Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Satangel
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 21-07 09:44
Mijn vraag
Hij kan uren draaien maar maakt geen geluid (er is nochtans een werkende speaker aangesloten op het mobo) en toont niets op het scherm.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Prime B350 Plus
2 x DDR4 RAM
Ryzen 2600X met de cooler op
Nvidia GTX 1060 GPU
Nvidia Quadro 4000 GPU

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Met 1 latje RAM opstarten
2 verschillende GPU's opstarten en proberen aan te sluiten op een scherm
Integrated video gebruiken

De PSU is 350W en heb ik getest met die paperclip test, werkt gewoon. Mobo zelf branden verschillende ledjes, CPU fan draait, GPU fan draait.

Maar 0 beeld en 0 biepjes . Hij ligt op de kartonnen doos waar ie in gekomen is.

Please help, bedankt! :/

Beste antwoord (via Satangel op 14-07-2018 12:10)

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Add and message me on XBL for FM7: OctagonQontrol

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Add and message me on XBL for FM7: OctagonQontrol

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Nu online
Een igpu heeft een Ryzen 5 2600X niet dus dat je daarmee geen beeld krijgt kan kloppen.

Gevalletje biosversie welke de cpu niet ondersteunt vermoed ik.

Welk merk en type geheugen? Wil ook wel eens de oorzaak zijn.

350w voeding, welk merk en type?

Uszka wijzigde deze reactie 13-07-2018 20:18 (14%)

• Satangel
quote:
Uszka schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 20:17:
Een igpu heeft een Ryzen 5 2600X niet dus dat je daarmee geen beeld krijgt kan kloppen.

Gevalletje biosversie welke de cpu niet ondersteunt vermoed ik.

350w voeding, welk merk en type?
RAM = pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16

beQuiet BQT L7-350W

Ik heb het ook geprobeerd met een pricewatch: OCZ GameXStream 700W , zit nu bij mijn test bench dus een lichtere voeding. Maar beiden werken naar behoren, getest met paperclip en doen al jaren dienst.

Satangel wijzigde deze reactie 13-07-2018 20:19 (11%)

• Satangel
quote:
K*t dat klinkt zeer gelijkaardig. Zal dus mooi dit mogen terugsturen naar Amazon en hopen dat ze een BIOS update kunnen uitvoeren....

Is mijn veronderstelling correct dat als ik ledjes zie en bvb de CPU fan zie draaien, dat er dan niets mis is met mijn mobo?

Satangel wijzigde deze reactie 13-07-2018 20:22 (4%)

• Uszka
  • Nu online
quote:
Zou moeten werken op het bord. Blijft het bios over. Heb je bij het kopen van het moederbord een biosupdate bijbesteld?
quote:
beQuiet BQT L7-350W

Ik heb het ook geprobeerd met een pricewatch: OCZ GameXStream 700W , zit nu bij mijn test bench dus een lichtere voeding. Maar beiden werken naar behoren, getest met paperclip en doen al jaren dienst.
Beide voedingen zou ik niet gebruiken met een nieuw systeem. Oud en een verouderd intern design.

Dat de fan draait zegt alleen dat de fan werkt en niet over de werking van de rest van de voeding.

• Satangel
quote:
Uszka schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 20:24:
[...]

Zou moeten werken op het bord. Blijft het bios over. Heb je bij het kopen van het moederbord een biosupdate bijbesteld?

[...]

Beide voedingen zou ik niet gebruiken met een nieuw systeem. Oud en een verouderd intern design.

Dat de fan draait zegt alleen dat de fan werkt en niet over de werking van de rest van de voeding.
Nee heb ik niet gedaan. Net een mailtje gestuurd naar Amazon voor evt verdere stappen te bespreken. Hopelijk lost dit het probleem op. Ik neem aan dat ik de CPU niet moet mee opsturen?

Is mijn veronderstelling correct dat als ik ledjes zie en bvb de CPU fan zie draaien, dat er dan niets mis is met mijn mobo?

En de voeding vervangen is ook een optie, zal het in gedachten houden. Super bedankt alvast voor de snelle hulp

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Compare Apples with Pears

trek de 4000 er eens uit, waarom heb je die samen met 1060 ?
verder goede nieuwe voeding. 350w is wel karig

Eating Iron @ Clean, Jerk and Snatch

• Satangel
quote:
Hackus schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 20:40:
trek de 4000 er eens uit, waarom heb je die samen met 1060 ?
verder goede nieuwe voeding. 350w is wel karig
Zijn 2 verschillende GPU's, was gewoon om te testen. Ze zaten er nooit samen in.

