AMD Ryzen 2600x start wel maar geeft geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• All0The0Web
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 03-09 15:59
Mijn vraag
Van de week heb ik samen met een vriend een PC samengesteld en nadat we alle onderdelen binnen hadden wilden we deze gisteren monteren. Alles ging goed totdat we hem aan wilden zetten. PC start zonder problemen en piepjes etc. maar we hebben geen beeld.

Relevante software en hardware die ik gebruik
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed€ 199,-€ 199,-
1Asus Prime B350-Plus€ 84,-€ 84,-
1XFX Radeon RX 460 2GB€ 147,46€ 147,46
1Fractal Design Meshify C - Dark TG€ 81,51€ 81,51
1G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 162,-€ 162,-
1Cooler Master Elite Power 400W€ 40,95€ 40,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 72,-€ 72,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 786,92

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Alle kabels nagelopen
- Ander 8GB stikje RAM geprobeerd
- Andere voeding (Corsair VS450)
- Andere videokaart (AMD RX 270X)

Het enige wat we niet hebben kunnen testen zijn de CPU en moederbord aangezien ik geen andere Ryzen moederbord / CPU heb liggen. Het probleem is dat we de CPU bij Alternate en moederbord bij Megekko hebben gekocht.

Heeft iemand iets wat we kunnen proberen / over het hoofd hebben gezien. En hoe zouden jullie het nu met megekko / alternate oplossen, aangezien 1 vd 2 een prima werkend product heeft geleverd.

Alvast bedankt!

AANVULLING:

Monitor en HDMI kabel werken prima. De XFX 460 werkt ook goed in een ander systeem.

Beste antwoord (via All0The0Web op 01-06-2018 22:55)

Verwijderd

Waarschijnlijk heeft je mobo een BIOS update nodig voor de 2xxx ryzen series te ondersteunen. Alternate doet wel BIOS updates mits bijbetaling. Megekko niet

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2018 20:02 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk heeft je mobo een BIOS update nodig voor de 2xxx ryzen series te ondersteunen. Alternate doet wel BIOS updates mits bijbetaling. Megekko niet

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2018 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JappieR
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:39
Idd, hele grote kans dat je een bios update nodig hebt. Misschien dat een lokale pc winkel je kan helpen, megekko of ergens een cpu lenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Moederbord heeft een bios update nodig voor Ryzen 2. Voor sommige cpu/moederbord combinaties moet je dat altijd bij aankoop vragen om dit soort gedoe te voorkomen. Kost ongeveer een tientje maar het scheelt een hoop frustratie en tijd.
Ruil trouwens die Cooler Master voeding om voor een van goede kwaliteit. De Cooler Master is van erg lage kwaliteit en presteert slecht en niet geschikt voor een nieuw systeem. Datzelfde geldt ook voor de Corsair VS450.

[ Voor 4% gewijzigd door Uszka op 26-05-2018 07:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• All0The0Web
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 03-09 15:59
Bedankt voor jullie reacties.

M.b.v. de Ryzen 3 1200 van een vriend hebben we de bios kunnen updaten. Dat ging vrij gemakkelijk.

Megekko bood de dienst aan voor €15,-

Verder staat het inderdaad op de planning om de voeding te vervangen. De huidige is meegenomen uit het oude systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

De Corsair VS serie is zo slecht nog niet ,het presteert gewoon goed alleen moet de voeding echt om de 2 jaar vervangen worden door de wat mindere kwaliteit onderdelen.
Persoonlijk zou ik 15 euro bijleggen en dan voor de CX450 gaan ,dat is duidelijk wat beter spul en gaat ook wat langer mee.

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelBelgium
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-07 13:47
Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 19:58:
Serieus? Een bios update duurt een paar seconden lol, hoe belachelijk dat ze extra kosten rekenen daarvoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Extra werk is extra kosten. Doos open maken, cpu installeren incl koeler, voeding en beeldscherm aansluiten, juiste bios downloaden op usb op andere pc, bios flashen op moederbord, voeding en beeldscherm loskoppelen, cpu koeler eraf en schoonmaken, cpu eruit en schoonmaken, moederbord weer netjes in de doos verpakken. Ben je een kwartier mee bezig schat ik. Dan is €10 een nette prijs. Dat is €33,06 excl BTW per uur. Voor minder zou ik het ook niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-08 20:11
MichaelBelgium schreef op zondag 3 juni 2018 @ 10:01:
[...]

Serieus? Een bios update duurt een paar seconden lol, hoe belachelijk dat ze extra kosten rekenen daarvoor
Dat is denk ik als je achteraf je mobo terugstuurt voor een bios update.
Ik hoefde bij alternate in ieder geval niets extra's te betalen toen ik bij een bestelling direct (in de opmerkingen) om een bios update vroeg, je hebt misschien je bestelling niet de volgende dag in huis maar dat maakt ook niet zoveel uit als het daarna gewoon werkt.
Pagina: 1