Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Livestream doorsturen van pc naar panasonic tv

Pagina: 1
Acties:
  • 3.066 views

• Faece
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-11 14:37
Hoe kan ik bv de Livestreams van vrt.nu doorsturen van pc naar mijn panasonic tv (zonder dat ik daarvoor extra hardware hoef aan te kopen) ?

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09:25

g0tanks

Moderator CSA
Graag meer informatie over je PC en TV zoals het precieze model.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-11 16:55

Joran

<3 natalee

Een hdmi kabel?

Send me your gameboys

• 0xygen500
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11:49
Heb je een smart tv? heb je een HDMI kabel ? Heb je een chromecast?

• Faece
PC is een gewone desktop met Windows 7 ( Ultimate). Intel i5 64 bit. Tv is een panasonic viera dt60.

Screenmirroring bv via mijn gsm lijkt niet te lukken ( maakt geen verbinding).

Ik dacht dat het vlot ging gaan. PC en tv zijn alletwee bedraad in hetzelfde netwerk...

• xinix03
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-10 14:30
Toen je het google vroeg kreeg je waarschijnlijk geen antwoord?

Waarom denk je hier zo op deze manier zonder relevante informatie over je PC en TV te geven dan wel een antwoord te kunnen krijgen?

Het verbaast me al dat er Tweakers zijn die je al in een richting willen sturen

• Faece
@oxygen500 . Mijn pc staat op een meter of 5 van de tv. HDMI is het makkelijkst maar is geen optie ( wil geen kabel lopen het door het huis). Heb nog geen chromecast, en wil dit mogelijks ook achterwege laten ook al kost dit maar 30-40 euro

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:35
Het is iig een smart tv. Heb je een mobiele telefoon (Android?).
Kun je de tv als extern beeldscherm gebruiken? Ofwel, zit er een cast functie in de tv zelf?
Grote kans dat je het met je telefoon dan kunt casten naar de tv.
Zit er internet in je tv? Wellicht kun je dan gewoon die site openen op je tv?
https://www.google.nl/url...Vaw0tEAjhwONWE3uIfMRXVggt

[ Voor 26% gewijzigd door Arunia op 09-02-2018 15:58 ]

• xinix03
1e hit op google met: panasonic viera dt60 streaming

Success

• Faece
@xinix03 Dit soort commentaar kom je nu altijd tegen. Ik heb al wat dingen opgezocht. wat software geprobeerd ( kodi oa) en had al gelezen dat chromecast eventueel een oplossing was. Ik heb ook een live streaming media player van WD die hier maar ligt te liggen, maar dat blijkt maar een kutapparaat te zijn.

Dus ik heb wel degelijk al wat opgezocht, en omdat ik het echt niet vond, zoek in mijn antwoord bij tweakers...

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-11 16:55

Joran

<3 natalee

Door een vraag in 1 zin te stellen? Geen verdere informatie te geven?

Jouw tv heeft een browser, kan het niet via dat? Waarom werkt screen mirroring niet?

Send me your gameboys

• Faece
xinix03 schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 15:58:
1e hit op google met: panasonic viera dt60 streaming

Success
eerste link is het streamen van gewone media, niet van lifestream. dat kan ik al

• Faece
Joran schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 15:59:
Door een vraag in 1 zin te stellen? Geen verdere informatie te geven?

Jouw tv heeft een browser, kan het niet via dat? Waarom werkt screen mirroring niet?
Ik denk dat de browser onvoldoende is. Had al even gezocht en blijkt dat de vrt met flash werkt, en weinig tot geen tv browsers ondersteunen dit blijkbaar

• xinix03
Faece schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 15:58:
@xinix03 Dit soort commentaar kom je nu altijd tegen. Ik heb al wat dingen opgezocht. wat software geprobeerd ( kodi oa) en had al gelezen dat chromecast eventueel een oplossing was. Ik heb ook een live streaming media player van WD die hier maar ligt te liggen, maar dat blijkt maar een kutapparaat te zijn.

Dus ik heb wel degelijk al wat opgezocht, en omdat ik het echt niet vond, zoek in mijn antwoord bij tweakers...
En dat kan je dan netjes toch gewoon in je opening vermelden? je vermeld niet eens je setup in je openingspost, moeten we dan gokken welke setup je hebt? Kom op zeg... Een beetje eigen inzet word hiet echt wel verwacht.

