricBruggema
Het duurt even maar dan ook een reactie ;-)

Bestaande situatie;
Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2018/07/17/2018-07-15-11.18.48.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2018/07/17/2018-07-15-11.18.55.jpg

Zoals het gaat worden;
Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2018/07/17/2018-07-15-11.19.08.jpg
*foto staat op de kop zie ik*

Ik wil gewoon m'n radio weg kunnen werken, dit is een plek waar alle snoeren samen komen (zijn verwerkt in muren en onder de vloer en kost mij bakken met geld en werk om die te verplaatsen).

Ik kan kiezen voor luidsprekers ;-)

Ik heb 4 kev boxen (2 kleintjes, 2 groten, geen idee welke types etc, is niet mijn vak :P)
Ik heb 2 JVC boxen (klinken erg fijn).

Op dit moment draai ik alles op de marantz, al vind ik het geluid van deze versterker niet echt fijn... (vanaf cd, tv, etc) klinkt gewoon niet mooi. Verder hoef ik geen surround sound of iets dergelijks, dan zet ik wel een goede koptelefoon op :P
En HDMI is wel een vereiste ;-) waarbij ik 99% ga voor geluid, heb daar nog geen andere toepassingen voor. Maar je weet maar nooit natuurlijk.. Films etc draai ik via externe hdd of netflix of een andere aanbieder.

En nu ik de boel ga aanpakken wil ik gewoon wat goeds, mag echt wel een honderdje of 4 kosten... maar wij Groningers zijn zuinig! :P

[ Voor 5% gewijzigd door EricBruggema op 17-07-2018 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burrfoot
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-07 13:49
Ik snap als Groninger even niet je punt maar goed.

Ikzelf heb een toslink vanaf de ARC op mijn smart-tv naar mijn receiver, een toslink vanaf mijn mediaspeler naar mijn receiver en gebruik HDMI alleen voor beeld .. Muziek luister ik dus voornamelijk via toslink… Wat ik dus probeer te zeggen is dat HDMI op je toekomstige versterker / receiver niet een must hoeft te zijn. Als je het budget hebt zou je zelfs een mooie 2ehands Quad kunnen halen, een DAC erop aansluiten en ruimte overhouden in je kast voor je muziekcollectie

Voorbeeldje:
https://www.marktplaats.n...pet=horizontalRichSnippet

[ Voor 18% gewijzigd door burrfoot op 19-07-2018 17:25 . Reden: Random snel Quad setje van MP geplukt ]

"if you can't fix it with a hammer, try a bigger hammer"

Pagina: 1