Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Info rond tv kijken gekoppeld via pc

Pagina: 1
Acties:

• Faece
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 27-08 09:40
Omdat ik niet weet waar eerst zoeken toch hier maar een vraag gesteld.

Ik heb mijn kabelabo opgezegd en kijk nu sporadisch naar www.vrt.nu via de laptop en een hdmi kabel.
Ik ben opzoek naar iets wat makkelijker is zodat ik niet steeds mijn laptop moet aanhangen. Kan iemand me in de goede richting duwen

• arvidbeheerder
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 21:39
www.google.nl?

En dan een serieus antwoord: is een chromecast misschien een oplossing?

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 22:48

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Sommige TV ondersteunen WiDi maar in niet alle gevallen komt het geluid over.

Add and message me on XBL for FM7 or FH4: OctagonQontrol

• Faece
quote:
arvidbeheerder schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 20:28:
www.google.nl?

En dan een serieus antwoord: is een chromecast misschien een oplossing?
Wat ik eigenlijk zou willen is iets waar ik niet steeds de laptop moet installeren aan de tv.

Ik zoek dus de makkelijkste manier om naar een website te browsen. De interne browser van mijn panasonic speelt de streams van vrt.nu niet af ...

Wat ideaal zou zijn is een soort van minipc die mee opstart met mijn tv. Zodat ik direct naar de vrt kan gaan. Bestaat zoiets ?

Faece wijzigde deze reactie 13-07-2018 21:32 (12%)

• MAX3400

MAX3400

@Faece ja, dat bestaat. Een Intel NUC bijvoorbeeld heeft CEC support maar ook niet alle functies die je misschien wil/verwacht.

Nog steeds lastig dat je 0 info geeft over welke mogelijkheden je tv (welk type???) heeft, wat je al had gevonden via bijvoorbeeld Google en wat je budget is.

Tegenwoordig zijn er ook wireless of ethernet based HDMI transmitters. Had je die al gevonden? Waarom voldoen ze niet aan je vraagstelling?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• KDL
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 02:59
Hoi

Livestream doorsturen van pc naar panasonic tv

Lees het topic hierboven anders nog even door, daar lijkt hetzelfde probleem al opgelost.

KDL wijzigde deze reactie 13-07-2018 21:41 (6%)

• Faece
Concreet : Ik heb een Panasonic VIERA DT60 Series. En het enige wat ik wil is de content van op vrt.nu en vtm.be bekijken.
Nu hang ik mijn laptop aan mijn scherm via een hdmi. Maar het is een geleuter met die laptop en staat ook steeds in het zicht. Dus idealieter wil ik de laptop weg, wil ik in mijntv kast een ander apparaat, dat die website content kan tonen zonder dat ik een pc of laptop moet aanzetten. Dus geen chromecast

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

quote:
KDL schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 21:40:
Hoi

Livestream doorsturen van pc naar panasonic tv

Lees het topic hierboven anders nog even door, daar lijkt hetzelfde probleem al opgelost.
Hahaha, dat is dezelfde persoon en in 5 maanden is het probleem niet opgelost noch enig verder eigen onderzoek te zijn gedaan.

@Faece wat bevalt nou niet aan die Chromecast die je ging kopen?

• ResuCigam
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 18:25
quote:
Faece schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 21:41:
wil ik in mijntv kast een ander apparaat, dat die website content kan tonen
Die apparaten bestaan en we noemen ze computers. ;)

We do what we must because we can.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
Android tv boxje,
apple tv,
mini pc achter tv gemonteerd
Tablet met hdmi
?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 00:13
Intel Compute Stick

Leuk ding, erg compact maar wel gewoon een compleet Windows systeem.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KDL
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 02:59
quote:
oops my bad :o

Hij heeft eigenlijk CA topic geopend in htpc etc subforum, wat hij zoekt, dus er is wel progressie wmb

• Faece
quote:
MAX3400 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 21:49:
[...]

Hahaha, dat is dezelfde persoon en in 5 maanden is het probleem niet opgelost noch enig verder eigen onderzoek te zijn gedaan.