350W is inderdaad karig, maar met een 700W voeding die al jaren goeie dienst doet ging het ook niet.

Ik vrees een beetje dat mijn mobo kapot is, maar zou blijkbaar een BIOS update nodig zijn.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Compare Apples with Pears

quote:
Satangel schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 20:42:
[...]

Zijn 2 verschillende GPU's, was gewoon om te testen. Ze zaten er nooit samen in.

350W is inderdaad karig, maar met een 700W voeding die al jaren goeie dienst doet ging het ook niet.

Ik vrees een beetje dat mijn mobo kapot is, maar zou blijkbaar een BIOS update nodig zijn.
die ocz zie ik als oude meuk. je systeem heeft wel gedraaid of is dit upgrade ?

Eating Iron @ Clean, Jerk and Snatch

• Satangel
quote:
Hackus schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 20:46:
[...]
die ocz zie ik als oude meuk. je systeem heeft wel gedraaid of is dit upgrade ?
Dit is een upgrade. Die OCZ 700W heeft dikke 3 jaar in mijn oude setup goed dienst gedaan en aangezien hij toen nieuw aangekocht was zie ik geen reden om hem weg te doen.

• E65
  • Registratie: mei 2008
  • Nu online

E65

Aka Thunderstorm65

quote:
Satangel schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 20:22:
[...]
K*t dat klinkt zeer gelijkaardig. Zal dus mooi dit mogen terugsturen naar Amazon en hopen dat ze een BIOS update kunnen uitvoeren....
Volgens mij levert AMD een upgrade kit, lees het laatste gedeelte even:
https://support.amd.com/e...en-AM4-System-Bootup.aspx

Doet graag mooie dingen met geluid

• Uszka
  • Nu online
quote:
Satangel schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 21:06:
[...]

Dit is een upgrade. Die OCZ 700W heeft dikke 3 jaar in mijn oude setup goed dienst gedaan en aangezien hij toen nieuw aangekocht was zie ik geen reden om hem weg te doen.
De OCZ is een voeding uit 2006. Welke zaak verkoopt in 2015 een voeding die al sinds 2006 op de markt is? Die heeft wel heel lang op de plank gelegen en had daar beter kunnen blijven liggen want een goede koop is het niet geweest, zeker niet in 2015.
Een nieuw systeem, lees cpu/mobo/ram, heeft een voeding nodig met gescheiden spanningsregeling op 5V en 12V en dat heeft de OCZ niet. De be quiet! trouwens ook niet.

• Satangel
quote:
Uszka schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 07:52:
[...]

De OCZ is een voeding uit 2006. Welke zaak verkoopt in 2015 een voeding die al sinds 2006 op de markt is? Die heeft wel heel lang op de plank gelegen en had daar beter kunnen blijven liggen want een goede koop is het niet geweest, zeker niet in 2015.
Een nieuw systeem, lees cpu/mobo/ram, heeft een voeding nodig met gescheiden spanningsregeling op 5V en 12V en dat heeft de OCZ niet. De be quiet! trouwens ook niet.
Waarom? Is dit zuiniger of beter voor de componenten? Gewoon een vraag, mijns inziens kan een case + PSU verschillende builds meegaan.

Vraag is trouwens opgelost, ik ga het mobo terugsturen naar de winkel en een BIOS update vragen.

Super bedankt voor alle hulp alelszins _/-\o_

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
quote:
Satangel schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 12:12:
[...]

Waarom? Is dit zuiniger of beter voor de componenten?
Componenten zijn tegenwoordig dermate zuinig dat er onder bepaalde omstandigheden een zeroload op 5V en/of 12V kan ontstaan. Voedingen met groepsregulatie zoals jouw OCZ kunnen dan voor een onstabiel systeem zorgen. Voedingen met gescheiden spanningsregeling, ofwel DC-DC, kunnen wel stabiel een zeroload op die lijnen leveren. Daarnaast is de kwaliteit van de OCZ dermate laag dat deze maar 5 of hooguit 6 jaar betrouwbaar mee gaat mits deze niet te lang op de plank heeft gelegen. De prestaties van kwalitatief slechte onderdelen loopt al terug in de tijd dat ze niets doen. Heeft jouw voeding ergens 6 jaar in een magazijn gelegen moet je deze niet eens meer willen kopen.
quote:
Gewoon een vraag, mijns inziens kan een case + PSU verschillende builds meegaan.
Een goede voeding wel en helaas valt jouw OCZ, en eigenlijk alle OCZ voedingen, daar niet onder.
Pagina: 1

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True