• Faece
daar ben ik helemaal niks mee. Ook al was mijn informatie ontoereikend, je kon wel lezen dat het om lifestream gaat en niet om media 'stored on SD cards, USB memory devices "

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:25
Faece schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 15:58:

Als je bovenstaand in elk geval al iets uitgebreider had toegelicht in je startpost dan hadden je medetweakers niet in het wilde weg hoeven gokken naar een oplossing en waren de reacties ook wat vriendelijker geweest denk ik.

Ik heb zelf een Panasonic CX500 en heb mij niet eens verdiept in de streaming mogelijkheden, domweg omdat een Chromecast perfect werkt. Dat is dan ook de oplossing die ik zou geven.

• Faece
xinix03 schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 16:02:
[...]

En dat kan je dan netjes toch gewoon in je opening vermelden? je vermeld niet eens je setup in je openingspost, moeten we dan gokken welke setup je hebt? Kom op zeg... Een beetje eigen inzet word hiet echt wel verwacht.
ik was inderdaad fout door te weinig info mee te geven. Maar een standaard antwoord als 'heb je al gegoogled" daar ben ik geen reet mee. Ik zoek eerst op fora en dergelijke en als ik dan nog steeds niets vind of het niet opgelost krijg kom ik hier terecht

• Faece
B-Real schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 16:04:
[...]

Als je bovenstaand in elk geval al iets uitgebreider had toegelicht in je startpost dan hadden je medetweakers niet in het wilde weg hoeven gokken naar een oplossing en waren de reacties ook wat vriendelijker geweest denk ik.

Ik heb zelf een Panasonic CX500 en heb mij niet eens verdiept in de streaming mogelijkheden, domweg omdat een Chromecast perfect werkt. Dat is dan ook de oplossing die ik zou geven.
Ok, dank je. Als dit de enige oplossing is , schaf ik een chromecast aan. aangezien het geen 4k tv is, kan ik met de goedkope chromecast wel weg zeker ?

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:25
Ik zeg niet dat het de enige oplossing is, wel een hele gemakkelijke :)

Ik heb geen idee wat de nieuwe Chromecast meer/beter kan dan de oude, ik heb al jaren een oude. Deze dus: https://tweakers.net/pric...le-chromecast-(2013).html

Die werkt prima voor de keren dat ik hem gebruik. Voor Netflix en YouTube gebruik ik gewoon de apps van de TV in principe.

Ik kom er nu achter dat er ook een Chromecast Ultra is welke 4K ondersteund, maar uit de recensies op deze site blijkt nog niet echt het grote voordeel voornamelijke vanwege dit:
Alleen voor mensen die een 4K tv hebben die niet de Smart App van Youtube/Netflix ingebakken heeft of waarvan de App geen 4K ondersteunt (de kans is zeer klein dat je in die situatie zit!)

• Faece
B-Real schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 16:37:
Ik zeg niet dat het de enige oplossing is, wel een hele gemakkelijke :)

Ik heb geen idee wat de nieuwe Chromecast meer/beter kan dan de oude, ik heb al jaren een oude. Deze dus: https://tweakers.net/pric...le-chromecast-(2013).html

Die werkt prima voor de keren dat ik hem gebruik. Voor Netflix en YouTube gebruik ik gewoon de apps van de TV in principe.

Ik kom er nu achter dat er ook een Chromecast Ultra is welke 4K ondersteund, maar uit de recensies op deze site blijkt nog niet echt het grote voordeel voornamelijke vanwege dit:

[...]
Ok bedankt ! ik schaf er me dan een aan.

Groeten,

Topic mag gesloten worden

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:42

FeaR

In GoT we trust

Faece schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 17:04:
[...]
Topic mag gesloten worden
Dan kom je goed weg dat je al een antwoord hebt. Voor het vervolg in de TS graag wel laten weten wat je al geprobeerd hebt, dat is wel het minimale wat je kan doen. Daarbij ook het verzoek om de wijzig-knop te gebruiken als je iets toe te voegen hebt aan een vorige post, het meermaals achter elkaar posten heeft geen toegevoegde waarde.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.