@Faece wat bevalt nou niet aan die Chromecast die je ging kopen?
voor een chromocast moet ik toch nog steeds mijn desktoppc of laptop aanleggen ? Dat wil ik net niet. En om eerlijk te zijn was ik al vergeten dat ik eens een topic hierover had opgestart

• Faece
Wat zijn jullie toch allemaal hard voor mensen die er niks van kennen en toch via via info willen verzamelen zodat ze verder kunnen zoeken op google. Eigenlijk een beetje zielig. Help gewoon die mensen ipv ze te zitten uitlachen ..
Hopelijk hebben jullie me nooit nodig over topics waar ik toevallig dan wel iets over afweet...

• Faece
quote:
Nielson schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 22:05:
Intel Compute Stick

Leuk ding, erg compact maar wel gewoon een compleet Windows systeem.
Dit lijkt me de oplossing

• Suneye
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 22:12

Suneye

] Ken sent me _

quote:
Faece schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 08:11:
[...]

voor een chromocast moet ik toch nog steeds mijn desktoppc of laptop aanleggen ? Dat wil ik net niet. En om eerlijk te zijn was ik al vergeten dat ik eens een topic hierover had opgestart
Chromecast start je vanaf je telefoon of tabblad (of vanuit Chrome op je laptop)
Het is wel het makkelijkste wanneer de VRT app Chromecast ondersteunt.

• Cornelison
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 23:49
quote:
Suneye schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 08:20:
[...]

Chromecast start je vanaf je telefoon of tabblad (of vanuit Chrome op je laptop)
Anders de app “tv cast” gebruiken. Kan in principe alle streams van een website casten, ook als het native niet ondersteund wordt. Kun je de stream via mobiel bekijken? Ja -> tv cast toont het op je Chromecast :-)

• hcQd
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 23:30
quote:
Welke VRT app? Voor NU komt er begin augustus een testverise uit, zal vast wel weer maanden duren voordat dat een beetje stabiel draait.

• Faece
quote:
[...]

Het is niet de app, maar gewoon content van op hun site. Ik krijg dit niet aan de praat via mijn interne browser van mijn tv. Vroeger omdat het flashcontent was, maar ik vind nu niet veel meer terug in de broncode van flash. Ofwel kijk ik erover

• bas-r
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 22:21
quote:
Faece schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 08:14:
Wat zijn jullie toch allemaal hard voor mensen die er niks van kennen en toch via via info willen verzamelen zodat ze verder kunnen zoeken op google. Eigenlijk een beetje zielig. Help gewoon die mensen ipv ze te zitten uitlachen ..
Hopelijk hebben jullie me nooit nodig over topics waar ik toevallig dan wel iets over afweet...
Dit is een goeie manier om hulp te zoeken.
8)7 8)7

• Suneye
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 22:12

Suneye

] Ken sent me _

quote:
hcQd schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 08:27:
[...]

Welke VRT app? Voor NU komt er begin augustus een testverise uit, zal vast wel weer maanden duren voordat dat een beetje stabiel draait.
Ohw ik was er vanuit gegaan dat er een app was!

• funrider
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 12:23
quote:
Suneye schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 08:59:
[...]

Ohw ik was er vanuit gegaan dat er een app was!
Die is vandaag (1 augustus) wel gelanceerd in Google Play (Android) en App Store (iOS) echter is er (nog) geen Chromecast ondersteuning met de iOS app (wel met Android). Deze staat wel op hun planning:

Wat is er momenteel niet beschikbaar in de VRT NU-app, maar mag wel verwacht worden in de toekomst?

Gecureerde lijsten.
De ondersteuning van Chromecast bij IOS - toestellen.
Profiel aanpassen.
Lokale downloads/ offline kijken:
Beperkt tot eigen content (= content waarvan VRT de rechten heeft).
Gepersonaliseerde content:
Verder kijken.
Favorieten.
Chapters.

De App werkt (net zoals de site) gewoon in Nederland (en staat ook in de Nederlandse App Store). Je kunt bijv. inloggen met Facebook.

• kluyze
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
Heb je al eens gekeken naar stievie.be? Die kan blijkbaar ook gewoon in een browser gebruikt worden. Misschien kan die wel in de browser van je tv.

The only thing 2 engineers will agree upon, is that the 3rd one is an idiot. - Shakespeare was a mathematician : root(4*b^2) = 2b or -2b

Pagina: 1

Apple iPhone XS HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True